Noves pluges torrencials a l’Alcora, Castelló i Benicàssim

Un aiguat ha sorprés en el matí d’aquest diumenge a la localitat de Benicàssim (Castelló), on ha descarregat amb força i ha deixat registres de fins a 150 litres per metre quadrat (l/m²) en una mica més d’una hora. L’aigua ha negat nombrosos habitatges, garatges i soterranis i ha obligat a rescatar a diverses persones que s’han vist atrapades en els seus domicilis inundats, així com a tallar la N-340 a l’altura de Castelló de la Plana, des del quilòmetre 982 al 990.

 

Davant totes aquestes situacions, el Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha activat un dispositiu especial que ha mobilitzat a sis dotacions, quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat, una Unitat de Maquinària i Logística (UML) amb dispositiu de grans acovardisques, tres unitats de comandament i 40 equips d’acovardisques d’aigua, segons ha informat el cos provincial.

 

El Consorci s’ha mobilitzat fins al migdia d’aquest diumenge a més de 50 serveis relacionats amb aquest episodi de precipitacions. Les actuacions que s’han dut a terme han sigut principalment rescats de persones atrapades en els seus habitatges, acovardisques d’aigua i vehicles que han quedat surant. També s’ha rescatat a tres de conductors atrapats per la pluja, que no han patit danys personals.

 

La Sala del 1·1·2 ha rebut 20 incidències en la zona, segons ha detallat per la seua part el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

 

En concret, a Benicàssim, efectius del Parc de la Plana Alta del Consorci han actuat en un garatge i un restaurant inundat i han rescatat a dues persones que han quedat atrapades a l’interior dels seus vehicles en la rotonda de la clau i en un altre punt sense especificar. Així mateix, han acudit a revisar un vehicle que ha quedat surant.

 

Paral·lelament, han realitzat quatre acovardisques d’aigua en una gasolinera, dos garatges i el soterrani d’un habitatge i han rescatat a una parella d’ancians de l’interior del seu habitatge inundat, que han requerit assistència sanitària pel seu estat de nervis davant la situació.

 

Les tempestes també han descarregat amb intensitat en localitats pròximes a Benicàssim com Orpesa (62,8 l/m²) i Castelló de la Plana (21,6 l/m²), segons les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), Avamet i el ‘112 CV’. Passades les 11.00 hores, ha deixat de ploure i el Consorci ha informat que s’ha anat “normalitzant la situació”.

 

La dada de precipitació d’aquest diumenge a Benicàssim, 155,4 l/m², és el valor més alt registrat en 24 hores en un mes d’agost en tota la província de Castelló, segons ha indicat Aemet.

 

SITUACIÓ 1 D’EMERGÈNCIA

El CCE de la Generalitat ha establit la situació 1 d’Emergència a Benicàssim per inundacions, així com la preemergència nivell roig en el litoral sud de la província de Castelló i nivell groc a l’interior i litoral nord.

 

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha recomanat a la població que continue atenta als avisos dels serveis meteorològics en tota la província i, en el cas de Benicàssim, evite transitar per vies i camins inundats.

 

La previsió d’Aemet ja avisava de la possibilitat de ruixats i tempestes molt localitzades i localment fortes en la meitat nord del litoral des del matí i en la resta de Castelló, que s’estendran a punts del nord d’Alacant i interior sud de València a la vesprada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.

El València Basket vol prolongar a Girona la seua ratxa per a blindar la segona plaça

El València Basket visita la pista del Bàsquet Girona a la recerca de la seua quinta victòria consecutiva en la Lliga Endesa, clau per a mantindre la segona plaça davant la pressió de UCAM Murcia i Baskonia.

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.

Matt Costello avisa de la dificultat de visitar al Girona en la Lliga Endesa

Matt Costello advertix que jugar en la pista del Bàsquet Girona és sempre molt difícil i subratlla el gran moment del conjunt català abans del dol davant València Basket.

El Vila-real defén a Oviedo la seua bona ratxa històrica en Primera

El Vila-real visita a l'Oviedo en la jornada 33 amb un balanç positiu en les seues dos úniques visites de lliga a Primera: un empat sense gols i una remuntada memorable.

Mor l’elefanta Miri en el Bioparc de València després d’una ferida causada per un altre elefant

L'elefanta Miri ha mort en el Bioparc de València després que un mascle li perforara una artèria amb els seus ullals, malgrat la ràpida intervenció de l'equip de cuidadors.