Nova plataforma electrònica per a gestionar la preinscripció universitària

La Generalitat ha posat en marxa una nova plataforma electrònica per a realitzar des d’un únic lloc totes les gestions relacionades amb la preinscripció universitària en el pròxim curs 2022-2023.

La nova plataforma (www.preinscripcion.gva.es), en la qual ja s’han registrat 48.992 sol·licituds d’admissió de l’alumnat, ha sigut posada en marxa aquest curs per a la tramitació electrònica universal de la preinscripció per les universitats públiques valencianes i la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic.

Des que es va obrir el termini, el passat 20 de juny, les universitats han tramitat electrònicament un total de 48.992 sol·licituds d’admissió a places en el primer curs dels estudis de grau. Una vegada acabat el termini i publicats els resultats, l’alumnat pot accedir a la plataforma per a consultar el grau que li ha sigut adjudicat o on ha quedat en llista d’espera. A més, el sistema envia automàticament les notificacions per SMS per a conéixer el resultat de la preinscripció.

El director general de TIC, José Manuel García Duarte, ha destacat que “la nova plataforma facilita la relació telemàtica de l’alumnat amb les universitats durant tot el procés de la preinscripció, que es realitza electrònicament íntegrament, emprant sistemes basats en tecnologies actuals que proporcionen el grau necessari d’accessibilitat, seguretat i millora en l’experiència de navegació”.

Totes les gestions”, ha continuat, “es fan des d’un mateix lloc i, durant la presentació de la sol·licitud, el sistema actua a manera d’assistent guiant a l’alumnat per diversos passos, de manera que siga més senzill completar la sol·licitud”.

A més, segons García Duarte, “la plataforma facilita el treball de gestió de les sol·licituds a les universitats, ja que assegura que es realitzen amb èxit tots els processos d’interoperabilitat que permeten l’intercanvi d’informació i documentació entre les universitats valencianes i la Generalitat. Això redunda en la ciutadania, que es beneficia de la reducció dels temps d’espera, en agilitar els processos administratius”.

La plataforma, a més, integra tota mena de procediments relacionats amb la preinscripció, començant per l’obtenció de la clau d’accés a la plataforma i l’alta de l’alumnat sol·licitant i continuant per la selecció de la convocatòria, l’emplenament i confirmació de la sol·licitud de preinscripció i la gestió integrada dels processos d’esmena.

Així mateix, permet a l’alumnat gestionar altres qüestions, en funció de l’estat de la sol·licitud i les diferents fases del procés d’admissió, com poden ser la consulta dels resultats de la preinscripció, la presentació de reclamacions als resultats de l’adjudicació de places i la presentació de sol·licituds per a determinats contingents en un termini posterior a l’adjudicació de places.

Aquesta és una de les accions incloses en el Pla Estratègic de Transformació Digital de l’Administració de la Generalitat (GEN Digital 2025), dins de l’eix per a ‘Govern Intel·ligent‘ que persegueix agilitar els processos comuns a totes les universitats valencianes millorant la resposta als ciutadans.

Les universitats públiques adjudiquen un total de 26.347 places per al curs 2022-2023

Les universitats públiques valencianes han adjudicat un total de 26.347 places de les 26.520 places oferides per al curs 2022-2023, que per sexes es reparteixen en 15.508 per a dones i 10.839 per a homes, segons els resultats de la preinscripció universitària que s’han donat a conéixer aquest divendres.

Concretament, el 80,41% de l’alumnat de la Comunitat Valenciana que ha realitzat la preinscripció per al pròxim curs podran accedir a una de les tres primeres titulacions sol·licitades. Així, un 54,83% ha aconseguit matricular-se del grau que va triar en primera opció, un 16,84 en segona i, finalment, un 8,74, en tercera opció.

Per universitats, la Universitat de València (UV) ha oferit 9.180 places de les quals ha adjudicat 9.178; la Universitat Politècnica de València (UPV) ha oferit 5.807 places i ha adjudicat 5.711; la Universitat d’Alacant (UA) ha oferit 5.810 places i ha adjudicat 5.757; la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) ha oferit 2.983 i ha adjudicat 2.980; i la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) ha oferit 2.740 i ha adjudicat 2.721.

Per tant, tan sols queden vacants 173 places de les quals 27 corresponen al grau en Estudis Àrab i Islàmics de la UA, 25 al grau en Estudis Francesos de la UA, 17 al PARS en Enginyeria en Geomàtica i Geoinformació de la UPV o 12 en el PARS en Enginyeria forestal de la UPV, entre altres.

De les places assignades, el 94% han sigut adjudicades pel procediment general. A més, pel contingent reservat a esportistes d’elit s’han adjudicat 306 places, pel de diversitat funcional, 271, pel contingent de Titulats, un total de 567 places, i per la quota reservada per a majors de 25, 40 i 45 anys s’han adjudicat 335, 38 i 38 places respectivament.

Les dades de preinscripció es poden consultar a través de la pàgina situada en la web de la Generalitat, punxar ací.

L’estudiantat que no haja obtingut plaça en els estudis desitjats i es trobe en llista d’espera, haurà de consultar les corresponents pàgines web de les universitats per a continuar confirmant el seu interés en la titulació desitjada.

L’alumnat que no obtinga plaça quan es resolga el procés de preinscripció amb l’assignació inicial o posteriorment en la gestió de les llistes d’espera que realitzen les universitats, haurà de consultar les pàgines web d’aquestes, i posar-se en contacte el mes de setembre per a sol·licitar les places que hagen quedat vacants.

Titulacions amb nota de tall més elevades

Pel que respecta a les notes de tall per a accedir als diferents graus oferits per les universitats de la Comunitat Valenciana, la titulació que requereix major nota és el doble grau en Física i Matemàtiques de la UV amb un 13,62, seguit del doble grau en Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la UPV, amb un 13,50, seguit del grau en Medicina de la UV amb un 13,43, i del grau en Medicina en la UMH en quart lloc, amb un 13,43.

En cinqué lloc, el també grau en Medicina de l’UJI que ha obtingut un 13,35, el grau d’Enginyeria Aeroespacial, en la UPV, un 13,33, i el grau en Bioquímica i Ciències Biomèdiques de la UV, que ha obtingut una nota de tall de 13,28.

També amb una nota superior a 13 se situa el grau de Física de la UV, que requereix un 13,20; el doble grau en Administració i Direcció d’Empreses i Matemàtiques de la UPV amb un 13,18 i finalment, el grau en Odontologia de la UV amb una nota de tall de 13,12.

En total, aquest any 10 graus tenen una nota de tall superior a 13, la qual cosa suposa una xicoteta disminució respecte a l’any passat, que eren tretze els graus i dobles graus que requerien superar aquesta nota.

Últimes notícies

Boluda insta a aprofitar la proposta de finançament per a la Comunitat Valenciana

El president de l’AVE, Vicente Boluda, defensa a Alacant que la Comunitat Valenciana ha d’aprofitar l’oferta de reforma del finançament autonòmic i la qualifica de punt de partida per a millorar.

Muñoz insta el PP a treballar per la Comunitat i deixar d’atacar Morant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha advertit el PP que la Comunitat Valenciana està 'paralitzada' i li ha exigit que deixe d’atacar Diana Morant i fixe ja data per al debat de política general en Les Corts.

Llanos resta importància al candidat de Vox i posa el focus en el projecte del partit

José María Llanos assegura que el nom del candidat de Vox a la Generalitat és secundari i que el fonamental és que la ciutadania conega el projecte del partit i el seu compromís amb el servici públic. El síndic també ha demanat que el Debat de política general se celebre com més prompte millor.

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.