Nova data per a la fi de l’estat d’alarma en Espanya

Pedro Sánchez en la sesión de control al Gobierno en el Congreso del 29/04/2020

Pedro Sánchez plantejarà estendre l’estat d’alarma fins al 5 de juliol | València Diari

 

El govern de Pedro Sánchez s’ha posat a la faena per a intentar allargar l’estat d’alarma fins al 5 de juliol. Per a això, el president ha començat les negociacions amb les diferents forces polítiques amb l’excepció del Partit Popular i VOX, que han mostrat la seua negativa davant d’una nova ampliació de l’estat d’alarma.

 

La idea de Sánchez és estendre la situació excepcional fins al final de la desescalada per a evitar un possible brot del virus tal com es va donar a conéixer en La Sexta. Els líders del PP i de VOX queden fora d’esta negociació perquè «ells a soles s’han autoexclòs». Per part seua, Ciutadans, qui ja havia mostrat el seu suport en anteriors pròrrogues, no garantix tampoc en esta ocasió sumar-se a la nova petició.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, el mateix Executiu veu «molt difícil» conseguir que l’estat d’alarma s’allargue fins al 5 de juliol i per això té un pla ‘B’, conseguir que, com a mínim, s’amplie fins a finals de juny. Fins ara, Pedro Sánchez ha anat conseguint el suport de les forces polítiques per a pròrrogues de 15 dies, a pesar d’això, esta nova prolongació seria de 30 dies i podria suposar una mesura inconstitucional.

 

Ramón Rodríguez Arribas, exvicepresident i magistrat emèrit del Tribunal Constitucional, ho expressava d’esta manera al·ludint que allargar l’estat d’alarma més allà dels 15 dies va en contra de l’article 116 de la Constitució i de la norma que regula el precepte (llei orgànica 4/1981).

 

Arribas sosté que el termini de quinze dies que s’establix en la Constitució i en la norma té una dimensió processal i una altra substantiva: «La part processal significa que els terminis, quan s’establixen per llei, es poden prorrogar per un temps inferior o igual al que es va concedir. Mai per un termini superior». Referent a la part substantiva, és el Congrés dels Diputats l’encarregat d’establir les pròrrogues de 15 dies.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.