Mor de coronavirus Jorge, el germà de Lydia Lozano

 

Jorge Lozano, germà de la col·laboradora televisiva i periodista Lydia Lozano, ha mort per coronavirus. Així ho ha confirmat la Universitat Complutense de Madrid, a on exercia com a professor, a través de la seua pàgina web.

 

Feia un mes que Jorge lluitava contra el coronavirus, encara que la notícia no havia transcendit tot i la popularitat de Lydia Lozano i de viure sempre davant dels focus mediàtics, ja que la seua vida privada l’ha portat sempre en la més estricta intimitat.

 

El germà de Lydia Lozano feia uns quants dies que estava ingressat a l’hospital després de l’empitjorament del seu estat de salut, i com la mateixa Facultat de Ciències de la Informació ha confirmat, de la que Jordi era catedràtic de Periodisme, finalment no ha pogut superar-lo: «Ens ha deixat avui per covid-19 després de setmanes de lluita contra el virus. La terrible notícia recorre el nostre Centre i deixa un halo de profunda tristesa davant l’enorme pèrdua».

 

Lydia Lozano ha quedat destrossada per la notícia i és previsible que s’absente durant uns quants dies del seu lloc de treball, ‘Sálvame’, tot i que ahir a la nit mateix va estar al plató per a la primera emissió del documental sobre Rocío Carrasco.

 

A demés, la notícia enxampa la col·laboradora en un mal moment personal, ja que encara s’està recuperant de l’operació de cervicals a la que va ser sotmesa, el que fa que no hi haja recuperat tota la mobilitat al 100%. Ara se centrarà, probablement, en passar més temps amb els seus per assimilar la trista notícia de la mort del seu germà Jorge.

 

Jorge, una vida dedicada a la docència

Jorge Lozano, nascut a l’illa de La Palma l’any 1951, era catedràtic de Periodisme en la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense de Madrid. La mateixa facultat en la que exercia la seua tasca li descriu com «un dels intel·lectuals més sòlids del panorama espanyol i segurament el semiòtic de referència al nostre país, estretament vinculat a Umberto Eco».

 

Entre la seua àmplia carrera professional destaca haver sigut director del Grup d’Estudis de Semiòtica de la Cultura, catedràtic de la Teoria de la Informació a la Universitat Complutense, exdirector de l’Acadèmia de Roma, secretari de redacció de la ‘Revista Occidente’, i, especialment, la seua tasca com a professor en un espai «on mostrar un coneixement sense estar sotmès als vaivens de l’estupidesa», tal com ell mateix va explicar en una entrevista.

 

«Jorge Lozano, catedràtic de Periodisme de la nostra Facultat, ens ha deixat hui per Covid-19 després de setmanes de lluita contra el virus. La terrible notícia recorre hui el nostre Centre i deixa un halo de profunda tristesa davant l’enorme pèrdua», ha escrit l’equip de la Complutense, que ha destacat que «Des de la Facultat, sentim profundament esta trista notícia, que el degà ha compartit amb tot el professorat, i mostrem tot el nostre suport als seus familiars i amics».

Últimes notícies

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.