Interior decreta el nivell màxim de risc d’incendis forestals en la Comunitat  Valenciana

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha anunciat hui a Castelló que s’ha decretat el nivell màxim de risc d’incendis forestals en la Comunitat Valenciana i que, per tant, s’han reforçat els vols i les rutes de vigilància preventiva per a cobrir les zones boscoses més susceptibles que es declaren incendis.

Bravo ha presentat, al costat del president de la Diputació de Castelló, José Pascual Martí, el dispositiu de mitjans d’extinció d’incendis forestals de la campanya d’estiu de 2022 a la província, i s’ha reunit amb els serveis d’emergències i seguretat per a analitzar la situació davant el risc extrem d’incendis i la possibilitat de tempestes seques a l’interior de les províncies de València i Castelló.

En aquest sentit, la consellera Bravo ha recordat que tot el dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Comunitat Valenciana “està plenament operatiu i preparat per a activar-se“, i ha reiterat la petició a la ciutadania de responsabilitat si es realitzen activitats en els espais naturals i col·laboració amb els serveis d’emergències si són testimonis d’un foc i fum perquè criden alertant ràpidament al telèfon d’emergències 112.

La titular d’Interior ha insistit en l’aposta clara i ferma de la Generalitat a treballar braç a braç amb el Consorci de Bombers de Castelló, al qual aquesta Conselleria aporta cada any 4,6 milions d’euros per a la mitigació de riscos, l’extinció d’incendis forestals i, en definitiva, en la protecció dels nostres valuosos espais naturals“.

En aquest sentit, Bravo s’ha referit també a les inversions de més de 700.000 euros realitzades a la província de Castelló destinades a ampliar i reformar les instal·lacions pròpies del Servei de Bombers i Bomberes Forestals de la Generalitat, al mateix temps que ha anunciat la creació d’un centre logístic provincial de suport a les unitats d’intervenció que des de la ciutat de Castelló coordinarà totes les necessitats.

Un dispositiu de 279 efectius a Castelló

L’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències compta amb 840 efectius d’intervenció en tot el territori valencià, amb una presència especialment destacada a la província de Castelló, la segona més muntanyenca d’Espanya.

Un total de 279 efectius entre bombers i bomberes forestals de la Generalitat, tècnics i personal logístic conformen aquesta campanya de l’estiu de 2022 l’operatiu d’extinció a Castelló, juntament amb les dotacions del Consorci de Bombers d’aquesta província. Seran 18 unitats terrestres de bombers i bomberes forestals de la Generalitat, 2 unitats helitransportades, 16 autobombes, 21 vehicles tot terreny, 3 avions (2 de càrrega en terra i 1 amfibi) i 2 helicòpters de coordinació i extinció.

Finalment, la consellera Bravo ha anunciat que aquesta campanya, i com a novetat, s’ampliarà el temps de servei d’aquests helicòpters perquè estiguen operatius durant tot l’any, de tal forma que es duplicarà la capacitat de resposta també en els períodes de primavera i tardor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.