Puc anar a passar la ITV si no soc el propietari del vehicle?

Passar la Inspecció Tècnica de Vehicles o ITV cada cert temps és una obligació per a tots els propietaris de vehicles: no complir amb ella no sols suposa un risc per a tu i per a la resta dels conductors, sinó la possibilitat d’enfrontar-te a multes i sancions si et ‘enxampen’ conduint amb aquest document caducat o amb un resultat desfavorable.

Per això és important romandre pendents i no deixar passar el termini màxim per a complir amb aquesta revisió mèdica del nostre vehicle: n’hi ha prou amb consultar el nostre adhesiu per a saber quan hem de tornar a passar per aquest tràmit. Però és necessari que ho fem nosaltres mateixos, o es tracta d’una tasca que es pot delegar? Puc passar la ITV si no soc el propietari del vehicle?

Puc anar a passar la ITV si no soc el propietari del vehicle?

La resposta és senzilla. , una altra persona pot passar la ITV per tu. Només has de cerciorar-te que aquesta persona que presente el vehicle a la inspecció tècnica de vehicles porte els papers necessaris i la documentació exigida, a més de rebre les claus del vehicle en qüestió.

Sempre que es presenten els papers, no hi ha problema en què una altra persona passe la ITV per tu. De fet, trobaràs molts tallers en els quals a més de fer la revisió pre ITV t’oferiran el servei de passar la ITV i retornar-te el cotxe amb la nova pegatina en el parabrisa llest per a eixir a la carretera.

Ara només necessitaràs tindre controlats els documents per a passar la ITV. Assegura’t que la persona que vaja a presentar el teu vehicle a la revisió els tinga a mà i tots disponibles per a quan els treballadors de l’estació ITV li’ls sol·licite.

Pots passar tu la ITV d’una altra persona?

També. És el mateix cas, però a l’inrevés. Si la teua mare, el teu pare o algun amic t’ha demanat que passes la ITV del seu vehicle, no tindràs problema. Sempre que portes la documentació exigida i la presentes de manera correcta, podràs passar la ITV de qualsevol vehicle.

La ITV assegura també que «de fet, trobaràs molts tallers en els quals a més de fer la revisió pre ITV t’oferiran el servei de passar la ITV i retornar-te el cotxe amb el nou adhesiu en el parabrisa llest per a eixir a la carretera.» Si no tens temps i vols evitar maldecaps, pot ser una bona opció.

És més, la pròpia ITV ofereix en alguns dels seus centres un servei que consisteix a passar la ITV per tu: un dels seus tècnics s’encarregarà de complir amb aquest tràmit, encarregant-se de tot i avisant-te en cas que existisca algun problema per a solucionar-lo com més prompte millor.

Siga qui siga qui s’encarregue d’això, el millor és sol·licitar cita prèvia per a reduir el temps d’espera.

Últimes notícies

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.

Aemet activa avís groc per fortes tempestes i granís a l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dijous un avís groc a l’interior de Castelló per pluges intenses, tempestes, granís i ratxes de vent molt fortes, i manté també una alerta similar per a este dimecres a la vesprada a l’interior nord.

Unai Elgezabal s’acomiada del Llevant i reconeix que no esperava eixir tan prompte

El defensa basc Unai Elgezabal ha anunciat la seua marxa del Llevant UD amb un emotiu missatge en xarxes socials i ha admés que no esperava abandonar el club tan prompte, després de dos temporades i 54 partits.

Juan Foyth torna als terrenys de joc després de sis mesos lesionat

El defensa internacional argentí del Villarreal ha reaparegut en un amistós davant el Levante a la Ciutat Esportiva, després de mig any fora per una ruptura del tendó d'Aquil·les.

Una nova nit tòrrida deixa mínimes de fins a 26 graus al litoral valencià

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb 26,1 graus a Miramar i 25 graus en les tres capitals, i Castelló ha assolit el seu màxim històric de nits tòrrides a aquestes altures d’agost.

Reforç de la xarxa mòbil en 900 punts per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Telefónica, MasOrange i Vodafone han reforçat la cobertura de telefonia mòbil en 900 punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana, davant l’afluència prevista per l’eclipsi solar total del 12 d’agost.
FILMOTECA D'ESTIU