L’1 de maig serà el primer diumenge en el qual el transport serà gratuït a la Comunitat

El pròxim 1 de maig serà el primer diumenge en què Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló serà gratuït per a tots els usuaris i les usuàries.

Com ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, “aquesta mesura anunciada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, en Les Corts Valencianes la setmana passada, es repetirà tots els diumenges durant els pròxims tres mesos, fins al 31 de juliol“.

Així mateix, ha explicat que “la gratuïtat del servei de transport s’emmarca en el conjunt d’accions previstes per la Generalitat, el Pla Reactiva, per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes“.

Així, el conseller ha assenyalat que “es calcula que al voltant de 113.500 persones es podran beneficiar d’aquesta iniciativa, ja que els diumenges unes 110.000 persones fan ús dels serveis que ofereix Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a Alacant i València, i al voltant de les 3.500 viatgen en el TRAM de Castelló“.

A més, Arcadi España ha afegit que “aquesta mesura ve a completar les que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV) han dut a terme en el transport metropolità de València, on s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària gràcies als nous títols SUMA, i que a més vindrà acompanyada d’una reducció de preus de fins al 50% en el TRAM d’Alacant, gràcies a la simplificació de zones que entrarà en vigor a l’estiu“.

Segons el conseller, “amb metro i TRAM gratis els diumenges estem contribuint a facilitar la mobilitat d’aqueixos dies festius i ajudarà a guanyar nous i noves usuaris i usuàries de la xarxa de la Generalitat en l’aposta que estem fent des del Consell per potenciar el transport públic”.

Per al responsable de Transport de la Generalitat és fonamental “facilitar una mobilitat més sostenible en aquests moments on prima l’eficiència energètica, sense oblidar la necessitat de pal·liar els efectes tan negatius de la contaminació i el canvi climàtic“.

Portes obertes

L’accés de viatgers i viatgeres es farà, en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, a través del sistema de portes obertes i les validadores deixaran d’estar en servei els diumenges perquè ningú pague per error. Tant en Metrovalencia, com en el TRAM d’Alacant i en el TRAM de Castelló es podrà viatjar els diumenges des de l’inici del servei, al matí, fins al final del servei ordinari.

També, hi haurà informació en tots els canals habituals, megafonia recordant el transport gratuït i cobertura d’assegurança per a totes les persones usuàries encara sense tindre bitllet. Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana ha previst reforçar la seguretat si fora necessari.

Aquest primer diumenge amb Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló coincideix amb multitud d’activitats, entre les quals destaca la manifestació de l’1 de maig, Dia Internacional del Treball, que se celebra en tota la Comunitat Valenciana. A Alacant, a més, tindrà lloc la travessia solidària nadant de la Santa Faz, els participants de la qual solen utilitzar el TRAM d’Alacant per a acudir a l’inici de la prova, situat a la Platja del Postiguet. TRAM d’Alacant, a través de Línia 0, és un dels patrocinadors habituals d’aquest esdeveniment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.