Nova data per a la fi de l’estat d’alarma en Espanya

Pedro Sánchez en la sesión de control al Gobierno en el Congreso del 29/04/2020

Pedro Sánchez plantejarà estendre l’estat d’alarma fins al 5 de juliol | València Diari

 

El govern de Pedro Sánchez s’ha posat a la faena per a intentar allargar l’estat d’alarma fins al 5 de juliol. Per a això, el president ha començat les negociacions amb les diferents forces polítiques amb l’excepció del Partit Popular i VOX, que han mostrat la seua negativa davant d’una nova ampliació de l’estat d’alarma.

 

La idea de Sánchez és estendre la situació excepcional fins al final de la desescalada per a evitar un possible brot del virus tal com es va donar a conéixer en La Sexta. Els líders del PP i de VOX queden fora d’esta negociació perquè «ells a soles s’han autoexclòs». Per part seua, Ciutadans, qui ja havia mostrat el seu suport en anteriors pròrrogues, no garantix tampoc en esta ocasió sumar-se a la nova petició.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, el mateix Executiu veu «molt difícil» conseguir que l’estat d’alarma s’allargue fins al 5 de juliol i per això té un pla ‘B’, conseguir que, com a mínim, s’amplie fins a finals de juny. Fins ara, Pedro Sánchez ha anat conseguint el suport de les forces polítiques per a pròrrogues de 15 dies, a pesar d’això, esta nova prolongació seria de 30 dies i podria suposar una mesura inconstitucional.

 

Ramón Rodríguez Arribas, exvicepresident i magistrat emèrit del Tribunal Constitucional, ho expressava d’esta manera al·ludint que allargar l’estat d’alarma més allà dels 15 dies va en contra de l’article 116 de la Constitució i de la norma que regula el precepte (llei orgànica 4/1981).

 

Arribas sosté que el termini de quinze dies que s’establix en la Constitució i en la norma té una dimensió processal i una altra substantiva: «La part processal significa que els terminis, quan s’establixen per llei, es poden prorrogar per un temps inferior o igual al que es va concedir. Mai per un termini superior». Referent a la part substantiva, és el Congrés dels Diputats l’encarregat d’establir les pròrrogues de 15 dies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Els bombers de Torrent i Catarroja rescaten al conductor d'un patinet elèctric que va quedar atrapat sota un cotxe després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.