Mor Shunsuke Kikuchi, compositor de Dragon Ball, Doraemon o Dr. Slump, als 89 anys

El músic Shunsuke Kikuchi, responsable de les bandes sonores de Dragon Ball, Doraemon, Dr. Slump i altres clàssics de l’anime, ha mort a Tòquio a l’edat de 89 anys.

Nascut a Osaka en 1931, Kikuchi deixa després de si una obra maratoniana que abasta 260 títols, segons IMDB. Si bé el primer tram de la seua carrera va estar dominat per treballs per al cinema d’acció real (pel·lícules de samurais, de gàngsters, melodrames i tot el que abastara la ingent producció del cinema japonés), el nom del compositor va acabar associat a l’animació i també a títols tokusatsu com Kamen Rider.

 

Les seues obres més conegudes són, indiscutiblement, la sintonia de la sèrie original de Doraemon (que va estar en antena durant 29 anys a partir de 1979) i les seues capçaleres per als diversos títols de la franquícia Dragon Ball.

 

De fet, encara que Kikuchi es va retirar en 2017 a causa de problemes de salut, el seu nom va aparéixer per última vegada en els crèdits de Dr. Gokú Super (també coneguda com El consultori del Dr. Goku), una paròdia de la franquícia d’arts marcials realitzada a Mèxic.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València reforça servicis municipals amb un milió d’euros davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter urgent a treballadors socials i personal auxiliar per a afrontar la regularització extraordinària de migrants, amb un reforç valorat en més d'un milió d'euros que exigirà finançar al Govern central.

Sarabia confia en un Atlètic competitiu malgrat les baixes i demana a l’Elx la seua millor versió

Eder Sarabia destaca la profunditat de la plantilla de l'Atlètic de Madrid i avisa que, malgrat les baixes i rotacions, l'Elx haurà de mostrar la seua millor versió per a competir en el Martínez Valero.

Llevant i Sevilla es juguen la permanència en el dol de les defenses més golejades

Llevant i Sevilla es mesuren en el Ciutat de València en un partit clau per la permanència entre els dos equips més golejats de LaLiga EA Sports.

Pérez Llorca reclama als sindicats que eviten una vaga educativa al maig pels exàmens

Juanfran Pérez Llorca insta els sindicats d'Educació a no convocar vaga al maig, en considerar que perjudicaria els exàmens finals i l'accés a la universitat.

Detinguts a Alacant i Madrid per estafar a persones majors en caixers amb el metodo de sembra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens de 39 i 44 anys acusats de cinc estafes a persones majors en caixers d'Alacant, Hellin i diversos municipis de Madrid mitjançant el metodo de sembra.

Vicky Foods eleva la seua facturació a 761 milions en 2025 i frega els 4.200 empleats

Vicky Foods va tancar 2025 amb 761 milions d'euros de facturació, un 9% més, 254.600 tones produïdes i una plantilla de 4.200 persones gràcies al seu impuls internacional i inversions industrials.

Compromís acusa PP i Vox de posar en risc l’horta amb el nou PGOU de València

Compromís denuncia que l'adaptació del PGOU de València al PAT de l'Horta obri la porta a allotjaments turístics i negocis hostalers en sòl protegit, afavorint l'especulació i la turistificación.

València aprovarà a l’abril la ZAS de Russafa que limitarà horaris i noves terrasses

L'Ajuntament de València aprovarà a la fi d'abril la Zona Acústicament Saturada de Russafa, que afectarà 18 carrers i imposarà límits a noves terrasses, llicències i horaris comercials i d'oci nocturn.