Anuncios

Les multes per incomplir la nova normalitat poden arribar fins als 600.000 euros

 

L’entrada de tot el país en la nova normalitat ha suposat deixar arrere les estrictes restriccions que ja s’havien anat alçant amb l’avanç en les successives fases de la desescalada. Però hi ha algunes obligacions que es mantenen, com l’ús obligatori de mascareta i l’incompliment comporta dures sancions.

 

D’entrada, el gran canvi que presenta la nova normalitat és que l’Estat ja no té el comandament únic per a gestionar la crisi. La majoria de les competències passen ara a les comunitats autònomes, encara que hi ha una mesura que es manté en tot el territori. Es tracta de l’ús obligatori de la mascareta. El decret de la nova normalitat establix, com passava durant l’estat d’alarma, l’ús obligatori per a majors de 6 anys en la via pública, espais a l’aire lliure i qualsevol espai tancat d’ús públic, sempre que no es puga mantindre la distància mínima d’1,5 metres.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’ús de mascareta també és obligatori en els mitjans de transport aeri, marítim, autobús i els transports públics i privats complementaris de viatgers en cotxes de fins a nou places, si els ocupantse no viuen en la mateixa casa. La multa per no portar mascareta en els casos establerts en la llei és de 100 euros. A demés de les mascaretes, serà important seguir tenint precaució amb les mesures d’higiene i prevenció. Es recomana l’ús de gels hidroalcohòlics, llavar-se les mans i evitar aglomeracions, encara portant el material de protecció.

 

La nova normalitat en Espanya està regulada per l’article 4 del reial decret 21/2020 de 9 de juny. La llei comporta el deure general de cautela i protecció de tots els ciutadans. Segons el text, «tots els ciutadans han d’adoptar les mesures necessàries per a evitar la generació de riscos de propagació del virus». La llei també crida a evitar la mateixa exposició a estos riscos, i establix el deure de cautela i protecció exigible en qualsevol activitat regulada en el decret. En el text es recullen també les sancions per l’incompliment de la normativa.

 

Multes de fins a 600.000 euros

Ara per ara, encara no hi ha un criteri per a graduar els altres incompliments del decret de la nova normalitat, les multes establertes en la llei de salut pública poden ser d’entre 3.001 euros i 600.000 euros. La quantia depèn de què les conductes puguen produir un risc o dany greu per a la salut de la població.

 

La desaparició de l’estat d’alarma ha sigut substituïda per regulacions que ja existien, com la llei de salut pública. Incomplir els aforaments dels locals podrà ser multat amb fins a 30.000 euros. Durant la nova normalitat. Les sancions més habituals pel que fa als locals d’obertura al públic són l’incompliment dels aforaments establerts i no assegurar la distància de dos metres entre persones, taules o grups de taules.

 

Estes multes aniran en funció del risc de les persones implicades i de la persistència. Es tracta d’incompliments de l’estat d’alarma, de manera que les multes anirien de nou des dels 601 als 30.000 euros. Per a les activitats d’hostaleria i restauració s’especifica la importància d’adoptar les mesures necessàries per a evitar aglomeracions, tant dins com en les terrasses, i de garantir que clients i treballadors mantinguen una distància d’almenys 1,5 metres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.