Puig i Barceló es reunixen per a analitzar les noves mesures de control de rebrots de coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha mantingut este dimarts una reunió de treball amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar la situació sanitària actual de la Comunitat Valenciana i les noves mesures dirigides al control dels rebrots de COVID-19.

 

La reunió, que s’ha celebrat en el Palau de la Generalitat, coincidix amb el primer dia d’aplicació de les limitacions establides amb l’acord de totes les comunitats autònomes en el si del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut celebrat este divendres.

 

Es tracta de mesures que entren en vigor en la Comunitat Valenciana a partir d’este dimarts amb una vigència de 21 dies i que es referixen a oci nocturn, hostaleria i restauració, esdeveniments massius, residències i tabac.

 

Pel que fa a l’oci nocturn, en el territori valencià se suspén l’activitat de discoteques, sales de ball, karaokes i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe.

 

Ocupació màxima de 10 persones

De la mateixa manera, en els establiments d’hostaleria i restauració, terrasses i bars o restaurants de platja, s’han d’assegurar 1,5 metres entre les taules o agrupacions de taules. Esta distància ha d’estar mesurada entre les persones més pròximes de les diferents taules o agrupacions, que han de tindre una ocupació màxima de 10 persones.

 

Els establiments i servicis d’hostaleria i restauració han de tancar no més tard de la una de la matinada. A demés, no es poden consumir productes o begudes de l’establiment fora de l’àrea limitativa de la terrassa, i no es permet el consum col·lectiu o en grup de begudes en el carrer o en espais públics.

 

La translació de les mesures acordades per a tota Espanya contempla, també, la recomanació de limitar les reunions familiars o socials, en espais privats, a un màxim de 10 persones.

 

400 persones amb autorització

Respecte a esdeveniments i activitats l’afluència prevista de les que supere les 400 persones, la seua organització queda supeditada a autorització prèvia per part de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions.

 

A demés, es prohibeix fumar en la via pública o en espai a l’aire lliure quan no es pot respectar una distància mínima interpersonal d’almenys 2 metres. Esta limitació aplica a qualsevol dispositiu d’inhalació de tabac, pipes d’aigua, inclosos cigarrets electrònics.

 

Sense perjudici del desenvolupament corresponent que establisca la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, en les residències i centres sociosanitaris, també en els centres de caràcter residencial de tractament de les addiccions dependents de la Conselleria de Sanitat, es faran proves PCR a tots els nous ingressos i reingressos amb 72 hores d’antelació com a màxim.

 

Una hora al dia en residències

A demés, es limitaran les visites a una persona per resident, extremant les mesures de prevenció, i amb una duració màxima d’una hora al dia, a excepció d’aquelles persones que es troben en procés del final de la vida.

 

La resolució dictada per la Conselleria de Sanitat per a la ciutat de València es manté en vigor referent a la suspensió de les visites i eixides en residències de persones majors radicades en la capital.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.

Tania Candiani convertix l’IVAM en un ecosistema especulatiu amb arrels imaginades

L'exposició Radix de Tania Candiani transforma una sala de l'IVAM en un ecosistema immersiu on es creuen art, ciència i pensament ecològic per a explorar l'invisible que sosté la vida.

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.