L’1 de maig serà el primer diumenge en el qual el transport serà gratuït a la Comunitat

El pròxim 1 de maig serà el primer diumenge en què Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló serà gratuït per a tots els usuaris i les usuàries.

Com ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, “aquesta mesura anunciada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, en Les Corts Valencianes la setmana passada, es repetirà tots els diumenges durant els pròxims tres mesos, fins al 31 de juliol“.

Així mateix, ha explicat que “la gratuïtat del servei de transport s’emmarca en el conjunt d’accions previstes per la Generalitat, el Pla Reactiva, per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes“.

Així, el conseller ha assenyalat que “es calcula que al voltant de 113.500 persones es podran beneficiar d’aquesta iniciativa, ja que els diumenges unes 110.000 persones fan ús dels serveis que ofereix Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a Alacant i València, i al voltant de les 3.500 viatgen en el TRAM de Castelló“.

A més, Arcadi España ha afegit que “aquesta mesura ve a completar les que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV) han dut a terme en el transport metropolità de València, on s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària gràcies als nous títols SUMA, i que a més vindrà acompanyada d’una reducció de preus de fins al 50% en el TRAM d’Alacant, gràcies a la simplificació de zones que entrarà en vigor a l’estiu“.

Segons el conseller, “amb metro i TRAM gratis els diumenges estem contribuint a facilitar la mobilitat d’aqueixos dies festius i ajudarà a guanyar nous i noves usuaris i usuàries de la xarxa de la Generalitat en l’aposta que estem fent des del Consell per potenciar el transport públic”.

Per al responsable de Transport de la Generalitat és fonamental “facilitar una mobilitat més sostenible en aquests moments on prima l’eficiència energètica, sense oblidar la necessitat de pal·liar els efectes tan negatius de la contaminació i el canvi climàtic“.

Portes obertes

L’accés de viatgers i viatgeres es farà, en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, a través del sistema de portes obertes i les validadores deixaran d’estar en servei els diumenges perquè ningú pague per error. Tant en Metrovalencia, com en el TRAM d’Alacant i en el TRAM de Castelló es podrà viatjar els diumenges des de l’inici del servei, al matí, fins al final del servei ordinari.

També, hi haurà informació en tots els canals habituals, megafonia recordant el transport gratuït i cobertura d’assegurança per a totes les persones usuàries encara sense tindre bitllet. Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana ha previst reforçar la seguretat si fora necessari.

Aquest primer diumenge amb Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló coincideix amb multitud d’activitats, entre les quals destaca la manifestació de l’1 de maig, Dia Internacional del Treball, que se celebra en tota la Comunitat Valenciana. A Alacant, a més, tindrà lloc la travessia solidària nadant de la Santa Faz, els participants de la qual solen utilitzar el TRAM d’Alacant per a acudir a l’inici de la prova, situat a la Platja del Postiguet. TRAM d’Alacant, a través de Línia 0, és un dels patrocinadors habituals d’aquest esdeveniment.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Arts estrena ‘Les filles de Bernarda’, una nova coproducció de dansa amb Taiat Dansa

Les Arts estrena el 17 d’abril ‘Les filles de Bernarda’, una proposta de dansa, música en viu i documental dins de Dansa València.

La Comunitat Valenciana lidera la compra d’habitatge per part d’estrangers no residents a Espanya

La Comunitat Valenciana va concentrar el 40 % de les compres d’habitatge de persones estrangeres no residents en el segon semestre de 2025.

L’incendi de Tibi evoluciona favorablement després de calcinar entre 8 i 10 hectàrees

Els bombers continuen treballant en l’incendi de Tibi, ja controlat, després de cremar entre 8 i 10 hectàrees al Maigmó.

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.