Les multes per incomplir la nova normalitat poden arribar fins als 600.000 euros

 

L’entrada de tot el país en la nova normalitat ha suposat deixar arrere les estrictes restriccions que ja s’havien anat alçant amb l’avanç en les successives fases de la desescalada. Però hi ha algunes obligacions que es mantenen, com l’ús obligatori de mascareta i l’incompliment comporta dures sancions.

 

D’entrada, el gran canvi que presenta la nova normalitat és que l’Estat ja no té el comandament únic per a gestionar la crisi. La majoria de les competències passen ara a les comunitats autònomes, encara que hi ha una mesura que es manté en tot el territori. Es tracta de l’ús obligatori de la mascareta. El decret de la nova normalitat establix, com passava durant l’estat d’alarma, l’ús obligatori per a majors de 6 anys en la via pública, espais a l’aire lliure i qualsevol espai tancat d’ús públic, sempre que no es puga mantindre la distància mínima d’1,5 metres.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’ús de mascareta també és obligatori en els mitjans de transport aeri, marítim, autobús i els transports públics i privats complementaris de viatgers en cotxes de fins a nou places, si els ocupantse no viuen en la mateixa casa. La multa per no portar mascareta en els casos establerts en la llei és de 100 euros. A demés de les mascaretes, serà important seguir tenint precaució amb les mesures d’higiene i prevenció. Es recomana l’ús de gels hidroalcohòlics, llavar-se les mans i evitar aglomeracions, encara portant el material de protecció.

 

La nova normalitat en Espanya està regulada per l’article 4 del reial decret 21/2020 de 9 de juny. La llei comporta el deure general de cautela i protecció de tots els ciutadans. Segons el text, «tots els ciutadans han d’adoptar les mesures necessàries per a evitar la generació de riscos de propagació del virus». La llei també crida a evitar la mateixa exposició a estos riscos, i establix el deure de cautela i protecció exigible en qualsevol activitat regulada en el decret. En el text es recullen també les sancions per l’incompliment de la normativa.

 

Multes de fins a 600.000 euros

Ara per ara, encara no hi ha un criteri per a graduar els altres incompliments del decret de la nova normalitat, les multes establertes en la llei de salut pública poden ser d’entre 3.001 euros i 600.000 euros. La quantia depèn de què les conductes puguen produir un risc o dany greu per a la salut de la població.

 

La desaparició de l’estat d’alarma ha sigut substituïda per regulacions que ja existien, com la llei de salut pública. Incomplir els aforaments dels locals podrà ser multat amb fins a 30.000 euros. Durant la nova normalitat. Les sancions més habituals pel que fa als locals d’obertura al públic són l’incompliment dels aforaments establerts i no assegurar la distància de dos metres entre persones, taules o grups de taules.

 

Estes multes aniran en funció del risc de les persones implicades i de la persistència. Es tracta d’incompliments de l’estat d’alarma, de manera que les multes anirien de nou des dels 601 als 30.000 euros. Per a les activitats d’hostaleria i restauració s’especifica la importància d’adoptar les mesures necessàries per a evitar aglomeracions, tant dins com en les terrasses, i de garantir que clients i treballadors mantinguen una distància d’almenys 1,5 metres.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.