Interior decreta el nivell màxim de risc d’incendis forestals en la Comunitat  Valenciana

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha anunciat hui a Castelló que s’ha decretat el nivell màxim de risc d’incendis forestals en la Comunitat Valenciana i que, per tant, s’han reforçat els vols i les rutes de vigilància preventiva per a cobrir les zones boscoses més susceptibles que es declaren incendis.

Bravo ha presentat, al costat del president de la Diputació de Castelló, José Pascual Martí, el dispositiu de mitjans d’extinció d’incendis forestals de la campanya d’estiu de 2022 a la província, i s’ha reunit amb els serveis d’emergències i seguretat per a analitzar la situació davant el risc extrem d’incendis i la possibilitat de tempestes seques a l’interior de les províncies de València i Castelló.

En aquest sentit, la consellera Bravo ha recordat que tot el dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Comunitat Valenciana «està plenament operatiu i preparat per a activar-se«, i ha reiterat la petició a la ciutadania de responsabilitat si es realitzen activitats en els espais naturals i col·laboració amb els serveis d’emergències si són testimonis d’un foc i fum perquè criden alertant ràpidament al telèfon d’emergències 112.

La titular d’Interior ha insistit en l’aposta «clara i ferma de la Generalitat a treballar braç a braç amb el Consorci de Bombers de Castelló, al qual aquesta Conselleria aporta cada any 4,6 milions d’euros per a la mitigació de riscos, l’extinció d’incendis forestals i, en definitiva, en la protecció dels nostres valuosos espais naturals«.

En aquest sentit, Bravo s’ha referit també a les inversions de més de 700.000 euros realitzades a la província de Castelló destinades a ampliar i reformar les instal·lacions pròpies del Servei de Bombers i Bomberes Forestals de la Generalitat, al mateix temps que ha anunciat la creació d’un centre logístic provincial de suport a les unitats d’intervenció que des de la ciutat de Castelló coordinarà totes les necessitats.

Un dispositiu de 279 efectius a Castelló

L’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències compta amb 840 efectius d’intervenció en tot el territori valencià, amb una presència especialment destacada a la província de Castelló, la segona més muntanyenca d’Espanya.

Un total de 279 efectius entre bombers i bomberes forestals de la Generalitat, tècnics i personal logístic conformen aquesta campanya de l’estiu de 2022 l’operatiu d’extinció a Castelló, juntament amb les dotacions del Consorci de Bombers d’aquesta província. Seran 18 unitats terrestres de bombers i bomberes forestals de la Generalitat, 2 unitats helitransportades, 16 autobombes, 21 vehicles tot terreny, 3 avions (2 de càrrega en terra i 1 amfibi) i 2 helicòpters de coordinació i extinció.

Finalment, la consellera Bravo ha anunciat que aquesta campanya, i com a novetat, s’ampliarà el temps de servei d’aquests helicòpters perquè estiguen operatius durant tot l’any, de tal forma que es duplicarà la capacitat de resposta també en els períodes de primavera i tardor.

Últimes notícies

Un nou silló ergonòmic acosta el bany a la mar a persones amb paràlisi cerebral al Cabanyal

La platja del Cabanyal ha estrenat una prova pilot amb un silló ergonòmic adaptat a cadires amfíbies per facilitar el bany a persones amb paràlisi cerebral, en un projecte pioner en Europa impulsat per l'Ajuntament de València.

Pérez Llorca assegura que els pressupostos autonòmics tiraran avant “quasi amb tota seguretat”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que els pressupostos de la Comunitat Valenciana s’aprovaran quasi amb tota seguretat després del debat d’esmenes. També ha defensat el recurs del Consell contra el decret estatal de regularització de persones migrades i ha apel·lat al respecte a la justícia.

Tres detinguts a Alcoi per tindre segrestades dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres jòvens a Alcoi acusats de retindre durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.

Tres detinguts a Alcoi per tindre retingudes dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres persones a Alcoi acusades de tindre retingudes durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.

La Generalitat alerta d’un col·lapse judicial si es retiren els reforços en la Comunitat

La Conselleria de Justícia ha reclamat al Ministeri que no elimine 18 mesures de reforç en jutjats valencians per a evitar més retards i congestió.

Sis tigres rescatats en Alemanya arriben a Villena per a començar una nova vida

Una tigressa i els seus cinc fills, criats en remolcs d un camió en un polígon industrial de Saxònia, viatgen al centre de rescat d AAP a Villena, on disposaran d un gran recinte adaptat a les seues necessitats.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a començar la seua recuperació

Una tigressa i els seus cinc fills, criats en remolcs de camió en un polígon industrial de Saxònia, viatgen al centre de rescat d AAP a Villena, on disposaran d un recinte de 3.000 metres quadrats per a recuperar-se.

Les famílies celebren que la Justícia anul·le la paralització del Pla Edificant als col·legis

La Confederació Gonzalo Anaya aplaudix que el TSJCV haja tombat la paralització del Pla Edificant i exigix a Educació reactivar amb urgència totes les obres als centres.