12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Sánchez anuncia que el govern espanyol aprovarà «en pocs dies» el pla de Recuperació

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha assegurat este dilluns al fòrum ‘Wake Up, Spain’ que el Consell de Ministres estudiarà este dimarts i aprovarà «en pocs dies» el pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que suposarà una inversió de 70.000 milions d’euros entre 2021 i 2023.

Segons ha avançat Sánchez, el pla recull 212 mesures (110 inversions i 102 reformes). L’objectiu, ha dit, és que produïsca «un impacte immediat sobre la recuperació ja el 2021» i que «arrossegue inversió privada» en àmbits estratègics relacionats amb la innovació. «Volem crear empreses i ocupació», ha dit.

 

 

Segons el president espanyol permetrà que el PIB cresca «més de dos punts» anuals. Sánchez té previst desgranar els detalls del pla este dimecres a la compareixença sobre l’estat d’alarma al Congrés dels Diputats. Segons el president espanyol l’aprovació final del pla «es portarà al Consell de Ministres en uns dies» i després es remetrà a la Comissió Europea abans de la data límit del 30 d’abril.

Els àmbits en què se centrarà el pla

El pla se centrarà en àmbits com la modernització i competitivitat del sector turístic, el full de ruta del 5G, la formació professional o l’hidrogen verd. Se subhastaran 6.000 MW d’energies renovables, es destinaran 1.500 MEUR a projectes vinculats amb l’hidrogen, es digitalitzaran 1,3 milions de pimes i 140.000 aules escolars.

Segons Sánchez, també s’instal·laran 150.000 punts de descàrrega ràpida, es donarà suport a l’adquisició de vehicles elèctrics per disposar d’una flota de com a mínim 250.000 vehicles elèctrics el 2023, es rehabilitarà més de mig milió d’habitatges, i es portarà la banda ampla i el 5G a tot l’Estat.

En este sentit, el president espanyol ha recordat que l’efecte d’estes inversions sobre el creixement econòmic s’estima en dos punts a partir d’enguany, amb la creació de 800.000 llocs de treball, mentre que el seu impacte sobre el creixement potencial se situa per sobre del 2% a partir de 2030.

Sánchez ha afirmat que la recuperació es produirà «al ritme de la vacunació», de manera que com més ràpid es vacune, més avançarà la recuperació. «El govern està centrat al 101% en la vacunació i en la recuperació», ha dit el president espanyol.

Últimes notícies

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.