Puig apel·la a la ‘cogovernança’ en el Comité Federal del PSOE per a aconseguir els objectius del 2022

«Lleialtat institucional» i «cogovernança» han sigut dos dels aspectes que han vertebrat part de la intervenció del president de la Generalitat i secretari general del PSPV-PSOE, Ximo Puig, durant el Comité Federal del PSOE.

Puig ha afirmat hui que «la dècada d’oportunitats que ara comença ha d’afrontar-se des de la cogovernança, la lleialtat institucional i la fortalesa de la socialdemocràcia» i ha marcat els tres objectius fonamentals per a aquest 2022, els quals passen per «la superació de la pandèmia, enfortir el sistema públic de salut amb un accent especial en la salut mental i afrontar les reformes territorials, com és el canvi de model de finançament autonòmic, des del respecte a la singularitat però avançant en la igualtat».

Així s’ha manifestat el president durant el Comité Federal del PSOE, en el qual s’ha fet balanç dels dos anys de legislatura, un temps en el qual, ha assenyalat Ximo Puig «s’ha demostrat la maduresa del projecte socialista i la seua resiliència».

Adaptabilitat a les circumstàncies

Així mateix, el secretari general del PSPV-PSOE ha subratllat que «malgrat estar vivint un moment polític complex, hem sigut capaços de fer aquest recorregut adaptant nostre projecte polític i full de ruta a les circumstàncies»: «S’ha demostrat la fortalesa del Partit Socialista que, enfront del feroç partidisme de la dreta, ha sigut capaç de mantenir la lleialtat institucional i estabilitat de govern», ha destacat.

En aquest sentit, Ximo Puig ha recordat que «aquesta pandèmia ha desmuntat el gran ‘fake’ de la dreta, aquell que deia que la dreta és la que governa bé l’economia i l’esquerra la que gestiona bé els serveis públics» i ha subratllat que «en la pitjor de les situacions hem sigut capaces de mantenir el pols econòmic i arribar a final d’any amb les millors dades d’ocupació». «Mai tants valencians han tingut un treball com ara», ha insistit.

A més, el president ha traslladat la seua felicitació al president Pedro Sánchez per «l’èxit de la reforma laboral»: «La reforma laboral està donant protagonisme a qui ho té, que són els treballadors, els sindicats i els empresaris».

Finalment, durant la seua intervenció en el Comité Federal el secretari general del PSPV-PSOE ha transmés al secretari general del PSOE de Castella i Lleó, Luis Tudanca, «el suport de tot el partit per a les pròximes eleccions», al mateix temps que ha lamentat «la falta de respecte de l’actual president de la Junta de Castella i Lleó, qui ha convertit la institució en un aparell al servei de Gènova». «Res està escrit, i l’aval més important que tens en aquest moment és el de saber fer una oposició que defensa l’interés general de la ciutadania», ha conclòs.

Últimes notícies

Càrregues policials i tensió a València en la protesta per la vivenda

La marxa per la vivenda a València ha acabat amb moments de tensió al Palau de les Arts, on s’ha celebrat un congrés immobiliari, després que alguns manifestants han trencat el cordó policial.

Ceuta, proposta per a rebre l’Alta Distinció de la Generalitat per al 9 d’Octubre

Juanfran Pérez Llorca proposarà al ple del Consell concedir l'Alta Distinció de la Generalitat a la ciutat autònoma de Ceuta amb motiu del 9 d'Octubre. El president ceutí, Juan Jesús Vivas, rebrà també la Medalla d'Honor de València en la seua visita institucional de dilluns.

La marxa per la vivenda a València reclama sumar-se a la vaga general

Milers de persones han eixit als carrers de València per a defensar el dret a la vivenda i impulsar la vaga general de novembre després del rebuig als decrets d’habitatge en el Congrés.

Les pluges deixen quasi 60.000 llamps i fins a 254 litres per metre quadrat

L’últim episodi de pluges a la Comunitat Valenciana ha deixat quasi 60.000 llamps i màxims de 254 l/m² a Santa Magdalena de Polpís i 241 l/m² al paratge de la Murta, a Alzira. Les acumulacions més intenses s’han registrat al nord, però també hi ha valors destacats a la província de València.

Messi celebra en xarxes la primera victòria com a amo de l’Eldense

Leo Messi ha celebrat en xarxes socials la golejada 4-1 de l’Eldense a l’Oviedo, la primera des que és propietari del club i amb Javi Calleja en la banqueta.

Ceuta arreplegarà a València la Medalla d’Honor pel 9 d’Octubre

El president de Ceuta, Juan Jesús Vivas, arreplegarà dilluns a València la Medalla d’Honor concedida a la ciutat autònoma amb motiu dels honors del 9 d’Octubre. L’Ajuntament distingix també entitats culturals, socials i esportives i diverses figures destacades com Ferran Torres, Alejandro Grimaldo i Fátima Diame.

Les fortes pluges deixen 266 incidències a la Comunitat Valenciana des de dijous

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 266 incidents per les pluges entre dijous i dissabte al matí, sobretot a la província de València. Els registres de precipitació més elevats s’han donat a Alzira i Peníscola, amb més de 100 litres per metre quadrat.

Aemet rebaixa a groc els avisos per pluges fortes este dissabte

Aemet ha retirat els avisos taronja per pluges d’este dissabte a la Comunitat Valenciana, però manté el nivell groc per precipitacions i tronades en el litoral de Castelló, València i el nord d’Alacant.