Anuncios

Sánchez acabarà amb els bitllets i monedes en Espanya

 

El govern espanyol està decidit a limitar l’ús de diners en efectiu per tal d’eliminar-los en un futur. L’objectiu de l’equip de Sánchez és eliminar progressivament els bitlles i les monedes. D’eixa manera, el PSOE manté la seua intenció de què l’àmbit digital s’acabe imposant al ‘líquid’. 

 

Un pla recolzat per la Comissió d’Hisenda i que té la llum verda del Congrés. En ell es proposa que es reduisca el màxim permès per a pagar qualsevol bé o servici en efectiu. Una decisió polèmica i que causa controvèrsia a escala social. De fet, els socialistes van haver de modificar la seua primera proposta després de la gran polseguera que va alçar.

Anuncios

 

La primera proposta va ser rebutjada pel Congrés

En ella es posava sobre la taula l’eliminació gradual dels bitllets i de les monedes físiques fins a la seua definitiva desaparició. Una decisió que van justificar com una intenció per a atacar de ple l’economia submergida i evitar el seu frau fiscal, ja que els que operen amb diners opacs no podrien fer servir tràmits bancaris o electrònics sense deixar rastre. Un fet que facilitaria l’ordenació del sistema tributari després de la pandèmia.

 

Finalment, la proposta va ser rebutjada pel Congrés i el govern va haver de recular. Ara, l’executiu proposa limitar tot el possible els pagaments amb bitllets i monedes, és a dir, que es vaja retallant el màxim permès fins arribar a una xifra que siga tan baixa que impedisca fer canvis de quantitats que puguen escapar al radar del ministeri d’Hisenda. D’eixa manera, s’aposta amb un objectiu a llarg termini, la reducció dels límits de pagament en efectiu de manera gradual, consensuada i coordinada en l’àmbit de la Unió Europea. 

 

El Banc Central Europeu ho desaconsella

El departament d’Hisenda ja va proposar restringir els pagaments en efectiu a empresaris i professionals tot reduint els límit de 2.500 euros a 1.000. Una mesura que afectaria només a aquelles operacions que impliquen un servici que puga fer un professional a demés dels intercanvis entre els mateixos autònoms i els responsables d’una companyia. D’esta manera, no es veurien afectades les compres de particulars a locals o centres comercials a on es mantindrà el límit de 2.500 euros.

 

El govern espanyol té previst reactivar la legislació per a que siga una realitat a curt termini tot i que el Banc Central Europeu es va mostrar reticent a aprovar esta mesura. Fonts del PSOE han declarat que encara estan definint la proposta però amb la llum verda del Congrés, s’obre un pla ‘suau’ per a anar eliminants els diners en efectiu.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Aïllada en un hospital d’Alacant una persona per possible cas de hantavirus vinculat a un creuer

Una persona amb símptomes compatibles amb hantavirus ha sigut ingressada i aïllada en un hospital d'Alacant després d'haver tingut contacte amb la dona morta a Johannesburg. Sanitat seguix també la situació d'una altra persona que va estar en contacte amb la morta i que roman a Sud-àfrica.

Quarantena obligatòria en el Gómez Ulla per als espanyols del creuer amb brot de hantavirus

Els passatgers espanyols del creuer amb brot de hantavirus hauran de guardar quarantena obligatòria a l'Hospital Gómez Ulla de Madrid, amb proves PCR i vigilància activa de símptomes.

El Consell amplia en 7 milions les ajudes al lloguer per a afectats per la dana

El Consell reforça amb 7 milions d'euros les ajudes al lloguer per a les persones les vivendes de les quals van quedar inutilitzades per la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini de sol·licitud.

L’OMS aclarix que el hantavirus del creuer només es contagia per contacte molt pròxim

L'OMS precisa que el hantavirus detectat en el creuer MV Hondius requerix un contacte pràcticament cara a cara per al contagi i manté que el risc general és molt baix.

Llorca reclama una Europa que escolte el camp valencià i no reste competitivitat

Juanfran Pérez Llorca reivindica una Europa unida i solidària que protegisca agricultors, ramaders, pescadors i indústria valenciana enfront de normatives que reduïsquen la seua competitivitat.

El Consell defén que complix la llei en la regularització d’immigrants enfront de les crítiques del PSPV

El Consell sosté que col·labora lleialment amb el procés de regularització d'immigrants i que complix les seues obligacions legals, malgrat considerar que la mesura és una imposició unilateral del Govern central.

Aïllada en un hospital d’Alacant una persona per possible cas de hantavirus vinculat al creuer

Una persona a Alacant ha sigut ingressada i aïllada per símptomes compatibles amb hantavirus després d'haver estat en contacte amb la dona morta a Johannesburg vinculada al creuer.

Sarabia subratlla la importància del dol davant l’Alabés però insistix que no serà definitiu

Eder Sarabia recalca que el xoc enfront de l'Esportiu Alabés és un dels més importants en la lluita per la permanència, encara que no decidix encara el futur de l'Elx. El tècnic manté la confiança en l'equip i avisa que eixiran a guanyar, no a especular amb l'empat.
Anuncios