8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Rubalcaba empitjora i el seu estat és «d’extrema gravetat»

Rubalcaba

L’exministre d’Interior va patir ahir un ictus que el va obligar a ingressar en l’hospital | València Diari

 

L’exsecretari general del PSOE i exministre de l’Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, es troba en estat d’«extrema gravetat» en la Unitat de Cures Intensives de l’Hospital Puerta de Hierro de Majadahonda després de l’ictus que va patir ahir de vesprada, segons informa el diari ‘ABC’.

 

Els servicis mèdics seguixen aplicant-li el protocol diagnòstic i terapèutic habitual, com s’indicava en el comunicat d’ahir a la nit. Rubalcaba té un problema congènit del cor, el mateix que patixen son pare i son germà. Fa anys se li va practicar un cateterisme per a controlar esta malaltia heretada. El diari madrileny també ha confirmat que el Rei ha tocat a la dona de Rubalcaba per a interessar-se pel seu estat de salut i li ha desitjat una recuperació ràpida.

 

ALfredo Rubalcaba

Va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero | EFE

 

Rubalcaba ha patit un ictus

Rubalcaba està en estat greu després d’haver patit un ictus. Però cal destacar que l’any 2008 l’exministre va comunicar que patia problemes del cor i pocs anys més tard, concretament el 2011, va retirar-se temporalment del món de la política perquè va patir una septicèmia, derivada d’una infecció urinària.

 

Durant la seua trajectòria professional, Alfredo Pérez Rubalcaba va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero, però finalment l‘any 2014 va retirar-se totalment del món de la política, després dels lamentables resultats obtinguts en les eleccions europees mentres ell era el secretari general del PSOE. Amb tot, no es va jubilar, ja que va tornar a ser professor. Concretament, l’exministre va dedicar-se a ensenyar química orgànica en la facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid.

 

L’històric ministre és famós per haver ocupat llocs de gran importància política des de l’època de Felipe González, moment en què va ser ministre d’Educació i Ciència, a més de titular de la cartera de Presidència. Una volta Zapatero va arribar al poder, l’any 2004, Rubalcaba es va convertir en portaveu socialista en el Congrés i ministre d’Interior, entre 2006 i 2011, per a ,finalment l’any 2010, ser el vicepresident i portaveu del govern.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.