Alerta sanitària: Retiren uns cereals dels supermercats per perill

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), dependent del Ministeri de Sanitat, ha publicat que ha tingut coneixement a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) d’una alerta per les Autoritats Sanitàries de Madrid, relativa a la presència d’un al·lergogen, la llet, no declarat en les etiquetes d’uns cereals parcialment coberts de xocolata.

 

Es tracta de la marca ‘Bauck Hof’, originari d’Alemanya, i que es ven en diferents punts d’Espanya.

 

Per este motiu, des de Sanitat s’avisa als consumidors que siguen al·lèrgics o intolerants a la llet de la compra del producte ‘Choco Balls‘ perquè conté l’al·lergogen de llet i no ve escrit a l’etiqueta.

 

«Com a mesura de precaució, es recomana a estos consumidors que puguen tindre el producte anteriorment mencionat a les seues cases que s’abstinguen de consumir-lo. El consum d’este producte no comporta cap risc per a la resta de consumidors», exposen. Això si, si ho consumix un intolerant o un al·lèrgic a la llet pot ser perillós.

 

El producte va ser envasar en el mes de gener

Les dades del producte implicat, originari d’Alemanya, són les següents. Es tracta del lot número 200221 amb data de caducitat 02/02/2021 amb un pes de 300 grams. El lot va ser envasat el dia 11/01/2020, i s’haurà de revisar i es demana que es retire del mercat.

 

Esta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes per tal de transmetre l’alerta sanitària.

 

Des de l’AESAN expliquen que les al·lèrgies alimentàries es produïxen per una reacció adversa del sistema immune a un determinat aliment quan la persona sensible d’este aliment entra en contacte amb ell o amb un altre aliment que el continga, generalment en ingerir-lo tot i que, en els consumidors més sensibles, també en tocar-lo o olorar-lo.

 

«Deriva dels símptomes que produïixen a l’organisme, pot tindre lloc, en el pitjor dels casos, a un xoc anafilàctic en les persones molt sensibles, a pesar que s’ingerixen quantitats molt menudes de l’aliment que la provoca».

 

Alerta sanitària per una nou cas de coronavirus en aliments congelats en Xina

El passat dilluns 16 de novembre, Xina va anunciar que va trobar restes del coronavirus SARS-CoV-2 en l’embalatge de productes congelats importats.

 

Segons el diari local ‘The Paper’, una inspecció aleatòria dels embalatges d’una partida de carn de porc provinent de França —emmagatzemada en la ciutat sud-oriental de Xiamen— va resultar positiva després de fer un test d’àcid nucleic.

 

Les autoritats sanitàries van indicar que la partida, de 25 tones en total, va entrar al país a través del port de Yangshan, en Shangai, i que la carn encara no havia eixit al mercat. Així mateix, les autoritats van segellar i van desinfectar el lloc de magatzematge del carregament. 

Últimes notícies

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.