La nova versió de GVA+Salut permet sol·licitar a través del mòbil la prolongació de tractament

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha ampliat la tipologia de cita prèvia per a agenda-taulell que es pot sol·licitar a la seua aplicació mòbil GVA +Salut. També s’ha incorporat a l’APP la empremta dactilar i el reconeixement facial, entre d’altres novetats.

En concret, la nova versió de l’aplicació (la 7), un cop sol·licitada des del mòbil la cita per a agenda-taulell, permet que el o la pacient indique el motiu.

Per exemple, amb la nova versió d’APP es pot demanar cita taulell per fer una modificació en les dades a la targeta del Sistema d’Informació Poblacional (SIP), canviar de metge, perllongar un tractament de farmàcia, encarregar un informe de salut, demanar un justificant d’assistència o un recurs de transport sanitari…

Amb esta novetat, es busca optimitzar l’ordenació de la demanda, cosa que facilita l’accés al servei per part del pacient i la prestació a càrrec dels i les professionals.

A més, l’aplicació possibilita, en descarregar-la i desar el PIN, associar este codi numèric de seguretat amb la petjada o el rostre de l’usuari perquè l’accés siga més ràdio i segur.

Si el dispositiu mòbil manca de mètode de desbloqueig biomètric o l’APP ja estava instal·lada, l’associació entre el PIN i la petjada i/o la cara es pot fer més endavant des de l’opció ‘Configuració’ de l’aplicació.

Una altra millora que incorpora l’actualització de GVA+Salut és la possibilitat de consultar des del mòbil la Història de Salut Electrònica si la persona s’identifica amb el mètode Cl@ve o el Certificat Digital. Este servei, fins ara, només era accessible des de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

A l’apartat de l’aplicació mòbil dedicat als tractaments farmacològics, la persona pot des d’ara visualitzar el seu històric de dispensacions, encara que no tinga cap tractament actiu, és a dir, pot revisar quins fàrmacs va retirar de la farmàcia, a quina oficina i quan. Esta funcionalitat, a la versió anterior, només estava disponible per als qui tenien prescripcions vigents.

Finalment, la nova APP facilita el canvi d’usuari: si fins ara calien dos clics per a passar d’un a l’altre, amb la nova versió només cal prémer una vegada per a seleccionar l’avatar de l’usuari que es vulga utilitzar entre aquells que s’hagen afegit.

Les novetats, però, no acaben amb estes millores. La Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient continua amb els nous desenvolupaments. De fet, ara es fa una prova pilot d’assistència mitjançant videoconsulta des del dispositiu mòbil.

L’APP GVA +Salut va nàixer el 2017 i, des d’aleshores, s’actualitza de forma periòdica amb noves funcions. En este sentit, 2020 va marcar una fita, ja que la introducció de més serveis de gran utilitat per a la ciutadania van fer enlairar-se de forma decidida el nombre de descàrregues.

Els últims informes comptabilitzen un total de 2.915.329 descàrregues de l’aplicació oficial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública GVA+Salut, disponible als ‘markets’ dels diferents sistemes operatius.

La majoria, les descàrregues es fan des del sistema Android (1.862.315), seguit de iOS (869.942) I Huawei (183.072).

Noves funcionalitats de la versió 7 de l’aplicació mòbil GVA+Salut

  • Cita taulell
    • Canvi dades targeta
    • Canvi mèdic
    • Cita-Anul·lar cita
    • Cita-Canviar cita
    • Cita-Demanar cita
    • Farmàcia-Prolongació de tractament
    • Impresos-Informe de salut escolar
    • Impresos-Informe de salut mèdic
    • Impresos-Justificant d’assistència
    • Impresos-Petició de transport sanitari
    • Altres
  • Seguretat biomètrica
    • Empremta dactilar
    • Reconeixement facial
  • Història de Salut Electrònica amb certificat digital o Cl@ve
  • Canvi ràpid d’usuari
  • Videoconsulta (en proves)

Últimes notícies

Igualtat confirma l’assassinat masclista d’una dona en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores

Igualtat confirma com a crim masclista l'assassinat d'una dona de 51 anys en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores, on també van ser trobats morts el seu marit i el seu fill de 24 anys.

Una funcionària revela que l’oferta guanyadora de les VPP d’Alacant va arribar només 24 hores després de publicar-se els plecs

La cap de Gestió Patrimonial de l'Ajuntament d'Alacant declara que la promotora adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan a penes un dia després de publicar-se els plecs, en un cas que manté oberta una causa judicial i una forta polèmica política.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb nou jugadors al final de contracte

El València es juga a Mestalla la seua classificació per a la Lliga Conferència davant el Barcelona en un dol marcat pel possible adeu de fins a nou futbolistes entre cessions i contractes que expiren.

Ford Almussafes obri la negociació del marc laboral per a l’electrificació i el nou Bast

Ford Almussafes i els sindicats UGT i STM han constituït la comissió que negociarà les condicions laborals i salarials a partir de 2027, lligades a l'Acord per l'Electrificació 2030 i al llançament del nou model de la família Bast.

Ryan i Dela seguiran fins a 2027 si el Llevant assegura la permanència

Ryan i Dela ampliaran el seu contracte amb el Llevant fins a 2027 si l'equip certifica la permanència en Primera, en un estiu marcat per eixides i cessions que conclouen.

Ximo Puig assenyala a Diana Morant com la candidata capaç de donar la volta a la Comunitat Valenciana

Ximo Puig destaca a Diana Morant com la dirigent capaç de revertir la situació econòmica i social de la Comunitat Valenciana i subratlla que el seu lideratge partix del PSPV i no del càrrec de ministra.

PP i Vox bloquegen en Les Corts la tramitació de la taxa turística proposada per l’oposició

PP i Vox s'oposen en Les Corts a tramitar les proposicions de llei de PSPV i Compromís per a implantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, reobrint el debat polític sobre com finançar l'impacte del turisme.

Javi Guerra arriba al final de la temporada en el seu millor moment al València

Javi Guerra afronta l'últim partit de Lliga després de completar la seua millor temporada amb el València, amb més protagonisme, gols i assistències decisives.