Nativel Preciado, Premi Azorín de Novel·la 2021 per ‘El Santuario de los Elefantes’

La periodista i escriptora Nativel Preciado s’ha alçat esta nit amb el Premi Azorín de Novel·la en la seua edició de 2021 amb l’obra ‘El Santuario de los Elefantes’, un relat de viatges protagonitzat per una parella de multimilionaris espanyols que, juntament amb uns amics, es desplaça a Tanzània a la recerca d’un tresor.
Preciado, que ha sigut durant diversos anys membre del jurat d’este certamen, ha confessat que s’ha emocionat en rebre este premi “amb el qual porte molts anys somiant. Sempre vaig voler escriure una novel·la clara, sintètica i precisa com a homenatge a Azorín”.

Tal com ha explicat, “és un cant a la naturalesa, una història que tracta amb respecte a la naturalesa de la mateixa manera que ella ens ha tractat sempre”. L’autora, que ha aconseguit amb el seu treball concitar el beneplàcit del jurat d’este guardó literari que convoca anualment la Diputació d’Alacant i Editorial Planeta, ha detallat que es tracta “de la novel·la més diferent que he escrit, diferent de totes, que plasma la sensació que Àfrica és una terra al·legòrica”.

Nativel Preciado s’ha alçat amb este premi, dotat amb 45.000 euros, en una gala celebrada a la Sala Simfònica de l’ADDA i que ha presidit el president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón. Amb el lema ‘A la recerca de les paraules’, l’acte ha comptat amb la presència de 600 persones -la meitat de l’aforament de l’espai- entre elles la vicepresidenta primera i diputada de Cultura, Julia Parra, l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, el director general de Divisió Editorial del Grupo Planeta, Jesús Badenes, el director de Relacions Institucionals del Grupo Planeta, Carlos Creuheras, i el director de Comunicació del Grupo Planeta, Patrisi Tixis, així com escriptors i periodistes.

En el seu discurs, Mazón ha indicat que Azorín “era un lector empedreït, un mestre de la llengua literària, un faedor de relats locals, d’imatges costumistes i un professional de la metamorfosi dels vocables, als quals submergia en fondeadores d’inesgotable creativitat”.

A més, el president ha comentat que Azorín destacava per “el seu compromís narratiu”, al mateix temps que ha puntualitzat que “la seua sensibilitat, el seu meticulós procedir estètic, el seu estil diligentment elaborat i la seua perseverança amb la llengua van ser el fil conductor de tota la seua trajectòria”.

El dirigent alacantí ha ressaltat la “fructífera relació que s’ha consolidat amb el Grupo Planeta, gràcies a la qual hem aconseguit prestigiar la figura d’un dels nostres majors literats i internacionalitzar les obres dels autors i autores que ja formen part de la gran família azoriana”. Així mateix, ha agraït a Julia Parra i al seu equip de l’àrea de Cultura “la cura, l’atenció i el treball incansable que han dut a terme perquè esta gala s’haja pogut celebrar amb totes les mesures de seguretat”.

Finalment, ha fet una crida a no deixar de llegir, “d’acostar la literatura a les noves generacions, de consumir i comprar llibres, perquè la lectura ens proporciona la llibertat que tot ésser humà anhela. Ens obri finestres al món”.

L’esdeveniment, conduït per l’actriu i monologuista, Sara Escudero, ha comptat amb la participació estel·lar de l’orquestra ADDA Simfònica que ha interpretat la peça ‘Deu Melodies Basques’, de Jesús Guridi, sota la batuta de Daniel Ros.

Per part seua, Julia Parra ha insistit que esta gala “sempre ha tingut per a nosaltres un component molt especial. La vivim com una nit de festa, la festa de les paraules”. “Enguany, l’emoció és més profunda perquè ser ací és una prova que a poc a poc anem reprenent la nostra vida i, com deia Azorín, viure és tornar”, ha conclòs la vicepresidenta.

Nativel Preciado

 

Nascuda a Madrid, Nativel Preciado és una periodista i escriptora amb una llarga trajectòria professional en el món de la literatura, on ha arribat a guanyar nombrosos premis i reconeixements. Al seu primer treball escrit en 1969 amb el nom ‘Biografia completa de Cassius Clay’ li segueix una nombrosa llista d’obres com ‘El sentir de las mujeres’, ‘L’egoísta’, ‘Bodas de plata’, ‘Llegó el tiempo de las cerezas’ o ‘Llegó el tiempo de las cerezas’, entre molts altres.

Ha sigut finalista del Premi Planeta i guanyadora de certàmens com el Premi Primavera i el Fernando Lara de Novel·la, a més de col·laboradora de nombrosos mitjans de comunicació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.