L’1 de maig serà el primer diumenge en el qual el transport serà gratuït a la Comunitat

El pròxim 1 de maig serà el primer diumenge en què Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló serà gratuït per a tots els usuaris i les usuàries.

Com ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, «aquesta mesura anunciada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, en Les Corts Valencianes la setmana passada, es repetirà tots els diumenges durant els pròxims tres mesos, fins al 31 de juliol«.

Així mateix, ha explicat que «la gratuïtat del servei de transport s’emmarca en el conjunt d’accions previstes per la Generalitat, el Pla Reactiva, per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes«.

Així, el conseller ha assenyalat que «es calcula que al voltant de 113.500 persones es podran beneficiar d’aquesta iniciativa, ja que els diumenges unes 110.000 persones fan ús dels serveis que ofereix Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a Alacant i València, i al voltant de les 3.500 viatgen en el TRAM de Castelló«.

A més, Arcadi España ha afegit que «aquesta mesura ve a completar les que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV) han dut a terme en el transport metropolità de València, on s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària gràcies als nous títols SUMA, i que a més vindrà acompanyada d’una reducció de preus de fins al 50% en el TRAM d’Alacant, gràcies a la simplificació de zones que entrarà en vigor a l’estiu«.

Segons el conseller, «amb metro i TRAM gratis els diumenges estem contribuint a facilitar la mobilitat d’aqueixos dies festius i ajudarà a guanyar nous i noves usuaris i usuàries de la xarxa de la Generalitat en l’aposta que estem fent des del Consell per potenciar el transport públic».

Per al responsable de Transport de la Generalitat és fonamental «facilitar una mobilitat més sostenible en aquests moments on prima l’eficiència energètica, sense oblidar la necessitat de pal·liar els efectes tan negatius de la contaminació i el canvi climàtic«.

Portes obertes

L’accés de viatgers i viatgeres es farà, en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, a través del sistema de portes obertes i les validadores deixaran d’estar en servei els diumenges perquè ningú pague per error. Tant en Metrovalencia, com en el TRAM d’Alacant i en el TRAM de Castelló es podrà viatjar els diumenges des de l’inici del servei, al matí, fins al final del servei ordinari.

També, hi haurà informació en tots els canals habituals, megafonia recordant el transport gratuït i cobertura d’assegurança per a totes les persones usuàries encara sense tindre bitllet. Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana ha previst reforçar la seguretat si fora necessari.

Aquest primer diumenge amb Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló coincideix amb multitud d’activitats, entre les quals destaca la manifestació de l’1 de maig, Dia Internacional del Treball, que se celebra en tota la Comunitat Valenciana. A Alacant, a més, tindrà lloc la travessia solidària nadant de la Santa Faz, els participants de la qual solen utilitzar el TRAM d’Alacant per a acudir a l’inici de la prova, situat a la Platja del Postiguet. TRAM d’Alacant, a través de Línia 0, és un dels patrocinadors habituals d’aquest esdeveniment.

Últimes notícies

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.