Mor de coronavirus Jorge, el germà de Lydia Lozano

 

Jorge Lozano, germà de la col·laboradora televisiva i periodista Lydia Lozano, ha mort per coronavirus. Així ho ha confirmat la Universitat Complutense de Madrid, a on exercia com a professor, a través de la seua pàgina web.

 

Feia un mes que Jorge lluitava contra el coronavirus, encara que la notícia no havia transcendit tot i la popularitat de Lydia Lozano i de viure sempre davant dels focus mediàtics, ja que la seua vida privada l’ha portat sempre en la més estricta intimitat.

 

El germà de Lydia Lozano feia uns quants dies que estava ingressat a l’hospital després de l’empitjorament del seu estat de salut, i com la mateixa Facultat de Ciències de la Informació ha confirmat, de la que Jordi era catedràtic de Periodisme, finalment no ha pogut superar-lo: «Ens ha deixat avui per covid-19 després de setmanes de lluita contra el virus. La terrible notícia recorre el nostre Centre i deixa un halo de profunda tristesa davant l’enorme pèrdua».

 

Lydia Lozano ha quedat destrossada per la notícia i és previsible que s’absente durant uns quants dies del seu lloc de treball, ‘Sálvame’, tot i que ahir a la nit mateix va estar al plató per a la primera emissió del documental sobre Rocío Carrasco.

 

A demés, la notícia enxampa la col·laboradora en un mal moment personal, ja que encara s’està recuperant de l’operació de cervicals a la que va ser sotmesa, el que fa que no hi haja recuperat tota la mobilitat al 100%. Ara se centrarà, probablement, en passar més temps amb els seus per assimilar la trista notícia de la mort del seu germà Jorge.

 

Jorge, una vida dedicada a la docència

Jorge Lozano, nascut a l’illa de La Palma l’any 1951, era catedràtic de Periodisme en la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense de Madrid. La mateixa facultat en la que exercia la seua tasca li descriu com «un dels intel·lectuals més sòlids del panorama espanyol i segurament el semiòtic de referència al nostre país, estretament vinculat a Umberto Eco».

 

Entre la seua àmplia carrera professional destaca haver sigut director del Grup d’Estudis de Semiòtica de la Cultura, catedràtic de la Teoria de la Informació a la Universitat Complutense, exdirector de l’Acadèmia de Roma, secretari de redacció de la ‘Revista Occidente’, i, especialment, la seua tasca com a professor en un espai «on mostrar un coneixement sense estar sotmès als vaivens de l’estupidesa», tal com ell mateix va explicar en una entrevista.

 

«Jorge Lozano, catedràtic de Periodisme de la nostra Facultat, ens ha deixat hui per Covid-19 després de setmanes de lluita contra el virus. La terrible notícia recorre hui el nostre Centre i deixa un halo de profunda tristesa davant l’enorme pèrdua», ha escrit l’equip de la Complutense, que ha destacat que «Des de la Facultat, sentim profundament esta trista notícia, que el degà ha compartit amb tot el professorat, i mostrem tot el nostre suport als seus familiars i amics».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament amb una mascletà que esquiva la pluja

El president s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament amb una mascletà de Drac de Villena que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic ha parlat de 'miracle' i el tret ha acumulat més de 160 quilos de pólvora en cinc minuts i mig.

El port d’Alacant rep el seu major portacontenidors amb una operativa de sis setmanes

El HAIAN GAMMA, noliejat per Maersk, ha atracat a Alacant com el major portacontenidors registrat. L'operativa de transbord es prolonga sis setmanes i suma 18.000 TEUs.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president valencià es mostra disposat a una taula amb tots els líders autonòmics per a pactar un model just i equitatiu. Defén autonomia fiscal i rebutja privilegis, i demana a Sánchez consens europeu en política exterior.

Maten a tirs a Torrevieja a un implicat en el crim del nord-irlandés de Rojales

Un ciutadà txec de 33 anys, encausat per la seua presumpta cooperació en l'assassinat comés en 2024 a Rojales, ha sigut abatut en Punta Prima. La Guàrdia Civil investiga baix secret.

20 anys de presó per a la mare que va matar al seu bebé després de donar a llum a la seua casa d’Alcoi

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a 20 anys de presó a una dona per assassinar al seu bebé nounat. La sentència va quedar ferma després d'un acord de conformitat.

El transport marítim encara la guerra de l’Iran amb incertesa i alerta pel gas

La guerra de l'Iran va reavivar la incertesa en el transport marítim, amb desviaments pel Cap de Bona Esperança, costos a l'alça i temor pel subministrament de gas. Espanya confia en la resiliència dels seus ports i a resoldre tensions amb els EUA.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant, amb vent i mala mar

Cels molt nuvolosos este dimecres, amb pluges més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

Víctimes de la DANA titllen de burla el nomenament d’Olano en la Comissió Mixta

L'associació de víctimes rebutja que José Marí Olano represente a València en la Comissió Mixta de reconstrucció i demana la seua revocació. Reclama participació real, transparència i criteris tècnics en tot el procés.