Ximo Puig demanarà este dissabte l’estat d’alarma al Govern d’Espanya

 

Este divendres per la nit, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que este dissabte, sol·licitarà l’estat d’alarma al Govern d’Espanya com a mesura excepcional que ja han demanat huit comunitats autònomes (Euskadi, Catalunya, Astúries, Castella-la Manxa, Navarra, La Rioja, Extremadura i Cantàbria).

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el cap del Consell ha assegurat que, també, este dissabte publicarà la resolució per a declarar el toc de queda des de les 00.00 fins a les 06.00 hores, fins al 9 de desembre. 

 

La seua intenció era aplicar-ho el més prompte possible, ja que el text planteja la restricció d’un dret fonamental com és la lliure circulació de les persones, una mesura per a frenar l’expansió de la pandèmia. 

 

Les presses del president venen per les festes nocturnes però, sobretot, pel gir que ha patit la situació amb la pandèmia en el territori valencià. De fet, este divendres es van registrar 1.202 contagis, 11 morts i 53 brots en només 24 hores. 

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.