Les multes per incomplir la nova normalitat poden arribar fins als 600.000 euros

 

L’entrada de tot el país en la nova normalitat ha suposat deixar arrere les estrictes restriccions que ja s’havien anat alçant amb l’avanç en les successives fases de la desescalada. Però hi ha algunes obligacions que es mantenen, com l’ús obligatori de mascareta i l’incompliment comporta dures sancions.

 

D’entrada, el gran canvi que presenta la nova normalitat és que l’Estat ja no té el comandament únic per a gestionar la crisi. La majoria de les competències passen ara a les comunitats autònomes, encara que hi ha una mesura que es manté en tot el territori. Es tracta de l’ús obligatori de la mascareta. El decret de la nova normalitat establix, com passava durant l’estat d’alarma, l’ús obligatori per a majors de 6 anys en la via pública, espais a l’aire lliure i qualsevol espai tancat d’ús públic, sempre que no es puga mantindre la distància mínima d’1,5 metres.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’ús de mascareta també és obligatori en els mitjans de transport aeri, marítim, autobús i els transports públics i privats complementaris de viatgers en cotxes de fins a nou places, si els ocupantse no viuen en la mateixa casa. La multa per no portar mascareta en els casos establerts en la llei és de 100 euros. A demés de les mascaretes, serà important seguir tenint precaució amb les mesures d’higiene i prevenció. Es recomana l’ús de gels hidroalcohòlics, llavar-se les mans i evitar aglomeracions, encara portant el material de protecció.

 

La nova normalitat en Espanya està regulada per l’article 4 del reial decret 21/2020 de 9 de juny. La llei comporta el deure general de cautela i protecció de tots els ciutadans. Segons el text, «tots els ciutadans han d’adoptar les mesures necessàries per a evitar la generació de riscos de propagació del virus». La llei també crida a evitar la mateixa exposició a estos riscos, i establix el deure de cautela i protecció exigible en qualsevol activitat regulada en el decret. En el text es recullen també les sancions per l’incompliment de la normativa.

 

Multes de fins a 600.000 euros

Ara per ara, encara no hi ha un criteri per a graduar els altres incompliments del decret de la nova normalitat, les multes establertes en la llei de salut pública poden ser d’entre 3.001 euros i 600.000 euros. La quantia depèn de què les conductes puguen produir un risc o dany greu per a la salut de la població.

 

La desaparició de l’estat d’alarma ha sigut substituïda per regulacions que ja existien, com la llei de salut pública. Incomplir els aforaments dels locals podrà ser multat amb fins a 30.000 euros. Durant la nova normalitat. Les sancions més habituals pel que fa als locals d’obertura al públic són l’incompliment dels aforaments establerts i no assegurar la distància de dos metres entre persones, taules o grups de taules.

 

Estes multes aniran en funció del risc de les persones implicades i de la persistència. Es tracta d’incompliments de l’estat d’alarma, de manera que les multes anirien de nou des dels 601 als 30.000 euros. Per a les activitats d’hostaleria i restauració s’especifica la importància d’adoptar les mesures necessàries per a evitar aglomeracions, tant dins com en les terrasses, i de garantir que clients i treballadors mantinguen una distància d’almenys 1,5 metres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.