Joan Ribó planteja crear la figura de l’alcalde de nit per a controlar la seguretat en l’oci nocturn

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha proposat crear un alcalde de nit, figura implantada en diverses ciutats europees per a ordenar l’oci nocturn i evitar els conflictes que pot produir amb el veïnat. Però Ribó ho ha plantejat amb l’objectiu de què esta figura també vetle pel compliment de les mesures sanitàries adequades per a previndre l’expansió del coronavirus en els locals d’oci nocturn.

 

Ribó ha fet l’anunci este dimarts i ho posarà en marxa «en breu». El pròxim dilluns l’alcalde ho plantejarà en les dos reunions que mantindrà amb els responsables de la Coordinadora d’Hostaleria dels barris de la ciutat i amb la FOTUR (Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana).

 

Ribó ha insistit en la necessitat d’avaluar la situació de propagació del virus en l’àmbit de l’oci nocturn «per tal de prendre les decisions que calguen per a salvaguardar la salut de la ciutadania» i, a les mesures proposades amb anterioritat, ha incorporat la figura de l’Observatori de l’Oci (conegut com ‘alcalde de nit’) impulsada des de la Regidoria d’Espai Públic.

 

«En l’Ajuntament volem treballar este tema activament», ha assegurat el primer edil, en recordar que ja va parlar amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, «per tal de frenar els contagis». «Per descomptat, el cap del Consell és qui ha de prendre la decisió», ha afegit Joan Ribó, en aclarir que la seua voluntat «és abordar la situació que viu actualment este sector i garantir la seguretat ciutadana». Joan Ribó ha recordat que la presa de mesures preventives en l’àmbit de l’oci de València «ha de vindre acompanyada també en altres municipis, perquè no tindria sentit derivar els clients de l’oci d’una localitat a una altra. L’objectiu és controlar i minimitzar la pandèmia».

 

«Nosaltres anem a treballar per a rebaixar el percentatge de contagis de Covid-19 en els locals d’oci nocturn i anem a treballar en eixa direcció i amb la fi de conseguir en estos establiments les mesures de seguretat fonamentals», ha afegit l’alcalde, qui també ha recordat que la implantació d’esta figura per a millorar la convivència entre les persones que disfruten de l’oci nocturn i del veïnat dels llocs pròxims a eixos establiments ja va ser plantejada en l’anterior mandat de l’actual equip de govern. Ara, ha conclòs, «l’alcalde de nit tindria més competències, però sempre com a mediador».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.

La Comunitat Valenciana es consolida com a gran node logístic europeu amb el nou centre de JYSK a Almenara

La Generalitat destaca a la Comunitat Valenciana com a gran node logístic i industrial europeu gràcies a la inversió de 300 milions d'euros de JYSK en un macrocentre a Almenara, que generarà més de 250 ocupacions i reforçarà la xarxa de distribució a Espanya, Portugal i el Marroc.

L’alta velocitat Madrid-València reduïx la velocitat en un tram de Tarancón per problemes en la via

La línia d'alta velocitat Madrid-València manté limitada la velocitat en un tram de 163 metres a l'altura de Tarancón per problemes en el carril, amb impacte mínim en els temps de viatge, segons Adif.

Barcala anuncia una reunió al més alt nivell per a impulsar el tren a l’aeroport d’Alacant-Elx

Luis Barcala anuncia una reunió al més alt nivell en els pròxims dies per a abordar la connexió ferroviària de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández amb les ciutats d'Alacant i Elx i reduir el dèficit d'infraestructures.

Pérez Llorca garantix que els diputats del PP col·laboraran amb la Justícia per la gestió de la dana

Juanfran Pérez Llorca assegura que tots els diputats del PP continuaran acudint a les citacions judicials com a testimonis en la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual està cridat a declarar Carlos Mazón.