10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

El Regne Unit imposa una quarantena a tots els viatgers que tornen d’Espanya

 

Anglaterra ha decretat que a partir d’ara, totes aquelles persones que tornen d’un viatge d’Espanya hauran de passar una quarantena de 14 dies, segons informacions de la BBC.

 

La mesura entra en vigor a partir de diumenge, a primera hora del matí. Es tracta d’una decisió que s’ha pres després de l’augment significatiu de contagis que ha registrat Espanya durant els últims dies.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Es tracta d’una mesura que el govern del Regne Unit ja havia aprovat a mitjans de juny. En eixe moment es va decretar la imposició d’una quarantena per a viatgers britànics que tornaven al país però, després de les pressions del sector turístic i de l’aviació, l’Executiu i les autoritats regionals van decidir modificar les mesures i es van aprovar unes llistes de països de destinació que quedaven exempts de complir eixa quarantena.

 

No és l’únic país que ha decidit prendre estes mesures respecte a Espanya

Esta no és la primera mesura que imposa un país després de l’augment de contagis en Espanya. De fet, la decisió del Regne Unit arriba després de què el govern de França decidira el divendres passat recomanar als ciutadans francesos que eviten viatjar a Catalunya per l’elevat volum de contagis registrats en esta comunitat autònoma que connecta amb el territori gal.

 

A partir de la mitjanit passada, de fet, s’ha imposat una quarantena per a tots aquells viatgers que procedisquen del nostre país i que van a Noruega a causa del mateix motiu. Es tracta d’una mesura que el govern noruec ja havia anunciat.

 

Per la seua part, Bèlgica ha ordenat als ciutadans que no viatgen a Lleida i Osca (a on hi ha localitzats dos dels brots més preocupants de moment) llevat que siga estrictament necessari. En cas que algú haja de viatjar es vorà obligat a passar una prova diagnòstica i un aïllament quan torne al país.

 

Totes estes mesuren noves que estan imposant cada volta més països als viatgers que visiten Espanya estan suposant «una martellada al turisme», segons ha manifestat la patronal turística amb seu en Benidorm, HOSBEC.

Últimes notícies

Voluntaris de la DANA deixen cadenats amb missatges en l’escultura ‘Gràcies’ d’Alaquàs

Voluntaris que van ajudar durant la DANA han deixat cadenats amb missatges en l'escultura 'Gràcies' d'Alaquàs, instal·lada al desembre com a símbol de gratitud. L'obra s'integrarà en una ruta turística per municipis afectats en la qual treballa la Mancomunitat de l'Horta Sud

La CHJ detalla als veïns de Paiporta les obres i projectes en el barranc de Poio després de la DANA

La CHJ va explicar a la ciutadania de Paiporta les actuacions executades i les previstes en el barranc de Poio per a reforçar la resiliència després de la DANA. Ja s'han intervingut 2,5 km del llit, amb un pressupost de 5 milions i més del 50% d'execució, i es preveu un programa d'adaptació de 60 milions, 2,8 d'ells per a Paiporta

Més de 50 incidències per forts vents a la província d’Alacant

El Consorci de Bombers manté obertes 52 incidències des de les 13.00 per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No hi ha ferits i es preveu actualització a les 17.00.

Condecorats 50 soldats de la Brigada Canàries XVI per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars de la Brigada Canàries XVI han sigut condecorats per la destacada ajuda prestada als damnificats de la DANA d'octubre de 2024 a València. La seua ràpida activació, en estar de maniobres a prop, els va convertir en una de les primeres unitats desplegades.

El PP en Les Corts denuncia 15 punts negres en l’alta velocitat Madrid-València

El PP en Les Corts ha registrat una PNL per a reparar de manera urgent 15 punts negres en l'alta velocitat Madrid-València i ha acusat el Govern de posar en risc la seguretat. També ha denunciat retards i infrafinançament del Pla de Rodalia en la Comunitat Valenciana

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu

La Generalitat i l'Ajuntament han firmat amb la Hispanic Society i la família Sorolla l'acord que portarà a València unes 220 obres i objectes abans de l'estiu. La mostra arrancarà en el Museu de la Ciutat i, més avant, es traslladarà al Palau de les Comunicacions, futura seu europea de la institució.

Més de mig centenar d’incidències pels forts vents a la província d’Alacant

Els bombers tenen obertes 52 incidències des de les 13 hores per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No consten ferits i l'alerta taronja continua activa amb ratxes que podrien superar els 90 km/h.

Emergències demana extremar la precaució per vent, fenòmens costaners i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha activat per a este dimecres avisos per vent, fenòmens costaners i nevades en gran part de la Comunitat Valenciana. Es demana limitar desplaçaments i assegurar elements en exteriors.