11.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Interior decreta el nivell màxim de risc d’incendis forestals en la Comunitat  Valenciana

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha anunciat hui a Castelló que s’ha decretat el nivell màxim de risc d’incendis forestals en la Comunitat Valenciana i que, per tant, s’han reforçat els vols i les rutes de vigilància preventiva per a cobrir les zones boscoses més susceptibles que es declaren incendis.

Bravo ha presentat, al costat del president de la Diputació de Castelló, José Pascual Martí, el dispositiu de mitjans d’extinció d’incendis forestals de la campanya d’estiu de 2022 a la província, i s’ha reunit amb els serveis d’emergències i seguretat per a analitzar la situació davant el risc extrem d’incendis i la possibilitat de tempestes seques a l’interior de les províncies de València i Castelló.

En aquest sentit, la consellera Bravo ha recordat que tot el dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Comunitat Valenciana “està plenament operatiu i preparat per a activar-se“, i ha reiterat la petició a la ciutadania de responsabilitat si es realitzen activitats en els espais naturals i col·laboració amb els serveis d’emergències si són testimonis d’un foc i fum perquè criden alertant ràpidament al telèfon d’emergències 112.

La titular d’Interior ha insistit en l’aposta clara i ferma de la Generalitat a treballar braç a braç amb el Consorci de Bombers de Castelló, al qual aquesta Conselleria aporta cada any 4,6 milions d’euros per a la mitigació de riscos, l’extinció d’incendis forestals i, en definitiva, en la protecció dels nostres valuosos espais naturals“.

En aquest sentit, Bravo s’ha referit també a les inversions de més de 700.000 euros realitzades a la província de Castelló destinades a ampliar i reformar les instal·lacions pròpies del Servei de Bombers i Bomberes Forestals de la Generalitat, al mateix temps que ha anunciat la creació d’un centre logístic provincial de suport a les unitats d’intervenció que des de la ciutat de Castelló coordinarà totes les necessitats.

Un dispositiu de 279 efectius a Castelló

L’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències compta amb 840 efectius d’intervenció en tot el territori valencià, amb una presència especialment destacada a la província de Castelló, la segona més muntanyenca d’Espanya.

Un total de 279 efectius entre bombers i bomberes forestals de la Generalitat, tècnics i personal logístic conformen aquesta campanya de l’estiu de 2022 l’operatiu d’extinció a Castelló, juntament amb les dotacions del Consorci de Bombers d’aquesta província. Seran 18 unitats terrestres de bombers i bomberes forestals de la Generalitat, 2 unitats helitransportades, 16 autobombes, 21 vehicles tot terreny, 3 avions (2 de càrrega en terra i 1 amfibi) i 2 helicòpters de coordinació i extinció.

Finalment, la consellera Bravo ha anunciat que aquesta campanya, i com a novetat, s’ampliarà el temps de servei d’aquests helicòpters perquè estiguen operatius durant tot l’any, de tal forma que es duplicarà la capacitat de resposta també en els períodes de primavera i tardor.

Últimes notícies

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.