Anuncios

Nova data per a la fi de l’estat d’alarma en Espanya

Pedro Sánchez en la sesión de control al Gobierno en el Congreso del 29/04/2020

Pedro Sánchez plantejarà estendre l’estat d’alarma fins al 5 de juliol | València Diari

 

El govern de Pedro Sánchez s’ha posat a la faena per a intentar allargar l’estat d’alarma fins al 5 de juliol. Per a això, el president ha començat les negociacions amb les diferents forces polítiques amb l’excepció del Partit Popular i VOX, que han mostrat la seua negativa davant d’una nova ampliació de l’estat d’alarma.

 

Anuncios

La idea de Sánchez és estendre la situació excepcional fins al final de la desescalada per a evitar un possible brot del virus tal com es va donar a conéixer en La Sexta. Els líders del PP i de VOX queden fora d’esta negociació perquè «ells a soles s’han autoexclòs». Per part seua, Ciutadans, qui ja havia mostrat el seu suport en anteriors pròrrogues, no garantix tampoc en esta ocasió sumar-se a la nova petició.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, el mateix Executiu veu «molt difícil» conseguir que l’estat d’alarma s’allargue fins al 5 de juliol i per això té un pla ‘B’, conseguir que, com a mínim, s’amplie fins a finals de juny. Fins ara, Pedro Sánchez ha anat conseguint el suport de les forces polítiques per a pròrrogues de 15 dies, a pesar d’això, esta nova prolongació seria de 30 dies i podria suposar una mesura inconstitucional.

 

Ramón Rodríguez Arribas, exvicepresident i magistrat emèrit del Tribunal Constitucional, ho expressava d’esta manera al·ludint que allargar l’estat d’alarma més allà dels 15 dies va en contra de l’article 116 de la Constitució i de la norma que regula el precepte (llei orgànica 4/1981).

 

Arribas sosté que el termini de quinze dies que s’establix en la Constitució i en la norma té una dimensió processal i una altra substantiva: «La part processal significa que els terminis, quan s’establixen per llei, es poden prorrogar per un temps inferior o igual al que es va concedir. Mai per un termini superior». Referent a la part substantiva, és el Congrés dels Diputats l’encarregat d’establir les pròrrogues de 15 dies.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios