Les multes per incomplir la nova normalitat poden arribar fins als 600.000 euros

 

L’entrada de tot el país en la nova normalitat ha suposat deixar arrere les estrictes restriccions que ja s’havien anat alçant amb l’avanç en les successives fases de la desescalada. Però hi ha algunes obligacions que es mantenen, com l’ús obligatori de mascareta i l’incompliment comporta dures sancions.

 

D’entrada, el gran canvi que presenta la nova normalitat és que l’Estat ja no té el comandament únic per a gestionar la crisi. La majoria de les competències passen ara a les comunitats autònomes, encara que hi ha una mesura que es manté en tot el territori. Es tracta de l’ús obligatori de la mascareta. El decret de la nova normalitat establix, com passava durant l’estat d’alarma, l’ús obligatori per a majors de 6 anys en la via pública, espais a l’aire lliure i qualsevol espai tancat d’ús públic, sempre que no es puga mantindre la distància mínima d’1,5 metres.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’ús de mascareta també és obligatori en els mitjans de transport aeri, marítim, autobús i els transports públics i privats complementaris de viatgers en cotxes de fins a nou places, si els ocupantse no viuen en la mateixa casa. La multa per no portar mascareta en els casos establerts en la llei és de 100 euros. A demés de les mascaretes, serà important seguir tenint precaució amb les mesures d’higiene i prevenció. Es recomana l’ús de gels hidroalcohòlics, llavar-se les mans i evitar aglomeracions, encara portant el material de protecció.

 

La nova normalitat en Espanya està regulada per l’article 4 del reial decret 21/2020 de 9 de juny. La llei comporta el deure general de cautela i protecció de tots els ciutadans. Segons el text, «tots els ciutadans han d’adoptar les mesures necessàries per a evitar la generació de riscos de propagació del virus». La llei també crida a evitar la mateixa exposició a estos riscos, i establix el deure de cautela i protecció exigible en qualsevol activitat regulada en el decret. En el text es recullen també les sancions per l’incompliment de la normativa.

 

Multes de fins a 600.000 euros

Ara per ara, encara no hi ha un criteri per a graduar els altres incompliments del decret de la nova normalitat, les multes establertes en la llei de salut pública poden ser d’entre 3.001 euros i 600.000 euros. La quantia depèn de què les conductes puguen produir un risc o dany greu per a la salut de la població.

 

La desaparició de l’estat d’alarma ha sigut substituïda per regulacions que ja existien, com la llei de salut pública. Incomplir els aforaments dels locals podrà ser multat amb fins a 30.000 euros. Durant la nova normalitat. Les sancions més habituals pel que fa als locals d’obertura al públic són l’incompliment dels aforaments establerts i no assegurar la distància de dos metres entre persones, taules o grups de taules.

 

Estes multes aniran en funció del risc de les persones implicades i de la persistència. Es tracta d’incompliments de l’estat d’alarma, de manera que les multes anirien de nou des dels 601 als 30.000 euros. Per a les activitats d’hostaleria i restauració s’especifica la importància d’adoptar les mesures necessàries per a evitar aglomeracions, tant dins com en les terrasses, i de garantir que clients i treballadors mantinguen una distància d’almenys 1,5 metres.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.