El pla de la Generalitat per a avançar el bany en les platges

Platja de la Malva-rosa de València

La Generalitat estudia el model de seguretat en les platges per a la seua reobertura en estiu | Wikipedia

 

La Generalitat Valenciana planteja flexibilitzar els horaris de les eixides tenint en compte la climatologia pròpia del territori valencià i poder avançar la possibilitat de banyar-se en les platges mantenint la distància i totes les mesures de seguretat vigents.

 

D’esta manera ho ha assegurat el president de la Generalitat, Ximo Puig, a preguntes dels mitjans en la compareixença que ha oferit per a presentar un projecte de detecció primerenca del coronavirus en aigües residuals.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Puig ha recordat que ahir es va remetre al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic la documentació en la que es presenten «els requisits pels quals tota la Comunitat Valenciana està en condicions de passar a la fase 1» a partir del pròxim dilluns, 11 de maig, i al que s’espera que el Govern done resposta este divendres o dissabte.

 

Preguntat per si el Consell vol que es tinga en compte alguna especificitat respecte a altres territoris de l’Estat, Puig ha comentat que hi ha algunes «singularitats» i ha posat com a exemple les altes temperatures del territori valencià que fan que es plantege una major flexibilització en els horaris de passejos de la població per a no coincidir amb les hores de més calor.

 

Sobre este tema, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha concretat, en una roda de premsa posterior, que, ateses les hores de calor centrals, s’aposta perquè els xiquets pugen eixir durant dos hores més de matí i una més vesprada.

 

Respecte al bany en les platges, previst en principi pel Govern central per a la fase 3, Puig ha remarcat que «anar a la platja no significa anar a una platja abarrotada i massificada en ple agost, sinó poder-se banyar mantenint la distància i tota la prevenció possible». «Cada volta que s’obri qualsevol aspecte cal tindre en compte les mesures de seguretat que estan vigents per a mantindre el bon camí iniciat», ha afegit.

 

Una decisió del Ministeri

L’executiu valencià pretén que es puga anar a la platja, però la decisió és del Ministeri, pel que la Conselleria de Sanitat negociarà per a que això siga possible.

 

En este sentit, la consellera Barceló ha recordat que en el litoral hi ha una necessitat d’obrir com més prompte millor, però ha fet una crida a la cautela i a que el Ministeri transmeta «com haurien de ser les mesures per a adaptar eixe accés i que es puguen preparar amb temps quan corresponga».

 

Puig, que ha advocat per «no accelerar» els processos per a «no tornar arrere», actuar des de «la màxima prudència« i anar «pas a pas», ha insistit en que el territori valencià «té els indicadors favorables». «A partir d’ací, hi ha algunes consideracions que hem fet i es parlarà per a ajustar-les. Nosaltres hem fet els nostres deures i continuarem treballant prioritzant la seguretat sanitària».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.