La nova estafa que es fa passar per un ajuntament per a furtar-te els diners

Una noia davant de l'ordinador

Arxiu | València Diari

 

L’Ajuntament de Castelló estudia mesures legals per a combatre a les pàgines web que suplanten la plataforma municipal per a fer tràmits electrònics. El consistori ha detectat casos en els que determinades empreses cobren als usuaris per a tramitar certificats d’empadronament o canvis de casa, una gestió que és totalment gratuïta i que pot fer-se des de la seu electrònica municipal.

 

Com ha apuntat l’edil d’Atenció Ciutadana, Ignasi Garcia, «no tolerarem que estes empreses s’aprofiten del desconeixement d’algunes persones per a fer caixa ni que, moltíssim menys, usen la referència d’un servici públic que és gratuït». Garcia també ha recordat que «l’ús de dades personals de manera irregular pot suposar un greu delicte i per això estem a la disposició de les autoritats competents per al que requerisquen».

 

En este sentit, el consistori recomana acudir sempre a la seu electrònica municipal per a fer qualsevol busca i consultar des d’allí el catàleg de tràmits. A esta seu també s’arriba amb totes les garanties des d’este web, a on s’han ajustat els buscadors per a que només mostren resultats de plataformes oficials.

 

Gestions en línia

Si la ciutadania preferix aclarir alguna informació, el telèfon el 010 està disponible des de les 08.00 fins a les 22.00 hores. També hi ha la possibilitat d’enviar un correu electrònic a info@castello.es o padronhabitantes@castello.es)o d’iniciar un xat a través de l’aplicació de missatgeria Whatsapp (609 223 416).

 

Cal recordar que, després de la declaració de l’estat d’alarma, l’Ajuntament de Castelló ha activat l’expedició a través de la seu electrònica de certificats d’empadronament amb una tramitació totalment telemàtica, per a evitar d’eixa manera les atencions presencials i minimitzar els riscos de contagi. Per a usar-ho és necessari disposar de la identificació electrònica que facilita el Govern i que també pot sol·licitar-se en línia.

 

La sol·licitud de volants d’empadronament ha sigut una de les tramitacions amb més demanda des de l’activació del Pla Espacial d’Atenció a la Ciutadania COVID-19. Esta s’incorpora al catàleg de més de 250 tràmits que oferix l’Ajuntament de Castelló, la immensa majoria dels que tenen una versió electrònica.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.