Els Pressupostos de l’Estat s’incrementen un 27,3% les inversions a la Comunitat

 

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler ha mostrat la seua «satisfacció» per l’increment fins als 1.600 milions d’euros de les inversions directes i recursos que els pressupostos generals de l’Estat destinaran per 2022 a la Comunitat Valenciana, el que representa un 27,3% més que el 2021, és a dir 343,1 més.

En concret, el conseller d’Hisenda ha traslladat que els recursos disponibles per a la Comunitat Valenciana mitjançant la inversió directa territorialitzada passaran dels 1.164,5 milions de 2021 als 1.208,61 milions previstos per 2022, un 3,8% més.

A esta quantitat cal sumar altres 300 milions addicionals que, a través de dos convenis singulars i extraordinaris, rebrà la Comunitat Valenciana per a la posada en marxa de polítiques innovadores de mobilitat i per al desenvolupament d’infraestructures sostenibles, de manera que és l’única autonomia juntament amb Balears, Canàries, Catalunya i Aragó que signarà este tipus de convenis.

«El Govern ha estat sensible amb les necessitats dels valencians i valencianes a l’incrementar els recursos en una època com l’actual, en què urgeix no només la recuperació econòmica, sinó també social i emocional, però a més torna a incloure reivindicacions històriques, per segon any consecutiu, com l’increment fins als 38 milions d’euros per al transport metropolità de València», ha apuntat Soler.

«Hem passat de no preveure ni tan sols el suport al transport metropolità valencià a dotar-lo per fi amb un finançament adequat», ha assenyalat el responsable d’Hisenda, que ha recordat que els pressupostos contemplen també 52,8 milions d’euros de Fons de Compensació Interterritorial (FCI), de manera que els recursos directament imputables a la Comunitat Valenciana pugen a 1.599,4 milions.

«En l’últim pressupost de Cristóbal Montoro al capdavant del Ministeri d’Hisenda es van destinar a la Comunitat Valenciana 792 milions d’euros entre inversions directes i el FCI, de manera que en només dos exercicis s’ha incrementat la dotació en un 102%, més del doble», ha assegurat.

A més, el Govern també ha pressupostat els 12 milions d’euros amb què s’acabarà de liquidar el deute de la Marina, després que, a través dels pressupostos generals de l’Estat per a 2021, l’Executiu central assumís el deute de 400 milions del Consorci València 2007, complint així una altra de les reivindicacions històriques de Consell.

Soler ha destacat que «més enllà de la reivindicació d’unes inversions justes a la Comunitat Valenciana, l’important és que el conjunt del pressupost dota dels recursos suficients a l’estat de benestar perquè puguem atendre de forma correcta les polítiques socials, sanitàries i educatives i garantim el suport econòmic i els recursos necessaris a les nostres empreses per ajudar-les que la recuperació postpandemia es convertisca en una oportunitat de creixement, transformació i resiliència».

Últimes notícies

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.