El Barça fa oficial la incorporació de Pau Gasol

 

Pau Gasol ja és oficialment nou jugador del Barça. Després de la filtració del seu fitxatge este dissabte, el club blaugrana ha fet oficial el seu fitxatge a través d’un comunicat. Ho farà fins al 30 de juny del 2021. D’altra banda, el jugador també ha anunciat públicament la seua arribada. «Estic molt content d’anunciar que torne a casa i que prompte m’incorporaré a les files del FC Barcelona de bàsquet», ha dit Gasol en Twitter.

 

 

 

«Vull posar les meues habilitats i experiència a disposició del club en un moment clau de la temporada al mateix temps que seguisc progressant en el meu estat de forma física i comence a agafar ritme de competició», explica Gasol, qui ha assegurat que agarra esta oportunitat «amb il·lusió i amb l’esperança de poder aportar al primer equip ben prompte».

 

Tal com van explicar alguns mitjans de comunicació, Pau Gasol arribarà gratis a la secció de bàsquet del FC Barcelona encara que cobrarà el sou mínim de l’ACB, que és el que obliga la competició. A pesar de tot, asseguren que destinarà el sou a causes socials. Pau Gasol té com a objectiu recuperar el seu estat de forma per a disputar els Jocs Olímpics de Tòquio d’este estiu.

 

Gasol tornarà a vestir de blaugrana 20 anys després

Pau Gasol va jugar el primer equip del Barça de bàsquet del 1999 al 2011 i les últimes 18 temporades ha estat jugant a l’NBA, a on ha disputat 1362 partits. El jugador català va conseguir dos anells de campió de l’NBA l’any 2009 i 2010 i ha disputat sis voltes l’All Star Game. Gasol, que per una lesió al peu no ha disputat cap partit des del març del 2019, tornarà a les pistes baix les ordres de Sarunas Jasikevicius, excompany seu d’equip al Barça. De fet, l’actual Pau Gasol i Sarunas Jasikevicius tenen una gran amistat i este és un dels motius de la tornada a Barcelona.

 

Gasol va debutar amb el Barça el curs 1998/1999, en què va jugar tres partits, i a partir de la temporada 1999/2000 va formar part del primer equip que dirigia Aito Garcia Reneses. Com a blaugrana va guanyar 2 Lligues ACB (1999 i 2001) i 1 Copa del Rei (2001), i en total va disputar 108 partits amb el primer equip entre l’ACB i competicions europees.

 

Èxit en l’NBA

Gasol, amb només 21 anys, va ser escollit en el número 3 del draft de l’NBA i el curs 2001/02 va començar a la millor Lliga del món amb els Memphis Grizzlies, a on va jugar del 2001 al 2008. Posteriorment va ser traspassat als Los Angeles Lakers i esta va ser una etapa gloriosa, conseguint dos anells de campió de l’NBA (2009 i 2010)

 

En Los Angeles va estar fins al 2014 i, posteriorment, va jugar als Chicago Bulls (2014-16), San Antonio Spurs (2016-19) i els Milwaukee Bucks (2019), a on va disputar els seus últims partits en l’NBA. Cal destacar que Gasol i Nikola Mirotic, actual jugador del Barça de Bàsquet i bon amic de Gasol, van coincidir dos temporades en Chicago i uns mesos en Milwaukee. En total, Gasol ha disputat a l’NBA un total de 1226 partits de Lliga Regular i 136 de Playoff per a un total de 1362 partits.

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.