El pla de la Generalitat per a avançar el bany en les platges

Platja de la Malva-rosa de València

La Generalitat estudia el model de seguretat en les platges per a la seua reobertura en estiu | Wikipedia

 

La Generalitat Valenciana planteja flexibilitzar els horaris de les eixides tenint en compte la climatologia pròpia del territori valencià i poder avançar la possibilitat de banyar-se en les platges mantenint la distància i totes les mesures de seguretat vigents.

 

D’esta manera ho ha assegurat el president de la Generalitat, Ximo Puig, a preguntes dels mitjans en la compareixença que ha oferit per a presentar un projecte de detecció primerenca del coronavirus en aigües residuals.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Puig ha recordat que ahir es va remetre al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic la documentació en la que es presenten «els requisits pels quals tota la Comunitat Valenciana està en condicions de passar a la fase 1» a partir del pròxim dilluns, 11 de maig, i al que s’espera que el Govern done resposta este divendres o dissabte.

 

Preguntat per si el Consell vol que es tinga en compte alguna especificitat respecte a altres territoris de l’Estat, Puig ha comentat que hi ha algunes «singularitats» i ha posat com a exemple les altes temperatures del territori valencià que fan que es plantege una major flexibilització en els horaris de passejos de la població per a no coincidir amb les hores de més calor.

 

Sobre este tema, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha concretat, en una roda de premsa posterior, que, ateses les hores de calor centrals, s’aposta perquè els xiquets pugen eixir durant dos hores més de matí i una més vesprada.

 

Respecte al bany en les platges, previst en principi pel Govern central per a la fase 3, Puig ha remarcat que «anar a la platja no significa anar a una platja abarrotada i massificada en ple agost, sinó poder-se banyar mantenint la distància i tota la prevenció possible». «Cada volta que s’obri qualsevol aspecte cal tindre en compte les mesures de seguretat que estan vigents per a mantindre el bon camí iniciat», ha afegit.

 

Una decisió del Ministeri

L’executiu valencià pretén que es puga anar a la platja, però la decisió és del Ministeri, pel que la Conselleria de Sanitat negociarà per a que això siga possible.

 

En este sentit, la consellera Barceló ha recordat que en el litoral hi ha una necessitat d’obrir com més prompte millor, però ha fet una crida a la cautela i a que el Ministeri transmeta «com haurien de ser les mesures per a adaptar eixe accés i que es puguen preparar amb temps quan corresponga».

 

Puig, que ha advocat per «no accelerar» els processos per a «no tornar arrere», actuar des de «la màxima prudència« i anar «pas a pas», ha insistit en que el territori valencià «té els indicadors favorables». «A partir d’ací, hi ha algunes consideracions que hem fet i es parlarà per a ajustar-les. Nosaltres hem fet els nostres deures i continuarem treballant prioritzant la seguretat sanitària».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla