9 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Noves pluges torrencials a l’Alcora, Castelló i Benicàssim

Un aiguat ha sorprés en el matí d’aquest diumenge a la localitat de Benicàssim (Castelló), on ha descarregat amb força i ha deixat registres de fins a 150 litres per metre quadrat (l/m²) en una mica més d’una hora. L’aigua ha negat nombrosos habitatges, garatges i soterranis i ha obligat a rescatar a diverses persones que s’han vist atrapades en els seus domicilis inundats, així com a tallar la N-340 a l’altura de Castelló de la Plana, des del quilòmetre 982 al 990.

 

Davant totes aquestes situacions, el Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha activat un dispositiu especial que ha mobilitzat a sis dotacions, quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat, una Unitat de Maquinària i Logística (UML) amb dispositiu de grans acovardisques, tres unitats de comandament i 40 equips d’acovardisques d’aigua, segons ha informat el cos provincial.

 

El Consorci s’ha mobilitzat fins al migdia d’aquest diumenge a més de 50 serveis relacionats amb aquest episodi de precipitacions. Les actuacions que s’han dut a terme han sigut principalment rescats de persones atrapades en els seus habitatges, acovardisques d’aigua i vehicles que han quedat surant. També s’ha rescatat a tres de conductors atrapats per la pluja, que no han patit danys personals.

 

La Sala del 1·1·2 ha rebut 20 incidències en la zona, segons ha detallat per la seua part el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

 

En concret, a Benicàssim, efectius del Parc de la Plana Alta del Consorci han actuat en un garatge i un restaurant inundat i han rescatat a dues persones que han quedat atrapades a l’interior dels seus vehicles en la rotonda de la clau i en un altre punt sense especificar. Així mateix, han acudit a revisar un vehicle que ha quedat surant.

 

Paral·lelament, han realitzat quatre acovardisques d’aigua en una gasolinera, dos garatges i el soterrani d’un habitatge i han rescatat a una parella d’ancians de l’interior del seu habitatge inundat, que han requerit assistència sanitària pel seu estat de nervis davant la situació.

 

Les tempestes també han descarregat amb intensitat en localitats pròximes a Benicàssim com Orpesa (62,8 l/m²) i Castelló de la Plana (21,6 l/m²), segons les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), Avamet i el ‘112 CV’. Passades les 11.00 hores, ha deixat de ploure i el Consorci ha informat que s’ha anat “normalitzant la situació”.

 

La dada de precipitació d’aquest diumenge a Benicàssim, 155,4 l/m², és el valor més alt registrat en 24 hores en un mes d’agost en tota la província de Castelló, segons ha indicat Aemet.

 

SITUACIÓ 1 D’EMERGÈNCIA

El CCE de la Generalitat ha establit la situació 1 d’Emergència a Benicàssim per inundacions, així com la preemergència nivell roig en el litoral sud de la província de Castelló i nivell groc a l’interior i litoral nord.

 

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha recomanat a la població que continue atenta als avisos dels serveis meteorològics en tota la província i, en el cas de Benicàssim, evite transitar per vies i camins inundats.

 

La previsió d’Aemet ja avisava de la possibilitat de ruixats i tempestes molt localitzades i localment fortes en la meitat nord del litoral des del matí i en la resta de Castelló, que s’estendran a punts del nord d’Alacant i interior sud de València a la vesprada.

Últimes notícies

Dos detinguts per intentar una estafa immobiliària de 400.000 euros a una anciana a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona i a un home per intentar estafar 400.000 euros a una dona de 77 anys. La víctima ja havia perdut joies i 29.300 euros mitjançant retirades en efectiu.

Antònia Folguera: l’art digital a penes ha mostrat les seues possibilitats

Antònia Folguera ha comissariat la posada de llarg de Vortex, un espai immersiu de Bellver Blue Tech Zone, i sosté que l'art digital a penes ha mostrat el seu potencial. L'obra 'The Rhythm of the Ocean', de Desilence amb música de Suzanne Ciani, connecta amb la investigació marina del centre.

La Comunitat Valenciana espera que el primer premi de la Loteria de Nadal no l’esquive una altra vegada

La Comunitat Valenciana confia que la Grossa torne a la regió després d'un 2024 discret. Vendes i consignació creixen en 2025 i les matemàtiques recorden el pes de l'atzar.

La tardor s’acomiada amb núvols i possibles pluges a Alacant i lleus canvis tèrmics

El comiat de la tardor arriba amb cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana i ruixats puntuals en el litoral d'Alacant que tendiran a remetre al final del dia. Les temperatures només variaran lleugerament i el vent anirà girant a component oest amb algun repunt d'intensitat.

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.