Nova data per a la fi de l’estat d’alarma en Espanya

Pedro Sánchez en la sesión de control al Gobierno en el Congreso del 29/04/2020

Pedro Sánchez plantejarà estendre l’estat d’alarma fins al 5 de juliol | València Diari

 

El govern de Pedro Sánchez s’ha posat a la faena per a intentar allargar l’estat d’alarma fins al 5 de juliol. Per a això, el president ha començat les negociacions amb les diferents forces polítiques amb l’excepció del Partit Popular i VOX, que han mostrat la seua negativa davant d’una nova ampliació de l’estat d’alarma.

 

La idea de Sánchez és estendre la situació excepcional fins al final de la desescalada per a evitar un possible brot del virus tal com es va donar a conéixer en La Sexta. Els líders del PP i de VOX queden fora d’esta negociació perquè «ells a soles s’han autoexclòs». Per part seua, Ciutadans, qui ja havia mostrat el seu suport en anteriors pròrrogues, no garantix tampoc en esta ocasió sumar-se a la nova petició.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, el mateix Executiu veu «molt difícil» conseguir que l’estat d’alarma s’allargue fins al 5 de juliol i per això té un pla ‘B’, conseguir que, com a mínim, s’amplie fins a finals de juny. Fins ara, Pedro Sánchez ha anat conseguint el suport de les forces polítiques per a pròrrogues de 15 dies, a pesar d’això, esta nova prolongació seria de 30 dies i podria suposar una mesura inconstitucional.

 

Ramón Rodríguez Arribas, exvicepresident i magistrat emèrit del Tribunal Constitucional, ho expressava d’esta manera al·ludint que allargar l’estat d’alarma més allà dels 15 dies va en contra de l’article 116 de la Constitució i de la norma que regula el precepte (llei orgànica 4/1981).

 

Arribas sosté que el termini de quinze dies que s’establix en la Constitució i en la norma té una dimensió processal i una altra substantiva: «La part processal significa que els terminis, quan s’establixen per llei, es poden prorrogar per un temps inferior o igual al que es va concedir. Mai per un termini superior». Referent a la part substantiva, és el Congrés dels Diputats l’encarregat d’establir les pròrrogues de 15 dies.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU