Els Pressupostos de l’Estat s’incrementen un 27,3% les inversions a la Comunitat

 

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler ha mostrat la seua «satisfacció» per l’increment fins als 1.600 milions d’euros de les inversions directes i recursos que els pressupostos generals de l’Estat destinaran per 2022 a la Comunitat Valenciana, el que representa un 27,3% més que el 2021, és a dir 343,1 més.

En concret, el conseller d’Hisenda ha traslladat que els recursos disponibles per a la Comunitat Valenciana mitjançant la inversió directa territorialitzada passaran dels 1.164,5 milions de 2021 als 1.208,61 milions previstos per 2022, un 3,8% més.

A esta quantitat cal sumar altres 300 milions addicionals que, a través de dos convenis singulars i extraordinaris, rebrà la Comunitat Valenciana per a la posada en marxa de polítiques innovadores de mobilitat i per al desenvolupament d’infraestructures sostenibles, de manera que és l’única autonomia juntament amb Balears, Canàries, Catalunya i Aragó que signarà este tipus de convenis.

«El Govern ha estat sensible amb les necessitats dels valencians i valencianes a l’incrementar els recursos en una època com l’actual, en què urgeix no només la recuperació econòmica, sinó també social i emocional, però a més torna a incloure reivindicacions històriques, per segon any consecutiu, com l’increment fins als 38 milions d’euros per al transport metropolità de València», ha apuntat Soler.

«Hem passat de no preveure ni tan sols el suport al transport metropolità valencià a dotar-lo per fi amb un finançament adequat», ha assenyalat el responsable d’Hisenda, que ha recordat que els pressupostos contemplen també 52,8 milions d’euros de Fons de Compensació Interterritorial (FCI), de manera que els recursos directament imputables a la Comunitat Valenciana pugen a 1.599,4 milions.

«En l’últim pressupost de Cristóbal Montoro al capdavant del Ministeri d’Hisenda es van destinar a la Comunitat Valenciana 792 milions d’euros entre inversions directes i el FCI, de manera que en només dos exercicis s’ha incrementat la dotació en un 102%, més del doble», ha assegurat.

A més, el Govern també ha pressupostat els 12 milions d’euros amb què s’acabarà de liquidar el deute de la Marina, després que, a través dels pressupostos generals de l’Estat per a 2021, l’Executiu central assumís el deute de 400 milions del Consorci València 2007, complint així una altra de les reivindicacions històriques de Consell.

Soler ha destacat que «més enllà de la reivindicació d’unes inversions justes a la Comunitat Valenciana, l’important és que el conjunt del pressupost dota dels recursos suficients a l’estat de benestar perquè puguem atendre de forma correcta les polítiques socials, sanitàries i educatives i garantim el suport econòmic i els recursos necessaris a les nostres empreses per ajudar-les que la recuperació postpandemia es convertisca en una oportunitat de creixement, transformació i resiliència».

Últimes notícies

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.

L’Alzheimer ja es pot detectar prompte, però l’accés no és igual per a tots

La neurobiòloga Mara Dierssen alerta a Alfara del Patriarca que el diagnòstic precoç de l’Alzheimer ja és possible, però el Sistema Nacional de Salut encara no el garantix de manera homogènia i equitativa. També reclama abordar els dilemes legals i ètics que genera esta malaltia devastadora i creixent.