Canvien les normes per a avançar als ciclistes en la carretera: així hauràs de fer-ho a partir d’ara

 

Canvis en la Direcció General de Trànsit. La DGT vol acabar amb un dels grans problemes en carretera dels últims anys, en els que s’han vist un gran número d’accidents, alguns causant fins i tot la mort, en avançaments de vehicles a ciclistes. Per a dur a terme esta maniobra, fins ara, bastava amb deixar almenys un metre i mig de distància, podent envair el carril contrari si la seguretat ho permet.

No obstant això, la DGT vol protegir a col·lectiu vulnerable i presentarà novetats per a reformar la Llei de Trànsit. En este sentit, a partir d’ara serà obligatori reduir la velocitat fins a 20 km/h respecte a la màxima permesa en la via, és a dir, serà necessari alçar el peu de l’accelerador per a efectuar esta maniobra.

 

Això és, si estem en una carretera de 90, caldrà reduir la velocitat a un mínim de 70 per a fer la maniobra. A partir d’ara el procediment serà el següent: primer, frenar; després, separar-se metre i mig i més tard avançar. A demés, a partir d’ara s’haurà de deixar almenys dos metres de distància entre el vehicle i els ciclistes

 

L’incompliment d’esta nova mesura afectarà tant la butxaca com al sistema de punts del carnet: multes de 200€ i la retirada de tres punts.

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.