Rubalcaba empitjora i el seu estat és «d’extrema gravetat»

Rubalcaba

L’exministre d’Interior va patir ahir un ictus que el va obligar a ingressar en l’hospital | València Diari

 

L’exsecretari general del PSOE i exministre de l’Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, es troba en estat d’«extrema gravetat» en la Unitat de Cures Intensives de l’Hospital Puerta de Hierro de Majadahonda després de l’ictus que va patir ahir de vesprada, segons informa el diari ‘ABC’.

 

Els servicis mèdics seguixen aplicant-li el protocol diagnòstic i terapèutic habitual, com s’indicava en el comunicat d’ahir a la nit. Rubalcaba té un problema congènit del cor, el mateix que patixen son pare i son germà. Fa anys se li va practicar un cateterisme per a controlar esta malaltia heretada. El diari madrileny també ha confirmat que el Rei ha tocat a la dona de Rubalcaba per a interessar-se pel seu estat de salut i li ha desitjat una recuperació ràpida.

 

ALfredo Rubalcaba

Va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero | EFE

 

Rubalcaba ha patit un ictus

Rubalcaba està en estat greu després d’haver patit un ictus. Però cal destacar que l’any 2008 l’exministre va comunicar que patia problemes del cor i pocs anys més tard, concretament el 2011, va retirar-se temporalment del món de la política perquè va patir una septicèmia, derivada d’una infecció urinària.

 

Durant la seua trajectòria professional, Alfredo Pérez Rubalcaba va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero, però finalment l‘any 2014 va retirar-se totalment del món de la política, després dels lamentables resultats obtinguts en les eleccions europees mentres ell era el secretari general del PSOE. Amb tot, no es va jubilar, ja que va tornar a ser professor. Concretament, l’exministre va dedicar-se a ensenyar química orgànica en la facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid.

 

L’històric ministre és famós per haver ocupat llocs de gran importància política des de l’època de Felipe González, moment en què va ser ministre d’Educació i Ciència, a més de titular de la cartera de Presidència. Una volta Zapatero va arribar al poder, l’any 2004, Rubalcaba es va convertir en portaveu socialista en el Congrés i ministre d’Interior, entre 2006 i 2011, per a ,finalment l’any 2010, ser el vicepresident i portaveu del govern.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.