14.7 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Rubalcaba empitjora i el seu estat és «d’extrema gravetat»

Rubalcaba

L’exministre d’Interior va patir ahir un ictus que el va obligar a ingressar en l’hospital | València Diari

 

L’exsecretari general del PSOE i exministre de l’Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, es troba en estat d’«extrema gravetat» en la Unitat de Cures Intensives de l’Hospital Puerta de Hierro de Majadahonda després de l’ictus que va patir ahir de vesprada, segons informa el diari ‘ABC’.

 

Els servicis mèdics seguixen aplicant-li el protocol diagnòstic i terapèutic habitual, com s’indicava en el comunicat d’ahir a la nit. Rubalcaba té un problema congènit del cor, el mateix que patixen son pare i son germà. Fa anys se li va practicar un cateterisme per a controlar esta malaltia heretada. El diari madrileny també ha confirmat que el Rei ha tocat a la dona de Rubalcaba per a interessar-se pel seu estat de salut i li ha desitjat una recuperació ràpida.

 

ALfredo Rubalcaba

Va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero | EFE

 

Rubalcaba ha patit un ictus

Rubalcaba està en estat greu després d’haver patit un ictus. Però cal destacar que l’any 2008 l’exministre va comunicar que patia problemes del cor i pocs anys més tard, concretament el 2011, va retirar-se temporalment del món de la política perquè va patir una septicèmia, derivada d’una infecció urinària.

 

Durant la seua trajectòria professional, Alfredo Pérez Rubalcaba va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero, però finalment l‘any 2014 va retirar-se totalment del món de la política, després dels lamentables resultats obtinguts en les eleccions europees mentres ell era el secretari general del PSOE. Amb tot, no es va jubilar, ja que va tornar a ser professor. Concretament, l’exministre va dedicar-se a ensenyar química orgànica en la facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid.

 

L’històric ministre és famós per haver ocupat llocs de gran importància política des de l’època de Felipe González, moment en què va ser ministre d’Educació i Ciència, a més de titular de la cartera de Presidència. Una volta Zapatero va arribar al poder, l’any 2004, Rubalcaba es va convertir en portaveu socialista en el Congrés i ministre d’Interior, entre 2006 i 2011, per a ,finalment l’any 2010, ser el vicepresident i portaveu del govern.

Últimes notícies

El pressupost de València per a 2026 supera la comissió i queda llest per al ple del dilluns

La comissió d'Hisenda i Participació ha aprovat el pressupost de 2026 després de desestimar al·legacions. Els comptes ascendixen a 1.250 milions i prioritzen la reconstrucció per la dana, els servicis socials, la seguretat i la vivenda.

Carlos Mazón torna a les Corts quinze dies després per a l’últim ple de l’any

El expresident ha tornat a les Corts per a l'últim ple de l'any, quinze dies després de la seua anterior assistència. Ha ocupat de nou l'escó 97 i podrà votar la reforma del reglament.

Casa Caridad celebra Nadal amb un balanç de 4.464 persones ateses en 2025

Casa Caridad reforça la seua campanya de Nadal en un context d'alta demanda sostinguda. Lliurament més de 100 carros diaris i impulsarà 320 menús especials.

Juan Carlos Ferrero deixa de ser entrenador d’Alcaraz i Samuel López assumix en solitari

Carlos Alcaraz i Juan Carlos Ferrero han posat fi a la seua relació professional després de més de set anys. Samuel López, ja integrat en l'equip, dirigirà en solitari la carrera del número u.

Detinguda a València per explotar sexualment a dos dones amb amenaces de bruixeria

La Policia Nacional ha detingut a la propietària d'un centre de massatges per obligar a dos dones a pràctiques sexuals sota coaccions i amenaces de bruixeria. Les víctimes han sigut alliberades.

El Aspar Team salta a la pantalla gran amb la pel·lícula Ídols

El Aspar Team ha participat en Ídols, la primera pel·lícula basada en el Mundial de MotoGP, rodada durant 2024 i amb estrena en cinemes el 23 de gener. L'equip de Moto2 és un dels eixos del relat.

Tárrega fixa l’objectiu davant el Mallorca i promet treball immediat

Tárrega subratlla que el València apunta a guanyar al Mallorca i que el treball comença ja. Advertix de la importància del dol per la taula abans del tancament de l'any.

El València Basket visita al Basket Landes per a reenganxar-se a l’Eurolliga

València Basket es mesura al Basket Landes en la segona ronda de l'Eurolliga femenina amb la necessitat de tornar a guanyar després del 63-70 davant Saragossa. Raquel Carrera seguix de baixa i Queralt Casas torna a la pista on va jugar entre 2016 i 2018.