16.5 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Alerta sanitària: Retiren uns cereals dels supermercats per perill

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), dependent del Ministeri de Sanitat, ha publicat que ha tingut coneixement a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) d’una alerta per les Autoritats Sanitàries de Madrid, relativa a la presència d’un al·lergogen, la llet, no declarat en les etiquetes d’uns cereals parcialment coberts de xocolata.

 

Es tracta de la marca ‘Bauck Hof’, originari d’Alemanya, i que es ven en diferents punts d’Espanya.

 

Per este motiu, des de Sanitat s’avisa als consumidors que siguen al·lèrgics o intolerants a la llet de la compra del producte ‘Choco Balls‘ perquè conté l’al·lergogen de llet i no ve escrit a l’etiqueta.

 

«Com a mesura de precaució, es recomana a estos consumidors que puguen tindre el producte anteriorment mencionat a les seues cases que s’abstinguen de consumir-lo. El consum d’este producte no comporta cap risc per a la resta de consumidors», exposen. Això si, si ho consumix un intolerant o un al·lèrgic a la llet pot ser perillós.

 

El producte va ser envasar en el mes de gener

Les dades del producte implicat, originari d’Alemanya, són les següents. Es tracta del lot número 200221 amb data de caducitat 02/02/2021 amb un pes de 300 grams. El lot va ser envasat el dia 11/01/2020, i s’haurà de revisar i es demana que es retire del mercat.

 

Esta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes per tal de transmetre l’alerta sanitària.

 

Des de l’AESAN expliquen que les al·lèrgies alimentàries es produïxen per una reacció adversa del sistema immune a un determinat aliment quan la persona sensible d’este aliment entra en contacte amb ell o amb un altre aliment que el continga, generalment en ingerir-lo tot i que, en els consumidors més sensibles, també en tocar-lo o olorar-lo.

 

«Deriva dels símptomes que produïixen a l’organisme, pot tindre lloc, en el pitjor dels casos, a un xoc anafilàctic en les persones molt sensibles, a pesar que s’ingerixen quantitats molt menudes de l’aliment que la provoca».

 

Alerta sanitària per una nou cas de coronavirus en aliments congelats en Xina

El passat dilluns 16 de novembre, Xina va anunciar que va trobar restes del coronavirus SARS-CoV-2 en l’embalatge de productes congelats importats.

 

Segons el diari local ‘The Paper’, una inspecció aleatòria dels embalatges d’una partida de carn de porc provinent de França —emmagatzemada en la ciutat sud-oriental de Xiamen— va resultar positiva després de fer un test d’àcid nucleic.

 

Les autoritats sanitàries van indicar que la partida, de 25 tones en total, va entrar al país a través del port de Yangshan, en Shangai, i que la carn encara no havia eixit al mercat. Així mateix, les autoritats van segellar i van desinfectar el lloc de magatzematge del carregament. 

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.