El rei emèrit es quedarà a viure a Abu Dhabi però visitarà “amb freqüència” Espanya

Juan Carlos I es quedarà a Abu Dhabi de manera estable, encara que tornarà a Espanya «amb freqüència». És la decisió que han pres el rei emèrit i Sarsuela després de l’arxivament de les investigacions que duia a terme la Fiscalia, que va concloure que es va enriquir d’esquena a Hisenda, però els possibles delictes o han prescrit o es van cometre quan era inviolable o van ser regularitzats davant l’Agència Tributària.

Així ho ha comunicat la Casa Reial a través d’una carta que l’excap de l’Estat li ha enviat al seu fill Felipe VI i en la qual lamenta «els esdeveniments passats» de la seua «vida privada».


En el text, Juan Carlos I es refereix a Felipe VI com a “Majestat, benvolgut fill” i li anuncia que prefereix, en aquest moment, “continuar residint de manera permanent i estable a Abu Dhabi, on he trobat tranquil·litat, especialment per a aquest període de la meua vida”.


No es tanca a una futura volta a Espanya, independent de les visites esporàdiques que faça en aquest temps. No obstant això, tant de cara a aqueixos viatges com una potencial mudança de tornada a ‘casa’ “és el meu propòsit organitzar la meua vida personal i el meu lloc de residència en àmbits de caràcter privat per a continuar gaudint de la major privacitat possible”.

Per tant, descarta tornar al Palau de la Zarzuela, com s’havia lliscat mesos arrere.


Aquesta és la carta íntegra


Majestat, benvolgut fill:


L’agost de 2020, guiat pel convenciment de prestar el millor servei a Espanya i a tots els espanyols, a les seues institucions i a tu com a Rei, et vaig comunicar la meua decisió de traslladar-me fora d’Espanya, per a facilitar l’exercici de les teues funcions. Des de llavors, he residit a Abu Dhabi, lloc al qual he adaptat la meua forma de vida i al qual agraïsc enormement la seua magnífica hospitalitat.


Coneguts els Decrets de la Fiscalia General de l’Estat, pels quals s’arxiven les investigacions de les quals he sigut objecte, em sembla oportú considerar el meu retorn a Espanya, encara que no de manera immediata. Preferisc, en aquest moment, per raons que pertanyen al meu àmbit privat i que només a mi m’afecten, continuar residint de manera permanent i estable a Abu Dhabi, on he trobat tranquil·litat, especialment per a aquest període de la meua vida. Encara que, com és natural, tornaré amb freqüència a Espanya, a la qual sempre porte en el cor, per a visitar a la família i amics.


M’agradaria així culminar aquesta etapa de la meua vida des de la serenitat i la perspectiva que ofereix el temps transcorregut. Com bé saps, en 2019 et vaig comunicar la meua voluntat de retirar-me de la vida pública, i així ho continuaré fent. En aquest sentit, tant en les meues visites com si en el futur tornara a residir a Espanya, és el meu propòsit organitzar la meua vida personal i el meu lloc de residència en àmbits de caràcter privat per a continuar gaudint de la major privacitat possible.


Soc conscient de la transcendència per a l’opinió pública dels esdeveniments passats de la meua vida privada i que lamente sincerament, com també sent un legítim orgull per la meua contribució a la convivència democràtica i a les llibertats a Espanya, fruit de l’esforç i sacrifici col·lectiu de tots els espanyols.


Sempre que et semble bé, és el meu desig que faces pública aquesta carta, per a coneixement de tots els espanyols i en la data que estimes oportuna.


Amb la meua lleialtat, afecte i l’orgull immens que sent per tu.


El teu pare”

Últimes notícies

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.

Detingut a Elx per assaltar la casa d’una dona major fent-se passar per tècnic

Un home de 37 anys va ser detingut a Elx per entrar a la força en la vivenda d'una dona d'avançada edat, després de fer-se passar per tècnic d'internet i sostraure un televisor i joies.

Un nou hidrogel intel·ligent promet acurtar la recuperació de les fractures òssies

Investigadors desenrotllen un hidrogel intel·ligent injectable per a tractar fractures òssies vertebrals i alveolars, que busca accelerar la regeneració de l'os i reduir complicacions.