12.6 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Alerta sanitària: Retiren uns cereals dels supermercats per perill

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), dependent del Ministeri de Sanitat, ha publicat que ha tingut coneixement a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) d’una alerta per les Autoritats Sanitàries de Madrid, relativa a la presència d’un al·lergogen, la llet, no declarat en les etiquetes d’uns cereals parcialment coberts de xocolata.

 

Es tracta de la marca ‘Bauck Hof’, originari d’Alemanya, i que es ven en diferents punts d’Espanya.

 

Per este motiu, des de Sanitat s’avisa als consumidors que siguen al·lèrgics o intolerants a la llet de la compra del producte ‘Choco Balls‘ perquè conté l’al·lergogen de llet i no ve escrit a l’etiqueta.

 

«Com a mesura de precaució, es recomana a estos consumidors que puguen tindre el producte anteriorment mencionat a les seues cases que s’abstinguen de consumir-lo. El consum d’este producte no comporta cap risc per a la resta de consumidors», exposen. Això si, si ho consumix un intolerant o un al·lèrgic a la llet pot ser perillós.

 

El producte va ser envasar en el mes de gener

Les dades del producte implicat, originari d’Alemanya, són les següents. Es tracta del lot número 200221 amb data de caducitat 02/02/2021 amb un pes de 300 grams. El lot va ser envasat el dia 11/01/2020, i s’haurà de revisar i es demana que es retire del mercat.

 

Esta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes per tal de transmetre l’alerta sanitària.

 

Des de l’AESAN expliquen que les al·lèrgies alimentàries es produïxen per una reacció adversa del sistema immune a un determinat aliment quan la persona sensible d’este aliment entra en contacte amb ell o amb un altre aliment que el continga, generalment en ingerir-lo tot i que, en els consumidors més sensibles, també en tocar-lo o olorar-lo.

 

«Deriva dels símptomes que produïixen a l’organisme, pot tindre lloc, en el pitjor dels casos, a un xoc anafilàctic en les persones molt sensibles, a pesar que s’ingerixen quantitats molt menudes de l’aliment que la provoca».

 

Alerta sanitària per una nou cas de coronavirus en aliments congelats en Xina

El passat dilluns 16 de novembre, Xina va anunciar que va trobar restes del coronavirus SARS-CoV-2 en l’embalatge de productes congelats importats.

 

Segons el diari local ‘The Paper’, una inspecció aleatòria dels embalatges d’una partida de carn de porc provinent de França —emmagatzemada en la ciutat sud-oriental de Xiamen— va resultar positiva després de fer un test d’àcid nucleic.

 

Les autoritats sanitàries van indicar que la partida, de 25 tones en total, va entrar al país a través del port de Yangshan, en Shangai, i que la carn encara no havia eixit al mercat. Així mateix, les autoritats van segellar i van desinfectar el lloc de magatzematge del carregament. 

Últimes notícies

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.

El jutjat certifica el pagament de l’aparcament de Vilaplana a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha verificat els registres del pàrquing: Vilaplana va pagar a les 19.48 i va retirar el seu cotxe a les 19.51 el 29 d'octubre. La certificació fixa una cronologia que s'acararà amb els testimoniatges i peticions de l'acusació.