El rei emèrit es quedarà a viure a Abu Dhabi però visitarà “amb freqüència” Espanya

Juan Carlos I es quedarà a Abu Dhabi de manera estable, encara que tornarà a Espanya “amb freqüència”. És la decisió que han pres el rei emèrit i Sarsuela després de l’arxivament de les investigacions que duia a terme la Fiscalia, que va concloure que es va enriquir d’esquena a Hisenda, però els possibles delictes o han prescrit o es van cometre quan era inviolable o van ser regularitzats davant l’Agència Tributària.

Així ho ha comunicat la Casa Reial a través d’una carta que l’excap de l’Estat li ha enviat al seu fill Felipe VI i en la qual lamenta “els esdeveniments passats” de la seua “vida privada”.


En el text, Juan Carlos I es refereix a Felipe VI com a “Majestat, benvolgut fill” i li anuncia que prefereix, en aquest moment, “continuar residint de manera permanent i estable a Abu Dhabi, on he trobat tranquil·litat, especialment per a aquest període de la meua vida”.


No es tanca a una futura volta a Espanya, independent de les visites esporàdiques que faça en aquest temps. No obstant això, tant de cara a aqueixos viatges com una potencial mudança de tornada a ‘casa’ “és el meu propòsit organitzar la meua vida personal i el meu lloc de residència en àmbits de caràcter privat per a continuar gaudint de la major privacitat possible”.

Per tant, descarta tornar al Palau de la Zarzuela, com s’havia lliscat mesos arrere.


Aquesta és la carta íntegra


Majestat, benvolgut fill:


L’agost de 2020, guiat pel convenciment de prestar el millor servei a Espanya i a tots els espanyols, a les seues institucions i a tu com a Rei, et vaig comunicar la meua decisió de traslladar-me fora d’Espanya, per a facilitar l’exercici de les teues funcions. Des de llavors, he residit a Abu Dhabi, lloc al qual he adaptat la meua forma de vida i al qual agraïsc enormement la seua magnífica hospitalitat.


Coneguts els Decrets de la Fiscalia General de l’Estat, pels quals s’arxiven les investigacions de les quals he sigut objecte, em sembla oportú considerar el meu retorn a Espanya, encara que no de manera immediata. Preferisc, en aquest moment, per raons que pertanyen al meu àmbit privat i que només a mi m’afecten, continuar residint de manera permanent i estable a Abu Dhabi, on he trobat tranquil·litat, especialment per a aquest període de la meua vida. Encara que, com és natural, tornaré amb freqüència a Espanya, a la qual sempre porte en el cor, per a visitar a la família i amics.


M’agradaria així culminar aquesta etapa de la meua vida des de la serenitat i la perspectiva que ofereix el temps transcorregut. Com bé saps, en 2019 et vaig comunicar la meua voluntat de retirar-me de la vida pública, i així ho continuaré fent. En aquest sentit, tant en les meues visites com si en el futur tornara a residir a Espanya, és el meu propòsit organitzar la meua vida personal i el meu lloc de residència en àmbits de caràcter privat per a continuar gaudint de la major privacitat possible.


Soc conscient de la transcendència per a l’opinió pública dels esdeveniments passats de la meua vida privada i que lamente sincerament, com també sent un legítim orgull per la meua contribució a la convivència democràtica i a les llibertats a Espanya, fruit de l’esforç i sacrifici col·lectiu de tots els espanyols.


Sempre que et semble bé, és el meu desig que faces pública aquesta carta, per a coneixement de tots els espanyols i en la data que estimes oportuna.


Amb la meua lleialtat, afecte i l’orgull immens que sent per tu.


El teu pare”

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.