7.4 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Ximo Puig reclama un “gran pacte per l’energia” en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha reclamat un “gran pacte per l’energia” aconseguit entre partits polítics, administracions, agents socials i el conjunt de la societat civil, que assegure una “sostenibilitat justa” per al medi ambient i l’ocupació, i que accelere l’autonomia energètica.

Així ho ha manifestat en l’obertura de la trobada ‘El desafiament renovable en la Comunitat Valenciana’, organitzat pels diaris del Grup Premsa Ibèrica en la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb l’empresa hidroelèctrica Statkraft, i a la qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, i la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha assegurat que l’actual situació d’emergència generada per la guerra a Ucraïna i la inflació, especialment en els costos energètics, exigeix respostes “urgents”, com les que el Consell està adoptant per a accelerar la transició energètica i evitar la dependència.

En aquest sentit, ha avançat que en les pròximes setmanes el Consell autoritzarà 19 noves instal·lacions renovables que ja disposen de declaració favorable d’impacte ambiental i que se sumaran a les 19 recentment autoritzades. D’aquesta manera, la Comunitat Valenciana comptarà amb 38 noves plantes fotovoltaiques “com a reacció a la guerra”, ha assenyalat.

A més, ha explicat que s’han rebut 441 sol·licituds per a crear noves plantes, que aportarien 6.150 megavats de potència a la xarxa elèctrica valenciana.

El cap del Consell ha destacat que la Comunitat Valenciana disposa d’“un jaciment inesgotable de sol” que ha de ser convertit en un “avantatge competitiu”, ja que constitueix una oportunitat d’inversió i noves ocupacions de qualitat, per la qual cosa ha instat a tots els sectors econòmics a sumar-se a l’aposta per les renovables i a aprofitar l’ajuda dels fons europeus Next Generation.

Així mateix, ha considerat una urgència aconseguir la sobirania energètica per a passar d’importar combustibles fòssils a ser “exportadors d’energia”, la qual cosa suposa un projecte de futur per a garantir l’ocupació i l’estat del benestar, ha afegit.

Finalment, el cap del Consell ha destacat el compromís de la Generalitat per accelerar la transició energètica amb mesures com el nou decret de renovables que contempla la reducció dels terminis a 10 mesos per a resoldre nous projectes competència de la Generalitat, i a 6 mesos en el cas que competisquen a ajuntaments; l’agilitació dels projectes de 10 megavats o menys, amb la seua tramitació per la via d’urgència; i l’ocupació màxima del 3% del sòl no urbanitzable per a renovables.

Últimes notícies

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.