El Barça fa oficial la incorporació de Pau Gasol

 

Pau Gasol ja és oficialment nou jugador del Barça. Després de la filtració del seu fitxatge este dissabte, el club blaugrana ha fet oficial el seu fitxatge a través d’un comunicat. Ho farà fins al 30 de juny del 2021. D’altra banda, el jugador també ha anunciat públicament la seua arribada. «Estic molt content d’anunciar que torne a casa i que prompte m’incorporaré a les files del FC Barcelona de bàsquet», ha dit Gasol en Twitter.

 

 

 

«Vull posar les meues habilitats i experiència a disposició del club en un moment clau de la temporada al mateix temps que seguisc progressant en el meu estat de forma física i comence a agafar ritme de competició», explica Gasol, qui ha assegurat que agarra esta oportunitat «amb il·lusió i amb l’esperança de poder aportar al primer equip ben prompte».

 

Tal com van explicar alguns mitjans de comunicació, Pau Gasol arribarà gratis a la secció de bàsquet del FC Barcelona encara que cobrarà el sou mínim de l’ACB, que és el que obliga la competició. A pesar de tot, asseguren que destinarà el sou a causes socials. Pau Gasol té com a objectiu recuperar el seu estat de forma per a disputar els Jocs Olímpics de Tòquio d’este estiu.

 

Gasol tornarà a vestir de blaugrana 20 anys després

Pau Gasol va jugar el primer equip del Barça de bàsquet del 1999 al 2011 i les últimes 18 temporades ha estat jugant a l’NBA, a on ha disputat 1362 partits. El jugador català va conseguir dos anells de campió de l’NBA l’any 2009 i 2010 i ha disputat sis voltes l’All Star Game. Gasol, que per una lesió al peu no ha disputat cap partit des del març del 2019, tornarà a les pistes baix les ordres de Sarunas Jasikevicius, excompany seu d’equip al Barça. De fet, l’actual Pau Gasol i Sarunas Jasikevicius tenen una gran amistat i este és un dels motius de la tornada a Barcelona.

 

Gasol va debutar amb el Barça el curs 1998/1999, en què va jugar tres partits, i a partir de la temporada 1999/2000 va formar part del primer equip que dirigia Aito Garcia Reneses. Com a blaugrana va guanyar 2 Lligues ACB (1999 i 2001) i 1 Copa del Rei (2001), i en total va disputar 108 partits amb el primer equip entre l’ACB i competicions europees.

 

Èxit en l’NBA

Gasol, amb només 21 anys, va ser escollit en el número 3 del draft de l’NBA i el curs 2001/02 va començar a la millor Lliga del món amb els Memphis Grizzlies, a on va jugar del 2001 al 2008. Posteriorment va ser traspassat als Los Angeles Lakers i esta va ser una etapa gloriosa, conseguint dos anells de campió de l’NBA (2009 i 2010)

 

En Los Angeles va estar fins al 2014 i, posteriorment, va jugar als Chicago Bulls (2014-16), San Antonio Spurs (2016-19) i els Milwaukee Bucks (2019), a on va disputar els seus últims partits en l’NBA. Cal destacar que Gasol i Nikola Mirotic, actual jugador del Barça de Bàsquet i bon amic de Gasol, van coincidir dos temporades en Chicago i uns mesos en Milwaukee. En total, Gasol ha disputat a l’NBA un total de 1226 partits de Lliga Regular i 136 de Playoff per a un total de 1362 partits.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.