El pla de la Generalitat per a avançar el bany en les platges

Platja de la Malva-rosa de València

La Generalitat estudia el model de seguretat en les platges per a la seua reobertura en estiu | Wikipedia

 

La Generalitat Valenciana planteja flexibilitzar els horaris de les eixides tenint en compte la climatologia pròpia del territori valencià i poder avançar la possibilitat de banyar-se en les platges mantenint la distància i totes les mesures de seguretat vigents.

 

D’esta manera ho ha assegurat el president de la Generalitat, Ximo Puig, a preguntes dels mitjans en la compareixença que ha oferit per a presentar un projecte de detecció primerenca del coronavirus en aigües residuals.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Puig ha recordat que ahir es va remetre al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic la documentació en la que es presenten «els requisits pels quals tota la Comunitat Valenciana està en condicions de passar a la fase 1» a partir del pròxim dilluns, 11 de maig, i al que s’espera que el Govern done resposta este divendres o dissabte.

 

Preguntat per si el Consell vol que es tinga en compte alguna especificitat respecte a altres territoris de l’Estat, Puig ha comentat que hi ha algunes «singularitats» i ha posat com a exemple les altes temperatures del territori valencià que fan que es plantege una major flexibilització en els horaris de passejos de la població per a no coincidir amb les hores de més calor.

 

Sobre este tema, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha concretat, en una roda de premsa posterior, que, ateses les hores de calor centrals, s’aposta perquè els xiquets pugen eixir durant dos hores més de matí i una més vesprada.

 

Respecte al bany en les platges, previst en principi pel Govern central per a la fase 3, Puig ha remarcat que «anar a la platja no significa anar a una platja abarrotada i massificada en ple agost, sinó poder-se banyar mantenint la distància i tota la prevenció possible». «Cada volta que s’obri qualsevol aspecte cal tindre en compte les mesures de seguretat que estan vigents per a mantindre el bon camí iniciat», ha afegit.

 

Una decisió del Ministeri

L’executiu valencià pretén que es puga anar a la platja, però la decisió és del Ministeri, pel que la Conselleria de Sanitat negociarà per a que això siga possible.

 

En este sentit, la consellera Barceló ha recordat que en el litoral hi ha una necessitat d’obrir com més prompte millor, però ha fet una crida a la cautela i a que el Ministeri transmeta «com haurien de ser les mesures per a adaptar eixe accés i que es puguen preparar amb temps quan corresponga».

 

Puig, que ha advocat per «no accelerar» els processos per a «no tornar arrere», actuar des de «la màxima prudència« i anar «pas a pas», ha insistit en que el territori valencià «té els indicadors favorables». «A partir d’ací, hi ha algunes consideracions que hem fet i es parlarà per a ajustar-les. Nosaltres hem fet els nostres deures i continuarem treballant prioritzant la seguretat sanitària».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.