El rei emèrit es quedarà a viure a Abu Dhabi però visitarà “amb freqüència” Espanya

Ejemplo de shortcode con estilo
Juan Carlos I lamenta "els esdeveniments passats" de la seua "vida privada", segons expressa en una carta escrita per a Felipe VI

Juan Carlos I es quedarà a Abu Dhabi de manera estable, encara que tornarà a Espanya «amb freqüència». És la decisió que han pres el rei emèrit i Sarsuela després de l’arxivament de les investigacions que duia a terme la Fiscalia, que va concloure que es va enriquir d’esquena a Hisenda, però els possibles delictes o han prescrit o es van cometre quan era inviolable o van ser regularitzats davant l’Agència Tributària.

Així ho ha comunicat la Casa Reial a través d’una carta que l’excap de l’Estat li ha enviat al seu fill Felipe VI i en la qual lamenta «els esdeveniments passats» de la seua «vida privada».


En el text, Juan Carlos I es refereix a Felipe VI com a “Majestat, benvolgut fill” i li anuncia que prefereix, en aquest moment, “continuar residint de manera permanent i estable a Abu Dhabi, on he trobat tranquil·litat, especialment per a aquest període de la meua vida”.


No es tanca a una futura volta a Espanya, independent de les visites esporàdiques que faça en aquest temps. No obstant això, tant de cara a aqueixos viatges com una potencial mudança de tornada a ‘casa’ “és el meu propòsit organitzar la meua vida personal i el meu lloc de residència en àmbits de caràcter privat per a continuar gaudint de la major privacitat possible”.

Per tant, descarta tornar al Palau de la Zarzuela, com s’havia lliscat mesos arrere.


Aquesta és la carta íntegra


Majestat, benvolgut fill:


L’agost de 2020, guiat pel convenciment de prestar el millor servei a Espanya i a tots els espanyols, a les seues institucions i a tu com a Rei, et vaig comunicar la meua decisió de traslladar-me fora d’Espanya, per a facilitar l’exercici de les teues funcions. Des de llavors, he residit a Abu Dhabi, lloc al qual he adaptat la meua forma de vida i al qual agraïsc enormement la seua magnífica hospitalitat.


Coneguts els Decrets de la Fiscalia General de l’Estat, pels quals s’arxiven les investigacions de les quals he sigut objecte, em sembla oportú considerar el meu retorn a Espanya, encara que no de manera immediata. Preferisc, en aquest moment, per raons que pertanyen al meu àmbit privat i que només a mi m’afecten, continuar residint de manera permanent i estable a Abu Dhabi, on he trobat tranquil·litat, especialment per a aquest període de la meua vida. Encara que, com és natural, tornaré amb freqüència a Espanya, a la qual sempre porte en el cor, per a visitar a la família i amics.


M’agradaria així culminar aquesta etapa de la meua vida des de la serenitat i la perspectiva que ofereix el temps transcorregut. Com bé saps, en 2019 et vaig comunicar la meua voluntat de retirar-me de la vida pública, i així ho continuaré fent. En aquest sentit, tant en les meues visites com si en el futur tornara a residir a Espanya, és el meu propòsit organitzar la meua vida personal i el meu lloc de residència en àmbits de caràcter privat per a continuar gaudint de la major privacitat possible.


Soc conscient de la transcendència per a l’opinió pública dels esdeveniments passats de la meua vida privada i que lamente sincerament, com també sent un legítim orgull per la meua contribució a la convivència democràtica i a les llibertats a Espanya, fruit de l’esforç i sacrifici col·lectiu de tots els espanyols.


Sempre que et semble bé, és el meu desig que faces pública aquesta carta, per a coneixement de tots els espanyols i en la data que estimes oportuna.


Amb la meua lleialtat, afecte i l’orgull immens que sent per tu.


El teu pare”

Últimes notícies

Mor un home en una planta de formigó de Castalla en bolcar una retroexcavadora

Un treballador de 67 anys ha mort en una planta de formigó de Castalla després de bolcar una retroexcavadora i quedar atrapat. Bombers del parc d'Ibi han acudit a la zona amb diversos mitjans per a atendre l'emergència.

Aemet activa l’avís roig diumenge al sud de València i nord d’Alacant per pluges extremes

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges diumenge al litoral sud de València i al nord d’Alacant, amb acumulats de fins a 300 l/m2 en 24 hores.

El Palau de la Música bat rècord d’abonats amb un 23 % més en la temporada 2026/27

El Palau de la Música de València arranca la temporada 2026/27 amb 1.170 abonats, un augment del 23,16 %, i quasi duplica la recaptació de les primeres dos setmanes respecte a l’any anterior.

Morant alerta d’un país que il·lusiona o que espanta en les pròximes eleccions

Diana Morant advertix a Madrid que en les generals d’enguany els espanyols es juguen “un país que il·lusiona o un país que espanta” i defensa que a la ciutadania valenciana li interessa que Pedro Sánchez continue al Govern d’Espanya.

Estafen quasi 50.000 euros a un home amb una falsa oferta de telefonia i cauen a València

La Policia Nacional ha detingut a València una dona i a Sagunt un home acusats d’estafar 49.630 euros a un veí de Valladolid fent-se passar per comercials de telefonia mòbil. La ràpida denúncia ha permés bloquejar les transferències i recuperar tots els diners.

La compra d’habitatge per estrangers cau un 13 % però paga preus rècord

Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.

Arresten a Benidorm un home reclamat per Romania per alteració greu de l’ordre públic

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.

Desmantellada una plantació amb 400 plantes de marihuana en una vivenda d’urbanització a Ontinyent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.