Puja 10 euros la ITV a partir de dilluns

La ITV incrementa al preu després d’una sentència favorable a AECOVA | Cuatro

 

A partir de dilluns, tots els usuaris que hagen de passar la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) hauran de pagar un increment substancial. I és que els tribunals han anul·lat la rebaixa que el Consell va aplicar a partir del 2014 i ha donat la raó a AECOVA (Associació d’Entitats Conseciacionàries de la Comunitat Valenciana).

Ahir, la Conselleria d’Economia va publicar en Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) la sentència que dona la raó a la patronal del sector. Per tant, i com que no se van publicar tarifes noves, AECOVA ja ha anunciat que se torna a les tarifes del 2013.

Amb això, el preu de la inspecció pujarà uns 10 euros per al turisme dièsel i uns 7 euros per als de gasolina, corresponents a la prova de sonometria ordenada per la Conselleria de Medi Ambient, una prova criticada per altres veus del Consell.

Segons informa ‘las Provincias’, AECOVA exigix ara 76 milions a la Generalitat: 64,5 milions pel que deixaren d’ingressar entre l’1 d’abril de 2014 i el 18 de juliol de 2018 (quan la sentència judicial va ser ferma) i 1,3 milions més per cada mes que ha passat sense esmenar les tarifes per part del Consell.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022