Sánchez acabarà amb els bitllets i monedes en Espanya

 

El govern espanyol està decidit a limitar l’ús de diners en efectiu per tal d’eliminar-los en un futur. L’objectiu de l’equip de Sánchez és eliminar progressivament els bitlles i les monedes. D’eixa manera, el PSOE manté la seua intenció de què l’àmbit digital s’acabe imposant al ‘líquid’. 

 

Un pla recolzat per la Comissió d’Hisenda i que té la llum verda del Congrés. En ell es proposa que es reduisca el màxim permès per a pagar qualsevol bé o servici en efectiu. Una decisió polèmica i que causa controvèrsia a escala social. De fet, els socialistes van haver de modificar la seua primera proposta després de la gran polseguera que va alçar.

 

La primera proposta va ser rebutjada pel Congrés

En ella es posava sobre la taula l’eliminació gradual dels bitllets i de les monedes físiques fins a la seua definitiva desaparició. Una decisió que van justificar com una intenció per a atacar de ple l’economia submergida i evitar el seu frau fiscal, ja que els que operen amb diners opacs no podrien fer servir tràmits bancaris o electrònics sense deixar rastre. Un fet que facilitaria l’ordenació del sistema tributari després de la pandèmia.

 

Finalment, la proposta va ser rebutjada pel Congrés i el govern va haver de recular. Ara, l’executiu proposa limitar tot el possible els pagaments amb bitllets i monedes, és a dir, que es vaja retallant el màxim permès fins arribar a una xifra que siga tan baixa que impedisca fer canvis de quantitats que puguen escapar al radar del ministeri d’Hisenda. D’eixa manera, s’aposta amb un objectiu a llarg termini, la reducció dels límits de pagament en efectiu de manera gradual, consensuada i coordinada en l’àmbit de la Unió Europea. 

 

El Banc Central Europeu ho desaconsella

El departament d’Hisenda ja va proposar restringir els pagaments en efectiu a empresaris i professionals tot reduint els límit de 2.500 euros a 1.000. Una mesura que afectaria només a aquelles operacions que impliquen un servici que puga fer un professional a demés dels intercanvis entre els mateixos autònoms i els responsables d’una companyia. D’esta manera, no es veurien afectades les compres de particulars a locals o centres comercials a on es mantindrà el límit de 2.500 euros.

 

El govern espanyol té previst reactivar la legislació per a que siga una realitat a curt termini tot i que el Banc Central Europeu es va mostrar reticent a aprovar esta mesura. Fonts del PSOE han declarat que encara estan definint la proposta però amb la llum verda del Congrés, s’obre un pla ‘suau’ per a anar eliminants els diners en efectiu.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.