Mor Shunsuke Kikuchi, compositor de Dragon Ball, Doraemon o Dr. Slump, als 89 anys

El músic Shunsuke Kikuchi, responsable de les bandes sonores de Dragon Ball, Doraemon, Dr. Slump i altres clàssics de l’anime, ha mort a Tòquio a l’edat de 89 anys.

Nascut a Osaka en 1931, Kikuchi deixa després de si una obra maratoniana que abasta 260 títols, segons IMDB. Si bé el primer tram de la seua carrera va estar dominat per treballs per al cinema d’acció real (pel·lícules de samurais, de gàngsters, melodrames i tot el que abastara la ingent producció del cinema japonés), el nom del compositor va acabar associat a l’animació i també a títols tokusatsu com Kamen Rider.

 

Les seues obres més conegudes són, indiscutiblement, la sintonia de la sèrie original de Doraemon (que va estar en antena durant 29 anys a partir de 1979) i les seues capçaleres per als diversos títols de la franquícia Dragon Ball.

 

De fet, encara que Kikuchi es va retirar en 2017 a causa de problemes de salut, el seu nom va aparéixer per última vegada en els crèdits de Dr. Gokú Super (també coneguda com El consultori del Dr. Goku), una paròdia de la franquícia d’arts marcials realitzada a Mèxic.

 

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.