El pla de la Generalitat per a avançar el bany en les platges

Platja de la Malva-rosa de València

La Generalitat estudia el model de seguretat en les platges per a la seua reobertura en estiu | Wikipedia

 

La Generalitat Valenciana planteja flexibilitzar els horaris de les eixides tenint en compte la climatologia pròpia del territori valencià i poder avançar la possibilitat de banyar-se en les platges mantenint la distància i totes les mesures de seguretat vigents.

 

D’esta manera ho ha assegurat el president de la Generalitat, Ximo Puig, a preguntes dels mitjans en la compareixença que ha oferit per a presentar un projecte de detecció primerenca del coronavirus en aigües residuals.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Puig ha recordat que ahir es va remetre al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic la documentació en la que es presenten «els requisits pels quals tota la Comunitat Valenciana està en condicions de passar a la fase 1» a partir del pròxim dilluns, 11 de maig, i al que s’espera que el Govern done resposta este divendres o dissabte.

 

Preguntat per si el Consell vol que es tinga en compte alguna especificitat respecte a altres territoris de l’Estat, Puig ha comentat que hi ha algunes «singularitats» i ha posat com a exemple les altes temperatures del territori valencià que fan que es plantege una major flexibilització en els horaris de passejos de la població per a no coincidir amb les hores de més calor.

 

Sobre este tema, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha concretat, en una roda de premsa posterior, que, ateses les hores de calor centrals, s’aposta perquè els xiquets pugen eixir durant dos hores més de matí i una més vesprada.

 

Respecte al bany en les platges, previst en principi pel Govern central per a la fase 3, Puig ha remarcat que «anar a la platja no significa anar a una platja abarrotada i massificada en ple agost, sinó poder-se banyar mantenint la distància i tota la prevenció possible». «Cada volta que s’obri qualsevol aspecte cal tindre en compte les mesures de seguretat que estan vigents per a mantindre el bon camí iniciat», ha afegit.

 

Una decisió del Ministeri

L’executiu valencià pretén que es puga anar a la platja, però la decisió és del Ministeri, pel que la Conselleria de Sanitat negociarà per a que això siga possible.

 

En este sentit, la consellera Barceló ha recordat que en el litoral hi ha una necessitat d’obrir com més prompte millor, però ha fet una crida a la cautela i a que el Ministeri transmeta «com haurien de ser les mesures per a adaptar eixe accés i que es puguen preparar amb temps quan corresponga».

 

Puig, que ha advocat per «no accelerar» els processos per a «no tornar arrere», actuar des de «la màxima prudència« i anar «pas a pas», ha insistit en que el territori valencià «té els indicadors favorables». «A partir d’ací, hi ha algunes consideracions que hem fet i es parlarà per a ajustar-les. Nosaltres hem fet els nostres deures i continuarem treballant prioritzant la seguretat sanitària».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.