Ximo Puig reclama un “gran pacte per l’energia” en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha reclamat un “gran pacte per l’energia” aconseguit entre partits polítics, administracions, agents socials i el conjunt de la societat civil, que assegure una “sostenibilitat justa” per al medi ambient i l’ocupació, i que accelere l’autonomia energètica.

Així ho ha manifestat en l’obertura de la trobada ‘El desafiament renovable en la Comunitat Valenciana’, organitzat pels diaris del Grup Premsa Ibèrica en la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb l’empresa hidroelèctrica Statkraft, i a la qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, i la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha assegurat que l’actual situació d’emergència generada per la guerra a Ucraïna i la inflació, especialment en els costos energètics, exigeix respostes “urgents”, com les que el Consell està adoptant per a accelerar la transició energètica i evitar la dependència.

En aquest sentit, ha avançat que en les pròximes setmanes el Consell autoritzarà 19 noves instal·lacions renovables que ja disposen de declaració favorable d’impacte ambiental i que se sumaran a les 19 recentment autoritzades. D’aquesta manera, la Comunitat Valenciana comptarà amb 38 noves plantes fotovoltaiques “com a reacció a la guerra”, ha assenyalat.

A més, ha explicat que s’han rebut 441 sol·licituds per a crear noves plantes, que aportarien 6.150 megavats de potència a la xarxa elèctrica valenciana.

El cap del Consell ha destacat que la Comunitat Valenciana disposa d’“un jaciment inesgotable de sol” que ha de ser convertit en un “avantatge competitiu”, ja que constitueix una oportunitat d’inversió i noves ocupacions de qualitat, per la qual cosa ha instat a tots els sectors econòmics a sumar-se a l’aposta per les renovables i a aprofitar l’ajuda dels fons europeus Next Generation.

Així mateix, ha considerat una urgència aconseguir la sobirania energètica per a passar d’importar combustibles fòssils a ser “exportadors d’energia”, la qual cosa suposa un projecte de futur per a garantir l’ocupació i l’estat del benestar, ha afegit.

Finalment, el cap del Consell ha destacat el compromís de la Generalitat per accelerar la transició energètica amb mesures com el nou decret de renovables que contempla la reducció dels terminis a 10 mesos per a resoldre nous projectes competència de la Generalitat, i a 6 mesos en el cas que competisquen a ajuntaments; l’agilitació dels projectes de 10 megavats o menys, amb la seua tramitació per la via d’urgència; i l’ocupació màxima del 3% del sòl no urbanitzable per a renovables.

Últimes notícies

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.