Sánchez acabarà amb els bitllets i monedes en Espanya

 

El govern espanyol està decidit a limitar l’ús de diners en efectiu per tal d’eliminar-los en un futur. L’objectiu de l’equip de Sánchez és eliminar progressivament els bitlles i les monedes. D’eixa manera, el PSOE manté la seua intenció de què l’àmbit digital s’acabe imposant al ‘líquid’. 

 

Un pla recolzat per la Comissió d’Hisenda i que té la llum verda del Congrés. En ell es proposa que es reduisca el màxim permès per a pagar qualsevol bé o servici en efectiu. Una decisió polèmica i que causa controvèrsia a escala social. De fet, els socialistes van haver de modificar la seua primera proposta després de la gran polseguera que va alçar.

 

La primera proposta va ser rebutjada pel Congrés

En ella es posava sobre la taula l’eliminació gradual dels bitllets i de les monedes físiques fins a la seua definitiva desaparició. Una decisió que van justificar com una intenció per a atacar de ple l’economia submergida i evitar el seu frau fiscal, ja que els que operen amb diners opacs no podrien fer servir tràmits bancaris o electrònics sense deixar rastre. Un fet que facilitaria l’ordenació del sistema tributari després de la pandèmia.

 

Finalment, la proposta va ser rebutjada pel Congrés i el govern va haver de recular. Ara, l’executiu proposa limitar tot el possible els pagaments amb bitllets i monedes, és a dir, que es vaja retallant el màxim permès fins arribar a una xifra que siga tan baixa que impedisca fer canvis de quantitats que puguen escapar al radar del ministeri d’Hisenda. D’eixa manera, s’aposta amb un objectiu a llarg termini, la reducció dels límits de pagament en efectiu de manera gradual, consensuada i coordinada en l’àmbit de la Unió Europea. 

 

El Banc Central Europeu ho desaconsella

El departament d’Hisenda ja va proposar restringir els pagaments en efectiu a empresaris i professionals tot reduint els límit de 2.500 euros a 1.000. Una mesura que afectaria només a aquelles operacions que impliquen un servici que puga fer un professional a demés dels intercanvis entre els mateixos autònoms i els responsables d’una companyia. D’esta manera, no es veurien afectades les compres de particulars a locals o centres comercials a on es mantindrà el límit de 2.500 euros.

 

El govern espanyol té previst reactivar la legislació per a que siga una realitat a curt termini tot i que el Banc Central Europeu es va mostrar reticent a aprovar esta mesura. Fonts del PSOE han declarat que encara estan definint la proposta però amb la llum verda del Congrés, s’obre un pla ‘suau’ per a anar eliminants els diners en efectiu.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.