Puig i Barceló es reunixen per a analitzar les noves mesures de control de rebrots de coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha mantingut este dimarts una reunió de treball amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar la situació sanitària actual de la Comunitat Valenciana i les noves mesures dirigides al control dels rebrots de COVID-19.

 

La reunió, que s’ha celebrat en el Palau de la Generalitat, coincidix amb el primer dia d’aplicació de les limitacions establides amb l’acord de totes les comunitats autònomes en el si del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut celebrat este divendres.

 

Es tracta de mesures que entren en vigor en la Comunitat Valenciana a partir d’este dimarts amb una vigència de 21 dies i que es referixen a oci nocturn, hostaleria i restauració, esdeveniments massius, residències i tabac.

 

Pel que fa a l’oci nocturn, en el territori valencià se suspén l’activitat de discoteques, sales de ball, karaokes i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe.

 

Ocupació màxima de 10 persones

De la mateixa manera, en els establiments d’hostaleria i restauració, terrasses i bars o restaurants de platja, s’han d’assegurar 1,5 metres entre les taules o agrupacions de taules. Esta distància ha d’estar mesurada entre les persones més pròximes de les diferents taules o agrupacions, que han de tindre una ocupació màxima de 10 persones.

 

Els establiments i servicis d’hostaleria i restauració han de tancar no més tard de la una de la matinada. A demés, no es poden consumir productes o begudes de l’establiment fora de l’àrea limitativa de la terrassa, i no es permet el consum col·lectiu o en grup de begudes en el carrer o en espais públics.

 

La translació de les mesures acordades per a tota Espanya contempla, també, la recomanació de limitar les reunions familiars o socials, en espais privats, a un màxim de 10 persones.

 

400 persones amb autorització

Respecte a esdeveniments i activitats l’afluència prevista de les que supere les 400 persones, la seua organització queda supeditada a autorització prèvia per part de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions.

 

A demés, es prohibeix fumar en la via pública o en espai a l’aire lliure quan no es pot respectar una distància mínima interpersonal d’almenys 2 metres. Esta limitació aplica a qualsevol dispositiu d’inhalació de tabac, pipes d’aigua, inclosos cigarrets electrònics.

 

Sense perjudici del desenvolupament corresponent que establisca la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, en les residències i centres sociosanitaris, també en els centres de caràcter residencial de tractament de les addiccions dependents de la Conselleria de Sanitat, es faran proves PCR a tots els nous ingressos i reingressos amb 72 hores d’antelació com a màxim.

 

Una hora al dia en residències

A demés, es limitaran les visites a una persona per resident, extremant les mesures de prevenció, i amb una duració màxima d’una hora al dia, a excepció d’aquelles persones que es troben en procés del final de la vida.

 

La resolució dictada per la Conselleria de Sanitat per a la ciutat de València es manté en vigor referent a la suspensió de les visites i eixides en residències de persones majors radicades en la capital.

Últimes notícies

Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil i la Policia Local d'Onda han detingut huit persones d'un mateix clan familiar, d'entre 24 i 52 anys, acusades de tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de registrar set vivendes al municipi.

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.