Alerta sanitària: Retiren uns cereals dels supermercats per perill

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), dependent del Ministeri de Sanitat, ha publicat que ha tingut coneixement a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) d’una alerta per les Autoritats Sanitàries de Madrid, relativa a la presència d’un al·lergogen, la llet, no declarat en les etiquetes d’uns cereals parcialment coberts de xocolata.

 

Es tracta de la marca ‘Bauck Hof’, originari d’Alemanya, i que es ven en diferents punts d’Espanya.

 

Per este motiu, des de Sanitat s’avisa als consumidors que siguen al·lèrgics o intolerants a la llet de la compra del producte ‘Choco Balls‘ perquè conté l’al·lergogen de llet i no ve escrit a l’etiqueta.

 

«Com a mesura de precaució, es recomana a estos consumidors que puguen tindre el producte anteriorment mencionat a les seues cases que s’abstinguen de consumir-lo. El consum d’este producte no comporta cap risc per a la resta de consumidors», exposen. Això si, si ho consumix un intolerant o un al·lèrgic a la llet pot ser perillós.

 

El producte va ser envasar en el mes de gener

Les dades del producte implicat, originari d’Alemanya, són les següents. Es tracta del lot número 200221 amb data de caducitat 02/02/2021 amb un pes de 300 grams. El lot va ser envasat el dia 11/01/2020, i s’haurà de revisar i es demana que es retire del mercat.

 

Esta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes per tal de transmetre l’alerta sanitària.

 

Des de l’AESAN expliquen que les al·lèrgies alimentàries es produïxen per una reacció adversa del sistema immune a un determinat aliment quan la persona sensible d’este aliment entra en contacte amb ell o amb un altre aliment que el continga, generalment en ingerir-lo tot i que, en els consumidors més sensibles, també en tocar-lo o olorar-lo.

 

«Deriva dels símptomes que produïixen a l’organisme, pot tindre lloc, en el pitjor dels casos, a un xoc anafilàctic en les persones molt sensibles, a pesar que s’ingerixen quantitats molt menudes de l’aliment que la provoca».

 

Alerta sanitària per una nou cas de coronavirus en aliments congelats en Xina

El passat dilluns 16 de novembre, Xina va anunciar que va trobar restes del coronavirus SARS-CoV-2 en l’embalatge de productes congelats importats.

 

Segons el diari local ‘The Paper’, una inspecció aleatòria dels embalatges d’una partida de carn de porc provinent de França —emmagatzemada en la ciutat sud-oriental de Xiamen— va resultar positiva després de fer un test d’àcid nucleic.

 

Les autoritats sanitàries van indicar que la partida, de 25 tones en total, va entrar al país a través del port de Yangshan, en Shangai, i que la carn encara no havia eixit al mercat. Així mateix, les autoritats van segellar i van desinfectar el lloc de magatzematge del carregament. 

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.