Puja 10 euros la ITV a partir de dilluns

La ITV incrementa al preu després d’una sentència favorable a AECOVA | Cuatro

 

A partir de dilluns, tots els usuaris que hagen de passar la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) hauran de pagar un increment substancial. I és que els tribunals han anul·lat la rebaixa que el Consell va aplicar a partir del 2014 i ha donat la raó a AECOVA (Associació d’Entitats Conseciacionàries de la Comunitat Valenciana).

Ahir, la Conselleria d’Economia va publicar en Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) la sentència que dona la raó a la patronal del sector. Per tant, i com que no se van publicar tarifes noves, AECOVA ja ha anunciat que se torna a les tarifes del 2013.

Amb això, el preu de la inspecció pujarà uns 10 euros per al turisme dièsel i uns 7 euros per als de gasolina, corresponents a la prova de sonometria ordenada per la Conselleria de Medi Ambient, una prova criticada per altres veus del Consell.

Segons informa ‘las Provincias’, AECOVA exigix ara 76 milions a la Generalitat: 64,5 milions pel que deixaren d’ingressar entre l’1 d’abril de 2014 i el 18 de juliol de 2018 (quan la sentència judicial va ser ferma) i 1,3 milions més per cada mes que ha passat sense esmenar les tarifes per part del Consell.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.