Els Pressupostos de l’Estat s’incrementen un 27,3% les inversions a la Comunitat

Ejemplo de shortcode con estilo
  El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler ha mostrat la seua «satisfacció» per l’increment fins als 1.600 milions d’euros de les inversions directes i recursos que els pressupostos generals de l’Estat destinaran per 2022 a la Comunitat Valenciana, el que representa un 27,3% més que el 2021, és a dir 343,1 més. En […]

 

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler ha mostrat la seua «satisfacció» per l’increment fins als 1.600 milions d’euros de les inversions directes i recursos que els pressupostos generals de l’Estat destinaran per 2022 a la Comunitat Valenciana, el que representa un 27,3% més que el 2021, és a dir 343,1 més.

En concret, el conseller d’Hisenda ha traslladat que els recursos disponibles per a la Comunitat Valenciana mitjançant la inversió directa territorialitzada passaran dels 1.164,5 milions de 2021 als 1.208,61 milions previstos per 2022, un 3,8% més.

A esta quantitat cal sumar altres 300 milions addicionals que, a través de dos convenis singulars i extraordinaris, rebrà la Comunitat Valenciana per a la posada en marxa de polítiques innovadores de mobilitat i per al desenvolupament d’infraestructures sostenibles, de manera que és l’única autonomia juntament amb Balears, Canàries, Catalunya i Aragó que signarà este tipus de convenis.

«El Govern ha estat sensible amb les necessitats dels valencians i valencianes a l’incrementar els recursos en una època com l’actual, en què urgeix no només la recuperació econòmica, sinó també social i emocional, però a més torna a incloure reivindicacions històriques, per segon any consecutiu, com l’increment fins als 38 milions d’euros per al transport metropolità de València», ha apuntat Soler.

«Hem passat de no preveure ni tan sols el suport al transport metropolità valencià a dotar-lo per fi amb un finançament adequat», ha assenyalat el responsable d’Hisenda, que ha recordat que els pressupostos contemplen també 52,8 milions d’euros de Fons de Compensació Interterritorial (FCI), de manera que els recursos directament imputables a la Comunitat Valenciana pugen a 1.599,4 milions.

«En l’últim pressupost de Cristóbal Montoro al capdavant del Ministeri d’Hisenda es van destinar a la Comunitat Valenciana 792 milions d’euros entre inversions directes i el FCI, de manera que en només dos exercicis s’ha incrementat la dotació en un 102%, més del doble», ha assegurat.

A més, el Govern també ha pressupostat els 12 milions d’euros amb què s’acabarà de liquidar el deute de la Marina, després que, a través dels pressupostos generals de l’Estat per a 2021, l’Executiu central assumís el deute de 400 milions del Consorci València 2007, complint així una altra de les reivindicacions històriques de Consell.

Soler ha destacat que «més enllà de la reivindicació d’unes inversions justes a la Comunitat Valenciana, l’important és que el conjunt del pressupost dota dels recursos suficients a l’estat de benestar perquè puguem atendre de forma correcta les polítiques socials, sanitàries i educatives i garantim el suport econòmic i els recursos necessaris a les nostres empreses per ajudar-les que la recuperació postpandemia es convertisca en una oportunitat de creixement, transformació i resiliència».

Últimes notícies

El Valencia i el Real Madrid homenatgen Jesús de Miguel a Mestalla

El Valencia i el Real Madrid han recordat el davanter del CD Tenerife, Jesús de Miguel, mort dimarts. El tribut ha inclòs un minut de silenci, un vídeo i una bandera a mitja asta.

Sadiq i Danjuma lideren l’atac del València davant del Madrid

El València ha triat Sadiq i Danjuma per a buscar la primera victòria a Mestalla. El Real Madrid presenta cinc canvis respecte a l’onze d’Atenes.

El Villarreal disputa diumenge el seu partit 1.000 en Primera

El Villarreal arribarà als 1.000 partits en Primera davant del Getafe, després de 27 temporades en l’elit repartides en dos períodes.

Sánchez estudiarà el reconeixement de Guillem Agulló com a víctima

El Govern s'ha compromés a estudiar la petició dels pares perquè Guillem Agulló siga reconegut oficialment com a víctima del terrorisme. La família manté esta reivindicació des de l'assassinat del jove, el 1993.

Ayuso reclama un canvi polític i critica Sánchez

En un acte del PP a València, Ayuso ha reclamat traure Sánchez del Govern i ha criticat les seues polítiques. María José Catalá i Juanfran Pérez Llorca també han intervingut.

Ayuso visita el Cabanyal després del míting de Sánchez

Ayuso ha recorregut el Cabanyal i el seu mercat amb l’alcaldessa María José Catalá i el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

Els rius d’Oliva i Els Poblets reben obres urgents després de la dana

La CHJ està reparant les lleres d’Oliva i Els Poblets després dels danys causats per la dana Adam d’octubre. Les actuacions inicials precedixen una intervenció d’emergència més completa.

El Levante necessita punts en la visita al Celta a Balaídos

El Celta i el Levante s’enfronten diumenge a Balaídos amb la necessitat de sumar punts. Hugo Sotelo tornarà a l’estadi en un duel amb baixes i rotacions possibles.