13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Rubalcaba empitjora i el seu estat és «d’extrema gravetat»

Rubalcaba

L’exministre d’Interior va patir ahir un ictus que el va obligar a ingressar en l’hospital | València Diari

 

L’exsecretari general del PSOE i exministre de l’Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, es troba en estat d’«extrema gravetat» en la Unitat de Cures Intensives de l’Hospital Puerta de Hierro de Majadahonda després de l’ictus que va patir ahir de vesprada, segons informa el diari ‘ABC’.

 

Els servicis mèdics seguixen aplicant-li el protocol diagnòstic i terapèutic habitual, com s’indicava en el comunicat d’ahir a la nit. Rubalcaba té un problema congènit del cor, el mateix que patixen son pare i son germà. Fa anys se li va practicar un cateterisme per a controlar esta malaltia heretada. El diari madrileny també ha confirmat que el Rei ha tocat a la dona de Rubalcaba per a interessar-se pel seu estat de salut i li ha desitjat una recuperació ràpida.

 

ALfredo Rubalcaba

Va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero | EFE

 

Rubalcaba ha patit un ictus

Rubalcaba està en estat greu després d’haver patit un ictus. Però cal destacar que l’any 2008 l’exministre va comunicar que patia problemes del cor i pocs anys més tard, concretament el 2011, va retirar-se temporalment del món de la política perquè va patir una septicèmia, derivada d’una infecció urinària.

 

Durant la seua trajectòria professional, Alfredo Pérez Rubalcaba va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero, però finalment l‘any 2014 va retirar-se totalment del món de la política, després dels lamentables resultats obtinguts en les eleccions europees mentres ell era el secretari general del PSOE. Amb tot, no es va jubilar, ja que va tornar a ser professor. Concretament, l’exministre va dedicar-se a ensenyar química orgànica en la facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid.

 

L’històric ministre és famós per haver ocupat llocs de gran importància política des de l’època de Felipe González, moment en què va ser ministre d’Educació i Ciència, a més de titular de la cartera de Presidència. Una volta Zapatero va arribar al poder, l’any 2004, Rubalcaba es va convertir en portaveu socialista en el Congrés i ministre d’Interior, entre 2006 i 2011, per a ,finalment l’any 2010, ser el vicepresident i portaveu del govern.

Últimes notícies

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.

València suspén les classes en 32 centres i en tres pedanies del sud per l’alerta taronja

L'Ajuntament ha suspés l'activitat docent este dilluns en 32 centres situats en zones inundables i a la Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo per l'alerta taronja. En El Saler i Pinedo els centres obriran sense docència.

L’episodi de pluges ha deixat 146,4 l/m² a La Font d’en Carròs i ha motivat tancaments preventius

L'episodi de pluges ha descarregat amb especial intensitat en el litoral de València, amb un màxim de 146,4 l/m² a La Font d'en Carròs. Diversos municipis han tancat instal·lacions i han suspés activitats a l'aire lliure de manera preventiva.

La UPV suspén les classes presencials este dilluns a València i Gandia fins a les 14.00

La UPV ha suspés les classes presencials en Vera (València) i Gandia fins a les 14.00 d'este dilluns per l'alerta roja. Alcoi continua presencial amb opció en línia i revisió a les 9.00

Aemet manté l’avís roig en el litoral de València fins a les 6 del dilluns

Aemet manté l'avís roig per pluges molt intenses en la costa de València fins a les 6 del dilluns, amb el risc de mànegues marines i xicotets tornados. El litoral nord baixarà a taronja des de les 6 fins a les 12 del dilluns i hi haurà altres avisos a Castelló i Alacant.

Tempestes en terra esta tarde-nit i matinada, el més advers en el litoral de València segons Aemet

Aemet advertix que el tram més advers de l'episodi pot donar-se quan les tempestes es desenrotllen sobre terra entre la tard-nit del diumenge i la matinada en el litoral de València.

Ajornat el Llevant-Vila-real per alerta roja a València

El partit de la jornada 16 en el Ciutat de València, previst a les 18.30, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar nova data.

Les pluges superen els 100 l/m² a La Safor, al sud de València, en les últimes quatre hores

La Font d'en Carròs ha acumulat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés avisos per trencament de baixants. Alacant i Castelló han registrat menys pluja, sense incidències rellevants.