Sanitat promourà la fi de l’alcohol en el menú dels bars

Les malalties cardiovasculars constitueixen la primera causa de mort a Espanya, amb 119.853 defuncions en 2020, segons l’Institut Nacional d’Estadística. A més, és una de les principals causes d’ingrés hospitalari. El Ministeri de Sanitat presentarà noves mesures per a fer front a aquest problema.

Per això, el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes estudien demanar als establiments hostalers que promoguen la dieta mediterrània en els seus menús i que retiren les begudes alcohòliques, la qual cosa inclouria el vi i la cervesa, les més consumides.

En concret, el document estableix la prioritat de “col·laborar amb establiments de restauració per a promoure la dieta mediterrània com a model d’alimentació cardiosaludable, sense incloure en ella el consum d’alcohol”.

La proposta del departament de Carolina Darias cerca la “necessària promoció d’intervencions que reduïsquen la incidència i prevalença de la malaltia cardiovascular al nostre país per aquesta manera millorar els resultats de l’atenció primària sanitària, així com la rehabilitació i la restauració de la salut, la prevenció de la discapacitat i la millora de la qualitat de vida i benestar dels pacients i els seus familiars”.

A més, insisteix a obligar la restauració a oferir aigua de l’aixeta als clients en els menús. Així mateix, demana potenciar la realització d’activitat física en els centres educatius, en part, augmentant la intensitat de l’activitat física en les classes d’educació física.

Un altre punt que aborda és la de millorar la regulació de la publicitat d’aliments no saludables i de begudes alcohòliques. També comenta la necessitat d’ampliar els espais lliures de fum, per a frenar el tabaquisme.

El Ministeri de Sanitat podria presentar l’esborrany hui en el ple del Consell Interterritorial, on estan representades totes les Comunitats Autònomes, i tractarà d’incloure’l en l’Estratègia en Salut Cardiovascular del Sistema Nacional de Salut (ESCAV).

L’objectiu principal és el de «millorar el nivell de salut cardiovascular de la població mitjançant un abordatge integral que facilite l’adopció d’estils de vida i entorns saludables i sostenibles«.

En una nota, el Ministeri aclareix que “l’estratègia estableix recomanacions d’hàbits saludables i no contempla prohibicions de cap mena. Per tant, és fals que es vaja a eliminar dels menús del dia begudes com el vi o la cervesa”. “Aquest document s’ha aprovat per unanimitat del Comité Institucional format per representants de totes les comunitats autònomes, i també del Comité Científic, del qual formen part diverses societats científiques”.

No obstant això, abans de veure la llum, ja ha rebut alguna crítica de la Societat Espanyola de Cardiologia (SEC), que, malgrat que reconeix estar molt satisfeta per la participació en el document de gran nombre de cardiòlegs, es mostra escèptica amb l’aplicació d’aquestes mesures.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.