Puja 10 euros la ITV a partir de dilluns

La ITV incrementa al preu després d’una sentència favorable a AECOVA | Cuatro

 

A partir de dilluns, tots els usuaris que hagen de passar la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) hauran de pagar un increment substancial. I és que els tribunals han anul·lat la rebaixa que el Consell va aplicar a partir del 2014 i ha donat la raó a AECOVA (Associació d’Entitats Conseciacionàries de la Comunitat Valenciana).

Ahir, la Conselleria d’Economia va publicar en Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) la sentència que dona la raó a la patronal del sector. Per tant, i com que no se van publicar tarifes noves, AECOVA ja ha anunciat que se torna a les tarifes del 2013.

Amb això, el preu de la inspecció pujarà uns 10 euros per al turisme dièsel i uns 7 euros per als de gasolina, corresponents a la prova de sonometria ordenada per la Conselleria de Medi Ambient, una prova criticada per altres veus del Consell.

Segons informa ‘las Provincias’, AECOVA exigix ara 76 milions a la Generalitat: 64,5 milions pel que deixaren d’ingressar entre l’1 d’abril de 2014 i el 18 de juliol de 2018 (quan la sentència judicial va ser ferma) i 1,3 milions més per cada mes que ha passat sense esmenar les tarifes per part del Consell.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.