Així és el nou permís de conduir digital

El permís de conduir és un dels documents imprescindible en la nostra cartera. Sempre ho portem damunt i és que, a més de ser obligatori cada vegada que ens posem al volant d’un vehicle, en molts establiments serveix igual que el DNI com un document per a identificar-se. No obstant això, a partir d’ara, no serà necessari portar-ho damunt de manera física.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha llançat una nova aplicació mòbil, miDGT, amb la qual és possible centralitzar tota la informació i gestions amb la DGT en el telèfon de l’usuari. L’aplicació és totalment gratuïta i permet portar en format digital el permís de conduir i la documentació del vehicle. A més, a través d’ella és possible realitzar tràmits, com sol·licitar l’informe del vehicle, pagar multes o indicar qui conduïa el vehicle si s’ha produït una sanció de manera injusta, així com notificar si el vehicle personal el condueix habitualment altres persones.

L’APP pot està disponible tant per a dispositius Android (Google Play) com per a dispositius Apple (App Sotre). Això sí, per a accedir a ella serà necessari fer-ho amb el certificat digital, les credencials Cl@ave o amb les teues dades personals i una clau que la DGT et manarà via SMS al mòbil sempre que l’organisme tinga registrat aquest número al teu nom.

 

 

Com assegura la DGT, la documentació digital té validesa a l’efecte de trànsit i de circulació a Espanya. No obstant això, de moment, la Direcció General de Trànsit recomana portar el permís i els papers del vehicle de manera física per a major seguretat, ja que és possible que el nostre telèfon mòbil nopueda ser utilitzat en tot moment o que el conductor es trobe fora del país.

 

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.