Així és el permís de conduir B1 per a joves de 16 anys

 

Nova proposta damunt de la taula de la Direcció General de Trànsit (DGT) al mateix temps que es fan els últims passos per a l’entrada en vigor de la reforma de la llei que regula la conducció a Espanya. 

Aquesta vegada en una idea que beneficiaria a tots els joves a partir de 16 anys, la institució que lidera Pere Navarro vol amb això potenciar la mobilitat sostenible amb un pla que ja existeix a Portugal, Itàlia o França.

Conduir un vehicle de quatre rodes abans de ser major d’edat podria estar habilitat en els pròxims anys a Espanya. Així ho contempla la DGT amb la introducció del carnet B1, que faculta a pilotar quadricicles pesats amb una potència màxima de 20,4 cavalls.

Un pas previ al permís B, el que la immensa majoria de conductors té, i que serviria per a preparar en la conducció en els dos anys previs abans d’aconseguir la majoria d’edat amb la qual es pot obtindre tal carnet. I és que el B1 estaria molt pensat per als majors de 16 anys, així com encaminat cap a una mobilitat sostenible cada vegada més àmplia en les grans ciutats.

Unes urbs on en els últims anys s’ha detectat una creixent demanda d’aquests quadricicles pesats, la velocitat màxima dels quals és de 90 quilòmetres per hora, ja que la major part d’aquests són elèctrics. Amb un marc legal a la Unió Europea des de 2006, el B1 ja està implantat a França, Itàlia o Portugal pel que no seria nou en el Vell Continent.

 

Un examen teòric igual que per al carnet B

 

De moment només una idea, la DGT ja l’estudia al costat de diferents institucions amb la finalitat de familiaritzar als joves amb la conducció mentre es fomenta aquesta reducció d’emissions contaminants.

A més, l’obtenció del permís seria molt similar al sistema dels A1 i A2, per la qual cosa l’examen teòric seria el mateix que per als futurs B però amb l’excepció que canviaria el pràctic, prova que posteriorment s’hauria de superar per a poder circular amb els vehicles convencionals.

 

Els quadricicles pesats només aconsegueixen els 90 km/h i tenen com a màxim 20,4 CV

 

Aquest carnet permetria als joves conduir quadricicles la massa en buit dels quals siga inferior o igual a 400 o 550 quilograms, en cas de tractar-se de vehicles destinats al transport de mercaderies, (no inclosa la massa de les bateries per als vehicles elèctrics), i amb un motor la potència màxima del qual siga inferior o igual a 15 quilowatts (kW).

La proposta de totes dos organitzacions té com a objectiu incorporar a la normativa espanyola estàndard  europeu en matèria d’accés a la mobilitat, on el permís B1 ja ha sigut adoptat i provat amb èxit per alguns dels països del nostre entorn com Portugal, Itàlia, França i el Regne Unit.

El permís B1 habilita la conducció de vehicles de reduïda grandària, elèctrics, que requerisquen escassa energia per a moure’s i amb una velocitat limitada a 90 quilòmetres per hora.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.