11.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Mor Shunsuke Kikuchi, compositor de Dragon Ball, Doraemon o Dr. Slump, als 89 anys

El músic Shunsuke Kikuchi, responsable de les bandes sonores de Dragon Ball, Doraemon, Dr. Slump i altres clàssics de l’anime, ha mort a Tòquio a l’edat de 89 anys.

Nascut a Osaka en 1931, Kikuchi deixa després de si una obra maratoniana que abasta 260 títols, segons IMDB. Si bé el primer tram de la seua carrera va estar dominat per treballs per al cinema d’acció real (pel·lícules de samurais, de gàngsters, melodrames i tot el que abastara la ingent producció del cinema japonés), el nom del compositor va acabar associat a l’animació i també a títols tokusatsu com Kamen Rider.

 

Les seues obres més conegudes són, indiscutiblement, la sintonia de la sèrie original de Doraemon (que va estar en antena durant 29 anys a partir de 1979) i les seues capçaleres per als diversos títols de la franquícia Dragon Ball.

 

De fet, encara que Kikuchi es va retirar en 2017 a causa de problemes de salut, el seu nom va aparéixer per última vegada en els crèdits de Dr. Gokú Super (també coneguda com El consultori del Dr. Goku), una paròdia de la franquícia d’arts marcials realitzada a Mèxic.

 

Últimes notícies

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.