16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Canvien les normes per a avançar als ciclistes en la carretera: així hauràs de fer-ho a partir d’ara

 

Canvis en la Direcció General de Trànsit. La DGT vol acabar amb un dels grans problemes en carretera dels últims anys, en els que s’han vist un gran número d’accidents, alguns causant fins i tot la mort, en avançaments de vehicles a ciclistes. Per a dur a terme esta maniobra, fins ara, bastava amb deixar almenys un metre i mig de distància, podent envair el carril contrari si la seguretat ho permet.

No obstant això, la DGT vol protegir a col·lectiu vulnerable i presentarà novetats per a reformar la Llei de Trànsit. En este sentit, a partir d’ara serà obligatori reduir la velocitat fins a 20 km/h respecte a la màxima permesa en la via, és a dir, serà necessari alçar el peu de l’accelerador per a efectuar esta maniobra.

 

Això és, si estem en una carretera de 90, caldrà reduir la velocitat a un mínim de 70 per a fer la maniobra. A partir d’ara el procediment serà el següent: primer, frenar; després, separar-se metre i mig i més tard avançar. A demés, a partir d’ara s’haurà de deixar almenys dos metres de distància entre el vehicle i els ciclistes

 

L’incompliment d’esta nova mesura afectarà tant la butxaca com al sistema de punts del carnet: multes de 200€ i la retirada de tres punts.

 

 

 

Últimes notícies

Llopis apunta al rècord d’Espanya a València però evita la pressió

Quique Llopis competix este dissabte en el GP Internacional València 2026 amb el rècord nacional de 60 m barres en el punt de mira. Compartix la plusmarca de 7.48 amb Orlando Ortega i assegura que arriba sense pressió.

Costello estarà deu dies de baixa i el València Basket confia que arribe a la Copa

L'interior patix molèsties en el genoll esquerre i es detindrà uns deu dies. El club confia que estiga llest per a la Copa del Rei del 19 de febrer en el Roig Arena.

Marató València patrocinarà el Gran Premi Internacional de València d’atletisme

Marató València patrocinarà des de 2026 el Gran Premi Internacional de València d'atletisme. L'objectiu és elevar el míting 'indoor' fins a l'elit, amb possibles canvis de data per a atraure a les grans figures.

Barrachina acusa a Sánchez de donar a les víctimes valencianes de la dana només la tercera part en ajudes

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha denunciat un tracte desigual en les ajudes després de la dana. Ha comparat 72.000 euros per a víctimes valencianes amb 210.000 en l'accident de Adamuz i ha exigit igualtat.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

Martínez Mus ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i el ritme d'execució duplicat. Ha reclamat corresponsabilitat i comissió mixta al Govern.

Gortázar afirma que la renovació de Fainé aporta estabilitat a la Fundació La Caixa

Gonzalo Gortázar ha recolzat la continuïtat d'Isidre Fainé al capdavant de la Fundació La Caixa i ha remarcat que aporta estabilitat i continuïtat. També ha subratllat el pes de l'Obra Social i el caràcter fundacional de CaixaBank.

La Generalitat reivindica el lideratge del Pla Endavant i demana corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança gràcies al Pla Endavant i ha reclamat corresponsabilitat al Govern per a completar les obres. El Consell ha detallat avanços socials, econòmics, ambientals i de prevenció amb objectius calendarizados.

Avís taronja este dissabte per vents de fins a 100 km/h en gran part de la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit per a este dissabte avise taronja per vent del nord-oest amb ratxes de fins a 100 km/h i alerta costanera a Alacant; a la vesprada baixarà a groc.