Troben dos noves variants del coronavirus en Regne Unit, una d’elles «preocupant»

 

Tornen a botar les alarmes en Regne Unit, després que les autoritats hagen anunciat el descobriment de dos noves variants del Covid-19, una de les que ha sigut classificada com a «preocupant». Segons han explicat esta dimarts a la vesprada, les dos noves variants del coronavirus tenen similituds molt importants amb les de Sud-àfrica i el Brasil.

 

Les autoritats britàniques han assenyalat que la primera variant ha sigut localitzada en la ciutat de Bristol, i és la que «preocupa» ara mateix, mentres que la segona ha sigut descoberta per primera volta en Liverpool, i es troba, segons un comitè científic, en fase «d’investigació».

 

 

El Regne Unit identifica 76 persones contagiades amb les noves variants

A demés, s’han identificat uns 76 casos de les noves variants, segons l’organisme de salut Public Health England (PHE), i en principi les vacunes que ja s’estan administrant serien efectives també contra estes versions.

 

«Tenim gran confiança en que les vacunes funcionaran en contra d’estes variants», asseguren. També cal dir que les autoritats del Regne Unit investiguen altres variants, tot i que no han donat més informacions al respecte. 

 

Dràstiques mesures per evitar l’entrada de passatgers contagiats

L’anunci coincidix també amb les dràstiques mesures que el govern de Boris Johnson ha anunciat per a aquelles persones que intenten mentir a les autoritats sobre els seus viatges a l’estranger. En concret, les autoritats castigaran amb penes de fins a deu anys de presó aquells que no comuniquen haver estat en un dels més de 30 països de la ‘llista roja’ del coronavirus

 

El ministre de Sanitat, Matt Hancock ha explicat davant la Cambra dels Comuns els detalls d’unes restriccions ja avançades durant el mes de gener, i que també inclouen quarantenes obligatòries en hotels seleccionats per les autoritats, i pagats pels mateixos viatgers.

 

Londres té en esta llista roja països sobretot d’Àfrica i Amèrica Llatina, però també de la Unió Europea (UE), com és el cas de Portugal, que ha necessitat fins i tot ajuda per a atendre els seus malalts

 

El ministre de Sanitat britànic avisa: «Posen en perill a tot el món»

Les persones que hagen estat en un d’estos països hauran de completar un formulari, i s’enfronten a anys de presó si mentixen. Una volta es troben en les Illes Britàniques, els viatgers de risc hauran d’estar deu dies en quarantena en estos hotels especialment habilitats per a esta finalitat, i hauran d’abonar 1.750 lliures, uns 2.000 euros aproximadament, i si no complixen poden arribar a ser sancionats amb multes de fins a 10.000 lliures esterlines, uns 11.400 euros. 

 

 

El ministeri de Sanitat ha explicat que, més enllà del test negatiu del Covid-19 que els viatgers hauran de presentar abans d’entrar en territori britànic, també es duran a terme altres dos durant la quarantena, entre el segon i el octau dia.

 

«Posen a tot el món en risc», ha insistit el ministre Hancock, en referència als viatgers que no comuniquen el seu origen real o no complixen amb la quarantena, i ha defensat que l’única manera de fer complir la llei és amb «fortes sancions». 

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.