Ximo Puig reclama un “gran pacte per l’energia” en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha reclamat un “gran pacte per l’energia” aconseguit entre partits polítics, administracions, agents socials i el conjunt de la societat civil, que assegure una “sostenibilitat justa” per al medi ambient i l’ocupació, i que accelere l’autonomia energètica.

Així ho ha manifestat en l’obertura de la trobada ‘El desafiament renovable en la Comunitat Valenciana’, organitzat pels diaris del Grup Premsa Ibèrica en la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb l’empresa hidroelèctrica Statkraft, i a la qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, i la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha assegurat que l’actual situació d’emergència generada per la guerra a Ucraïna i la inflació, especialment en els costos energètics, exigeix respostes “urgents”, com les que el Consell està adoptant per a accelerar la transició energètica i evitar la dependència.

En aquest sentit, ha avançat que en les pròximes setmanes el Consell autoritzarà 19 noves instal·lacions renovables que ja disposen de declaració favorable d’impacte ambiental i que se sumaran a les 19 recentment autoritzades. D’aquesta manera, la Comunitat Valenciana comptarà amb 38 noves plantes fotovoltaiques “com a reacció a la guerra”, ha assenyalat.

A més, ha explicat que s’han rebut 441 sol·licituds per a crear noves plantes, que aportarien 6.150 megavats de potència a la xarxa elèctrica valenciana.

El cap del Consell ha destacat que la Comunitat Valenciana disposa d’“un jaciment inesgotable de sol” que ha de ser convertit en un “avantatge competitiu”, ja que constitueix una oportunitat d’inversió i noves ocupacions de qualitat, per la qual cosa ha instat a tots els sectors econòmics a sumar-se a l’aposta per les renovables i a aprofitar l’ajuda dels fons europeus Next Generation.

Així mateix, ha considerat una urgència aconseguir la sobirania energètica per a passar d’importar combustibles fòssils a ser “exportadors d’energia”, la qual cosa suposa un projecte de futur per a garantir l’ocupació i l’estat del benestar, ha afegit.

Finalment, el cap del Consell ha destacat el compromís de la Generalitat per accelerar la transició energètica amb mesures com el nou decret de renovables que contempla la reducció dels terminis a 10 mesos per a resoldre nous projectes competència de la Generalitat, i a 6 mesos en el cas que competisquen a ajuntaments; l’agilitació dels projectes de 10 megavats o menys, amb la seua tramitació per la via d’urgència; i l’ocupació màxima del 3% del sòl no urbanitzable per a renovables.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.