Troben dos noves variants del coronavirus en Regne Unit, una d’elles «preocupant»

 

Tornen a botar les alarmes en Regne Unit, després que les autoritats hagen anunciat el descobriment de dos noves variants del Covid-19, una de les que ha sigut classificada com a «preocupant». Segons han explicat esta dimarts a la vesprada, les dos noves variants del coronavirus tenen similituds molt importants amb les de Sud-àfrica i el Brasil.

 

Les autoritats britàniques han assenyalat que la primera variant ha sigut localitzada en la ciutat de Bristol, i és la que «preocupa» ara mateix, mentres que la segona ha sigut descoberta per primera volta en Liverpool, i es troba, segons un comitè científic, en fase «d’investigació».

 

 

El Regne Unit identifica 76 persones contagiades amb les noves variants

A demés, s’han identificat uns 76 casos de les noves variants, segons l’organisme de salut Public Health England (PHE), i en principi les vacunes que ja s’estan administrant serien efectives també contra estes versions.

 

«Tenim gran confiança en que les vacunes funcionaran en contra d’estes variants», asseguren. També cal dir que les autoritats del Regne Unit investiguen altres variants, tot i que no han donat més informacions al respecte. 

 

Dràstiques mesures per evitar l’entrada de passatgers contagiats

L’anunci coincidix també amb les dràstiques mesures que el govern de Boris Johnson ha anunciat per a aquelles persones que intenten mentir a les autoritats sobre els seus viatges a l’estranger. En concret, les autoritats castigaran amb penes de fins a deu anys de presó aquells que no comuniquen haver estat en un dels més de 30 països de la ‘llista roja’ del coronavirus

 

El ministre de Sanitat, Matt Hancock ha explicat davant la Cambra dels Comuns els detalls d’unes restriccions ja avançades durant el mes de gener, i que també inclouen quarantenes obligatòries en hotels seleccionats per les autoritats, i pagats pels mateixos viatgers.

 

Londres té en esta llista roja països sobretot d’Àfrica i Amèrica Llatina, però també de la Unió Europea (UE), com és el cas de Portugal, que ha necessitat fins i tot ajuda per a atendre els seus malalts

 

El ministre de Sanitat britànic avisa: «Posen en perill a tot el món»

Les persones que hagen estat en un d’estos països hauran de completar un formulari, i s’enfronten a anys de presó si mentixen. Una volta es troben en les Illes Britàniques, els viatgers de risc hauran d’estar deu dies en quarantena en estos hotels especialment habilitats per a esta finalitat, i hauran d’abonar 1.750 lliures, uns 2.000 euros aproximadament, i si no complixen poden arribar a ser sancionats amb multes de fins a 10.000 lliures esterlines, uns 11.400 euros. 

 

 

El ministeri de Sanitat ha explicat que, més enllà del test negatiu del Covid-19 que els viatgers hauran de presentar abans d’entrar en territori britànic, també es duran a terme altres dos durant la quarantena, entre el segon i el octau dia.

 

«Posen a tot el món en risc», ha insistit el ministre Hancock, en referència als viatgers que no comuniquen el seu origen real o no complixen amb la quarantena, i ha defensat que l’única manera de fer complir la llei és amb «fortes sancions». 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.