14.6 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Joan Ribó planteja crear la figura de l’alcalde de nit per a controlar la seguretat en l’oci nocturn

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha proposat crear un alcalde de nit, figura implantada en diverses ciutats europees per a ordenar l’oci nocturn i evitar els conflictes que pot produir amb el veïnat. Però Ribó ho ha plantejat amb l’objectiu de què esta figura també vetle pel compliment de les mesures sanitàries adequades per a previndre l’expansió del coronavirus en els locals d’oci nocturn.

 

Ribó ha fet l’anunci este dimarts i ho posarà en marxa «en breu». El pròxim dilluns l’alcalde ho plantejarà en les dos reunions que mantindrà amb els responsables de la Coordinadora d’Hostaleria dels barris de la ciutat i amb la FOTUR (Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana).

 

Ribó ha insistit en la necessitat d’avaluar la situació de propagació del virus en l’àmbit de l’oci nocturn «per tal de prendre les decisions que calguen per a salvaguardar la salut de la ciutadania» i, a les mesures proposades amb anterioritat, ha incorporat la figura de l’Observatori de l’Oci (conegut com ‘alcalde de nit’) impulsada des de la Regidoria d’Espai Públic.

 

«En l’Ajuntament volem treballar este tema activament», ha assegurat el primer edil, en recordar que ja va parlar amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, «per tal de frenar els contagis». «Per descomptat, el cap del Consell és qui ha de prendre la decisió», ha afegit Joan Ribó, en aclarir que la seua voluntat «és abordar la situació que viu actualment este sector i garantir la seguretat ciutadana». Joan Ribó ha recordat que la presa de mesures preventives en l’àmbit de l’oci de València «ha de vindre acompanyada també en altres municipis, perquè no tindria sentit derivar els clients de l’oci d’una localitat a una altra. L’objectiu és controlar i minimitzar la pandèmia».

 

«Nosaltres anem a treballar per a rebaixar el percentatge de contagis de Covid-19 en els locals d’oci nocturn i anem a treballar en eixa direcció i amb la fi de conseguir en estos establiments les mesures de seguretat fonamentals», ha afegit l’alcalde, qui també ha recordat que la implantació d’esta figura per a millorar la convivència entre les persones que disfruten de l’oci nocturn i del veïnat dels llocs pròxims a eixos establiments ja va ser plantejada en l’anterior mandat de l’actual equip de govern. Ara, ha conclòs, «l’alcalde de nit tindria més competències, però sempre com a mediador».

Últimes notícies

Assumixen 5 anys i mig de presó per segrestar un home i demanar 350.000 euros de rescat

Els cinc processaments han admés el segrest i han pactat amb la Fiscalia penes de 5 anys i 6 mesos cada un. L'Audiència va dictar sentència 'in voce' i va fixar 37.000 euros d'indemnització.

Congrés i Senat suspenen les comissions de la DANA per la tragèdia ferroviària

Les comissions sobre la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 s'han suspés després de l'accident ferroviari de Adamuz. Congrés i Senat han paralitzat tres dies la seua activitat i ajornen compareixences clau.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El València s'enfrontarà a l'Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa del Rei, a partit únic entre el 3 i el 5 de febrer. El sorteig també va aparellar Albacete-Barcelona, Alabés-Reial Societat i Betis-Atlètic.

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per alt risc de fugida

El Suprem ha confirmat la presó provisional de José Luis Ábalos i Koldo García en apreciar un alt risc de fugida i la proximitat del juí. Les peticions de pena i el creixement dels indicis pesen en la decisió.

Basset afirma que l’És-Alert per la DANA del 29-O es va retardar després de moltes voltes

L'excap dels bombers de València ha declarat que el text de l'avís es va debatre en excés i va arribar tard. Critica la falta de dades i un comandament poc clar.

La borrasca Harry deixarà en el Mediterrani ones de més de 6 metres, pluges i neu

Harry assotarà el Mediterrani amb ones de més de 6 metres, pluges intenses i neu des de 1.000 metres. El dimecres remetrà, però s'esperen nous fronts atlàntics.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El sorteig de la Copa del Rei va aparellar al València amb l'Athletic a Mestalla en quarts, ronda a partit únic prevista entre el 3 i el 5 de febrer. Bossio va anticipar un encreuament exigent i va destacar l'empenyiment de l'afició.

Les Corts guarden un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz

Les Corts han rendit un minut de silenci en memòria de les víctimes del sinistre de Adamuz, amb participació de tots els grups i missatges de suport i prudència informativa.