Anuncios

Sánchez anuncia que el govern espanyol aprovarà «en pocs dies» el pla de Recuperació

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha assegurat este dilluns al fòrum ‘Wake Up, Spain’ que el Consell de Ministres estudiarà este dimarts i aprovarà «en pocs dies» el pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que suposarà una inversió de 70.000 milions d’euros entre 2021 i 2023.

Segons ha avançat Sánchez, el pla recull 212 mesures (110 inversions i 102 reformes). L’objectiu, ha dit, és que produïsca «un impacte immediat sobre la recuperació ja el 2021» i que «arrossegue inversió privada» en àmbits estratègics relacionats amb la innovació. «Volem crear empreses i ocupació», ha dit.

Anuncios

 

 

Segons el president espanyol permetrà que el PIB cresca «més de dos punts» anuals. Sánchez té previst desgranar els detalls del pla este dimecres a la compareixença sobre l’estat d’alarma al Congrés dels Diputats. Segons el president espanyol l’aprovació final del pla «es portarà al Consell de Ministres en uns dies» i després es remetrà a la Comissió Europea abans de la data límit del 30 d’abril.

Els àmbits en què se centrarà el pla

El pla se centrarà en àmbits com la modernització i competitivitat del sector turístic, el full de ruta del 5G, la formació professional o l’hidrogen verd. Se subhastaran 6.000 MW d’energies renovables, es destinaran 1.500 MEUR a projectes vinculats amb l’hidrogen, es digitalitzaran 1,3 milions de pimes i 140.000 aules escolars.

Segons Sánchez, també s’instal·laran 150.000 punts de descàrrega ràpida, es donarà suport a l’adquisició de vehicles elèctrics per disposar d’una flota de com a mínim 250.000 vehicles elèctrics el 2023, es rehabilitarà més de mig milió d’habitatges, i es portarà la banda ampla i el 5G a tot l’Estat.

En este sentit, el president espanyol ha recordat que l’efecte d’estes inversions sobre el creixement econòmic s’estima en dos punts a partir d’enguany, amb la creació de 800.000 llocs de treball, mentre que el seu impacte sobre el creixement potencial se situa per sobre del 2% a partir de 2030.

Sánchez ha afirmat que la recuperació es produirà «al ritme de la vacunació», de manera que com més ràpid es vacune, més avançarà la recuperació. «El govern està centrat al 101% en la vacunació i en la recuperació», ha dit el president espanyol.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios