L’OMS diu que atendre hepatitis infantil aguda és «molt urgent»

Ejemplo de shortcode con estilo
L'OMS afirma que, “estem fent tot el possible per a identificar ràpidament el que està causant això i després prendre les mesures adequades"


L’Organització Mundial de la Salut (OMS) alerta que l’augment dels casos d’hepatitis aguda infantil d’origen desconegut és un tema «molt urgent» al qual estan donant «prioritat absoluta«.

«És molt urgent i li estem donant prioritat absoluta a això i a treballar molt estretament amb el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties en la gestió i coordinació«, va assegurar aquest dilluns a Lisboa el director regional d’Emergències de l’OMS, Gerald Rockenschaub.

L’especialista, que es troba a Portugal per la Revisió per a la Preparació i Salut Universal (UHPR) -programa per a compartir recursos entre països per a preparar respostes davant emergències de salut pública-, va explicar que han posat en guàrdia a diversos països per a «estar atents a això més específicament«, després de l’augment de casos reportats.

«Estem fent tot el possible per a identificar ràpidament el que està causant això i després prendre les mesures adequades, tant a nivell nacional com internacional«, va recalcar.

L’especialista, que es troba a Portugal per la Revisió per a la Preparació i Salut Universal (UHPR) -programa per a compartir recursos entre països per a preparar respostes davant emergències de salut pública-, va explicar que han posat en guàrdia a diversos països per a «estar atents a això més específicament«, després de l’augment de casos reportats.

Casos en xiquets i jóvens

Els primers deu casos d’aquesta hepatitis aguda van ser notificats pel Regne Unit a l’OMS el passat 5 d’abril, en xiquets menors de 10 anys sense malalties prèvies. Des de llavors, també s’han detectat contagis a Espanya, Israel, Dinamarca, Itàlia, els Estats Units i Bèlgica, entre altres.

L’edat dels afectats oscil·la entre el mes i els 16 anys, en la majoria dels casos no presenten febre i en cap d’ells s’han detectat els virus associats a aquestes malalties (hepatitis A, B, C, D i E), segons l’organització sanitària.

Últimes notícies

El València encadena set partits sense guanyar a Mestalla

El València ha perdut 0-3 davant del Real Madrid i acumula set partits sense guanyar a Mestalla. És el pitjor inici local de la seua història i la segona ratxa més llarga com a local.

La campanya de la palla de l’arròs deixa 1.000 tones disponibles

La campanya de 2026 ha arreplegat gratuïtament 1.000 tones de palla de l’arròs en quatre zones productores. La demanda supera la quantitat disponible i ja hi ha llista d’espera.

La Fe trasplanta el cor a un home de 70 anys després d’un any i mig amb assistència mecànica

La Fe ha trasplantat amb èxit un home de 70 anys que havia viscut un any i mig amb assistència ventricular per una insuficiència cardíaca greu. És el segon cas registrat a Espanya en una persona de 70 anys o més.

La dana de 2024 ha elevat un 76 % el risc de part prematur en les zones més danyades

Un estudi de quasi 12.000 naixements ha detectat més prematuritat després de la dana de 2024, sobretot en els municipis amb danys greus.

La vaga general coincidirà amb el debat de la llei del sòl a Les Corts

El ple de novembre de Les Corts abordarà les esmenes de devolució a la llei del sòl, dos decrets llei i el control al president de la Generalitat.

Avelino Corma, el científic més influent d’Espanya

Avelino Corma encapçala la classificació espanyola i ocupa el lloc 35 mundial per trajectòria científica. També és segon a Espanya en impacte durant 2025.

Diumenge amb núvols i boires a l’interior valencià

La Comunitat Valenciana tindrà núvols, possibles boires a l’interior i temperatures estables diumenge. Dilluns podrà ploure feblement al nord.

Detenen a Alacant un fugitiu reclamat per Ucraïna per tràfic d’armes

Un home de 49 anys ha sigut arrestat a l’aeroport d’Alacant-Elx per una ordre internacional d’Ucraïna. El cas està relacionat amb el tràfic de munició i la seua possible extradició.