22.6 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Troben dos noves variants del coronavirus en Regne Unit, una d’elles «preocupant»

 

Tornen a botar les alarmes en Regne Unit, després que les autoritats hagen anunciat el descobriment de dos noves variants del Covid-19, una de les que ha sigut classificada com a «preocupant». Segons han explicat esta dimarts a la vesprada, les dos noves variants del coronavirus tenen similituds molt importants amb les de Sud-àfrica i el Brasil.

 

Les autoritats britàniques han assenyalat que la primera variant ha sigut localitzada en la ciutat de Bristol, i és la que «preocupa» ara mateix, mentres que la segona ha sigut descoberta per primera volta en Liverpool, i es troba, segons un comitè científic, en fase «d’investigació».

 

 

El Regne Unit identifica 76 persones contagiades amb les noves variants

A demés, s’han identificat uns 76 casos de les noves variants, segons l’organisme de salut Public Health England (PHE), i en principi les vacunes que ja s’estan administrant serien efectives també contra estes versions.

 

«Tenim gran confiança en que les vacunes funcionaran en contra d’estes variants», asseguren. També cal dir que les autoritats del Regne Unit investiguen altres variants, tot i que no han donat més informacions al respecte. 

 

Dràstiques mesures per evitar l’entrada de passatgers contagiats

L’anunci coincidix també amb les dràstiques mesures que el govern de Boris Johnson ha anunciat per a aquelles persones que intenten mentir a les autoritats sobre els seus viatges a l’estranger. En concret, les autoritats castigaran amb penes de fins a deu anys de presó aquells que no comuniquen haver estat en un dels més de 30 països de la ‘llista roja’ del coronavirus

 

El ministre de Sanitat, Matt Hancock ha explicat davant la Cambra dels Comuns els detalls d’unes restriccions ja avançades durant el mes de gener, i que també inclouen quarantenes obligatòries en hotels seleccionats per les autoritats, i pagats pels mateixos viatgers.

 

Londres té en esta llista roja països sobretot d’Àfrica i Amèrica Llatina, però també de la Unió Europea (UE), com és el cas de Portugal, que ha necessitat fins i tot ajuda per a atendre els seus malalts

 

El ministre de Sanitat britànic avisa: «Posen en perill a tot el món»

Les persones que hagen estat en un d’estos països hauran de completar un formulari, i s’enfronten a anys de presó si mentixen. Una volta es troben en les Illes Britàniques, els viatgers de risc hauran d’estar deu dies en quarantena en estos hotels especialment habilitats per a esta finalitat, i hauran d’abonar 1.750 lliures, uns 2.000 euros aproximadament, i si no complixen poden arribar a ser sancionats amb multes de fins a 10.000 lliures esterlines, uns 11.400 euros. 

 

 

El ministeri de Sanitat ha explicat que, més enllà del test negatiu del Covid-19 que els viatgers hauran de presentar abans d’entrar en territori britànic, també es duran a terme altres dos durant la quarantena, entre el segon i el octau dia.

 

«Posen a tot el món en risc», ha insistit el ministre Hancock, en referència als viatgers que no comuniquen el seu origen real o no complixen amb la quarantena, i ha defensat que l’única manera de fer complir la llei és amb «fortes sancions». 

Últimes notícies

Lisci avisa: demà és un partit de guanyar sí o sí davant el Llevant

El tècnic d'Osasuna ha qualificat el dol davant el cuer com el més important de la temporada. Recupera a Budimir i a Rosier i demana màxima atenció en les àrees.

Osasuna i Llevant, dol directe per a fugir de la zona baixa en l’estrena de lliga de De el Moral i Iborra

Osasuna rep a un Llevant cuer en un xoc clau per la permanència. El tàndem Del Moral-Iborra s'estrena en Lliga després de la destitució de Julián Calero.

Investiguen una agressió amb arma blanca a un home al Jardí del Túria de València

La Policia investiga l'agressió amb arma blanca patida de matinada per un home trobat al Jardí del Túria. Roman ingressat amb pronòstic reservat i indocumentat.

Investiguen una agressió amb arma blanca al Jardí del Túria de València

La Policia Nacional investiga una agressió amb arma blanca ocorreguda de matinada al Jardí del Túria. La víctima, sense documentació, està hospitalitzada amb pronòstic reservat.

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.