10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La nova estafa que es fa passar per un ajuntament per a furtar-te els diners

Una noia davant de l'ordinador

Arxiu | València Diari

 

L’Ajuntament de Castelló estudia mesures legals per a combatre a les pàgines web que suplanten la plataforma municipal per a fer tràmits electrònics. El consistori ha detectat casos en els que determinades empreses cobren als usuaris per a tramitar certificats d’empadronament o canvis de casa, una gestió que és totalment gratuïta i que pot fer-se des de la seu electrònica municipal.

 

Com ha apuntat l’edil d’Atenció Ciutadana, Ignasi Garcia, «no tolerarem que estes empreses s’aprofiten del desconeixement d’algunes persones per a fer caixa ni que, moltíssim menys, usen la referència d’un servici públic que és gratuït». Garcia també ha recordat que «l’ús de dades personals de manera irregular pot suposar un greu delicte i per això estem a la disposició de les autoritats competents per al que requerisquen».

 

En este sentit, el consistori recomana acudir sempre a la seu electrònica municipal per a fer qualsevol busca i consultar des d’allí el catàleg de tràmits. A esta seu també s’arriba amb totes les garanties des d’este web, a on s’han ajustat els buscadors per a que només mostren resultats de plataformes oficials.

 

Gestions en línia

Si la ciutadania preferix aclarir alguna informació, el telèfon el 010 està disponible des de les 08.00 fins a les 22.00 hores. També hi ha la possibilitat d’enviar un correu electrònic a info@castello.es o padronhabitantes@castello.es)o d’iniciar un xat a través de l’aplicació de missatgeria Whatsapp (609 223 416).

 

Cal recordar que, després de la declaració de l’estat d’alarma, l’Ajuntament de Castelló ha activat l’expedició a través de la seu electrònica de certificats d’empadronament amb una tramitació totalment telemàtica, per a evitar d’eixa manera les atencions presencials i minimitzar els riscos de contagi. Per a usar-ho és necessari disposar de la identificació electrònica que facilita el Govern i que també pot sol·licitar-se en línia.

 

La sol·licitud de volants d’empadronament ha sigut una de les tramitacions amb més demanda des de l’activació del Pla Espacial d’Atenció a la Ciutadania COVID-19. Esta s’incorpora al catàleg de més de 250 tràmits que oferix l’Ajuntament de Castelló, la immensa majoria dels que tenen una versió electrònica.

Últimes notícies

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.

Un mort i 19 atesos per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per inhalació lleu de fum després de l'incendi d'un pis en Tres Forques. Set han sigut traslladades a hospitals i la Policia Nacional investiga l'origen

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi

Ratxes de més de 100 km/h han afectat diverses localitats d'Alacant, amb 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi. Hi ha avís groc i una desena de servicis de bombers.