14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Sánchez anuncia que el govern espanyol aprovarà «en pocs dies» el pla de Recuperació

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha assegurat este dilluns al fòrum ‘Wake Up, Spain’ que el Consell de Ministres estudiarà este dimarts i aprovarà «en pocs dies» el pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que suposarà una inversió de 70.000 milions d’euros entre 2021 i 2023.

Segons ha avançat Sánchez, el pla recull 212 mesures (110 inversions i 102 reformes). L’objectiu, ha dit, és que produïsca «un impacte immediat sobre la recuperació ja el 2021» i que «arrossegue inversió privada» en àmbits estratègics relacionats amb la innovació. «Volem crear empreses i ocupació», ha dit.

 

 

Segons el president espanyol permetrà que el PIB cresca «més de dos punts» anuals. Sánchez té previst desgranar els detalls del pla este dimecres a la compareixença sobre l’estat d’alarma al Congrés dels Diputats. Segons el president espanyol l’aprovació final del pla «es portarà al Consell de Ministres en uns dies» i després es remetrà a la Comissió Europea abans de la data límit del 30 d’abril.

Els àmbits en què se centrarà el pla

El pla se centrarà en àmbits com la modernització i competitivitat del sector turístic, el full de ruta del 5G, la formació professional o l’hidrogen verd. Se subhastaran 6.000 MW d’energies renovables, es destinaran 1.500 MEUR a projectes vinculats amb l’hidrogen, es digitalitzaran 1,3 milions de pimes i 140.000 aules escolars.

Segons Sánchez, també s’instal·laran 150.000 punts de descàrrega ràpida, es donarà suport a l’adquisició de vehicles elèctrics per disposar d’una flota de com a mínim 250.000 vehicles elèctrics el 2023, es rehabilitarà més de mig milió d’habitatges, i es portarà la banda ampla i el 5G a tot l’Estat.

En este sentit, el president espanyol ha recordat que l’efecte d’estes inversions sobre el creixement econòmic s’estima en dos punts a partir d’enguany, amb la creació de 800.000 llocs de treball, mentre que el seu impacte sobre el creixement potencial se situa per sobre del 2% a partir de 2030.

Sánchez ha afirmat que la recuperació es produirà «al ritme de la vacunació», de manera que com més ràpid es vacune, més avançarà la recuperació. «El govern està centrat al 101% en la vacunació i en la recuperació», ha dit el president espanyol.

Últimes notícies

La Policia Local d’Elx ha intervingut cinc galls per presumpte maltractament i possible ús en baralles

La Policia Local d'Elx ha intervingut cinc galls en un control en Maitino per presumpte maltractament i possible ús en baralles. Un presentava la cresta mutilada.

Preemergència per nevades a Castelló: dispositius activats i restriccions en carreteres

Emergències ha activat la Situació 0 per nevades als Ports i Baix Maestrat i es reforça els serveis viaris hivernals a Castelló. Hi ha restriccions en carreteres i vàries alertes vigents.

Activada la preemergència per nevades a Castelló amb restriccions en la N-232

Emergències ha activat la Situació 0 per risc de nevades als Ports i Baix Maestrat i la Delegació del Govern ha declarat la preemergència en carreteres. La DGT restringix camions en la N-232 i N-232a, mentres es reforça l'operatiu hivernal.

Dos detinguts a Alacant per una estafa de més de 200.000 euros amb inversions falses

Dos hòmens han sigut detinguts a Alacant per estafar quasi 206.000 euros a una dona després de captar-la amb un anunci en xarxes. La Policia va rastrejar els diners per diversos comptes i busca a més implicats.

València suspén la mascletà de Sant Vicent pel dol oficial després de la tragèdia de Adamuz

L'Ajuntament de València ha anunciat la suspensió de la mascletà prevista per al dijous de Sant Vicent pel dol oficial després de la tragèdia de Adamuz. Es mantenen la missa i la processó entre les 11.30 i les 13.30, amb eixida a la Porta dels Ferros i retorn a la Catedral.

Compromís i PSPV exigixen a Catalá el cessament immediat de Cecilia Herrero després de l’informe de la Fiscalia

Compromís i PSPV han reclamat a María José Catalá el cessament i l'expulsió de l'edil de Vox després de conéixer-se que la Fiscalia sol·licita tres anys de presó per missatges racistes i homòfobs. L'oposició ha responsabilitzat a l'alcaldessa de mantindre-la en el govern i ha redoblat la pressió política.

Detingut a València després d’una persecució un jove buscat per maltractaments habituals

La Policia Nacional ha detingut a València a un jove de 21 anys després de fugir a la carrera, travessar l'autovia i quedar suspés d'un pont. Tenia una requisitòria per maltractaments habituals i va ser arrestat per resistència i desobediència; el patinet que portava va ser confiscat en presentar el número de sèrie esquinçat.

Les Falles de Gandia generen 40,38 milions d’impacte econòmic i 377 ocupacions

Un estudi de la Universitat de València calcula un impacte total de 40,38 milions, 14,85 milions de PIB i 377 ocupacions equivalents a jornada completa. L'informe confirma a les Falles com a motor econòmic local, a més del seu valor cultural.