20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Sánchez acabarà amb els bitllets i monedes en Espanya

 

El govern espanyol està decidit a limitar l’ús de diners en efectiu per tal d’eliminar-los en un futur. L’objectiu de l’equip de Sánchez és eliminar progressivament els bitlles i les monedes. D’eixa manera, el PSOE manté la seua intenció de què l’àmbit digital s’acabe imposant al ‘líquid’. 

 

Un pla recolzat per la Comissió d’Hisenda i que té la llum verda del Congrés. En ell es proposa que es reduisca el màxim permès per a pagar qualsevol bé o servici en efectiu. Una decisió polèmica i que causa controvèrsia a escala social. De fet, els socialistes van haver de modificar la seua primera proposta després de la gran polseguera que va alçar.

 

La primera proposta va ser rebutjada pel Congrés

En ella es posava sobre la taula l’eliminació gradual dels bitllets i de les monedes físiques fins a la seua definitiva desaparició. Una decisió que van justificar com una intenció per a atacar de ple l’economia submergida i evitar el seu frau fiscal, ja que els que operen amb diners opacs no podrien fer servir tràmits bancaris o electrònics sense deixar rastre. Un fet que facilitaria l’ordenació del sistema tributari després de la pandèmia.

 

Finalment, la proposta va ser rebutjada pel Congrés i el govern va haver de recular. Ara, l’executiu proposa limitar tot el possible els pagaments amb bitllets i monedes, és a dir, que es vaja retallant el màxim permès fins arribar a una xifra que siga tan baixa que impedisca fer canvis de quantitats que puguen escapar al radar del ministeri d’Hisenda. D’eixa manera, s’aposta amb un objectiu a llarg termini, la reducció dels límits de pagament en efectiu de manera gradual, consensuada i coordinada en l’àmbit de la Unió Europea. 

 

El Banc Central Europeu ho desaconsella

El departament d’Hisenda ja va proposar restringir els pagaments en efectiu a empresaris i professionals tot reduint els límit de 2.500 euros a 1.000. Una mesura que afectaria només a aquelles operacions que impliquen un servici que puga fer un professional a demés dels intercanvis entre els mateixos autònoms i els responsables d’una companyia. D’esta manera, no es veurien afectades les compres de particulars a locals o centres comercials a on es mantindrà el límit de 2.500 euros.

 

El govern espanyol té previst reactivar la legislació per a que siga una realitat a curt termini tot i que el Banc Central Europeu es va mostrar reticent a aprovar esta mesura. Fonts del PSOE han declarat que encara estan definint la proposta però amb la llum verda del Congrés, s’obre un pla ‘suau’ per a anar eliminants els diners en efectiu.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.

Pérez Llorca defén que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la dana

Pérez Llorca ha defés que el seu partit i Carlos Mazón ja van assumir la responsabilitat per la dana, contrastant-lo amb la de l'Estat. Ha reiterat el seu respecte a les víctimes i ha detallat disculpes i mesures de suport i coordinació.

Bustinduy denuncia una persecució insuportable contra Mónica Oltra després de l’orde de juí oral

El ministre Pablo Bustinduy ha denunciat una persecució contra Mónica Oltra després de conéixer-se l'orde d'obrir juí oral. Ha oferit el seu suport i ha emmarcat el cas en un assetjament més ampli a l'esquerra.

L’oposició insistix en la dimissió de Barcala per irregularitats en vivendes públiques d’Alacant

PSPV-PSOE i Compromís han reclamat de nou l'eixida de l'alcalde després d'una inspecció policial en les VPP de la Platja de Sant Joan que ha revelat empadronaments absents i beneficiaris repetits. Els grups qüestionen la investigació municipal i demanen apartar a funcionaris assenyalats.

Renzo Saravia es presenta al València i apunta a guanyar-se la continuïtat

El lateral argentí, fitxat fins a final de temporada, va afirmar que seria un somni quedar-se a llarg termini i que buscarà guanyar-li'l en els 13 partits de lliga restants.

La jutgessa de la DANA eleva al TSJCV una exposició perquè investigue a Carlos Mazón

La jutgessa de Catarroja ha remés al TSJCV una exposició raonada perquè investigue al expresident Carlos Mazón per la gestió de la DANA. El trasllat obeïx a la seua condició d'aforat com a diputat en Les Corts.

Gradolí avisa que no hi haurà normalitat si es protegix a Mazón

La presidenta de Víctimes de la Dana ha assenyalat a Carlos Mazón com a principal responsable de les 230 morts i ha demanat a les Corts que esclarisquen què va fallar i qui va decidir no actuar.

El Circuit Ricardo Tormo llançarà 10.000 entrades extra per al GP de la Comunitat Valenciana

El traçat de Cheste afegirà prop de 10.000 localitats per al Gran Premi que tanca la temporada de MotoGP. La venda començarà el dimecres 25 de febrer a les 12.00 en la web del Circuit.