Sanitat promourà la fi de l’alcohol en el menú dels bars

Les malalties cardiovasculars constitueixen la primera causa de mort a Espanya, amb 119.853 defuncions en 2020, segons l’Institut Nacional d’Estadística. A més, és una de les principals causes d’ingrés hospitalari. El Ministeri de Sanitat presentarà noves mesures per a fer front a aquest problema.

Per això, el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes estudien demanar als establiments hostalers que promoguen la dieta mediterrània en els seus menús i que retiren les begudes alcohòliques, la qual cosa inclouria el vi i la cervesa, les més consumides.

En concret, el document estableix la prioritat de “col·laborar amb establiments de restauració per a promoure la dieta mediterrània com a model d’alimentació cardiosaludable, sense incloure en ella el consum d’alcohol”.

La proposta del departament de Carolina Darias cerca la “necessària promoció d’intervencions que reduïsquen la incidència i prevalença de la malaltia cardiovascular al nostre país per aquesta manera millorar els resultats de l’atenció primària sanitària, així com la rehabilitació i la restauració de la salut, la prevenció de la discapacitat i la millora de la qualitat de vida i benestar dels pacients i els seus familiars”.

A més, insisteix a obligar la restauració a oferir aigua de l’aixeta als clients en els menús. Així mateix, demana potenciar la realització d’activitat física en els centres educatius, en part, augmentant la intensitat de l’activitat física en les classes d’educació física.

Un altre punt que aborda és la de millorar la regulació de la publicitat d’aliments no saludables i de begudes alcohòliques. També comenta la necessitat d’ampliar els espais lliures de fum, per a frenar el tabaquisme.

El Ministeri de Sanitat podria presentar l’esborrany hui en el ple del Consell Interterritorial, on estan representades totes les Comunitats Autònomes, i tractarà d’incloure’l en l’Estratègia en Salut Cardiovascular del Sistema Nacional de Salut (ESCAV).

L’objectiu principal és el de “millorar el nivell de salut cardiovascular de la població mitjançant un abordatge integral que facilite l’adopció d’estils de vida i entorns saludables i sostenibles“.

En una nota, el Ministeri aclareix que “l’estratègia estableix recomanacions d’hàbits saludables i no contempla prohibicions de cap mena. Per tant, és fals que es vaja a eliminar dels menús del dia begudes com el vi o la cervesa”. “Aquest document s’ha aprovat per unanimitat del Comité Institucional format per representants de totes les comunitats autònomes, i també del Comité Científic, del qual formen part diverses societats científiques”.

No obstant això, abans de veure la llum, ja ha rebut alguna crítica de la Societat Espanyola de Cardiologia (SEC), que, malgrat que reconeix estar molt satisfeta per la participació en el document de gran nombre de cardiòlegs, es mostra escèptica amb l’aplicació d’aquestes mesures.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.