20.7 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Sánchez acabarà amb els bitllets i monedes en Espanya

 

El govern espanyol està decidit a limitar l’ús de diners en efectiu per tal d’eliminar-los en un futur. L’objectiu de l’equip de Sánchez és eliminar progressivament els bitlles i les monedes. D’eixa manera, el PSOE manté la seua intenció de què l’àmbit digital s’acabe imposant al ‘líquid’. 

 

Un pla recolzat per la Comissió d’Hisenda i que té la llum verda del Congrés. En ell es proposa que es reduisca el màxim permès per a pagar qualsevol bé o servici en efectiu. Una decisió polèmica i que causa controvèrsia a escala social. De fet, els socialistes van haver de modificar la seua primera proposta després de la gran polseguera que va alçar.

 

La primera proposta va ser rebutjada pel Congrés

En ella es posava sobre la taula l’eliminació gradual dels bitllets i de les monedes físiques fins a la seua definitiva desaparició. Una decisió que van justificar com una intenció per a atacar de ple l’economia submergida i evitar el seu frau fiscal, ja que els que operen amb diners opacs no podrien fer servir tràmits bancaris o electrònics sense deixar rastre. Un fet que facilitaria l’ordenació del sistema tributari després de la pandèmia.

 

Finalment, la proposta va ser rebutjada pel Congrés i el govern va haver de recular. Ara, l’executiu proposa limitar tot el possible els pagaments amb bitllets i monedes, és a dir, que es vaja retallant el màxim permès fins arribar a una xifra que siga tan baixa que impedisca fer canvis de quantitats que puguen escapar al radar del ministeri d’Hisenda. D’eixa manera, s’aposta amb un objectiu a llarg termini, la reducció dels límits de pagament en efectiu de manera gradual, consensuada i coordinada en l’àmbit de la Unió Europea. 

 

El Banc Central Europeu ho desaconsella

El departament d’Hisenda ja va proposar restringir els pagaments en efectiu a empresaris i professionals tot reduint els límit de 2.500 euros a 1.000. Una mesura que afectaria només a aquelles operacions que impliquen un servici que puga fer un professional a demés dels intercanvis entre els mateixos autònoms i els responsables d’una companyia. D’esta manera, no es veurien afectades les compres de particulars a locals o centres comercials a on es mantindrà el límit de 2.500 euros.

 

El govern espanyol té previst reactivar la legislació per a que siga una realitat a curt termini tot i que el Banc Central Europeu es va mostrar reticent a aprovar esta mesura. Fonts del PSOE han declarat que encara estan definint la proposta però amb la llum verda del Congrés, s’obre un pla ‘suau’ per a anar eliminants els diners en efectiu.

Últimes notícies

Pugen les temperatures i s’esperen ratxes fortes a l’interior de València i Alacant

El dissabte comença el dia amb nuvolositat que tendirà a menys a la vesprada i un ascens tèrmic generalitzat. El diumenge quedarà més estable, amb boires a l'interior de València.

Presó provisional per al detingut per matar a colps al seu company de pis a València

Un jutge ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per la mort a colps del seu company de pis a València. El cas queda a la disposició del Jutjat d'Instrucció 17.

Reivindiquem el trellat

El valencià és un reflex del nostre ser. Una llengua que, al llarg dels segles, ha sigut sinònim d'afecte i que no ens ha dividit mai, ben al contrari, ens ha unit de manera admirable.

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.