13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Així és el nou permís de conduir digital

El permís de conduir és un dels documents imprescindible en la nostra cartera. Sempre ho portem damunt i és que, a més de ser obligatori cada vegada que ens posem al volant d’un vehicle, en molts establiments serveix igual que el DNI com un document per a identificar-se. No obstant això, a partir d’ara, no serà necessari portar-ho damunt de manera física.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha llançat una nova aplicació mòbil, miDGT, amb la qual és possible centralitzar tota la informació i gestions amb la DGT en el telèfon de l’usuari. L’aplicació és totalment gratuïta i permet portar en format digital el permís de conduir i la documentació del vehicle. A més, a través d’ella és possible realitzar tràmits, com sol·licitar l’informe del vehicle, pagar multes o indicar qui conduïa el vehicle si s’ha produït una sanció de manera injusta, així com notificar si el vehicle personal el condueix habitualment altres persones.

L’APP pot està disponible tant per a dispositius Android (Google Play) com per a dispositius Apple (App Sotre). Això sí, per a accedir a ella serà necessari fer-ho amb el certificat digital, les credencials Cl@ave o amb les teues dades personals i una clau que la DGT et manarà via SMS al mòbil sempre que l’organisme tinga registrat aquest número al teu nom.

 

 

Com assegura la DGT, la documentació digital té validesa a l’efecte de trànsit i de circulació a Espanya. No obstant això, de moment, la Direcció General de Trànsit recomana portar el permís i els papers del vehicle de manera física per a major seguretat, ja que és possible que el nostre telèfon mòbil nopueda ser utilitzat en tot moment o que el conductor es trobe fora del país.

 

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.