Puja 10 euros la ITV a partir de dilluns

La ITV incrementa al preu després d’una sentència favorable a AECOVA | Cuatro

 

A partir de dilluns, tots els usuaris que hagen de passar la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) hauran de pagar un increment substancial. I és que els tribunals han anul·lat la rebaixa que el Consell va aplicar a partir del 2014 i ha donat la raó a AECOVA (Associació d’Entitats Conseciacionàries de la Comunitat Valenciana).

Ahir, la Conselleria d’Economia va publicar en Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) la sentència que dona la raó a la patronal del sector. Per tant, i com que no se van publicar tarifes noves, AECOVA ja ha anunciat que se torna a les tarifes del 2013.

Amb això, el preu de la inspecció pujarà uns 10 euros per al turisme dièsel i uns 7 euros per als de gasolina, corresponents a la prova de sonometria ordenada per la Conselleria de Medi Ambient, una prova criticada per altres veus del Consell.

Segons informa ‘las Provincias’, AECOVA exigix ara 76 milions a la Generalitat: 64,5 milions pel que deixaren d’ingressar entre l’1 d’abril de 2014 i el 18 de juliol de 2018 (quan la sentència judicial va ser ferma) i 1,3 milions més per cada mes que ha passat sense esmenar les tarifes per part del Consell.

Últimes notícies

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.

La Comunitat Valenciana es prepara per a un cap de setmana preestiuenc amb cel buidat i calor

La Comunitat Valenciana encara un tram final de setmana amb ambient clarament preestiuenc, temperatures en ascens fins a fregar els 30 graus, cels buidats i vent fluix, tant a l'interior com en la costa.

Detingut a Ontinyent el responsable d’una finca amb 1.200 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de cànnabis amb 1.232 plantes en una finca rústica d'Ontinyent, equipada amb videovigilància 24 hores i material per a cultiu indoor.

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.