10.7 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Alerta sanitària: Retiren uns cereals dels supermercats per perill

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), dependent del Ministeri de Sanitat, ha publicat que ha tingut coneixement a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) d’una alerta per les Autoritats Sanitàries de Madrid, relativa a la presència d’un al·lergogen, la llet, no declarat en les etiquetes d’uns cereals parcialment coberts de xocolata.

 

Es tracta de la marca ‘Bauck Hof’, originari d’Alemanya, i que es ven en diferents punts d’Espanya.

 

Per este motiu, des de Sanitat s’avisa als consumidors que siguen al·lèrgics o intolerants a la llet de la compra del producte ‘Choco Balls‘ perquè conté l’al·lergogen de llet i no ve escrit a l’etiqueta.

 

«Com a mesura de precaució, es recomana a estos consumidors que puguen tindre el producte anteriorment mencionat a les seues cases que s’abstinguen de consumir-lo. El consum d’este producte no comporta cap risc per a la resta de consumidors», exposen. Això si, si ho consumix un intolerant o un al·lèrgic a la llet pot ser perillós.

 

El producte va ser envasar en el mes de gener

Les dades del producte implicat, originari d’Alemanya, són les següents. Es tracta del lot número 200221 amb data de caducitat 02/02/2021 amb un pes de 300 grams. El lot va ser envasat el dia 11/01/2020, i s’haurà de revisar i es demana que es retire del mercat.

 

Esta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes per tal de transmetre l’alerta sanitària.

 

Des de l’AESAN expliquen que les al·lèrgies alimentàries es produïxen per una reacció adversa del sistema immune a un determinat aliment quan la persona sensible d’este aliment entra en contacte amb ell o amb un altre aliment que el continga, generalment en ingerir-lo tot i que, en els consumidors més sensibles, també en tocar-lo o olorar-lo.

 

«Deriva dels símptomes que produïixen a l’organisme, pot tindre lloc, en el pitjor dels casos, a un xoc anafilàctic en les persones molt sensibles, a pesar que s’ingerixen quantitats molt menudes de l’aliment que la provoca».

 

Alerta sanitària per una nou cas de coronavirus en aliments congelats en Xina

El passat dilluns 16 de novembre, Xina va anunciar que va trobar restes del coronavirus SARS-CoV-2 en l’embalatge de productes congelats importats.

 

Segons el diari local ‘The Paper’, una inspecció aleatòria dels embalatges d’una partida de carn de porc provinent de França —emmagatzemada en la ciutat sud-oriental de Xiamen— va resultar positiva després de fer un test d’àcid nucleic.

 

Les autoritats sanitàries van indicar que la partida, de 25 tones en total, va entrar al país a través del port de Yangshan, en Shangai, i que la carn encara no havia eixit al mercat. Així mateix, les autoritats van segellar i van desinfectar el lloc de magatzematge del carregament. 

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.