Sánchez anuncia que el govern espanyol aprovarà «en pocs dies» el pla de Recuperació

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha assegurat este dilluns al fòrum ‘Wake Up, Spain’ que el Consell de Ministres estudiarà este dimarts i aprovarà «en pocs dies» el pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que suposarà una inversió de 70.000 milions d’euros entre 2021 i 2023.

Segons ha avançat Sánchez, el pla recull 212 mesures (110 inversions i 102 reformes). L’objectiu, ha dit, és que produïsca «un impacte immediat sobre la recuperació ja el 2021» i que «arrossegue inversió privada» en àmbits estratègics relacionats amb la innovació. «Volem crear empreses i ocupació», ha dit.

 

 

Segons el president espanyol permetrà que el PIB cresca «més de dos punts» anuals. Sánchez té previst desgranar els detalls del pla este dimecres a la compareixença sobre l’estat d’alarma al Congrés dels Diputats. Segons el president espanyol l’aprovació final del pla «es portarà al Consell de Ministres en uns dies» i després es remetrà a la Comissió Europea abans de la data límit del 30 d’abril.

Els àmbits en què se centrarà el pla

El pla se centrarà en àmbits com la modernització i competitivitat del sector turístic, el full de ruta del 5G, la formació professional o l’hidrogen verd. Se subhastaran 6.000 MW d’energies renovables, es destinaran 1.500 MEUR a projectes vinculats amb l’hidrogen, es digitalitzaran 1,3 milions de pimes i 140.000 aules escolars.

Segons Sánchez, també s’instal·laran 150.000 punts de descàrrega ràpida, es donarà suport a l’adquisició de vehicles elèctrics per disposar d’una flota de com a mínim 250.000 vehicles elèctrics el 2023, es rehabilitarà més de mig milió d’habitatges, i es portarà la banda ampla i el 5G a tot l’Estat.

En este sentit, el president espanyol ha recordat que l’efecte d’estes inversions sobre el creixement econòmic s’estima en dos punts a partir d’enguany, amb la creació de 800.000 llocs de treball, mentre que el seu impacte sobre el creixement potencial se situa per sobre del 2% a partir de 2030.

Sánchez ha afirmat que la recuperació es produirà «al ritme de la vacunació», de manera que com més ràpid es vacune, més avançarà la recuperació. «El govern està centrat al 101% en la vacunació i en la recuperació», ha dit el president espanyol.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.