10 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

L’1 de maig serà el primer diumenge en el qual el transport serà gratuït a la Comunitat

El pròxim 1 de maig serà el primer diumenge en què Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló serà gratuït per a tots els usuaris i les usuàries.

Com ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, “aquesta mesura anunciada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, en Les Corts Valencianes la setmana passada, es repetirà tots els diumenges durant els pròxims tres mesos, fins al 31 de juliol“.

Així mateix, ha explicat que “la gratuïtat del servei de transport s’emmarca en el conjunt d’accions previstes per la Generalitat, el Pla Reactiva, per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes“.

Així, el conseller ha assenyalat que “es calcula que al voltant de 113.500 persones es podran beneficiar d’aquesta iniciativa, ja que els diumenges unes 110.000 persones fan ús dels serveis que ofereix Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a Alacant i València, i al voltant de les 3.500 viatgen en el TRAM de Castelló“.

A més, Arcadi España ha afegit que “aquesta mesura ve a completar les que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV) han dut a terme en el transport metropolità de València, on s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària gràcies als nous títols SUMA, i que a més vindrà acompanyada d’una reducció de preus de fins al 50% en el TRAM d’Alacant, gràcies a la simplificació de zones que entrarà en vigor a l’estiu“.

Segons el conseller, “amb metro i TRAM gratis els diumenges estem contribuint a facilitar la mobilitat d’aqueixos dies festius i ajudarà a guanyar nous i noves usuaris i usuàries de la xarxa de la Generalitat en l’aposta que estem fent des del Consell per potenciar el transport públic”.

Per al responsable de Transport de la Generalitat és fonamental “facilitar una mobilitat més sostenible en aquests moments on prima l’eficiència energètica, sense oblidar la necessitat de pal·liar els efectes tan negatius de la contaminació i el canvi climàtic“.

Portes obertes

L’accés de viatgers i viatgeres es farà, en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, a través del sistema de portes obertes i les validadores deixaran d’estar en servei els diumenges perquè ningú pague per error. Tant en Metrovalencia, com en el TRAM d’Alacant i en el TRAM de Castelló es podrà viatjar els diumenges des de l’inici del servei, al matí, fins al final del servei ordinari.

També, hi haurà informació en tots els canals habituals, megafonia recordant el transport gratuït i cobertura d’assegurança per a totes les persones usuàries encara sense tindre bitllet. Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana ha previst reforçar la seguretat si fora necessari.

Aquest primer diumenge amb Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló coincideix amb multitud d’activitats, entre les quals destaca la manifestació de l’1 de maig, Dia Internacional del Treball, que se celebra en tota la Comunitat Valenciana. A Alacant, a més, tindrà lloc la travessia solidària nadant de la Santa Faz, els participants de la qual solen utilitzar el TRAM d’Alacant per a acudir a l’inici de la prova, situat a la Platja del Postiguet. TRAM d’Alacant, a través de Línia 0, és un dels patrocinadors habituals d’aquest esdeveniment.

Últimes notícies

El preu de la vivenda puja un 14,5% en la Comunitat i Espanya marca màxim històric

La Comunitat Valenciana anota una alça del 14,5% en vivenda lliure, igual que Balears i només per darrere de Cantàbria. El conjunt d'Espanya bat el seu rècord històric.

Detingut per simular un robatori amb violència i cobrar 800 euros de l’assegurança

Un jove de 26 anys ha sigut detingut a Alacant per fingir un robatori amb violència per a cobrar 800 euros de l'assegurança. La investigació va revelar que va ser una sostracció en el seu cotxe.

Investiguen a dos conductors kamikaze en l’A-7: un quasi quadruplicava la taxa d’alcohol

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors que van circular en sentit contrari per la A-7 el mateix dia. La rapida actuacion policial evite xocs frontals de gran gravetat.

Nou anys i nou mesos de presó per a pare i fill per un apunyalament a Monforte del Cid

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un pare i al seu fill a nou anys i nou mesos per intent d'homicidi i lesions agreujades després d'una baralla amb arma blanca a Monforte del Cid. Els dos van admetre els fets en el juí, que va concloure amb una sentència ferma.

Albacete porta la seua cuina a Dénia per a reforçar la seua marca gastronòmica

Albacete ha presentat a Dénia un recorregut per la seua cuina tradicional i contemporània davant més d'un centenar de professionals. L'acció busca impulsar la Marca Albacete i atraure turisme de proximitat.

Pocs núvols i vent fluix, amb temperatures en descens en la Comunitat Valenciana

Jornada estable amb cel poc nuvolós i descens tèrmic. Demà augmentaran els intervals de núvols, amb baixa probabilitat de ruixats en el litoral d'Alacant a la vesprada

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.