Troben dos noves variants del coronavirus en Regne Unit, una d’elles «preocupant»

 

Tornen a botar les alarmes en Regne Unit, després que les autoritats hagen anunciat el descobriment de dos noves variants del Covid-19, una de les que ha sigut classificada com a «preocupant». Segons han explicat esta dimarts a la vesprada, les dos noves variants del coronavirus tenen similituds molt importants amb les de Sud-àfrica i el Brasil.

 

Les autoritats britàniques han assenyalat que la primera variant ha sigut localitzada en la ciutat de Bristol, i és la que «preocupa» ara mateix, mentres que la segona ha sigut descoberta per primera volta en Liverpool, i es troba, segons un comitè científic, en fase «d’investigació».

 

 

El Regne Unit identifica 76 persones contagiades amb les noves variants

A demés, s’han identificat uns 76 casos de les noves variants, segons l’organisme de salut Public Health England (PHE), i en principi les vacunes que ja s’estan administrant serien efectives també contra estes versions.

 

«Tenim gran confiança en que les vacunes funcionaran en contra d’estes variants», asseguren. També cal dir que les autoritats del Regne Unit investiguen altres variants, tot i que no han donat més informacions al respecte. 

 

Dràstiques mesures per evitar l’entrada de passatgers contagiats

L’anunci coincidix també amb les dràstiques mesures que el govern de Boris Johnson ha anunciat per a aquelles persones que intenten mentir a les autoritats sobre els seus viatges a l’estranger. En concret, les autoritats castigaran amb penes de fins a deu anys de presó aquells que no comuniquen haver estat en un dels més de 30 països de la ‘llista roja’ del coronavirus

 

El ministre de Sanitat, Matt Hancock ha explicat davant la Cambra dels Comuns els detalls d’unes restriccions ja avançades durant el mes de gener, i que també inclouen quarantenes obligatòries en hotels seleccionats per les autoritats, i pagats pels mateixos viatgers.

 

Londres té en esta llista roja països sobretot d’Àfrica i Amèrica Llatina, però també de la Unió Europea (UE), com és el cas de Portugal, que ha necessitat fins i tot ajuda per a atendre els seus malalts

 

El ministre de Sanitat britànic avisa: «Posen en perill a tot el món»

Les persones que hagen estat en un d’estos països hauran de completar un formulari, i s’enfronten a anys de presó si mentixen. Una volta es troben en les Illes Britàniques, els viatgers de risc hauran d’estar deu dies en quarantena en estos hotels especialment habilitats per a esta finalitat, i hauran d’abonar 1.750 lliures, uns 2.000 euros aproximadament, i si no complixen poden arribar a ser sancionats amb multes de fins a 10.000 lliures esterlines, uns 11.400 euros. 

 

 

El ministeri de Sanitat ha explicat que, més enllà del test negatiu del Covid-19 que els viatgers hauran de presentar abans d’entrar en territori britànic, també es duran a terme altres dos durant la quarantena, entre el segon i el octau dia.

 

«Posen a tot el món en risc», ha insistit el ministre Hancock, en referència als viatgers que no comuniquen el seu origen real o no complixen amb la quarantena, i ha defensat que l’única manera de fer complir la llei és amb «fortes sancions». 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.