15.5 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Canvien les normes per a avançar als ciclistes en la carretera: així hauràs de fer-ho a partir d’ara

 

Canvis en la Direcció General de Trànsit. La DGT vol acabar amb un dels grans problemes en carretera dels últims anys, en els que s’han vist un gran número d’accidents, alguns causant fins i tot la mort, en avançaments de vehicles a ciclistes. Per a dur a terme esta maniobra, fins ara, bastava amb deixar almenys un metre i mig de distància, podent envair el carril contrari si la seguretat ho permet.

No obstant això, la DGT vol protegir a col·lectiu vulnerable i presentarà novetats per a reformar la Llei de Trànsit. En este sentit, a partir d’ara serà obligatori reduir la velocitat fins a 20 km/h respecte a la màxima permesa en la via, és a dir, serà necessari alçar el peu de l’accelerador per a efectuar esta maniobra.

 

Això és, si estem en una carretera de 90, caldrà reduir la velocitat a un mínim de 70 per a fer la maniobra. A partir d’ara el procediment serà el següent: primer, frenar; després, separar-se metre i mig i més tard avançar. A demés, a partir d’ara s’haurà de deixar almenys dos metres de distància entre el vehicle i els ciclistes

 

L’incompliment d’esta nova mesura afectarà tant la butxaca com al sistema de punts del carnet: multes de 200€ i la retirada de tres punts.

 

 

 

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.