Sanitat promourà la fi de l’alcohol en el menú dels bars

Les malalties cardiovasculars constitueixen la primera causa de mort a Espanya, amb 119.853 defuncions en 2020, segons l’Institut Nacional d’Estadística. A més, és una de les principals causes d’ingrés hospitalari. El Ministeri de Sanitat presentarà noves mesures per a fer front a aquest problema.

Per això, el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes estudien demanar als establiments hostalers que promoguen la dieta mediterrània en els seus menús i que retiren les begudes alcohòliques, la qual cosa inclouria el vi i la cervesa, les més consumides.

En concret, el document estableix la prioritat de “col·laborar amb establiments de restauració per a promoure la dieta mediterrània com a model d’alimentació cardiosaludable, sense incloure en ella el consum d’alcohol”.

La proposta del departament de Carolina Darias cerca la “necessària promoció d’intervencions que reduïsquen la incidència i prevalença de la malaltia cardiovascular al nostre país per aquesta manera millorar els resultats de l’atenció primària sanitària, així com la rehabilitació i la restauració de la salut, la prevenció de la discapacitat i la millora de la qualitat de vida i benestar dels pacients i els seus familiars”.

A més, insisteix a obligar la restauració a oferir aigua de l’aixeta als clients en els menús. Així mateix, demana potenciar la realització d’activitat física en els centres educatius, en part, augmentant la intensitat de l’activitat física en les classes d’educació física.

Un altre punt que aborda és la de millorar la regulació de la publicitat d’aliments no saludables i de begudes alcohòliques. També comenta la necessitat d’ampliar els espais lliures de fum, per a frenar el tabaquisme.

El Ministeri de Sanitat podria presentar l’esborrany hui en el ple del Consell Interterritorial, on estan representades totes les Comunitats Autònomes, i tractarà d’incloure’l en l’Estratègia en Salut Cardiovascular del Sistema Nacional de Salut (ESCAV).

L’objectiu principal és el de “millorar el nivell de salut cardiovascular de la població mitjançant un abordatge integral que facilite l’adopció d’estils de vida i entorns saludables i sostenibles“.

En una nota, el Ministeri aclareix que “l’estratègia estableix recomanacions d’hàbits saludables i no contempla prohibicions de cap mena. Per tant, és fals que es vaja a eliminar dels menús del dia begudes com el vi o la cervesa”. “Aquest document s’ha aprovat per unanimitat del Comité Institucional format per representants de totes les comunitats autònomes, i també del Comité Científic, del qual formen part diverses societats científiques”.

No obstant això, abans de veure la llum, ja ha rebut alguna crítica de la Societat Espanyola de Cardiologia (SEC), que, malgrat que reconeix estar molt satisfeta per la participació en el document de gran nombre de cardiòlegs, es mostra escèptica amb l’aplicació d’aquestes mesures.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam fa història en la WNBA en ser número 3 del draft i liderar la gran nit espanyola

Awa Fam va ser triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm i va firmar la millor elecció d'un jugador espanyol en la història de la NBA i la WNBA, en una nit amb triple presència espanyola.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts de cels poc nuvolosos i temperatures a l'alça, amb vent del nord-oest fort en el nord de Castelló i un dimecres més estable.

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.