Així és el nou permís de conduir digital

Ejemplo de shortcode con estilo
El permís de conduir és un dels documents imprescindible en la nostra cartera. Sempre ho portem damunt i és que, a més de ser obligatori cada vegada que ens posem al volant d’un vehicle, en molts establiments serveix igual que el DNI com un document per a identificar-se. No obstant això, a partir d’ara, no serà necessari […]

El permís de conduir és un dels documents imprescindible en la nostra cartera. Sempre ho portem damunt i és que, a més de ser obligatori cada vegada que ens posem al volant d’un vehicle, en molts establiments serveix igual que el DNI com un document per a identificar-se. No obstant això, a partir d’ara, no serà necessari portar-ho damunt de manera física.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha llançat una nova aplicació mòbil, miDGT, amb la qual és possible centralitzar tota la informació i gestions amb la DGT en el telèfon de l’usuari. L’aplicació és totalment gratuïta i permet portar en format digital el permís de conduir i la documentació del vehicle. A més, a través d’ella és possible realitzar tràmits, com sol·licitar l’informe del vehicle, pagar multes o indicar qui conduïa el vehicle si s’ha produït una sanció de manera injusta, així com notificar si el vehicle personal el condueix habitualment altres persones.

L’APP pot està disponible tant per a dispositius Android (Google Play) com per a dispositius Apple (App Sotre). Això sí, per a accedir a ella serà necessari fer-ho amb el certificat digital, les credencials Cl@ave o amb les teues dades personals i una clau que la DGT et manarà via SMS al mòbil sempre que l’organisme tinga registrat aquest número al teu nom.

 

 

Com assegura la DGT, la documentació digital té validesa a l’efecte de trànsit i de circulació a Espanya. No obstant això, de moment, la Direcció General de Trànsit recomana portar el permís i els papers del vehicle de manera física per a major seguretat, ja que és possible que el nostre telèfon mòbil nopueda ser utilitzat en tot moment o que el conductor es trobe fora del país.

 

Últimes notícies

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.

Demanen una neteja urgent de les platges afectades per la dana Adam

La Generalitat reclama al Govern central que netege les platges de Tavernes de la Valldigna i Cullera i accelere les actuacions de protecció del litoral.