Puig i Barceló es reunixen per a analitzar les noves mesures de control de rebrots de coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha mantingut este dimarts una reunió de treball amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar la situació sanitària actual de la Comunitat Valenciana i les noves mesures dirigides al control dels rebrots de COVID-19.

 

La reunió, que s’ha celebrat en el Palau de la Generalitat, coincidix amb el primer dia d’aplicació de les limitacions establides amb l’acord de totes les comunitats autònomes en el si del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut celebrat este divendres.

 

Es tracta de mesures que entren en vigor en la Comunitat Valenciana a partir d’este dimarts amb una vigència de 21 dies i que es referixen a oci nocturn, hostaleria i restauració, esdeveniments massius, residències i tabac.

 

Pel que fa a l’oci nocturn, en el territori valencià se suspén l’activitat de discoteques, sales de ball, karaokes i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe.

 

Ocupació màxima de 10 persones

De la mateixa manera, en els establiments d’hostaleria i restauració, terrasses i bars o restaurants de platja, s’han d’assegurar 1,5 metres entre les taules o agrupacions de taules. Esta distància ha d’estar mesurada entre les persones més pròximes de les diferents taules o agrupacions, que han de tindre una ocupació màxima de 10 persones.

 

Els establiments i servicis d’hostaleria i restauració han de tancar no més tard de la una de la matinada. A demés, no es poden consumir productes o begudes de l’establiment fora de l’àrea limitativa de la terrassa, i no es permet el consum col·lectiu o en grup de begudes en el carrer o en espais públics.

 

La translació de les mesures acordades per a tota Espanya contempla, també, la recomanació de limitar les reunions familiars o socials, en espais privats, a un màxim de 10 persones.

 

400 persones amb autorització

Respecte a esdeveniments i activitats l’afluència prevista de les que supere les 400 persones, la seua organització queda supeditada a autorització prèvia per part de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions.

 

A demés, es prohibeix fumar en la via pública o en espai a l’aire lliure quan no es pot respectar una distància mínima interpersonal d’almenys 2 metres. Esta limitació aplica a qualsevol dispositiu d’inhalació de tabac, pipes d’aigua, inclosos cigarrets electrònics.

 

Sense perjudici del desenvolupament corresponent que establisca la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, en les residències i centres sociosanitaris, també en els centres de caràcter residencial de tractament de les addiccions dependents de la Conselleria de Sanitat, es faran proves PCR a tots els nous ingressos i reingressos amb 72 hores d’antelació com a màxim.

 

Una hora al dia en residències

A demés, es limitaran les visites a una persona per resident, extremant les mesures de prevenció, i amb una duració màxima d’una hora al dia, a excepció d’aquelles persones que es troben en procés del final de la vida.

 

La resolució dictada per la Conselleria de Sanitat per a la ciutat de València es manté en vigor referent a la suspensió de les visites i eixides en residències de persones majors radicades en la capital.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.