Joan Ribó planteja crear la figura de l’alcalde de nit per a controlar la seguretat en l’oci nocturn

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha proposat crear un alcalde de nit, figura implantada en diverses ciutats europees per a ordenar l’oci nocturn i evitar els conflictes que pot produir amb el veïnat. Però Ribó ho ha plantejat amb l’objectiu de què esta figura també vetle pel compliment de les mesures sanitàries adequades per a previndre l’expansió del coronavirus en els locals d’oci nocturn.

 

Ribó ha fet l’anunci este dimarts i ho posarà en marxa «en breu». El pròxim dilluns l’alcalde ho plantejarà en les dos reunions que mantindrà amb els responsables de la Coordinadora d’Hostaleria dels barris de la ciutat i amb la FOTUR (Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana).

 

Ribó ha insistit en la necessitat d’avaluar la situació de propagació del virus en l’àmbit de l’oci nocturn «per tal de prendre les decisions que calguen per a salvaguardar la salut de la ciutadania» i, a les mesures proposades amb anterioritat, ha incorporat la figura de l’Observatori de l’Oci (conegut com ‘alcalde de nit’) impulsada des de la Regidoria d’Espai Públic.

 

«En l’Ajuntament volem treballar este tema activament», ha assegurat el primer edil, en recordar que ja va parlar amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, «per tal de frenar els contagis». «Per descomptat, el cap del Consell és qui ha de prendre la decisió», ha afegit Joan Ribó, en aclarir que la seua voluntat «és abordar la situació que viu actualment este sector i garantir la seguretat ciutadana». Joan Ribó ha recordat que la presa de mesures preventives en l’àmbit de l’oci de València «ha de vindre acompanyada també en altres municipis, perquè no tindria sentit derivar els clients de l’oci d’una localitat a una altra. L’objectiu és controlar i minimitzar la pandèmia».

 

«Nosaltres anem a treballar per a rebaixar el percentatge de contagis de Covid-19 en els locals d’oci nocturn i anem a treballar en eixa direcció i amb la fi de conseguir en estos establiments les mesures de seguretat fonamentals», ha afegit l’alcalde, qui també ha recordat que la implantació d’esta figura per a millorar la convivència entre les persones que disfruten de l’oci nocturn i del veïnat dels llocs pròxims a eixos establiments ja va ser plantejada en l’anterior mandat de l’actual equip de govern. Ara, ha conclòs, «l’alcalde de nit tindria més competències, però sempre com a mediador».

Últimes notícies

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.

Canvi en l’alcaldia de Manises: Jesús Borràs substituïx Javier Mansilla segons el pacte de govern

Jesús Borràs, regidor d’APM-Compromís, ha assumit l’alcaldia de Manises en substitució del socialista Javier Mansilla, tal com preveia el pacte de govern signat a l’inici de la legislatura entre PSPV-PSOE, APM-Compromís i Podem.

CSIF exigix saber amb quin personal es reforçaran els centres de salut este estiu

El sindicat CSIF ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que detalle ja amb quin personal reforçarà cada departament de salut este estiu per a cobrir vacacions i l’augment de població, mentre la Conselleria recorda que ja ha remés el Pla de Vacacions de 2026 als sindicats.

Els llauradors tindran cobert el 100 % del cost de replantar fruiters i cítrics danyats per la dana

La Generalitat ha llançat una ordre d’ajudes de 26,7 milions per a cobrir fins al 100 % del cost de replantar vinya, cítrics i altres cultius llenyosos arrasats per la dana, amb un màxim de 6.000 euros per hectàrea i 50.000 euros per beneficiari en tres anys.

Este sera l’estiu amb mes mitjans contra els incendis forestals a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana compta este estiu amb el major dispositiu de prevencio i extincio d’incendis forestals de la seua historia, amb 4.401 professionals i quasi 300 milions d’euros de pressupost.

Algemesí acollirà divendres la segona reunió per a coordinar la reconstrucció després de la dana

La segona reunió de la Comissió Mixta entre la Generalitat i el Govern d'Espanya per a coordinar la reconstrucció després de la dana de 2024 se celebrarà este divendres a l'Ajuntament d'Algemesí, amb Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres al capdavant.

Un jutjat de Paterna declara injust el fusellament d’un regidor republicà en 1939

El Jutjat d’Instrucció número 5 de Paterna ha reconegut en un auto que José Manuel Murcia Martínez, regidor d’Ayora afusellat en 1939, va ser condemnat sense proves ni garanties. La resolució arxiva la causa per falta d’imputats vius però obri vies de reparació per a la família.