La previsió de pluges en el nord de Castelló obliga a suspendre la concentració de la ruta 99

El Consell havia organitzat per a aquest diumenge la primera ‘Matinal’ motera de la Ruta 99, que preveu reunir més de 600 persones aficionades als pobles més xicotets de les comarques del Baix Maestrat i Els Ports de Castelló.

Davant la previsió de pluges en el nord de la província, els organitzadors s’han vist a suspendre la concentració, tan sols cal esperar la nova data de celebració.

La Ruta 99, la ruta cultural i turística desenvolupada per la Generalitat per a promocionar als pobles de menys de 100 habitants de la Comunitat, proposa aquest cap de setmana un recorregut per les xicotetes poblacions de Castell de Cabres, Palanques, Villores, Herbers i Vallibona.

La directora general de l’Agenda Valenciana Antidespoblament (AVANT), Jeannette Segarra, ha explicat que l’objectiu de la Matinal, organitzada per AVANT, al costat de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i l’Associació de Moteros de Castelló, és “donar visibilitat” a les comarques de l’interior de la Comunitat, al mateix temps que “busquem reactivar la seua economia”.

La Matinal inclou la celebració, a Castell de Cabres, de la I Mostra de productors i artesans de la Ruta99-AVANT que reuneix alguns dels productes d’emprenedors rurals dels municipis AVANT, amb la intenció de fer costat als negocis de proximitat. La jornada estarà també amenitzada per actuacions musicals.

Segons Segarra, “la Matinal és la primera d’una sèrie d’activitats tant esportives com culturals o familiars, que reprenem aquesta tardor, en les diferents comarques, amb la intenció de continuar dinamitzant l’activitat turística i cultural dels nostres pobles més xicotets, aquells que componen la Ruta 99”.

La directora d’AVANT ha recordat que la Ruta 99 “ens està permetent donar a conéixer l’interior de la nostra Comunitat com una terra d’oportunitats pel seu valor ambiental i patrimonial”, no sols entre els valencians sinó també com a destinació turística fora del territori valencià.

Activitats Ruta 99

Des de la posada en marxa de la Ruta 99, el mes de gener passat, s’han desenvolupat diferents accions de dinamització com la creació del segell electrònic, l’APP de la Ruta 99, intervencions artístiques en el territori mitjançant el projecte ‘Confluències’ de l’Institut València d’Art Modern (IVAM), actuacions teatrals com les del programa ‘Erasmus a Escena’ o l’organització d’activitats esportives com la trail de la Vall de Bolet, a Alacant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx remunta a un Atlètic en inferioritat i s’agarra a la permanència

L'Elx va véncer 3-2 a l'Atlètic de Madrid, que va jugar amb un menys gran part del partit, i va fer un pas important en la seua lluita per eixir del descens.

El Segell de Patrimoni Europeu a la Nau reconeix el llegat valencià en l’humanisme europeu

La Nau de València rep el Segell de Patrimoni Europeu com a primer enclavament de la Comunitat, un reconeixement al seu paper històric en l'humanisme i la construcció cultural d'Europa.

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.