18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Confirmen la presó permanent revisable per a l’home que va degollar a la filla de la seua dona en Alzira

 

Este dijous, la Sala penal del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a presó permanent revisable imposada a un home que en novembre de 2017 per assassinar a la filla de la seua dona, de dos anys, en Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València), després de què ella li diguera que volia el divorci.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, els fets es van produir el 12 de novembre de 2019, cap a les 16.30 hores, quan el condemnat, de 28 anys, va degollar amb un ganivet de cuina mentres dormia, tot i no ser la seua filla biològica.

El jurat va afirmar que l’acusat ho va fer per a causar «un perjudici irreparable en la seua dona», després de què li comunicara la seua intenció de separar-se. Per este motiu, el condemnat va motivar el seu recurs en un informe pericial que va confirmar que als 19 mesos dels fets, estant en la presó, se li va detectar un brot esquizofrènic.

 

De la mateixa manera, la Sala assenyala que la sentència recorre a la prova que acredita que quan van ocórrer els fets l’acusat no presentava cap malaltia que alterara la seua voluntat. Però considera que no es demostra amb claredat i de manera definitiva que, a la data dels fets, el recurrent patira una malaltia psíquica amb afectació de les seues facultats mentals.

Últimes notícies

L’avís groc per vent es manté divendres i dissabte en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat este dijous l'avís groc per ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i el litoral sud de València. L'alerta continuarà el divendres i el dissabte en diferents punts, amb trams de costa d'Alacant baix onatge de 3 metres.

L’Elx prepara la visita del Barcelona amb cinc baixes i dos retorns

L'Elx s'ha exercitat amb cinc absències per a preparar la visita del Barcelona. Tornen Chust i Bigas; Febas és baixa per sanció i pot debutar Lucas Cepeda.

Baldoví refreda un front comú i reivindica l’obediència valenciana de Compromís

Baldoví ha afirmat que Compromís està disposat a dialogar, però ha subratllat que no hi ha res sobre la taula. Respon així a la proposta de Rufián d'un espai comú.

El 74% de la població a Espanya vivia a menys de 15 minuts d’un hospital en 2024

Un estudi situa al 74% de la població a Espanya a menys de 15 minuts d'un hospital en 2024, però 783.000 persones encara superaven una hora de viatge. L'accessibilitat millora de forma sostinguda, encara que persistixen grans bretxes territorials.

El Vila-real s’acomiada de la Champions amb la seua pitjor ratxa europea i una sequera a domicili

El 3-0 en Leverkusen va tancar la participació del Vila-real en la Lliga de Campions i ha confirmat la seua pitjor ratxa europea: huit partits sense guanyar. L'equip va encadenar la seua quinta derrota a domicili i suma 460 minuts sense marcar fora.

L’Elx s’exercita amb cinc absències abans de rebre al Barcelona

L'Elx s'ha exercitat este dijous amb cinc absències per a preparar la visita del Barcelona del dissabte. Vàries són per precaució i gestió de càrregues.

Almenys 200 tractors se sumen a la manifestació agrària de València contra els acords de la UE

Almenys 200 tractors s'han unit este dijous a València per a protestar contra els acords comercials de la Unió Europea firmats sense reciprocitat, amb el pacte amb Mercosur en el punt de mira. La marxa avança des de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer cap a la Delegació del Govern després de provocar retencions a primera hora.

Marató València firma un acord per a reparar la pista de la UPV amb 120.000 euros i obrir-la a clubs i federats

La Marató València ha acordat amb la UPV aportar 120.000 euros per a reparar la seua pista i obrir-la a clubs i federats. La instal·lació serà homologada després de les obres previstes fins a 2026.