12.6 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Quant tarda a arribar una multa de trànsit a casa?

Vas per la carretera i en eixe moment t’adones que t’ha pogut caçar un radar de velocitat de la Direcció General de Trànsit (DGT) a més velocitat de la que tocava. Des de llavors et quedes amb el dubte… m’haurà enxampat? Ja només queda esperar que t’arribe la possible notificació.

Però quant tarda a arribar una multa de la DGT?


Si t’han enxampat en un control, no hi ha dubte, ja que l’agent et dirà immediatament si has comés una infracció i quina és la sanció per això. Però en molts casos ens adonem que hi havia un radar mòbil una vegada sobrepassat, ens vam despistar en un radar fix i el passem a més velocitat de la permesa, o senzillament veiem el flaix del dispositiu si és a la nit.

Però en estos tres últims casos, als quals podríem sumar les sancions que imposa el Pegasus des del cel, només cal esperar que ens arribe una notificació en cas d’haver comés una irregularitat al volant.


Quant tarda a arribar una multa de trànsit?


Les multes de trànsit procedents de la DGT han de notificar-se en un termini que oscil·la entre els 3 i 6 mesos en funció de la gravetat de la infracció. Per tant, si transcorre este termini i no t’hi ha arribat res, podràs respirar tranquil. La sanció haurà caducat i l’Administració no podrà demanar-te res.

Amb tot, existeixen excepcions, com les multes per excés de velocitat. En estos casos, els temps es redueixen i estes multes solen notificar-se en un termini d’entre una i tres setmanes.


Tot això, és clar, quan la sanció no t’haja sigut notificada en el moment de cometre la infracció. Per exemple, si has sobrepassat el límit de velocitat i un radar el detecta, el termini d’una a tres setmanes és el que hauràs de tindre al cap.

Si transcorre un mes i no tens notícies, és probable que t’hages lliurat, i quan es complisquen els 6 mesos hauries de respirar absolutament tranquil. Si finalment arriba la multa, sempre hi haurà la possibilitat de recórrer.


Com saber si tinc multes de trànsit


Quant a com saber si tens multes de trànsit amb el marge de temps suficient, tingues en compte que controlar este tipus de notificacions et permetrà no sols fer front al seu pagament aprofitant-te del descompte del 50 per cent que s’ofereix en molts casos, sinó també recórrer si ho consideres convenient. A més, ser conscient de la notificació d’una multa et permetrà pagar dins del termini general establit a este efecte, evitant recàrrecs i sancions.

Cal no oblidar que, si deixes les teues multes en el calaix de l’oblit, el teu desconeixement no implicarà que els procediments queden parats ni que desapareguen de cara a l’Administració. Podria arribar un punt en què la pròpia Agència Tributària et faça arribar una diligència d’embargament que pot afectar el teu compte bancari o als teus béns.


El bo és que consultar l’existència d’alguna multa de trànsit és molt senzill: si per qualsevol motiu no se t’ha pogut notificar en el teu domicili una multa de trànsit (és possible que estigues absent, que hages canviat d’adreça…), es publicarà un edicte en un tauler d’edictes electrònic TESTRA i també en l’anomenat Tauló Edictal Únic del BOE (TEU), des d’on podràs consultar possibles infraccions.


La DGT recorda que pots consultar el tauló sempre que vulgues amb la finalitat de romandre al corrent de les sancions que puguen arribar-te en infringir el reglament de circulació, però també existeix l’anomenada Adreça Electrònica Viària, un servei de notificació electrònica que et permetrà rebre en la teua bústia electrònica qualsevol notificació d’este tipus una vegada que et dones d’alta. És la forma més senzilla d’oblidar-te de possibles incidències si viatges molt o si canvies de domicili amb freqüència.

En donar-te d’alta en este servei també podràs rebre un correu electrònic i un SMS cada vegada que tingues una nova multa. Però cura: esta decisió substitueix a la notificació en domicili, per la qual cosa deixaràs de rebre multes a la teua casa. Això sí, pots donar-te de baixa sempre que vulgues i tornar al sistema tradicional.

De mitjana, la notificació de les multes de la DGT sol tardar entre una i tres setmanes a arribar a casa de l’infractor. Si es compleix més d’un mes des que creus que vas cometre la irregularitat, el més segur és que pel que fora no t’haja enxampat el radar, o que no fores tan ràpid com pensaves.

Cal tindre en compte sempre que existeix un marge d’error. En un reportatge previ ja et vam mostrar a quina velocitat multen els radars i quan pots superar la velocitat màxima permesa. I no oblides que el 7 és el número clau que t’ajudarà a evitar les multes de velocitat.

Últimes notícies

Catarroja decreta tres dies de dol després de confirmar-se l’assassinat masclista de Natividad

Catarroja ha decretat tres dies de dol en confirmar-se l'assassinat masclista de Natividad. El municipi reforça coordinació, formació i protocols; el sospitós està a la presó provisional

Mercadona compra Logifruit i integrarà a 1.600 empleats

Mercadona ha acordat la compra de Logifruit per a unificar processos logístics, impulsar l'eficiència i la sostenibilitat i integrar a 1.600 empleats en la seua plantilla.

Bernabé demana a la societat ‘ser ‘punt violeta’ davant la violència masclista

Bernabé ha cridat la ciutadania a actuar com a 'punt violeta' davant possibles casos de violència contra les dones en estes dates festives. Ha condemnat els assassinats de Tarragona i Catarroja i ha recordat que VioGén protegix més de 17.000 dones en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa del cas DANA veu negligent el desconeixement de competències de Pradas

La instructora afirma que la falta de coneixement de Salomé Pradas sobre el seu propi comandament en l'emergència és un element de negligència. Rebutja sumar la seua entrevista televisiva al procediment llevat que torne a declarar davant el jutjat.

Bernabé demana a Barrachina que explique per què no va informar sobre la presa de Buseo el 29-O

Bernabé ha demanat a Barrachina que detall què va fer la seua Conselleria després de l'avís de possible desbordament de la presa de Buseo el 29-O. L'enginyer responsable va declarar que va alertar a les 20.41 i que el nivell 2 d'emergència no es va activar fins al dia 30

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell per a corregir el dèficit inversor a Elx

El Consell ha segellat amb l'Ajuntament el conveni de l'E-TRAM i ha detallat un pla de 120 milions per a Ronda Sud i la EDAR Algorós. Pérez Llorca ha defés prioritzar a Elx i la cooperació institucional.

Ana Orantes tindrà carrer a València després d’un acord unànime

L'Ajuntament ha aprovat per unanimitat dedicar una via a Ana Orantes per a visibilitzar la violència masclista. El gest coincidix amb un minut de silenci per l'última víctima en la Comunitat.

El València CF presentarà un pressupost de 102,17 milions en la junta, a l’espera de Kiat Lim

El club sotmetrà a la junta un pressupost de 102,17 milions sense beneficis ni pèrdues i repassarà el seu deute després del refinançament. La presència de Kiat Lim seguix en l'aire