Així és el permís de conduir B1 per a joves de 16 anys

 

Nova proposta damunt de la taula de la Direcció General de Trànsit (DGT) al mateix temps que es fan els últims passos per a l’entrada en vigor de la reforma de la llei que regula la conducció a Espanya. 

Aquesta vegada en una idea que beneficiaria a tots els joves a partir de 16 anys, la institució que lidera Pere Navarro vol amb això potenciar la mobilitat sostenible amb un pla que ja existeix a Portugal, Itàlia o França.

Conduir un vehicle de quatre rodes abans de ser major d’edat podria estar habilitat en els pròxims anys a Espanya. Així ho contempla la DGT amb la introducció del carnet B1, que faculta a pilotar quadricicles pesats amb una potència màxima de 20,4 cavalls.

Un pas previ al permís B, el que la immensa majoria de conductors té, i que serviria per a preparar en la conducció en els dos anys previs abans d’aconseguir la majoria d’edat amb la qual es pot obtindre tal carnet. I és que el B1 estaria molt pensat per als majors de 16 anys, així com encaminat cap a una mobilitat sostenible cada vegada més àmplia en les grans ciutats.

Unes urbs on en els últims anys s’ha detectat una creixent demanda d’aquests quadricicles pesats, la velocitat màxima dels quals és de 90 quilòmetres per hora, ja que la major part d’aquests són elèctrics. Amb un marc legal a la Unió Europea des de 2006, el B1 ja està implantat a França, Itàlia o Portugal pel que no seria nou en el Vell Continent.

 

Un examen teòric igual que per al carnet B

 

De moment només una idea, la DGT ja l’estudia al costat de diferents institucions amb la finalitat de familiaritzar als joves amb la conducció mentre es fomenta aquesta reducció d’emissions contaminants.

A més, l’obtenció del permís seria molt similar al sistema dels A1 i A2, per la qual cosa l’examen teòric seria el mateix que per als futurs B però amb l’excepció que canviaria el pràctic, prova que posteriorment s’hauria de superar per a poder circular amb els vehicles convencionals.

 

Els quadricicles pesats només aconsegueixen els 90 km/h i tenen com a màxim 20,4 CV

 

Aquest carnet permetria als joves conduir quadricicles la massa en buit dels quals siga inferior o igual a 400 o 550 quilograms, en cas de tractar-se de vehicles destinats al transport de mercaderies, (no inclosa la massa de les bateries per als vehicles elèctrics), i amb un motor la potència màxima del qual siga inferior o igual a 15 quilowatts (kW).

La proposta de totes dos organitzacions té com a objectiu incorporar a la normativa espanyola estàndard  europeu en matèria d’accés a la mobilitat, on el permís B1 ja ha sigut adoptat i provat amb èxit per alguns dels països del nostre entorn com Portugal, Itàlia, França i el Regne Unit.

El permís B1 habilita la conducció de vehicles de reduïda grandària, elèctrics, que requerisquen escassa energia per a moure’s i amb una velocitat limitada a 90 quilòmetres per hora.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.