Puig apel·la a la ‘cogovernança’ en el Comité Federal del PSOE per a aconseguir els objectius del 2022

Lleialtat institucional” i “cogovernança” han sigut dos dels aspectes que han vertebrat part de la intervenció del president de la Generalitat i secretari general del PSPV-PSOE, Ximo Puig, durant el Comité Federal del PSOE.

Puig ha afirmat hui que “la dècada d’oportunitats que ara comença ha d’afrontar-se des de la cogovernança, la lleialtat institucional i la fortalesa de la socialdemocràcia” i ha marcat els tres objectius fonamentals per a aquest 2022, els quals passen per “la superació de la pandèmia, enfortir el sistema públic de salut amb un accent especial en la salut mental i afrontar les reformes territorials, com és el canvi de model de finançament autonòmic, des del respecte a la singularitat però avançant en la igualtat”.

Així s’ha manifestat el president durant el Comité Federal del PSOE, en el qual s’ha fet balanç dels dos anys de legislatura, un temps en el qual, ha assenyalat Ximo Puig “s’ha demostrat la maduresa del projecte socialista i la seua resiliència”.

Adaptabilitat a les circumstàncies

Així mateix, el secretari general del PSPV-PSOE ha subratllat que “malgrat estar vivint un moment polític complex, hem sigut capaços de fer aquest recorregut adaptant nostre projecte polític i full de ruta a les circumstàncies”: “S’ha demostrat la fortalesa del Partit Socialista que, enfront del feroç partidisme de la dreta, ha sigut capaç de mantenir la lleialtat institucional i estabilitat de govern”, ha destacat.

En aquest sentit, Ximo Puig ha recordat que “aquesta pandèmia ha desmuntat el gran ‘fake’ de la dreta, aquell que deia que la dreta és la que governa bé l’economia i l’esquerra la que gestiona bé els serveis públics” i ha subratllat que “en la pitjor de les situacions hem sigut capaces de mantenir el pols econòmic i arribar a final d’any amb les millors dades d’ocupació”. “Mai tants valencians han tingut un treball com ara”, ha insistit.

A més, el president ha traslladat la seua felicitació al president Pedro Sánchez per “l’èxit de la reforma laboral”: “La reforma laboral està donant protagonisme a qui ho té, que són els treballadors, els sindicats i els empresaris”.

Finalment, durant la seua intervenció en el Comité Federal el secretari general del PSPV-PSOE ha transmés al secretari general del PSOE de Castella i Lleó, Luis Tudanca, “el suport de tot el partit per a les pròximes eleccions”, al mateix temps que ha lamentat “la falta de respecte de l’actual president de la Junta de Castella i Lleó, qui ha convertit la institució en un aparell al servei de Gènova”. “Res està escrit, i l’aval més important que tens en aquest moment és el de saber fer una oposició que defensa l’interés general de la ciutadania”, ha conclòs.

Últimes notícies

Detinguts a Xàtiva dos sospitosos d’un intent d’homicidi a tirs contra una vivenda

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva a dos hòmens acusats d'intentar matar als ocupants d'una vivenda de l'el Real de Gandia, contra la façana del qual es van efectuar cinc trets.

Sèptim dia de vaga del professorat valencià amb negociació clau i amenaça de dimissió massiva

La vaga indefinida del professorat de la xarxa pública valenciana entra en el seu sèptim dia amb una reunió negociadora decisiva i la pressió afegida d'una possible dimissió col·lectiva d'equips directius.

La Porcellana de Llemotges aconseguix la primera indicació geogràfica artesanal protegida per la UEIPO

La Porcellana de Llemotges es convertix en la primera indicació geogràfica artesanal i industrial registrada per la EUIPO, una fita que reforça la protecció de l'artesania europea i obri la porta a noves sol·licituds.

Les directives de centres públics amenacen amb dimitir en bloc si Educació no concreta la seua oferta

Els equips directius de centres públics valencians advertixen que presentaran dimissions col·lectives si la Conselleria d'Educació no presenta per escrit una proposta seriosa i suficient per a posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Dimarts quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana amb fins a 30 graus i algun ruixat a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts quasi estiuenc, amb temperatures pròximes als 30 graus i cel poc nuvolós, encara que s'esperen ruixats dispersos a l'interior de Castelló a la vesprada.

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.