Tots els passos que has de seguir per a l’admissió telemàtica en els centres valencians

Xiquets en l'escola

Tots els passos a seguir per al procediment d’admissió en centres educatius valencians | GVA

 

La Conselleria d’Educació ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la resolució amb les pautes que cal seguir per al procediment d’admissió telemàtica de l’alumnat en els centres públics d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al curs 2020-2021. Este primer tràmit de la matriculació escolar, es farà per primera volta de manera telemàtica pels efectes generats per la pandèmia de la COVID-19 i el context d’estat d’alarma.

 

Este procediment és de vital importància per a les famílies que matriculen als seus fills per primera volta en les aules gratuïtes de 2 anys i en Infantil, a partir dels 3 anys. També és important per a l’alumnat que es vol matricular en FP o per a les famílies que vullguen canviar als fills de centre educatiu.

 

La Conselleria habilitarà, en les dates previstes d’admissió, un espai web concret amb la informació sobre la matriculació i la tramitació electrònica del procediment d’admissió. Esta aplicació s’activarà el primer dia en què es puguen iniciar els procediments, en el cas d’Infantil i Primària, el 8 de juny, i en les altres etapes, el 25 de juny.

 

Cada família haurà d’entrar en este espai web i trobarà de forma visible cada pas per a fer el procediment. El primer pas serà generar la clau d’admissió per a fer el tràmit, que s’ha de demanar per a cada fill.

 

Com obtinc la clau d’admissió?

Per a obtindre esta clau hi haurà una finestra específica. Una volta dins, es demanarà el número de DNI del pare, mare o tutor legal sol·licitant, el número de suport IDESP (codi de 9 lletres i números que hi ha en el DNI), la data de naixement de la persona sol·licitant, l’acceptació de comprovació del Ministeri de l’Interior i una adreça de correu electrònic.

 

La ciutadania estrangera, que no té DNI, ha d’omplir les mateixes dades però amb el seu NIE. A banda de posar el NIE, caldrà omplir una casella amb el número de suport IXESP (codi inclòs en les targetes d’estrangers i permisos de residència) i les dades mencionades abans.

 

Feta esta primera gestió, la persona sol·licitant rebrà per correu electrònic l’identificador i la contrasenya per a cada sol·licitud que haja de fer segons el número de fills que ha de matricular.

 

És important que es conserve la clau d’accés que preveu l’identificador i la contrasenya per tal de poder fer, més tard, reclamacions quan s’hagen fet públiques les llistes provisionals. En el web hi haurà una finestra específica també per a estes gestions, a demés de per a consultar llistes provisionals i llistes definitives.

 

Formulari electrònic

Amb la clau d’accés es podrà accedir al formulari electrònic en què, pas a pas, caldrà omplir les dades de sol·licitud dels centres educatius ordenats de forma preferent. Cal recordar que es poden elegir fins a 10 opcions per fill.

 

Les persones que no tenen DNI/NIE o les que no tenen accés a mitjans electrònics podran fer el procediment d’admissió de manera presencial en els centres educatius a on sol·liciten plaça com a primera opció en les mateixes dates en què està determinat el procediment telemàtic.

 

Calendari del procés d’admissió i matriculació

En les etapes d’Infantil i Primària, la presentació de sol·licituds telemàtiques d’admissió es farà del 8 al 16 de juny. La informació de les llistes provisionals es farà pública l’1 de juliol i les persones que vullguen fer reclamacions al respecte tindran de l’1 al 3 de juliol per a tramitar-les amb la clau d’accés. Les llistes definitives es publicaran el 10 de juliol i la matriculació efectiva la faran les famílies del 13 al 29 de juliol.

 

En les altres etapes educatives la presentació de sol·licituds telemàtiques d’admissió es farà del 17 al 25 de juny. La informació de les llistes provisionals en ESO i Batxillerat es donarà el 15 de juliol i es podran fer reclamacions des d’este dia fins al 17 de juliol. Les llistes definitives es publicaran el 27 de juliol i s’establiran dos períodes de matriculació: del 28 al 31 de juliol i l’1 i 2 de setembre.

 

En el cas de l’FP Bàsica, les llistes provisionals es publicaran el 13 de juliol. Es podrà reclamar del 13 al 15 de juliol. Les llistes definitives es faran públiques el 27 de juliol i la matriculació serà del 22 al 28 de juliol.

 

Pel que fa al Grau Mitjà i Grau Superior d’FP, les llistes provisionals es publicaran el 20 de juliol. Es podrà reclamar del 20 al 22 de juliol. Les llistes definitives es faran públiques el 29 de juliol i la matriculació serà de l’1 al 9 de setembre.

Últimes notícies

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.