20.4 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Canvien les normes per a avançar als ciclistes en la carretera: així hauràs de fer-ho a partir d’ara

 

Canvis en la Direcció General de Trànsit. La DGT vol acabar amb un dels grans problemes en carretera dels últims anys, en els que s’han vist un gran número d’accidents, alguns causant fins i tot la mort, en avançaments de vehicles a ciclistes. Per a dur a terme esta maniobra, fins ara, bastava amb deixar almenys un metre i mig de distància, podent envair el carril contrari si la seguretat ho permet.

No obstant això, la DGT vol protegir a col·lectiu vulnerable i presentarà novetats per a reformar la Llei de Trànsit. En este sentit, a partir d’ara serà obligatori reduir la velocitat fins a 20 km/h respecte a la màxima permesa en la via, és a dir, serà necessari alçar el peu de l’accelerador per a efectuar esta maniobra.

 

Això és, si estem en una carretera de 90, caldrà reduir la velocitat a un mínim de 70 per a fer la maniobra. A partir d’ara el procediment serà el següent: primer, frenar; després, separar-se metre i mig i més tard avançar. A demés, a partir d’ara s’haurà de deixar almenys dos metres de distància entre el vehicle i els ciclistes

 

L’incompliment d’esta nova mesura afectarà tant la butxaca com al sistema de punts del carnet: multes de 200€ i la retirada de tres punts.

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per vent de fins a 80 km/h a Alacant i l’interior nord de Castelló fins a la matinada del dimarts

Aemet ha activat l'avís groc per vent a Alacant i l'interior nord de Castelló fins a les 6.00 del dimarts, amb ratxes de fins a 80 km/h. També hi ha avisos a València per vent i fenòmens costaners.

El Llevant investigarà de manera interna el botellazo a Cömert

El club anuncia una revisió interna dels incidents després del derbi davant el València, inclòs el botellazo a Eray Cömert, i reforça el seu missatge de respecte.

La jutgessa de la DANA demana a Telegram i WhatsApp els missatges de Conca del 29-O

La magistrada demana per via internacional a Telegram i a WhatsApp els missatges de José Manuel Cuenca del 29-O. La mesura seguix a un informe de la Guàrdia Civil sobre les dificultats per a recuperar-los.

Bernabé espera que Pérez Llorca anuncie el cessament de Barcala este dimecres

La delegada del Govern reclama al president que demane la dimissió de Luis Barcala i l'a part de tots els seus càrrecs orgànics en la primera sessió de control. Emmarca la seua exigència en la polèmica per l'adjudicació de vivenda pública i critica el model del PP.

Ramazani passa de l’ostracisme als gols decisius al València

L'extrem belga, cedit pel Leeds, ha transformat el seu rol amb dos punts clau en la segona volta. De suplent habitual a tercer màxim golejador del València.

El fill de la viuda de la CAM recorre a Estrasburg l’absolució de Miguel López

El primogènit de María del Carmen Martínez ha elevat al Tribunal Europeu de Drets Humans l'absolució del seu cunyat Miguel López. La demanda s'ha presentat després de la fallada del Constitucional, que ha deixat sense efecte la repetició del juí que havia ordenat el Suprem.

Pérez Llorca reafirma davant el TSJCV la seua aposta per un diàleg estable amb la Justícia

Pérez Llorca ha traslladat al president del TSJCV el compromís del Consell de reforçar la col·laboració amb la Justícia. Les inversions han aconseguit 101 milions i han permés concloure seus a Llíria, Gandia i Alzira.

València acull per quarta vegada la Copa del Rei i el Roig Arena s’estrena com a seu

La Copa del Rei de bàsquet arriba este dijous a València per quarta vegada i estrenarà el Roig Arena, amb 15.600 places. Persistixen les 'malediccions' de l'amfitrió i del sext classificat.