9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Noves pluges torrencials a l’Alcora, Castelló i Benicàssim

Un aiguat ha sorprés en el matí d’aquest diumenge a la localitat de Benicàssim (Castelló), on ha descarregat amb força i ha deixat registres de fins a 150 litres per metre quadrat (l/m²) en una mica més d’una hora. L’aigua ha negat nombrosos habitatges, garatges i soterranis i ha obligat a rescatar a diverses persones que s’han vist atrapades en els seus domicilis inundats, així com a tallar la N-340 a l’altura de Castelló de la Plana, des del quilòmetre 982 al 990.

 

Davant totes aquestes situacions, el Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha activat un dispositiu especial que ha mobilitzat a sis dotacions, quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat, una Unitat de Maquinària i Logística (UML) amb dispositiu de grans acovardisques, tres unitats de comandament i 40 equips d’acovardisques d’aigua, segons ha informat el cos provincial.

 

El Consorci s’ha mobilitzat fins al migdia d’aquest diumenge a més de 50 serveis relacionats amb aquest episodi de precipitacions. Les actuacions que s’han dut a terme han sigut principalment rescats de persones atrapades en els seus habitatges, acovardisques d’aigua i vehicles que han quedat surant. També s’ha rescatat a tres de conductors atrapats per la pluja, que no han patit danys personals.

 

La Sala del 1·1·2 ha rebut 20 incidències en la zona, segons ha detallat per la seua part el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

 

En concret, a Benicàssim, efectius del Parc de la Plana Alta del Consorci han actuat en un garatge i un restaurant inundat i han rescatat a dues persones que han quedat atrapades a l’interior dels seus vehicles en la rotonda de la clau i en un altre punt sense especificar. Així mateix, han acudit a revisar un vehicle que ha quedat surant.

 

Paral·lelament, han realitzat quatre acovardisques d’aigua en una gasolinera, dos garatges i el soterrani d’un habitatge i han rescatat a una parella d’ancians de l’interior del seu habitatge inundat, que han requerit assistència sanitària pel seu estat de nervis davant la situació.

 

Les tempestes també han descarregat amb intensitat en localitats pròximes a Benicàssim com Orpesa (62,8 l/m²) i Castelló de la Plana (21,6 l/m²), segons les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), Avamet i el ‘112 CV’. Passades les 11.00 hores, ha deixat de ploure i el Consorci ha informat que s’ha anat “normalitzant la situació”.

 

La dada de precipitació d’aquest diumenge a Benicàssim, 155,4 l/m², és el valor més alt registrat en 24 hores en un mes d’agost en tota la província de Castelló, segons ha indicat Aemet.

 

SITUACIÓ 1 D’EMERGÈNCIA

El CCE de la Generalitat ha establit la situació 1 d’Emergència a Benicàssim per inundacions, així com la preemergència nivell roig en el litoral sud de la província de Castelló i nivell groc a l’interior i litoral nord.

 

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha recomanat a la població que continue atenta als avisos dels serveis meteorològics en tota la província i, en el cas de Benicàssim, evite transitar per vies i camins inundats.

 

La previsió d’Aemet ja avisava de la possibilitat de ruixats i tempestes molt localitzades i localment fortes en la meitat nord del litoral des del matí i en la resta de Castelló, que s’estendran a punts del nord d’Alacant i interior sud de València a la vesprada.

Últimes notícies

El Nou Mestalla avança en temps amb pilars, torres i coberta

El Nou Mestalla avança en temps amb la instal·lació de pilars, torres d'escala i elements de la coberta. El projecte entra en nova fase des de febrer de 2026 i manté l'obertura prevista per a estiu de 2027.

Tractorada a València: columnes de diverses comarques recorreran la ciutat durant tres hores

Les organitzacions agràries mobilitzen columnes des del nord i el sud per a entrar a la ciutat a primera hora i marxar fins a la Delegació del Govern. Reclamen una solució per a les parcel·les afectades per la DANA, la defensa dels regadius i canvis davant els acords comercials i la burocràcia.

Alfafar: el retard en la reconstrucció postdana afecta a la salut mental veïnal

Un informe municipal, elaborat amb la Universitat de València, conclou que la falta d'avanços després de la DANA manté actius símptomes d'ansietat, estrés i depressió. Orba i Alfalares concentren l'impacte i es reclama accelerar les reparacions.

Elgezabal ja treballa parcialment amb el grup després d’operar-se el genoll dret

Unai Elgezabal va començar este dimecres a integrar-se de manera parcial en els entrenaments del Llevant després d'una artroscòpia amb meniscectomía parcial en el genoll dret. El central avança en la seua readaptació després del trencament de menisc patida davant l'Athletic.

La grip baixa un 13,6% en la Comunitat Valenciana fins a 75,7 casos; el VRS repunta i la covid és nul·la

La incidència de grip descendix un 13,6% fins a 75,7 casos per 100.000 en la Comunitat Valenciana, mentres el VRS puja i la covid queda en zero. El total d'infeccions respiratòries també retrocedix.

Mor Brad Branson, primera gran estrela del València Basket

L'exjugador estatunidenc ha mort als 67 anys. València Basket va anunciar un minut de silenci i va subratllar el seu impacte com a referent del club.

Neva a l’interior de Castelló i les ratxes de vent aconseguixen 124 km/h

Les zones altes de Castelló han registrat neu i les ratxes de vent han superat els 100 km/h, amb 124 a Xodos i 121 a Xixona. Aemet preveu empitjorament a partir de migdia.

Pérez Llorca anuncia més desgravacions per a les rendes mitjanes amb efectes retroactius

El president ha avançat que en les pròximes setmanes ampliarà les deduccions socials per a rendes mitjanes. El pla inclou retroactivitat i afecta a prop d'un milió de persones.