13.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

El pla de la Generalitat per a avançar el bany en les platges

Platja de la Malva-rosa de València

La Generalitat estudia el model de seguretat en les platges per a la seua reobertura en estiu | Wikipedia

 

La Generalitat Valenciana planteja flexibilitzar els horaris de les eixides tenint en compte la climatologia pròpia del territori valencià i poder avançar la possibilitat de banyar-se en les platges mantenint la distància i totes les mesures de seguretat vigents.

 

D’esta manera ho ha assegurat el president de la Generalitat, Ximo Puig, a preguntes dels mitjans en la compareixença que ha oferit per a presentar un projecte de detecció primerenca del coronavirus en aigües residuals.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Puig ha recordat que ahir es va remetre al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic la documentació en la que es presenten «els requisits pels quals tota la Comunitat Valenciana està en condicions de passar a la fase 1» a partir del pròxim dilluns, 11 de maig, i al que s’espera que el Govern done resposta este divendres o dissabte.

 

Preguntat per si el Consell vol que es tinga en compte alguna especificitat respecte a altres territoris de l’Estat, Puig ha comentat que hi ha algunes «singularitats» i ha posat com a exemple les altes temperatures del territori valencià que fan que es plantege una major flexibilització en els horaris de passejos de la població per a no coincidir amb les hores de més calor.

 

Sobre este tema, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha concretat, en una roda de premsa posterior, que, ateses les hores de calor centrals, s’aposta perquè els xiquets pugen eixir durant dos hores més de matí i una més vesprada.

 

Respecte al bany en les platges, previst en principi pel Govern central per a la fase 3, Puig ha remarcat que «anar a la platja no significa anar a una platja abarrotada i massificada en ple agost, sinó poder-se banyar mantenint la distància i tota la prevenció possible». «Cada volta que s’obri qualsevol aspecte cal tindre en compte les mesures de seguretat que estan vigents per a mantindre el bon camí iniciat», ha afegit.

 

Una decisió del Ministeri

L’executiu valencià pretén que es puga anar a la platja, però la decisió és del Ministeri, pel que la Conselleria de Sanitat negociarà per a que això siga possible.

 

En este sentit, la consellera Barceló ha recordat que en el litoral hi ha una necessitat d’obrir com més prompte millor, però ha fet una crida a la cautela i a que el Ministeri transmeta «com haurien de ser les mesures per a adaptar eixe accés i que es puguen preparar amb temps quan corresponga».

 

Puig, que ha advocat per «no accelerar» els processos per a «no tornar arrere», actuar des de «la màxima prudència« i anar «pas a pas», ha insistit en que el territori valencià «té els indicadors favorables». «A partir d’ací, hi ha algunes consideracions que hem fet i es parlarà per a ajustar-les. Nosaltres hem fet els nostres deures i continuarem treballant prioritzant la seguretat sanitària».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.