Els Pressupostos de l’Estat s’incrementen un 27,3% les inversions a la Comunitat

 

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler ha mostrat la seua «satisfacció» per l’increment fins als 1.600 milions d’euros de les inversions directes i recursos que els pressupostos generals de l’Estat destinaran per 2022 a la Comunitat Valenciana, el que representa un 27,3% més que el 2021, és a dir 343,1 més.

En concret, el conseller d’Hisenda ha traslladat que els recursos disponibles per a la Comunitat Valenciana mitjançant la inversió directa territorialitzada passaran dels 1.164,5 milions de 2021 als 1.208,61 milions previstos per 2022, un 3,8% més.

A esta quantitat cal sumar altres 300 milions addicionals que, a través de dos convenis singulars i extraordinaris, rebrà la Comunitat Valenciana per a la posada en marxa de polítiques innovadores de mobilitat i per al desenvolupament d’infraestructures sostenibles, de manera que és l’única autonomia juntament amb Balears, Canàries, Catalunya i Aragó que signarà este tipus de convenis.

«El Govern ha estat sensible amb les necessitats dels valencians i valencianes a l’incrementar els recursos en una època com l’actual, en què urgeix no només la recuperació econòmica, sinó també social i emocional, però a més torna a incloure reivindicacions històriques, per segon any consecutiu, com l’increment fins als 38 milions d’euros per al transport metropolità de València», ha apuntat Soler.

«Hem passat de no preveure ni tan sols el suport al transport metropolità valencià a dotar-lo per fi amb un finançament adequat», ha assenyalat el responsable d’Hisenda, que ha recordat que els pressupostos contemplen també 52,8 milions d’euros de Fons de Compensació Interterritorial (FCI), de manera que els recursos directament imputables a la Comunitat Valenciana pugen a 1.599,4 milions.

«En l’últim pressupost de Cristóbal Montoro al capdavant del Ministeri d’Hisenda es van destinar a la Comunitat Valenciana 792 milions d’euros entre inversions directes i el FCI, de manera que en només dos exercicis s’ha incrementat la dotació en un 102%, més del doble», ha assegurat.

A més, el Govern també ha pressupostat els 12 milions d’euros amb què s’acabarà de liquidar el deute de la Marina, després que, a través dels pressupostos generals de l’Estat per a 2021, l’Executiu central assumís el deute de 400 milions del Consorci València 2007, complint així una altra de les reivindicacions històriques de Consell.

Soler ha destacat que «més enllà de la reivindicació d’unes inversions justes a la Comunitat Valenciana, l’important és que el conjunt del pressupost dota dels recursos suficients a l’estat de benestar perquè puguem atendre de forma correcta les polítiques socials, sanitàries i educatives i garantim el suport econòmic i els recursos necessaris a les nostres empreses per ajudar-les que la recuperació postpandemia es convertisca en una oportunitat de creixement, transformació i resiliència».

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.