Anuncios

Joan Ribó planteja crear la figura de l’alcalde de nit per a controlar la seguretat en l’oci nocturn

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha proposat crear un alcalde de nit, figura implantada en diverses ciutats europees per a ordenar l’oci nocturn i evitar els conflictes que pot produir amb el veïnat. Però Ribó ho ha plantejat amb l’objectiu de què esta figura també vetle pel compliment de les mesures sanitàries adequades per a previndre l’expansió del coronavirus en els locals d’oci nocturn.

 

Ribó ha fet l’anunci este dimarts i ho posarà en marxa «en breu». El pròxim dilluns l’alcalde ho plantejarà en les dos reunions que mantindrà amb els responsables de la Coordinadora d’Hostaleria dels barris de la ciutat i amb la FOTUR (Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana).

 

Ribó ha insistit en la necessitat d’avaluar la situació de propagació del virus en l’àmbit de l’oci nocturn «per tal de prendre les decisions que calguen per a salvaguardar la salut de la ciutadania» i, a les mesures proposades amb anterioritat, ha incorporat la figura de l’Observatori de l’Oci (conegut com ‘alcalde de nit’) impulsada des de la Regidoria d’Espai Públic.

 

«En l’Ajuntament volem treballar este tema activament», ha assegurat el primer edil, en recordar que ja va parlar amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, «per tal de frenar els contagis». «Per descomptat, el cap del Consell és qui ha de prendre la decisió», ha afegit Joan Ribó, en aclarir que la seua voluntat «és abordar la situació que viu actualment este sector i garantir la seguretat ciutadana». Joan Ribó ha recordat que la presa de mesures preventives en l’àmbit de l’oci de València «ha de vindre acompanyada també en altres municipis, perquè no tindria sentit derivar els clients de l’oci d’una localitat a una altra. L’objectiu és controlar i minimitzar la pandèmia».

 

«Nosaltres anem a treballar per a rebaixar el percentatge de contagis de Covid-19 en els locals d’oci nocturn i anem a treballar en eixa direcció i amb la fi de conseguir en estos establiments les mesures de seguretat fonamentals», ha afegit l’alcalde, qui també ha recordat que la implantació d’esta figura per a millorar la convivència entre les persones que disfruten de l’oci nocturn i del veïnat dels llocs pròxims a eixos establiments ja va ser plantejada en l’anterior mandat de l’actual equip de govern. Ara, ha conclòs, «l’alcalde de nit tindria més competències, però sempre com a mediador».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El staycation impulsa l’ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins a fregar el 80% a l’abril

Els hotels de la Comunitat Valenciana tanquen la primera quinzena d'abril amb un 78,6% d'ocupació gràcies al staycation i a l'empenyiment del turisme britànic i internacional.

La cap de Protecció Civil assegura que va proposar l’És-Alert hora i mitja abans del seu enviament

La responsable de Protecció Civil en la Delegació del Govern sosté que va intentar activar l'És-Alert a les 18.29 hores durant la dana, mentres la defensa de la exconsellera Pradas insistix que el text es va plantejar a les 19 hores.

Un gen clau en càncer de mama marca si les cèl·lules metastatizan o queden en repòs

Investigadors han identificat el gen Prrx1 com a regulador del potencial metastásico en càncer de mama, distingint entre cèl·lules capaces de disseminar-se i cèl·lules que romanen en letargia.

Pérez Llorca reivindica l’aposta del Consell pels servicis socials i la vivenda pública a Sant Joan

Juanfran Pérez Llorca subratlla a Sant Joan d'Alacant el compromís del Consell amb projectes socials, educatius, sanitaris, de vivenda pública i d'infraestructures per a millorar la qualitat de vida.

Morrissey presentarà a Barcelona i Madrid el seu nou disc Make-up is a lie al juliol

Morrissey presentarà el seu catorzé disc en solitari, Make-up is a lie, el 25 de juliol a Barcelona i el 29 de juliol a Madrid, dins del seu gira europea.

Tallada l’A-3 a Honrubia sentit Madrid després de la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments activats.

Seattle Storm confirma que Awa Fam acaba la temporada amb València Basket i s’incorporarà tard

Seattle Storm confirma que Awa Fam completarà la temporada amb València Basket i s'unirà més tard a la pretemporada WNBA, on també arribaran amb retard Leo Fiebich i Raquel Carrera.

Barcelona i Reial Madrid reprenen la batalla per LaLiga després del colp europeu

Barcelona i Reial Madrid reprenen la seua mà a mà pel títol de LaLiga després de quedar fora de la Lliga de Campions, en una jornada marcada també per dols directes per Europa i per la permanència.