Mor Shunsuke Kikuchi, compositor de Dragon Ball, Doraemon o Dr. Slump, als 89 anys

El músic Shunsuke Kikuchi, responsable de les bandes sonores de Dragon Ball, Doraemon, Dr. Slump i altres clàssics de l’anime, ha mort a Tòquio a l’edat de 89 anys.

Nascut a Osaka en 1931, Kikuchi deixa després de si una obra maratoniana que abasta 260 títols, segons IMDB. Si bé el primer tram de la seua carrera va estar dominat per treballs per al cinema d’acció real (pel·lícules de samurais, de gàngsters, melodrames i tot el que abastara la ingent producció del cinema japonés), el nom del compositor va acabar associat a l’animació i també a títols tokusatsu com Kamen Rider.

 

Les seues obres més conegudes són, indiscutiblement, la sintonia de la sèrie original de Doraemon (que va estar en antena durant 29 anys a partir de 1979) i les seues capçaleres per als diversos títols de la franquícia Dragon Ball.

 

De fet, encara que Kikuchi es va retirar en 2017 a causa de problemes de salut, el seu nom va aparéixer per última vegada en els crèdits de Dr. Gokú Super (també coneguda com El consultori del Dr. Goku), una paròdia de la franquícia d’arts marcials realitzada a Mèxic.

 

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.