13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

El rei emèrit es quedarà a viure a Abu Dhabi però visitarà “amb freqüència” Espanya

Juan Carlos I es quedarà a Abu Dhabi de manera estable, encara que tornarà a Espanya “amb freqüència”. És la decisió que han pres el rei emèrit i Sarsuela després de l’arxivament de les investigacions que duia a terme la Fiscalia, que va concloure que es va enriquir d’esquena a Hisenda, però els possibles delictes o han prescrit o es van cometre quan era inviolable o van ser regularitzats davant l’Agència Tributària.

Així ho ha comunicat la Casa Reial a través d’una carta que l’excap de l’Estat li ha enviat al seu fill Felipe VI i en la qual lamenta “els esdeveniments passats” de la seua “vida privada”.


En el text, Juan Carlos I es refereix a Felipe VI com a “Majestat, benvolgut fill” i li anuncia que prefereix, en aquest moment, “continuar residint de manera permanent i estable a Abu Dhabi, on he trobat tranquil·litat, especialment per a aquest període de la meua vida”.


No es tanca a una futura volta a Espanya, independent de les visites esporàdiques que faça en aquest temps. No obstant això, tant de cara a aqueixos viatges com una potencial mudança de tornada a ‘casa’ “és el meu propòsit organitzar la meua vida personal i el meu lloc de residència en àmbits de caràcter privat per a continuar gaudint de la major privacitat possible”.

Per tant, descarta tornar al Palau de la Zarzuela, com s’havia lliscat mesos arrere.


Aquesta és la carta íntegra


Majestat, benvolgut fill:


L’agost de 2020, guiat pel convenciment de prestar el millor servei a Espanya i a tots els espanyols, a les seues institucions i a tu com a Rei, et vaig comunicar la meua decisió de traslladar-me fora d’Espanya, per a facilitar l’exercici de les teues funcions. Des de llavors, he residit a Abu Dhabi, lloc al qual he adaptat la meua forma de vida i al qual agraïsc enormement la seua magnífica hospitalitat.


Coneguts els Decrets de la Fiscalia General de l’Estat, pels quals s’arxiven les investigacions de les quals he sigut objecte, em sembla oportú considerar el meu retorn a Espanya, encara que no de manera immediata. Preferisc, en aquest moment, per raons que pertanyen al meu àmbit privat i que només a mi m’afecten, continuar residint de manera permanent i estable a Abu Dhabi, on he trobat tranquil·litat, especialment per a aquest període de la meua vida. Encara que, com és natural, tornaré amb freqüència a Espanya, a la qual sempre porte en el cor, per a visitar a la família i amics.


M’agradaria així culminar aquesta etapa de la meua vida des de la serenitat i la perspectiva que ofereix el temps transcorregut. Com bé saps, en 2019 et vaig comunicar la meua voluntat de retirar-me de la vida pública, i així ho continuaré fent. En aquest sentit, tant en les meues visites com si en el futur tornara a residir a Espanya, és el meu propòsit organitzar la meua vida personal i el meu lloc de residència en àmbits de caràcter privat per a continuar gaudint de la major privacitat possible.


Soc conscient de la transcendència per a l’opinió pública dels esdeveniments passats de la meua vida privada i que lamente sincerament, com també sent un legítim orgull per la meua contribució a la convivència democràtica i a les llibertats a Espanya, fruit de l’esforç i sacrifici col·lectiu de tots els espanyols.


Sempre que et semble bé, és el meu desig que faces pública aquesta carta, per a coneixement de tots els espanyols i en la data que estimes oportuna.


Amb la meua lleialtat, afecte i l’orgull immens que sent per tu.


El teu pare”

Últimes notícies

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.