9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Sanitat promourà la fi de l’alcohol en el menú dels bars

Les malalties cardiovasculars constitueixen la primera causa de mort a Espanya, amb 119.853 defuncions en 2020, segons l’Institut Nacional d’Estadística. A més, és una de les principals causes d’ingrés hospitalari. El Ministeri de Sanitat presentarà noves mesures per a fer front a aquest problema.

Per això, el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes estudien demanar als establiments hostalers que promoguen la dieta mediterrània en els seus menús i que retiren les begudes alcohòliques, la qual cosa inclouria el vi i la cervesa, les més consumides.

En concret, el document estableix la prioritat de “col·laborar amb establiments de restauració per a promoure la dieta mediterrània com a model d’alimentació cardiosaludable, sense incloure en ella el consum d’alcohol”.

La proposta del departament de Carolina Darias cerca la “necessària promoció d’intervencions que reduïsquen la incidència i prevalença de la malaltia cardiovascular al nostre país per aquesta manera millorar els resultats de l’atenció primària sanitària, així com la rehabilitació i la restauració de la salut, la prevenció de la discapacitat i la millora de la qualitat de vida i benestar dels pacients i els seus familiars”.

A més, insisteix a obligar la restauració a oferir aigua de l’aixeta als clients en els menús. Així mateix, demana potenciar la realització d’activitat física en els centres educatius, en part, augmentant la intensitat de l’activitat física en les classes d’educació física.

Un altre punt que aborda és la de millorar la regulació de la publicitat d’aliments no saludables i de begudes alcohòliques. També comenta la necessitat d’ampliar els espais lliures de fum, per a frenar el tabaquisme.

El Ministeri de Sanitat podria presentar l’esborrany hui en el ple del Consell Interterritorial, on estan representades totes les Comunitats Autònomes, i tractarà d’incloure’l en l’Estratègia en Salut Cardiovascular del Sistema Nacional de Salut (ESCAV).

L’objectiu principal és el de “millorar el nivell de salut cardiovascular de la població mitjançant un abordatge integral que facilite l’adopció d’estils de vida i entorns saludables i sostenibles“.

En una nota, el Ministeri aclareix que “l’estratègia estableix recomanacions d’hàbits saludables i no contempla prohibicions de cap mena. Per tant, és fals que es vaja a eliminar dels menús del dia begudes com el vi o la cervesa”. “Aquest document s’ha aprovat per unanimitat del Comité Institucional format per representants de totes les comunitats autònomes, i també del Comité Científic, del qual formen part diverses societats científiques”.

No obstant això, abans de veure la llum, ja ha rebut alguna crítica de la Societat Espanyola de Cardiologia (SEC), que, malgrat que reconeix estar molt satisfeta per la participació en el document de gran nombre de cardiòlegs, es mostra escèptica amb l’aplicació d’aquestes mesures.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.