El Barça fa oficial la incorporació de Pau Gasol

 

Pau Gasol ja és oficialment nou jugador del Barça. Després de la filtració del seu fitxatge este dissabte, el club blaugrana ha fet oficial el seu fitxatge a través d’un comunicat. Ho farà fins al 30 de juny del 2021. D’altra banda, el jugador també ha anunciat públicament la seua arribada. «Estic molt content d’anunciar que torne a casa i que prompte m’incorporaré a les files del FC Barcelona de bàsquet», ha dit Gasol en Twitter.

 

 

 

«Vull posar les meues habilitats i experiència a disposició del club en un moment clau de la temporada al mateix temps que seguisc progressant en el meu estat de forma física i comence a agafar ritme de competició», explica Gasol, qui ha assegurat que agarra esta oportunitat «amb il·lusió i amb l’esperança de poder aportar al primer equip ben prompte».

 

Tal com van explicar alguns mitjans de comunicació, Pau Gasol arribarà gratis a la secció de bàsquet del FC Barcelona encara que cobrarà el sou mínim de l’ACB, que és el que obliga la competició. A pesar de tot, asseguren que destinarà el sou a causes socials. Pau Gasol té com a objectiu recuperar el seu estat de forma per a disputar els Jocs Olímpics de Tòquio d’este estiu.

 

Gasol tornarà a vestir de blaugrana 20 anys després

Pau Gasol va jugar el primer equip del Barça de bàsquet del 1999 al 2011 i les últimes 18 temporades ha estat jugant a l’NBA, a on ha disputat 1362 partits. El jugador català va conseguir dos anells de campió de l’NBA l’any 2009 i 2010 i ha disputat sis voltes l’All Star Game. Gasol, que per una lesió al peu no ha disputat cap partit des del març del 2019, tornarà a les pistes baix les ordres de Sarunas Jasikevicius, excompany seu d’equip al Barça. De fet, l’actual Pau Gasol i Sarunas Jasikevicius tenen una gran amistat i este és un dels motius de la tornada a Barcelona.

 

Gasol va debutar amb el Barça el curs 1998/1999, en què va jugar tres partits, i a partir de la temporada 1999/2000 va formar part del primer equip que dirigia Aito Garcia Reneses. Com a blaugrana va guanyar 2 Lligues ACB (1999 i 2001) i 1 Copa del Rei (2001), i en total va disputar 108 partits amb el primer equip entre l’ACB i competicions europees.

 

Èxit en l’NBA

Gasol, amb només 21 anys, va ser escollit en el número 3 del draft de l’NBA i el curs 2001/02 va començar a la millor Lliga del món amb els Memphis Grizzlies, a on va jugar del 2001 al 2008. Posteriorment va ser traspassat als Los Angeles Lakers i esta va ser una etapa gloriosa, conseguint dos anells de campió de l’NBA (2009 i 2010)

 

En Los Angeles va estar fins al 2014 i, posteriorment, va jugar als Chicago Bulls (2014-16), San Antonio Spurs (2016-19) i els Milwaukee Bucks (2019), a on va disputar els seus últims partits en l’NBA. Cal destacar que Gasol i Nikola Mirotic, actual jugador del Barça de Bàsquet i bon amic de Gasol, van coincidir dos temporades en Chicago i uns mesos en Milwaukee. En total, Gasol ha disputat a l’NBA un total de 1226 partits de Lliga Regular i 136 de Playoff per a un total de 1362 partits.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cel buidat i temperatures a l’alça en la Comunitat Valenciana a mitat d’abril

La Comunitat Valenciana afronta la mitat d'abril amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en ascens, tant en les mínimes com en les màximes, segons la previsió de Aemet.

Un accident en la V-30 a Paterna provoca cues de tres quilòmetres cap al port

Un accident a l'altura de Paterna ha generat retencions d'uns tres quilòmetres en la V-30 en sentit port, sense que s'hagen registrat sinistres mortals en la Comunitat Valenciana durant la nit.

La Generalitat Valenciana recorrerà el decret estatal de regularització d’immigrants

La Generalitat Valenciana presentarà un recurs contra el decret del Govern per a regularitzar a immigrants, en considerar que arriba sense finançament ni planificació i que saturarà els servicis públics autonòmics.

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.