Joan Ribó planteja crear la figura de l’alcalde de nit per a controlar la seguretat en l’oci nocturn

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha proposat crear un alcalde de nit, figura implantada en diverses ciutats europees per a ordenar l’oci nocturn i evitar els conflictes que pot produir amb el veïnat. Però Ribó ho ha plantejat amb l’objectiu de què esta figura també vetle pel compliment de les mesures sanitàries adequades per a previndre l’expansió del coronavirus en els locals d’oci nocturn.

 

Ribó ha fet l’anunci este dimarts i ho posarà en marxa «en breu». El pròxim dilluns l’alcalde ho plantejarà en les dos reunions que mantindrà amb els responsables de la Coordinadora d’Hostaleria dels barris de la ciutat i amb la FOTUR (Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana).

 

Ribó ha insistit en la necessitat d’avaluar la situació de propagació del virus en l’àmbit de l’oci nocturn «per tal de prendre les decisions que calguen per a salvaguardar la salut de la ciutadania» i, a les mesures proposades amb anterioritat, ha incorporat la figura de l’Observatori de l’Oci (conegut com ‘alcalde de nit’) impulsada des de la Regidoria d’Espai Públic.

 

«En l’Ajuntament volem treballar este tema activament», ha assegurat el primer edil, en recordar que ja va parlar amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, «per tal de frenar els contagis». «Per descomptat, el cap del Consell és qui ha de prendre la decisió», ha afegit Joan Ribó, en aclarir que la seua voluntat «és abordar la situació que viu actualment este sector i garantir la seguretat ciutadana». Joan Ribó ha recordat que la presa de mesures preventives en l’àmbit de l’oci de València «ha de vindre acompanyada també en altres municipis, perquè no tindria sentit derivar els clients de l’oci d’una localitat a una altra. L’objectiu és controlar i minimitzar la pandèmia».

 

«Nosaltres anem a treballar per a rebaixar el percentatge de contagis de Covid-19 en els locals d’oci nocturn i anem a treballar en eixa direcció i amb la fi de conseguir en estos establiments les mesures de seguretat fonamentals», ha afegit l’alcalde, qui també ha recordat que la implantació d’esta figura per a millorar la convivència entre les persones que disfruten de l’oci nocturn i del veïnat dels llocs pròxims a eixos establiments ja va ser plantejada en l’anterior mandat de l’actual equip de govern. Ara, ha conclòs, «l’alcalde de nit tindria més competències, però sempre com a mediador».

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.