Els Pressupostos de l’Estat s’incrementen un 27,3% les inversions a la Comunitat

Ejemplo de shortcode con estilo
  El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler ha mostrat la seua «satisfacció» per l’increment fins als 1.600 milions d’euros de les inversions directes i recursos que els pressupostos generals de l’Estat destinaran per 2022 a la Comunitat Valenciana, el que representa un 27,3% més que el 2021, és a dir 343,1 més. En […]

 

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler ha mostrat la seua «satisfacció» per l’increment fins als 1.600 milions d’euros de les inversions directes i recursos que els pressupostos generals de l’Estat destinaran per 2022 a la Comunitat Valenciana, el que representa un 27,3% més que el 2021, és a dir 343,1 més.

En concret, el conseller d’Hisenda ha traslladat que els recursos disponibles per a la Comunitat Valenciana mitjançant la inversió directa territorialitzada passaran dels 1.164,5 milions de 2021 als 1.208,61 milions previstos per 2022, un 3,8% més.

A esta quantitat cal sumar altres 300 milions addicionals que, a través de dos convenis singulars i extraordinaris, rebrà la Comunitat Valenciana per a la posada en marxa de polítiques innovadores de mobilitat i per al desenvolupament d’infraestructures sostenibles, de manera que és l’única autonomia juntament amb Balears, Canàries, Catalunya i Aragó que signarà este tipus de convenis.

«El Govern ha estat sensible amb les necessitats dels valencians i valencianes a l’incrementar els recursos en una època com l’actual, en què urgeix no només la recuperació econòmica, sinó també social i emocional, però a més torna a incloure reivindicacions històriques, per segon any consecutiu, com l’increment fins als 38 milions d’euros per al transport metropolità de València», ha apuntat Soler.

«Hem passat de no preveure ni tan sols el suport al transport metropolità valencià a dotar-lo per fi amb un finançament adequat», ha assenyalat el responsable d’Hisenda, que ha recordat que els pressupostos contemplen també 52,8 milions d’euros de Fons de Compensació Interterritorial (FCI), de manera que els recursos directament imputables a la Comunitat Valenciana pugen a 1.599,4 milions.

«En l’últim pressupost de Cristóbal Montoro al capdavant del Ministeri d’Hisenda es van destinar a la Comunitat Valenciana 792 milions d’euros entre inversions directes i el FCI, de manera que en només dos exercicis s’ha incrementat la dotació en un 102%, més del doble», ha assegurat.

A més, el Govern també ha pressupostat els 12 milions d’euros amb què s’acabarà de liquidar el deute de la Marina, després que, a través dels pressupostos generals de l’Estat per a 2021, l’Executiu central assumís el deute de 400 milions del Consorci València 2007, complint així una altra de les reivindicacions històriques de Consell.

Soler ha destacat que «més enllà de la reivindicació d’unes inversions justes a la Comunitat Valenciana, l’important és que el conjunt del pressupost dota dels recursos suficients a l’estat de benestar perquè puguem atendre de forma correcta les polítiques socials, sanitàries i educatives i garantim el suport econòmic i els recursos necessaris a les nostres empreses per ajudar-les que la recuperació postpandemia es convertisca en una oportunitat de creixement, transformació i resiliència».

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.