11.6 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Rubalcaba empitjora i el seu estat és «d’extrema gravetat»

Rubalcaba

L’exministre d’Interior va patir ahir un ictus que el va obligar a ingressar en l’hospital | València Diari

 

L’exsecretari general del PSOE i exministre de l’Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, es troba en estat d’«extrema gravetat» en la Unitat de Cures Intensives de l’Hospital Puerta de Hierro de Majadahonda després de l’ictus que va patir ahir de vesprada, segons informa el diari ‘ABC’.

 

Els servicis mèdics seguixen aplicant-li el protocol diagnòstic i terapèutic habitual, com s’indicava en el comunicat d’ahir a la nit. Rubalcaba té un problema congènit del cor, el mateix que patixen son pare i son germà. Fa anys se li va practicar un cateterisme per a controlar esta malaltia heretada. El diari madrileny també ha confirmat que el Rei ha tocat a la dona de Rubalcaba per a interessar-se pel seu estat de salut i li ha desitjat una recuperació ràpida.

 

ALfredo Rubalcaba

Va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero | EFE

 

Rubalcaba ha patit un ictus

Rubalcaba està en estat greu després d’haver patit un ictus. Però cal destacar que l’any 2008 l’exministre va comunicar que patia problemes del cor i pocs anys més tard, concretament el 2011, va retirar-se temporalment del món de la política perquè va patir una septicèmia, derivada d’una infecció urinària.

 

Durant la seua trajectòria professional, Alfredo Pérez Rubalcaba va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero, però finalment l‘any 2014 va retirar-se totalment del món de la política, després dels lamentables resultats obtinguts en les eleccions europees mentres ell era el secretari general del PSOE. Amb tot, no es va jubilar, ja que va tornar a ser professor. Concretament, l’exministre va dedicar-se a ensenyar química orgànica en la facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid.

 

L’històric ministre és famós per haver ocupat llocs de gran importància política des de l’època de Felipe González, moment en què va ser ministre d’Educació i Ciència, a més de titular de la cartera de Presidència. Una volta Zapatero va arribar al poder, l’any 2004, Rubalcaba es va convertir en portaveu socialista en el Congrés i ministre d’Interior, entre 2006 i 2011, per a ,finalment l’any 2010, ser el vicepresident i portaveu del govern.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.