15.8 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Així és el permís de conduir B1 per a joves de 16 anys

 

Nova proposta damunt de la taula de la Direcció General de Trànsit (DGT) al mateix temps que es fan els últims passos per a l’entrada en vigor de la reforma de la llei que regula la conducció a Espanya. 

Aquesta vegada en una idea que beneficiaria a tots els joves a partir de 16 anys, la institució que lidera Pere Navarro vol amb això potenciar la mobilitat sostenible amb un pla que ja existeix a Portugal, Itàlia o França.

Conduir un vehicle de quatre rodes abans de ser major d’edat podria estar habilitat en els pròxims anys a Espanya. Així ho contempla la DGT amb la introducció del carnet B1, que faculta a pilotar quadricicles pesats amb una potència màxima de 20,4 cavalls.

Un pas previ al permís B, el que la immensa majoria de conductors té, i que serviria per a preparar en la conducció en els dos anys previs abans d’aconseguir la majoria d’edat amb la qual es pot obtindre tal carnet. I és que el B1 estaria molt pensat per als majors de 16 anys, així com encaminat cap a una mobilitat sostenible cada vegada més àmplia en les grans ciutats.

Unes urbs on en els últims anys s’ha detectat una creixent demanda d’aquests quadricicles pesats, la velocitat màxima dels quals és de 90 quilòmetres per hora, ja que la major part d’aquests són elèctrics. Amb un marc legal a la Unió Europea des de 2006, el B1 ja està implantat a França, Itàlia o Portugal pel que no seria nou en el Vell Continent.

 

Un examen teòric igual que per al carnet B

 

De moment només una idea, la DGT ja l’estudia al costat de diferents institucions amb la finalitat de familiaritzar als joves amb la conducció mentre es fomenta aquesta reducció d’emissions contaminants.

A més, l’obtenció del permís seria molt similar al sistema dels A1 i A2, per la qual cosa l’examen teòric seria el mateix que per als futurs B però amb l’excepció que canviaria el pràctic, prova que posteriorment s’hauria de superar per a poder circular amb els vehicles convencionals.

 

Els quadricicles pesats només aconsegueixen els 90 km/h i tenen com a màxim 20,4 CV

 

Aquest carnet permetria als joves conduir quadricicles la massa en buit dels quals siga inferior o igual a 400 o 550 quilograms, en cas de tractar-se de vehicles destinats al transport de mercaderies, (no inclosa la massa de les bateries per als vehicles elèctrics), i amb un motor la potència màxima del qual siga inferior o igual a 15 quilowatts (kW).

La proposta de totes dos organitzacions té com a objectiu incorporar a la normativa espanyola estàndard  europeu en matèria d’accés a la mobilitat, on el permís B1 ja ha sigut adoptat i provat amb èxit per alguns dels països del nostre entorn com Portugal, Itàlia, França i el Regne Unit.

El permís B1 habilita la conducció de vehicles de reduïda grandària, elèctrics, que requerisquen escassa energia per a moure’s i amb una velocitat limitada a 90 quilòmetres per hora.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.