La nova estafa que es fa passar per un ajuntament per a furtar-te els diners

Una noia davant de l'ordinador

Arxiu | València Diari

 

L’Ajuntament de Castelló estudia mesures legals per a combatre a les pàgines web que suplanten la plataforma municipal per a fer tràmits electrònics. El consistori ha detectat casos en els que determinades empreses cobren als usuaris per a tramitar certificats d’empadronament o canvis de casa, una gestió que és totalment gratuïta i que pot fer-se des de la seu electrònica municipal.

 

Com ha apuntat l’edil d’Atenció Ciutadana, Ignasi Garcia, «no tolerarem que estes empreses s’aprofiten del desconeixement d’algunes persones per a fer caixa ni que, moltíssim menys, usen la referència d’un servici públic que és gratuït». Garcia també ha recordat que «l’ús de dades personals de manera irregular pot suposar un greu delicte i per això estem a la disposició de les autoritats competents per al que requerisquen».

 

En este sentit, el consistori recomana acudir sempre a la seu electrònica municipal per a fer qualsevol busca i consultar des d’allí el catàleg de tràmits. A esta seu també s’arriba amb totes les garanties des d’este web, a on s’han ajustat els buscadors per a que només mostren resultats de plataformes oficials.

 

Gestions en línia

Si la ciutadania preferix aclarir alguna informació, el telèfon el 010 està disponible des de les 08.00 fins a les 22.00 hores. També hi ha la possibilitat d’enviar un correu electrònic a info@castello.es o padronhabitantes@castello.es)o d’iniciar un xat a través de l’aplicació de missatgeria Whatsapp (609 223 416).

 

Cal recordar que, després de la declaració de l’estat d’alarma, l’Ajuntament de Castelló ha activat l’expedició a través de la seu electrònica de certificats d’empadronament amb una tramitació totalment telemàtica, per a evitar d’eixa manera les atencions presencials i minimitzar els riscos de contagi. Per a usar-ho és necessari disposar de la identificació electrònica que facilita el Govern i que també pot sol·licitar-se en línia.

 

La sol·licitud de volants d’empadronament ha sigut una de les tramitacions amb més demanda des de l’activació del Pla Espacial d’Atenció a la Ciutadania COVID-19. Esta s’incorpora al catàleg de més de 250 tràmits que oferix l’Ajuntament de Castelló, la immensa majoria dels que tenen una versió electrònica.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.