11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El rei emèrit es quedarà a viure a Abu Dhabi però visitarà “amb freqüència” Espanya

Juan Carlos I es quedarà a Abu Dhabi de manera estable, encara que tornarà a Espanya “amb freqüència”. És la decisió que han pres el rei emèrit i Sarsuela després de l’arxivament de les investigacions que duia a terme la Fiscalia, que va concloure que es va enriquir d’esquena a Hisenda, però els possibles delictes o han prescrit o es van cometre quan era inviolable o van ser regularitzats davant l’Agència Tributària.

Així ho ha comunicat la Casa Reial a través d’una carta que l’excap de l’Estat li ha enviat al seu fill Felipe VI i en la qual lamenta “els esdeveniments passats” de la seua “vida privada”.


En el text, Juan Carlos I es refereix a Felipe VI com a “Majestat, benvolgut fill” i li anuncia que prefereix, en aquest moment, “continuar residint de manera permanent i estable a Abu Dhabi, on he trobat tranquil·litat, especialment per a aquest període de la meua vida”.


No es tanca a una futura volta a Espanya, independent de les visites esporàdiques que faça en aquest temps. No obstant això, tant de cara a aqueixos viatges com una potencial mudança de tornada a ‘casa’ “és el meu propòsit organitzar la meua vida personal i el meu lloc de residència en àmbits de caràcter privat per a continuar gaudint de la major privacitat possible”.

Per tant, descarta tornar al Palau de la Zarzuela, com s’havia lliscat mesos arrere.


Aquesta és la carta íntegra


Majestat, benvolgut fill:


L’agost de 2020, guiat pel convenciment de prestar el millor servei a Espanya i a tots els espanyols, a les seues institucions i a tu com a Rei, et vaig comunicar la meua decisió de traslladar-me fora d’Espanya, per a facilitar l’exercici de les teues funcions. Des de llavors, he residit a Abu Dhabi, lloc al qual he adaptat la meua forma de vida i al qual agraïsc enormement la seua magnífica hospitalitat.


Coneguts els Decrets de la Fiscalia General de l’Estat, pels quals s’arxiven les investigacions de les quals he sigut objecte, em sembla oportú considerar el meu retorn a Espanya, encara que no de manera immediata. Preferisc, en aquest moment, per raons que pertanyen al meu àmbit privat i que només a mi m’afecten, continuar residint de manera permanent i estable a Abu Dhabi, on he trobat tranquil·litat, especialment per a aquest període de la meua vida. Encara que, com és natural, tornaré amb freqüència a Espanya, a la qual sempre porte en el cor, per a visitar a la família i amics.


M’agradaria així culminar aquesta etapa de la meua vida des de la serenitat i la perspectiva que ofereix el temps transcorregut. Com bé saps, en 2019 et vaig comunicar la meua voluntat de retirar-me de la vida pública, i així ho continuaré fent. En aquest sentit, tant en les meues visites com si en el futur tornara a residir a Espanya, és el meu propòsit organitzar la meua vida personal i el meu lloc de residència en àmbits de caràcter privat per a continuar gaudint de la major privacitat possible.


Soc conscient de la transcendència per a l’opinió pública dels esdeveniments passats de la meua vida privada i que lamente sincerament, com també sent un legítim orgull per la meua contribució a la convivència democràtica i a les llibertats a Espanya, fruit de l’esforç i sacrifici col·lectiu de tots els espanyols.


Sempre que et semble bé, és el meu desig que faces pública aquesta carta, per a coneixement de tots els espanyols i en la data que estimes oportuna.


Amb la meua lleialtat, afecte i l’orgull immens que sent per tu.


El teu pare”

Últimes notícies

La creació d’empreses creix un 22,9% en la Comunitat Valenciana en el quart trimestre de 2025

La Comunitat Valenciana va registrar 4.514 noves societats en el quart trimestre de 2025, segon major avanç autonòmic i quasi deu punts per damunt de la mitjana nacional.

Sis detinguts a Alzira, Cullera i Nàquera pel cultiu i distribució de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones amb vincles familiars a Alzira, Cullera i Nàquera per la seua relació amb dos plantacions de marihuana i per blanqueig de capitals. L'operació Zander es va iniciar després d'una denúncia per tràfic de drogues en una vivenda d'Alzira.

93-89: el Bayern castiga el València amb defensa i els ex ‘taronja’ Lucic i Dimitrijevic

El Bayern es va imposar 93-89 al València a Munic amb Lucic i Dimitrijevic al comandament. La defensa agressiva i el contraatac van castigar el 27% en triples dels visitants.

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.