Les multes per incomplir la nova normalitat poden arribar fins als 600.000 euros

 

L’entrada de tot el país en la nova normalitat ha suposat deixar arrere les estrictes restriccions que ja s’havien anat alçant amb l’avanç en les successives fases de la desescalada. Però hi ha algunes obligacions que es mantenen, com l’ús obligatori de mascareta i l’incompliment comporta dures sancions.

 

D’entrada, el gran canvi que presenta la nova normalitat és que l’Estat ja no té el comandament únic per a gestionar la crisi. La majoria de les competències passen ara a les comunitats autònomes, encara que hi ha una mesura que es manté en tot el territori. Es tracta de l’ús obligatori de la mascareta. El decret de la nova normalitat establix, com passava durant l’estat d’alarma, l’ús obligatori per a majors de 6 anys en la via pública, espais a l’aire lliure i qualsevol espai tancat d’ús públic, sempre que no es puga mantindre la distància mínima d’1,5 metres.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’ús de mascareta també és obligatori en els mitjans de transport aeri, marítim, autobús i els transports públics i privats complementaris de viatgers en cotxes de fins a nou places, si els ocupantse no viuen en la mateixa casa. La multa per no portar mascareta en els casos establerts en la llei és de 100 euros. A demés de les mascaretes, serà important seguir tenint precaució amb les mesures d’higiene i prevenció. Es recomana l’ús de gels hidroalcohòlics, llavar-se les mans i evitar aglomeracions, encara portant el material de protecció.

 

La nova normalitat en Espanya està regulada per l’article 4 del reial decret 21/2020 de 9 de juny. La llei comporta el deure general de cautela i protecció de tots els ciutadans. Segons el text, «tots els ciutadans han d’adoptar les mesures necessàries per a evitar la generació de riscos de propagació del virus». La llei també crida a evitar la mateixa exposició a estos riscos, i establix el deure de cautela i protecció exigible en qualsevol activitat regulada en el decret. En el text es recullen també les sancions per l’incompliment de la normativa.

 

Multes de fins a 600.000 euros

Ara per ara, encara no hi ha un criteri per a graduar els altres incompliments del decret de la nova normalitat, les multes establertes en la llei de salut pública poden ser d’entre 3.001 euros i 600.000 euros. La quantia depèn de què les conductes puguen produir un risc o dany greu per a la salut de la població.

 

La desaparició de l’estat d’alarma ha sigut substituïda per regulacions que ja existien, com la llei de salut pública. Incomplir els aforaments dels locals podrà ser multat amb fins a 30.000 euros. Durant la nova normalitat. Les sancions més habituals pel que fa als locals d’obertura al públic són l’incompliment dels aforaments establerts i no assegurar la distància de dos metres entre persones, taules o grups de taules.

 

Estes multes aniran en funció del risc de les persones implicades i de la persistència. Es tracta d’incompliments de l’estat d’alarma, de manera que les multes anirien de nou des dels 601 als 30.000 euros. Per a les activitats d’hostaleria i restauració s’especifica la importància d’adoptar les mesures necessàries per a evitar aglomeracions, tant dins com en les terrasses, i de garantir que clients i treballadors mantinguen una distància d’almenys 1,5 metres.

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.