Interior decreta el nivell màxim de risc d’incendis forestals en la Comunitat  Valenciana

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha anunciat hui a Castelló que s’ha decretat el nivell màxim de risc d’incendis forestals en la Comunitat Valenciana i que, per tant, s’han reforçat els vols i les rutes de vigilància preventiva per a cobrir les zones boscoses més susceptibles que es declaren incendis.

Bravo ha presentat, al costat del president de la Diputació de Castelló, José Pascual Martí, el dispositiu de mitjans d’extinció d’incendis forestals de la campanya d’estiu de 2022 a la província, i s’ha reunit amb els serveis d’emergències i seguretat per a analitzar la situació davant el risc extrem d’incendis i la possibilitat de tempestes seques a l’interior de les províncies de València i Castelló.

En aquest sentit, la consellera Bravo ha recordat que tot el dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Comunitat Valenciana “està plenament operatiu i preparat per a activar-se“, i ha reiterat la petició a la ciutadania de responsabilitat si es realitzen activitats en els espais naturals i col·laboració amb els serveis d’emergències si són testimonis d’un foc i fum perquè criden alertant ràpidament al telèfon d’emergències 112.

La titular d’Interior ha insistit en l’aposta clara i ferma de la Generalitat a treballar braç a braç amb el Consorci de Bombers de Castelló, al qual aquesta Conselleria aporta cada any 4,6 milions d’euros per a la mitigació de riscos, l’extinció d’incendis forestals i, en definitiva, en la protecció dels nostres valuosos espais naturals“.

En aquest sentit, Bravo s’ha referit també a les inversions de més de 700.000 euros realitzades a la província de Castelló destinades a ampliar i reformar les instal·lacions pròpies del Servei de Bombers i Bomberes Forestals de la Generalitat, al mateix temps que ha anunciat la creació d’un centre logístic provincial de suport a les unitats d’intervenció que des de la ciutat de Castelló coordinarà totes les necessitats.

Un dispositiu de 279 efectius a Castelló

L’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències compta amb 840 efectius d’intervenció en tot el territori valencià, amb una presència especialment destacada a la província de Castelló, la segona més muntanyenca d’Espanya.

Un total de 279 efectius entre bombers i bomberes forestals de la Generalitat, tècnics i personal logístic conformen aquesta campanya de l’estiu de 2022 l’operatiu d’extinció a Castelló, juntament amb les dotacions del Consorci de Bombers d’aquesta província. Seran 18 unitats terrestres de bombers i bomberes forestals de la Generalitat, 2 unitats helitransportades, 16 autobombes, 21 vehicles tot terreny, 3 avions (2 de càrrega en terra i 1 amfibi) i 2 helicòpters de coordinació i extinció.

Finalment, la consellera Bravo ha anunciat que aquesta campanya, i com a novetat, s’ampliarà el temps de servei d’aquests helicòpters perquè estiguen operatius durant tot l’any, de tal forma que es duplicarà la capacitat de resposta també en els períodes de primavera i tardor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.

El Consell es desmarca del debat sobre la prioritat nacional i reivindica la seua gestió diària

El Consell evita pronunciar-se sobre la proposta de Vox per a implantar la prioritat nacional en ajudes i vivenda i recalca que el seu focus està en la gestió diària.