Així és el permís de conduir B1 per a joves de 16 anys

 

Nova proposta damunt de la taula de la Direcció General de Trànsit (DGT) al mateix temps que es fan els últims passos per a l’entrada en vigor de la reforma de la llei que regula la conducció a Espanya. 

Aquesta vegada en una idea que beneficiaria a tots els joves a partir de 16 anys, la institució que lidera Pere Navarro vol amb això potenciar la mobilitat sostenible amb un pla que ja existeix a Portugal, Itàlia o França.

Conduir un vehicle de quatre rodes abans de ser major d’edat podria estar habilitat en els pròxims anys a Espanya. Així ho contempla la DGT amb la introducció del carnet B1, que faculta a pilotar quadricicles pesats amb una potència màxima de 20,4 cavalls.

Un pas previ al permís B, el que la immensa majoria de conductors té, i que serviria per a preparar en la conducció en els dos anys previs abans d’aconseguir la majoria d’edat amb la qual es pot obtindre tal carnet. I és que el B1 estaria molt pensat per als majors de 16 anys, així com encaminat cap a una mobilitat sostenible cada vegada més àmplia en les grans ciutats.

Unes urbs on en els últims anys s’ha detectat una creixent demanda d’aquests quadricicles pesats, la velocitat màxima dels quals és de 90 quilòmetres per hora, ja que la major part d’aquests són elèctrics. Amb un marc legal a la Unió Europea des de 2006, el B1 ja està implantat a França, Itàlia o Portugal pel que no seria nou en el Vell Continent.

 

Un examen teòric igual que per al carnet B

 

De moment només una idea, la DGT ja l’estudia al costat de diferents institucions amb la finalitat de familiaritzar als joves amb la conducció mentre es fomenta aquesta reducció d’emissions contaminants.

A més, l’obtenció del permís seria molt similar al sistema dels A1 i A2, per la qual cosa l’examen teòric seria el mateix que per als futurs B però amb l’excepció que canviaria el pràctic, prova que posteriorment s’hauria de superar per a poder circular amb els vehicles convencionals.

 

Els quadricicles pesats només aconsegueixen els 90 km/h i tenen com a màxim 20,4 CV

 

Aquest carnet permetria als joves conduir quadricicles la massa en buit dels quals siga inferior o igual a 400 o 550 quilograms, en cas de tractar-se de vehicles destinats al transport de mercaderies, (no inclosa la massa de les bateries per als vehicles elèctrics), i amb un motor la potència màxima del qual siga inferior o igual a 15 quilowatts (kW).

La proposta de totes dos organitzacions té com a objectiu incorporar a la normativa espanyola estàndard  europeu en matèria d’accés a la mobilitat, on el permís B1 ja ha sigut adoptat i provat amb èxit per alguns dels països del nostre entorn com Portugal, Itàlia, França i el Regne Unit.

El permís B1 habilita la conducció de vehicles de reduïda grandària, elèctrics, que requerisquen escassa energia per a moure’s i amb una velocitat limitada a 90 quilòmetres per hora.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.