12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Ximo Puig reclama un “gran pacte per l’energia” en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha reclamat un “gran pacte per l’energia” aconseguit entre partits polítics, administracions, agents socials i el conjunt de la societat civil, que assegure una “sostenibilitat justa” per al medi ambient i l’ocupació, i que accelere l’autonomia energètica.

Així ho ha manifestat en l’obertura de la trobada ‘El desafiament renovable en la Comunitat Valenciana’, organitzat pels diaris del Grup Premsa Ibèrica en la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb l’empresa hidroelèctrica Statkraft, i a la qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, i la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha assegurat que l’actual situació d’emergència generada per la guerra a Ucraïna i la inflació, especialment en els costos energètics, exigeix respostes “urgents”, com les que el Consell està adoptant per a accelerar la transició energètica i evitar la dependència.

En aquest sentit, ha avançat que en les pròximes setmanes el Consell autoritzarà 19 noves instal·lacions renovables que ja disposen de declaració favorable d’impacte ambiental i que se sumaran a les 19 recentment autoritzades. D’aquesta manera, la Comunitat Valenciana comptarà amb 38 noves plantes fotovoltaiques “com a reacció a la guerra”, ha assenyalat.

A més, ha explicat que s’han rebut 441 sol·licituds per a crear noves plantes, que aportarien 6.150 megavats de potència a la xarxa elèctrica valenciana.

El cap del Consell ha destacat que la Comunitat Valenciana disposa d’“un jaciment inesgotable de sol” que ha de ser convertit en un “avantatge competitiu”, ja que constitueix una oportunitat d’inversió i noves ocupacions de qualitat, per la qual cosa ha instat a tots els sectors econòmics a sumar-se a l’aposta per les renovables i a aprofitar l’ajuda dels fons europeus Next Generation.

Així mateix, ha considerat una urgència aconseguir la sobirania energètica per a passar d’importar combustibles fòssils a ser “exportadors d’energia”, la qual cosa suposa un projecte de futur per a garantir l’ocupació i l’estat del benestar, ha afegit.

Finalment, el cap del Consell ha destacat el compromís de la Generalitat per accelerar la transició energètica amb mesures com el nou decret de renovables que contempla la reducció dels terminis a 10 mesos per a resoldre nous projectes competència de la Generalitat, i a 6 mesos en el cas que competisquen a ajuntaments; l’agilitació dels projectes de 10 megavats o menys, amb la seua tramitació per la via d’urgència; i l’ocupació màxima del 3% del sòl no urbanitzable per a renovables.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.