Els Pressupostos de l’Estat s’incrementen un 27,3% les inversions a la Comunitat

 

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler ha mostrat la seua “satisfacció” per l’increment fins als 1.600 milions d’euros de les inversions directes i recursos que els pressupostos generals de l’Estat destinaran per 2022 a la Comunitat Valenciana, el que representa un 27,3% més que el 2021, és a dir 343,1 més.

En concret, el conseller d’Hisenda ha traslladat que els recursos disponibles per a la Comunitat Valenciana mitjançant la inversió directa territorialitzada passaran dels 1.164,5 milions de 2021 als 1.208,61 milions previstos per 2022, un 3,8% més.

A esta quantitat cal sumar altres 300 milions addicionals que, a través de dos convenis singulars i extraordinaris, rebrà la Comunitat Valenciana per a la posada en marxa de polítiques innovadores de mobilitat i per al desenvolupament d’infraestructures sostenibles, de manera que és l’única autonomia juntament amb Balears, Canàries, Catalunya i Aragó que signarà este tipus de convenis.

“El Govern ha estat sensible amb les necessitats dels valencians i valencianes a l’incrementar els recursos en una època com l’actual, en què urgeix no només la recuperació econòmica, sinó també social i emocional, però a més torna a incloure reivindicacions històriques, per segon any consecutiu, com l’increment fins als 38 milions d’euros per al transport metropolità de València”, ha apuntat Soler.

“Hem passat de no preveure ni tan sols el suport al transport metropolità valencià a dotar-lo per fi amb un finançament adequat”, ha assenyalat el responsable d’Hisenda, que ha recordat que els pressupostos contemplen també 52,8 milions d’euros de Fons de Compensació Interterritorial (FCI), de manera que els recursos directament imputables a la Comunitat Valenciana pugen a 1.599,4 milions.

“En l’últim pressupost de Cristóbal Montoro al capdavant del Ministeri d’Hisenda es van destinar a la Comunitat Valenciana 792 milions d’euros entre inversions directes i el FCI, de manera que en només dos exercicis s’ha incrementat la dotació en un 102%, més del doble”, ha assegurat.

A més, el Govern també ha pressupostat els 12 milions d’euros amb què s’acabarà de liquidar el deute de la Marina, després que, a través dels pressupostos generals de l’Estat per a 2021, l’Executiu central assumís el deute de 400 milions del Consorci València 2007, complint així una altra de les reivindicacions històriques de Consell.

Soler ha destacat que “més enllà de la reivindicació d’unes inversions justes a la Comunitat Valenciana, l’important és que el conjunt del pressupost dota dels recursos suficients a l’estat de benestar perquè puguem atendre de forma correcta les polítiques socials, sanitàries i educatives i garantim el suport econòmic i els recursos necessaris a les nostres empreses per ajudar-les que la recuperació postpandemia es convertisca en una oportunitat de creixement, transformació i resiliència”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.

Elx construirà un tanc de tempestes de 7 milions de litres per a reduir inundacions

Elx construirà un tanc de tempestes de set milions de litres per a mitigar les inundacions del barranc de Sant Antón. L'obra, de 4 milions, es licitarà després de l'estiu i durarà entre 12 i 14 mesos.

Catalá demana respecte a Puente i Bernabé en plena polèmica per la Rodalia en Falles

Renfe ha decidit que els Rodalia no arriben a l'Estació del Nord entre les 13 i 15 h del 13 al 19 de març per les mascletaes, amb parada a Albal. La mesura ha deslligat encreuaments polítics: Catalá ha demanat respecte, la Generalitat ha criticat al Ministeri, el PSPV ha acusat l'alcaldessa i Compromís ha proposat control d'aforament.

La creació d’empreses va créixer un 20,1% al gener en la Comunitat Valenciana: 1.535 noves societats

La Comunitat Valenciana va registrar al gener 1.535 noves societats, un 20,1% més interanual i per damunt de la mitjana nacional. Espanya va sumar 11.623 altes, el millor gener des de 2008.

La Magdalena arranca amb ocupació hotelera del 98% i un 90% de reserves en hostaleria

El primer balanç municipal de la Magdalena confirma una arrancada amb hotels quasi complets els caps de setmana i alta demanda en restauració, amb normalitat i poques incidències. Neteja i seguretat, reforçades per a sostindre l'afluència i agilitzar la resposta.

Falles de València 2026: temps estable, vent fluix i temperatures fresques

La setmana gran apunta a estabilitat i absència de pluges. Es preveuen màximes de 16-18 °C i mínimes de 6-8 °C; el dissabte augmentarà la nuvolositat i el diumenge baixaran les temperatures.