16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Quant tarda a arribar una multa de trànsit a casa?

Vas per la carretera i en eixe moment t’adones que t’ha pogut caçar un radar de velocitat de la Direcció General de Trànsit (DGT) a més velocitat de la que tocava. Des de llavors et quedes amb el dubte… m’haurà enxampat? Ja només queda esperar que t’arribe la possible notificació.

Però quant tarda a arribar una multa de la DGT?


Si t’han enxampat en un control, no hi ha dubte, ja que l’agent et dirà immediatament si has comés una infracció i quina és la sanció per això. Però en molts casos ens adonem que hi havia un radar mòbil una vegada sobrepassat, ens vam despistar en un radar fix i el passem a més velocitat de la permesa, o senzillament veiem el flaix del dispositiu si és a la nit.

Però en estos tres últims casos, als quals podríem sumar les sancions que imposa el Pegasus des del cel, només cal esperar que ens arribe una notificació en cas d’haver comés una irregularitat al volant.


Quant tarda a arribar una multa de trànsit?


Les multes de trànsit procedents de la DGT han de notificar-se en un termini que oscil·la entre els 3 i 6 mesos en funció de la gravetat de la infracció. Per tant, si transcorre este termini i no t’hi ha arribat res, podràs respirar tranquil. La sanció haurà caducat i l’Administració no podrà demanar-te res.

Amb tot, existeixen excepcions, com les multes per excés de velocitat. En estos casos, els temps es redueixen i estes multes solen notificar-se en un termini d’entre una i tres setmanes.


Tot això, és clar, quan la sanció no t’haja sigut notificada en el moment de cometre la infracció. Per exemple, si has sobrepassat el límit de velocitat i un radar el detecta, el termini d’una a tres setmanes és el que hauràs de tindre al cap.

Si transcorre un mes i no tens notícies, és probable que t’hages lliurat, i quan es complisquen els 6 mesos hauries de respirar absolutament tranquil. Si finalment arriba la multa, sempre hi haurà la possibilitat de recórrer.


Com saber si tinc multes de trànsit


Quant a com saber si tens multes de trànsit amb el marge de temps suficient, tingues en compte que controlar este tipus de notificacions et permetrà no sols fer front al seu pagament aprofitant-te del descompte del 50 per cent que s’ofereix en molts casos, sinó també recórrer si ho consideres convenient. A més, ser conscient de la notificació d’una multa et permetrà pagar dins del termini general establit a este efecte, evitant recàrrecs i sancions.

Cal no oblidar que, si deixes les teues multes en el calaix de l’oblit, el teu desconeixement no implicarà que els procediments queden parats ni que desapareguen de cara a l’Administració. Podria arribar un punt en què la pròpia Agència Tributària et faça arribar una diligència d’embargament que pot afectar el teu compte bancari o als teus béns.


El bo és que consultar l’existència d’alguna multa de trànsit és molt senzill: si per qualsevol motiu no se t’ha pogut notificar en el teu domicili una multa de trànsit (és possible que estigues absent, que hages canviat d’adreça…), es publicarà un edicte en un tauler d’edictes electrònic TESTRA i també en l’anomenat Tauló Edictal Únic del BOE (TEU), des d’on podràs consultar possibles infraccions.


La DGT recorda que pots consultar el tauló sempre que vulgues amb la finalitat de romandre al corrent de les sancions que puguen arribar-te en infringir el reglament de circulació, però també existeix l’anomenada Adreça Electrònica Viària, un servei de notificació electrònica que et permetrà rebre en la teua bústia electrònica qualsevol notificació d’este tipus una vegada que et dones d’alta. És la forma més senzilla d’oblidar-te de possibles incidències si viatges molt o si canvies de domicili amb freqüència.

En donar-te d’alta en este servei també podràs rebre un correu electrònic i un SMS cada vegada que tingues una nova multa. Però cura: esta decisió substitueix a la notificació en domicili, per la qual cosa deixaràs de rebre multes a la teua casa. Això sí, pots donar-te de baixa sempre que vulgues i tornar al sistema tradicional.

De mitjana, la notificació de les multes de la DGT sol tardar entre una i tres setmanes a arribar a casa de l’infractor. Si es compleix més d’un mes des que creus que vas cometre la irregularitat, el més segur és que pel que fora no t’haja enxampat el radar, o que no fores tan ràpid com pensaves.

Cal tindre en compte sempre que existeix un marge d’error. En un reportatge previ ja et vam mostrar a quina velocitat multen els radars i quan pots superar la velocitat màxima permesa. I no oblides que el 7 és el número clau que t’ajudarà a evitar les multes de velocitat.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.