Quant tarda a arribar una multa de trànsit a casa?

Vas per la carretera i en eixe moment t’adones que t’ha pogut caçar un radar de velocitat de la Direcció General de Trànsit (DGT) a més velocitat de la que tocava. Des de llavors et quedes amb el dubte… m’haurà enxampat? Ja només queda esperar que t’arribe la possible notificació.

Però quant tarda a arribar una multa de la DGT?


Si t’han enxampat en un control, no hi ha dubte, ja que l’agent et dirà immediatament si has comés una infracció i quina és la sanció per això. Però en molts casos ens adonem que hi havia un radar mòbil una vegada sobrepassat, ens vam despistar en un radar fix i el passem a més velocitat de la permesa, o senzillament veiem el flaix del dispositiu si és a la nit.

Però en estos tres últims casos, als quals podríem sumar les sancions que imposa el Pegasus des del cel, només cal esperar que ens arribe una notificació en cas d’haver comés una irregularitat al volant.


Quant tarda a arribar una multa de trànsit?


Les multes de trànsit procedents de la DGT han de notificar-se en un termini que oscil·la entre els 3 i 6 mesos en funció de la gravetat de la infracció. Per tant, si transcorre este termini i no t’hi ha arribat res, podràs respirar tranquil. La sanció haurà caducat i l’Administració no podrà demanar-te res.

Amb tot, existeixen excepcions, com les multes per excés de velocitat. En estos casos, els temps es redueixen i estes multes solen notificar-se en un termini d’entre una i tres setmanes.


Tot això, és clar, quan la sanció no t’haja sigut notificada en el moment de cometre la infracció. Per exemple, si has sobrepassat el límit de velocitat i un radar el detecta, el termini d’una a tres setmanes és el que hauràs de tindre al cap.

Si transcorre un mes i no tens notícies, és probable que t’hages lliurat, i quan es complisquen els 6 mesos hauries de respirar absolutament tranquil. Si finalment arriba la multa, sempre hi haurà la possibilitat de recórrer.


Com saber si tinc multes de trànsit


Quant a com saber si tens multes de trànsit amb el marge de temps suficient, tingues en compte que controlar este tipus de notificacions et permetrà no sols fer front al seu pagament aprofitant-te del descompte del 50 per cent que s’ofereix en molts casos, sinó també recórrer si ho consideres convenient. A més, ser conscient de la notificació d’una multa et permetrà pagar dins del termini general establit a este efecte, evitant recàrrecs i sancions.

Cal no oblidar que, si deixes les teues multes en el calaix de l’oblit, el teu desconeixement no implicarà que els procediments queden parats ni que desapareguen de cara a l’Administració. Podria arribar un punt en què la pròpia Agència Tributària et faça arribar una diligència d’embargament que pot afectar el teu compte bancari o als teus béns.


El bo és que consultar l’existència d’alguna multa de trànsit és molt senzill: si per qualsevol motiu no se t’ha pogut notificar en el teu domicili una multa de trànsit (és possible que estigues absent, que hages canviat d’adreça…), es publicarà un edicte en un tauler d’edictes electrònic TESTRA i també en l’anomenat Tauló Edictal Únic del BOE (TEU), des d’on podràs consultar possibles infraccions.


La DGT recorda que pots consultar el tauló sempre que vulgues amb la finalitat de romandre al corrent de les sancions que puguen arribar-te en infringir el reglament de circulació, però també existeix l’anomenada Adreça Electrònica Viària, un servei de notificació electrònica que et permetrà rebre en la teua bústia electrònica qualsevol notificació d’este tipus una vegada que et dones d’alta. És la forma més senzilla d’oblidar-te de possibles incidències si viatges molt o si canvies de domicili amb freqüència.

En donar-te d’alta en este servei també podràs rebre un correu electrònic i un SMS cada vegada que tingues una nova multa. Però cura: esta decisió substitueix a la notificació en domicili, per la qual cosa deixaràs de rebre multes a la teua casa. Això sí, pots donar-te de baixa sempre que vulgues i tornar al sistema tradicional.

De mitjana, la notificació de les multes de la DGT sol tardar entre una i tres setmanes a arribar a casa de l’infractor. Si es compleix més d’un mes des que creus que vas cometre la irregularitat, el més segur és que pel que fora no t’haja enxampat el radar, o que no fores tan ràpid com pensaves.

Cal tindre en compte sempre que existeix un marge d’error. En un reportatge previ ja et vam mostrar a quina velocitat multen els radars i quan pots superar la velocitat màxima permesa. I no oblides que el 7 és el número clau que t’ajudarà a evitar les multes de velocitat.

Últimes notícies

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.