Així és el nou permís de conduir digital

El permís de conduir és un dels documents imprescindible en la nostra cartera. Sempre ho portem damunt i és que, a més de ser obligatori cada vegada que ens posem al volant d’un vehicle, en molts establiments serveix igual que el DNI com un document per a identificar-se. No obstant això, a partir d’ara, no serà necessari portar-ho damunt de manera física.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha llançat una nova aplicació mòbil, miDGT, amb la qual és possible centralitzar tota la informació i gestions amb la DGT en el telèfon de l’usuari. L’aplicació és totalment gratuïta i permet portar en format digital el permís de conduir i la documentació del vehicle. A més, a través d’ella és possible realitzar tràmits, com sol·licitar l’informe del vehicle, pagar multes o indicar qui conduïa el vehicle si s’ha produït una sanció de manera injusta, així com notificar si el vehicle personal el condueix habitualment altres persones.

L’APP pot està disponible tant per a dispositius Android (Google Play) com per a dispositius Apple (App Sotre). Això sí, per a accedir a ella serà necessari fer-ho amb el certificat digital, les credencials Cl@ave o amb les teues dades personals i una clau que la DGT et manarà via SMS al mòbil sempre que l’organisme tinga registrat aquest número al teu nom.

 

 

Com assegura la DGT, la documentació digital té validesa a l’efecte de trànsit i de circulació a Espanya. No obstant això, de moment, la Direcció General de Trànsit recomana portar el permís i els papers del vehicle de manera física per a major seguretat, ja que és possible que el nostre telèfon mòbil nopueda ser utilitzat en tot moment o que el conductor es trobe fora del país.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.