17.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Puig i Barceló es reunixen per a analitzar les noves mesures de control de rebrots de coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha mantingut este dimarts una reunió de treball amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar la situació sanitària actual de la Comunitat Valenciana i les noves mesures dirigides al control dels rebrots de COVID-19.

 

La reunió, que s’ha celebrat en el Palau de la Generalitat, coincidix amb el primer dia d’aplicació de les limitacions establides amb l’acord de totes les comunitats autònomes en el si del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut celebrat este divendres.

 

Es tracta de mesures que entren en vigor en la Comunitat Valenciana a partir d’este dimarts amb una vigència de 21 dies i que es referixen a oci nocturn, hostaleria i restauració, esdeveniments massius, residències i tabac.

 

Pel que fa a l’oci nocturn, en el territori valencià se suspén l’activitat de discoteques, sales de ball, karaokes i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe.

 

Ocupació màxima de 10 persones

De la mateixa manera, en els establiments d’hostaleria i restauració, terrasses i bars o restaurants de platja, s’han d’assegurar 1,5 metres entre les taules o agrupacions de taules. Esta distància ha d’estar mesurada entre les persones més pròximes de les diferents taules o agrupacions, que han de tindre una ocupació màxima de 10 persones.

 

Els establiments i servicis d’hostaleria i restauració han de tancar no més tard de la una de la matinada. A demés, no es poden consumir productes o begudes de l’establiment fora de l’àrea limitativa de la terrassa, i no es permet el consum col·lectiu o en grup de begudes en el carrer o en espais públics.

 

La translació de les mesures acordades per a tota Espanya contempla, també, la recomanació de limitar les reunions familiars o socials, en espais privats, a un màxim de 10 persones.

 

400 persones amb autorització

Respecte a esdeveniments i activitats l’afluència prevista de les que supere les 400 persones, la seua organització queda supeditada a autorització prèvia per part de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions.

 

A demés, es prohibeix fumar en la via pública o en espai a l’aire lliure quan no es pot respectar una distància mínima interpersonal d’almenys 2 metres. Esta limitació aplica a qualsevol dispositiu d’inhalació de tabac, pipes d’aigua, inclosos cigarrets electrònics.

 

Sense perjudici del desenvolupament corresponent que establisca la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, en les residències i centres sociosanitaris, també en els centres de caràcter residencial de tractament de les addiccions dependents de la Conselleria de Sanitat, es faran proves PCR a tots els nous ingressos i reingressos amb 72 hores d’antelació com a màxim.

 

Una hora al dia en residències

A demés, es limitaran les visites a una persona per resident, extremant les mesures de prevenció, i amb una duració màxima d’una hora al dia, a excepció d’aquelles persones que es troben en procés del final de la vida.

 

La resolució dictada per la Conselleria de Sanitat per a la ciutat de València es manté en vigor referent a la suspensió de les visites i eixides en residències de persones majors radicades en la capital.

Últimes notícies

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.