Mastodon
23.6 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

Així és el permís de conduir B1 per a joves de 16 anys

 

Nova proposta damunt de la taula de la Direcció General de Trànsit (DGT) al mateix temps que es fan els últims passos per a l’entrada en vigor de la reforma de la llei que regula la conducció a Espanya. 

Aquesta vegada en una idea que beneficiaria a tots els joves a partir de 16 anys, la institució que lidera Pere Navarro vol amb això potenciar la mobilitat sostenible amb un pla que ja existeix a Portugal, Itàlia o França.

Conduir un vehicle de quatre rodes abans de ser major d’edat podria estar habilitat en els pròxims anys a Espanya. Així ho contempla la DGT amb la introducció del carnet B1, que faculta a pilotar quadricicles pesats amb una potència màxima de 20,4 cavalls.

Un pas previ al permís B, el que la immensa majoria de conductors té, i que serviria per a preparar en la conducció en els dos anys previs abans d’aconseguir la majoria d’edat amb la qual es pot obtindre tal carnet. I és que el B1 estaria molt pensat per als majors de 16 anys, així com encaminat cap a una mobilitat sostenible cada vegada més àmplia en les grans ciutats.

Unes urbs on en els últims anys s’ha detectat una creixent demanda d’aquests quadricicles pesats, la velocitat màxima dels quals és de 90 quilòmetres per hora, ja que la major part d’aquests són elèctrics. Amb un marc legal a la Unió Europea des de 2006, el B1 ja està implantat a França, Itàlia o Portugal pel que no seria nou en el Vell Continent.

 

Un examen teòric igual que per al carnet B

 

De moment només una idea, la DGT ja l’estudia al costat de diferents institucions amb la finalitat de familiaritzar als joves amb la conducció mentre es fomenta aquesta reducció d’emissions contaminants.

A més, l’obtenció del permís seria molt similar al sistema dels A1 i A2, per la qual cosa l’examen teòric seria el mateix que per als futurs B però amb l’excepció que canviaria el pràctic, prova que posteriorment s’hauria de superar per a poder circular amb els vehicles convencionals.

 

Els quadricicles pesats només aconsegueixen els 90 km/h i tenen com a màxim 20,4 CV

 

Aquest carnet permetria als joves conduir quadricicles la massa en buit dels quals siga inferior o igual a 400 o 550 quilograms, en cas de tractar-se de vehicles destinats al transport de mercaderies, (no inclosa la massa de les bateries per als vehicles elèctrics), i amb un motor la potència màxima del qual siga inferior o igual a 15 quilowatts (kW).

La proposta de totes dos organitzacions té com a objectiu incorporar a la normativa espanyola estàndard  europeu en matèria d’accés a la mobilitat, on el permís B1 ja ha sigut adoptat i provat amb èxit per alguns dels països del nostre entorn com Portugal, Itàlia, França i el Regne Unit.

El permís B1 habilita la conducció de vehicles de reduïda grandària, elèctrics, que requerisquen escassa energia per a moure’s i amb una velocitat limitada a 90 quilòmetres per hora.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.