Noves pluges torrencials a l’Alcora, Castelló i Benicàssim

Un aiguat ha sorprés en el matí d’aquest diumenge a la localitat de Benicàssim (Castelló), on ha descarregat amb força i ha deixat registres de fins a 150 litres per metre quadrat (l/m²) en una mica més d’una hora. L’aigua ha negat nombrosos habitatges, garatges i soterranis i ha obligat a rescatar a diverses persones que s’han vist atrapades en els seus domicilis inundats, així com a tallar la N-340 a l’altura de Castelló de la Plana, des del quilòmetre 982 al 990.

 

Davant totes aquestes situacions, el Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha activat un dispositiu especial que ha mobilitzat a sis dotacions, quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat, una Unitat de Maquinària i Logística (UML) amb dispositiu de grans acovardisques, tres unitats de comandament i 40 equips d’acovardisques d’aigua, segons ha informat el cos provincial.

 

El Consorci s’ha mobilitzat fins al migdia d’aquest diumenge a més de 50 serveis relacionats amb aquest episodi de precipitacions. Les actuacions que s’han dut a terme han sigut principalment rescats de persones atrapades en els seus habitatges, acovardisques d’aigua i vehicles que han quedat surant. També s’ha rescatat a tres de conductors atrapats per la pluja, que no han patit danys personals.

 

La Sala del 1·1·2 ha rebut 20 incidències en la zona, segons ha detallat per la seua part el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

 

En concret, a Benicàssim, efectius del Parc de la Plana Alta del Consorci han actuat en un garatge i un restaurant inundat i han rescatat a dues persones que han quedat atrapades a l’interior dels seus vehicles en la rotonda de la clau i en un altre punt sense especificar. Així mateix, han acudit a revisar un vehicle que ha quedat surant.

 

Paral·lelament, han realitzat quatre acovardisques d’aigua en una gasolinera, dos garatges i el soterrani d’un habitatge i han rescatat a una parella d’ancians de l’interior del seu habitatge inundat, que han requerit assistència sanitària pel seu estat de nervis davant la situació.

 

Les tempestes també han descarregat amb intensitat en localitats pròximes a Benicàssim com Orpesa (62,8 l/m²) i Castelló de la Plana (21,6 l/m²), segons les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), Avamet i el ‘112 CV’. Passades les 11.00 hores, ha deixat de ploure i el Consorci ha informat que s’ha anat “normalitzant la situació”.

 

La dada de precipitació d’aquest diumenge a Benicàssim, 155,4 l/m², és el valor més alt registrat en 24 hores en un mes d’agost en tota la província de Castelló, segons ha indicat Aemet.

 

SITUACIÓ 1 D’EMERGÈNCIA

El CCE de la Generalitat ha establit la situació 1 d’Emergència a Benicàssim per inundacions, així com la preemergència nivell roig en el litoral sud de la província de Castelló i nivell groc a l’interior i litoral nord.

 

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha recomanat a la població que continue atenta als avisos dels serveis meteorològics en tota la província i, en el cas de Benicàssim, evite transitar per vies i camins inundats.

 

La previsió d’Aemet ja avisava de la possibilitat de ruixats i tempestes molt localitzades i localment fortes en la meitat nord del litoral des del matí i en la resta de Castelló, que s’estendran a punts del nord d’Alacant i interior sud de València a la vesprada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.