Anuncios

Confirmen la presó permanent revisable per a l’home que va degollar a la filla de la seua dona en Alzira

 

Este dijous, la Sala penal del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a presó permanent revisable imposada a un home que en novembre de 2017 per assassinar a la filla de la seua dona, de dos anys, en Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València), després de què ella li diguera que volia el divorci.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, els fets es van produir el 12 de novembre de 2019, cap a les 16.30 hores, quan el condemnat, de 28 anys, va degollar amb un ganivet de cuina mentres dormia, tot i no ser la seua filla biològica.

El jurat va afirmar que l’acusat ho va fer per a causar «un perjudici irreparable en la seua dona», després de què li comunicara la seua intenció de separar-se. Per este motiu, el condemnat va motivar el seu recurs en un informe pericial que va confirmar que als 19 mesos dels fets, estant en la presó, se li va detectar un brot esquizofrènic.

 

De la mateixa manera, la Sala assenyala que la sentència recorre a la prova que acredita que quan van ocórrer els fets l’acusat no presentava cap malaltia que alterara la seua voluntat. Però considera que no es demostra amb claredat i de manera definitiva que, a la data dels fets, el recurrent patira una malaltia psíquica amb afectació de les seues facultats mentals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.