Mor de coronavirus Jorge, el germà de Lydia Lozano

 

Jorge Lozano, germà de la col·laboradora televisiva i periodista Lydia Lozano, ha mort per coronavirus. Així ho ha confirmat la Universitat Complutense de Madrid, a on exercia com a professor, a través de la seua pàgina web.

 

Feia un mes que Jorge lluitava contra el coronavirus, encara que la notícia no havia transcendit tot i la popularitat de Lydia Lozano i de viure sempre davant dels focus mediàtics, ja que la seua vida privada l’ha portat sempre en la més estricta intimitat.

 

El germà de Lydia Lozano feia uns quants dies que estava ingressat a l’hospital després de l’empitjorament del seu estat de salut, i com la mateixa Facultat de Ciències de la Informació ha confirmat, de la que Jordi era catedràtic de Periodisme, finalment no ha pogut superar-lo: «Ens ha deixat avui per covid-19 després de setmanes de lluita contra el virus. La terrible notícia recorre el nostre Centre i deixa un halo de profunda tristesa davant l’enorme pèrdua».

 

Lydia Lozano ha quedat destrossada per la notícia i és previsible que s’absente durant uns quants dies del seu lloc de treball, ‘Sálvame’, tot i que ahir a la nit mateix va estar al plató per a la primera emissió del documental sobre Rocío Carrasco.

 

A demés, la notícia enxampa la col·laboradora en un mal moment personal, ja que encara s’està recuperant de l’operació de cervicals a la que va ser sotmesa, el que fa que no hi haja recuperat tota la mobilitat al 100%. Ara se centrarà, probablement, en passar més temps amb els seus per assimilar la trista notícia de la mort del seu germà Jorge.

 

Jorge, una vida dedicada a la docència

Jorge Lozano, nascut a l’illa de La Palma l’any 1951, era catedràtic de Periodisme en la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense de Madrid. La mateixa facultat en la que exercia la seua tasca li descriu com «un dels intel·lectuals més sòlids del panorama espanyol i segurament el semiòtic de referència al nostre país, estretament vinculat a Umberto Eco».

 

Entre la seua àmplia carrera professional destaca haver sigut director del Grup d’Estudis de Semiòtica de la Cultura, catedràtic de la Teoria de la Informació a la Universitat Complutense, exdirector de l’Acadèmia de Roma, secretari de redacció de la ‘Revista Occidente’, i, especialment, la seua tasca com a professor en un espai «on mostrar un coneixement sense estar sotmès als vaivens de l’estupidesa», tal com ell mateix va explicar en una entrevista.

 

«Jorge Lozano, catedràtic de Periodisme de la nostra Facultat, ens ha deixat hui per Covid-19 després de setmanes de lluita contra el virus. La terrible notícia recorre hui el nostre Centre i deixa un halo de profunda tristesa davant l’enorme pèrdua», ha escrit l’equip de la Complutense, que ha destacat que «Des de la Facultat, sentim profundament esta trista notícia, que el degà ha compartit amb tot el professorat, i mostrem tot el nostre suport als seus familiars i amics».

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.