17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Tots els passos que has de seguir per a l’admissió telemàtica en els centres valencians

Xiquets en l'escola

Tots els passos a seguir per al procediment d’admissió en centres educatius valencians | GVA

 

La Conselleria d’Educació ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la resolució amb les pautes que cal seguir per al procediment d’admissió telemàtica de l’alumnat en els centres públics d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al curs 2020-2021. Este primer tràmit de la matriculació escolar, es farà per primera volta de manera telemàtica pels efectes generats per la pandèmia de la COVID-19 i el context d’estat d’alarma.

 

Este procediment és de vital importància per a les famílies que matriculen als seus fills per primera volta en les aules gratuïtes de 2 anys i en Infantil, a partir dels 3 anys. També és important per a l’alumnat que es vol matricular en FP o per a les famílies que vullguen canviar als fills de centre educatiu.

 

La Conselleria habilitarà, en les dates previstes d’admissió, un espai web concret amb la informació sobre la matriculació i la tramitació electrònica del procediment d’admissió. Esta aplicació s’activarà el primer dia en què es puguen iniciar els procediments, en el cas d’Infantil i Primària, el 8 de juny, i en les altres etapes, el 25 de juny.

 

Cada família haurà d’entrar en este espai web i trobarà de forma visible cada pas per a fer el procediment. El primer pas serà generar la clau d’admissió per a fer el tràmit, que s’ha de demanar per a cada fill.

 

Com obtinc la clau d’admissió?

Per a obtindre esta clau hi haurà una finestra específica. Una volta dins, es demanarà el número de DNI del pare, mare o tutor legal sol·licitant, el número de suport IDESP (codi de 9 lletres i números que hi ha en el DNI), la data de naixement de la persona sol·licitant, l’acceptació de comprovació del Ministeri de l’Interior i una adreça de correu electrònic.

 

La ciutadania estrangera, que no té DNI, ha d’omplir les mateixes dades però amb el seu NIE. A banda de posar el NIE, caldrà omplir una casella amb el número de suport IXESP (codi inclòs en les targetes d’estrangers i permisos de residència) i les dades mencionades abans.

 

Feta esta primera gestió, la persona sol·licitant rebrà per correu electrònic l’identificador i la contrasenya per a cada sol·licitud que haja de fer segons el número de fills que ha de matricular.

 

És important que es conserve la clau d’accés que preveu l’identificador i la contrasenya per tal de poder fer, més tard, reclamacions quan s’hagen fet públiques les llistes provisionals. En el web hi haurà una finestra específica també per a estes gestions, a demés de per a consultar llistes provisionals i llistes definitives.

 

Formulari electrònic

Amb la clau d’accés es podrà accedir al formulari electrònic en què, pas a pas, caldrà omplir les dades de sol·licitud dels centres educatius ordenats de forma preferent. Cal recordar que es poden elegir fins a 10 opcions per fill.

 

Les persones que no tenen DNI/NIE o les que no tenen accés a mitjans electrònics podran fer el procediment d’admissió de manera presencial en els centres educatius a on sol·liciten plaça com a primera opció en les mateixes dates en què està determinat el procediment telemàtic.

 

Calendari del procés d’admissió i matriculació

En les etapes d’Infantil i Primària, la presentació de sol·licituds telemàtiques d’admissió es farà del 8 al 16 de juny. La informació de les llistes provisionals es farà pública l’1 de juliol i les persones que vullguen fer reclamacions al respecte tindran de l’1 al 3 de juliol per a tramitar-les amb la clau d’accés. Les llistes definitives es publicaran el 10 de juliol i la matriculació efectiva la faran les famílies del 13 al 29 de juliol.

 

En les altres etapes educatives la presentació de sol·licituds telemàtiques d’admissió es farà del 17 al 25 de juny. La informació de les llistes provisionals en ESO i Batxillerat es donarà el 15 de juliol i es podran fer reclamacions des d’este dia fins al 17 de juliol. Les llistes definitives es publicaran el 27 de juliol i s’establiran dos períodes de matriculació: del 28 al 31 de juliol i l’1 i 2 de setembre.

 

En el cas de l’FP Bàsica, les llistes provisionals es publicaran el 13 de juliol. Es podrà reclamar del 13 al 15 de juliol. Les llistes definitives es faran públiques el 27 de juliol i la matriculació serà del 22 al 28 de juliol.

 

Pel que fa al Grau Mitjà i Grau Superior d’FP, les llistes provisionals es publicaran el 20 de juliol. Es podrà reclamar del 20 al 22 de juliol. Les llistes definitives es faran públiques el 29 de juliol i la matriculació serà de l’1 al 9 de setembre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un jove de 21 anys i un altre resulta ferit greu en un atropellament a Castelló

Un atropellament anit al carrer Alemanya de Castelló se salda amb un jove mort i un altre ferit greu. El CICU va activar una SAMU que va confirmar la mort i va traslladar al ferit a l'Hospital General.

La Generalitat ha activat un És-Alert a Castelló pels forts vents

La Generalitat ha enviat un És-Alert als mòbils de Castelló per a alertar de ratxes molt intenses previstes este dissabte. Es demanen desplaçaments mínims i seguir canals oficials.

Bombers atenen prop d’un centenar d’incidències per vent a Castelló i Alacant

Les ratxes de vent han obligat els consorcis a atendre desenes d'intervencions, amb alerta roja a Castelló i sense ferits a Alacant. S'han reforçat parcs i llançat avisos de precaució.

Bigas va demanar calma a l’Elx: les ratxes passen i els resultats arribaran

Pedro Bigas va cridar a no dramatitzar la ratxa de set jornades sense guanyar i va sostindre que els resultats arribaran. Va reclamar solidesa arrere i confiança en el pla.

El València Basket s’aferra a la segona plaça a Andorra abans de la Copa

L'equip taronja visita al Morabanc Andorra amb la segona posició en joc i la Copa del Rei molt a la vora. Arriba de caure a Badalona i de reaccionar en l'Eurolliga.

Renfe suspén hui Llarga i Mitjana distància en el Corredor Mediterrani i entre València i Castelló pel temporal

Renfe ha suspés durant tot el dissabte els servicis de Llarga i Mitjana distància en el Corredor Mediterrani entre la Comunitat Valenciana i Catalunya pel vent. Tres trens entre València i Castelló han sigut cancel·lats i la C-6 de Rodalia manté la normalitat.

Detenen a Alcoi a un empresari tèxtil per emprar estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi al responsable d'una empresa de reciclatge de roba de segona mà per contractar estrangers sense alta ni contracte. En la inspecció es van localitzar quatre treballadors, dos d'ells en situació irregular.

Els fisioterapeutes reclamen més presència en la sanitat pública i especialitats oficials

El degà del ICOFCV, Josep Benítez, defén que reforçar la fisioteràpia en el sistema públic agilitza processos i reduïx costos, i urgix reconéixer especialitats.