10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Noves pluges torrencials a l’Alcora, Castelló i Benicàssim

Un aiguat ha sorprés en el matí d’aquest diumenge a la localitat de Benicàssim (Castelló), on ha descarregat amb força i ha deixat registres de fins a 150 litres per metre quadrat (l/m²) en una mica més d’una hora. L’aigua ha negat nombrosos habitatges, garatges i soterranis i ha obligat a rescatar a diverses persones que s’han vist atrapades en els seus domicilis inundats, així com a tallar la N-340 a l’altura de Castelló de la Plana, des del quilòmetre 982 al 990.

 

Davant totes aquestes situacions, el Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha activat un dispositiu especial que ha mobilitzat a sis dotacions, quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat, una Unitat de Maquinària i Logística (UML) amb dispositiu de grans acovardisques, tres unitats de comandament i 40 equips d’acovardisques d’aigua, segons ha informat el cos provincial.

 

El Consorci s’ha mobilitzat fins al migdia d’aquest diumenge a més de 50 serveis relacionats amb aquest episodi de precipitacions. Les actuacions que s’han dut a terme han sigut principalment rescats de persones atrapades en els seus habitatges, acovardisques d’aigua i vehicles que han quedat surant. També s’ha rescatat a tres de conductors atrapats per la pluja, que no han patit danys personals.

 

La Sala del 1·1·2 ha rebut 20 incidències en la zona, segons ha detallat per la seua part el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

 

En concret, a Benicàssim, efectius del Parc de la Plana Alta del Consorci han actuat en un garatge i un restaurant inundat i han rescatat a dues persones que han quedat atrapades a l’interior dels seus vehicles en la rotonda de la clau i en un altre punt sense especificar. Així mateix, han acudit a revisar un vehicle que ha quedat surant.

 

Paral·lelament, han realitzat quatre acovardisques d’aigua en una gasolinera, dos garatges i el soterrani d’un habitatge i han rescatat a una parella d’ancians de l’interior del seu habitatge inundat, que han requerit assistència sanitària pel seu estat de nervis davant la situació.

 

Les tempestes també han descarregat amb intensitat en localitats pròximes a Benicàssim com Orpesa (62,8 l/m²) i Castelló de la Plana (21,6 l/m²), segons les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), Avamet i el ‘112 CV’. Passades les 11.00 hores, ha deixat de ploure i el Consorci ha informat que s’ha anat “normalitzant la situació”.

 

La dada de precipitació d’aquest diumenge a Benicàssim, 155,4 l/m², és el valor més alt registrat en 24 hores en un mes d’agost en tota la província de Castelló, segons ha indicat Aemet.

 

SITUACIÓ 1 D’EMERGÈNCIA

El CCE de la Generalitat ha establit la situació 1 d’Emergència a Benicàssim per inundacions, així com la preemergència nivell roig en el litoral sud de la província de Castelló i nivell groc a l’interior i litoral nord.

 

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha recomanat a la població que continue atenta als avisos dels serveis meteorològics en tota la província i, en el cas de Benicàssim, evite transitar per vies i camins inundats.

 

La previsió d’Aemet ja avisava de la possibilitat de ruixats i tempestes molt localitzades i localment fortes en la meitat nord del litoral des del matí i en la resta de Castelló, que s’estendran a punts del nord d’Alacant i interior sud de València a la vesprada.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.