Així és el nou permís de conduir digital

El permís de conduir és un dels documents imprescindible en la nostra cartera. Sempre ho portem damunt i és que, a més de ser obligatori cada vegada que ens posem al volant d’un vehicle, en molts establiments serveix igual que el DNI com un document per a identificar-se. No obstant això, a partir d’ara, no serà necessari portar-ho damunt de manera física.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha llançat una nova aplicació mòbil, miDGT, amb la qual és possible centralitzar tota la informació i gestions amb la DGT en el telèfon de l’usuari. L’aplicació és totalment gratuïta i permet portar en format digital el permís de conduir i la documentació del vehicle. A més, a través d’ella és possible realitzar tràmits, com sol·licitar l’informe del vehicle, pagar multes o indicar qui conduïa el vehicle si s’ha produït una sanció de manera injusta, així com notificar si el vehicle personal el condueix habitualment altres persones.

L’APP pot està disponible tant per a dispositius Android (Google Play) com per a dispositius Apple (App Sotre). Això sí, per a accedir a ella serà necessari fer-ho amb el certificat digital, les credencials Cl@ave o amb les teues dades personals i una clau que la DGT et manarà via SMS al mòbil sempre que l’organisme tinga registrat aquest número al teu nom.

 

 

Com assegura la DGT, la documentació digital té validesa a l’efecte de trànsit i de circulació a Espanya. No obstant això, de moment, la Direcció General de Trànsit recomana portar el permís i els papers del vehicle de manera física per a major seguretat, ja que és possible que el nostre telèfon mòbil nopueda ser utilitzat en tot moment o que el conductor es trobe fora del país.

 

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.