5.1 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Mor de coronavirus Jorge, el germà de Lydia Lozano

 

Jorge Lozano, germà de la col·laboradora televisiva i periodista Lydia Lozano, ha mort per coronavirus. Així ho ha confirmat la Universitat Complutense de Madrid, a on exercia com a professor, a través de la seua pàgina web.

 

Feia un mes que Jorge lluitava contra el coronavirus, encara que la notícia no havia transcendit tot i la popularitat de Lydia Lozano i de viure sempre davant dels focus mediàtics, ja que la seua vida privada l’ha portat sempre en la més estricta intimitat.

 

El germà de Lydia Lozano feia uns quants dies que estava ingressat a l’hospital després de l’empitjorament del seu estat de salut, i com la mateixa Facultat de Ciències de la Informació ha confirmat, de la que Jordi era catedràtic de Periodisme, finalment no ha pogut superar-lo: «Ens ha deixat avui per covid-19 després de setmanes de lluita contra el virus. La terrible notícia recorre el nostre Centre i deixa un halo de profunda tristesa davant l’enorme pèrdua».

 

Lydia Lozano ha quedat destrossada per la notícia i és previsible que s’absente durant uns quants dies del seu lloc de treball, ‘Sálvame’, tot i que ahir a la nit mateix va estar al plató per a la primera emissió del documental sobre Rocío Carrasco.

 

A demés, la notícia enxampa la col·laboradora en un mal moment personal, ja que encara s’està recuperant de l’operació de cervicals a la que va ser sotmesa, el que fa que no hi haja recuperat tota la mobilitat al 100%. Ara se centrarà, probablement, en passar més temps amb els seus per assimilar la trista notícia de la mort del seu germà Jorge.

 

Jorge, una vida dedicada a la docència

Jorge Lozano, nascut a l’illa de La Palma l’any 1951, era catedràtic de Periodisme en la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense de Madrid. La mateixa facultat en la que exercia la seua tasca li descriu com «un dels intel·lectuals més sòlids del panorama espanyol i segurament el semiòtic de referència al nostre país, estretament vinculat a Umberto Eco».

 

Entre la seua àmplia carrera professional destaca haver sigut director del Grup d’Estudis de Semiòtica de la Cultura, catedràtic de la Teoria de la Informació a la Universitat Complutense, exdirector de l’Acadèmia de Roma, secretari de redacció de la ‘Revista Occidente’, i, especialment, la seua tasca com a professor en un espai «on mostrar un coneixement sense estar sotmès als vaivens de l’estupidesa», tal com ell mateix va explicar en una entrevista.

 

«Jorge Lozano, catedràtic de Periodisme de la nostra Facultat, ens ha deixat hui per Covid-19 després de setmanes de lluita contra el virus. La terrible notícia recorre hui el nostre Centre i deixa un halo de profunda tristesa davant l’enorme pèrdua», ha escrit l’equip de la Complutense, que ha destacat que «Des de la Facultat, sentim profundament esta trista notícia, que el degà ha compartit amb tot el professorat, i mostrem tot el nostre suport als seus familiars i amics».

Últimes notícies

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.