Sanitat promourà la fi de l’alcohol en el menú dels bars

Les malalties cardiovasculars constitueixen la primera causa de mort a Espanya, amb 119.853 defuncions en 2020, segons l’Institut Nacional d’Estadística. A més, és una de les principals causes d’ingrés hospitalari. El Ministeri de Sanitat presentarà noves mesures per a fer front a aquest problema.

Per això, el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes estudien demanar als establiments hostalers que promoguen la dieta mediterrània en els seus menús i que retiren les begudes alcohòliques, la qual cosa inclouria el vi i la cervesa, les més consumides.

En concret, el document estableix la prioritat de “col·laborar amb establiments de restauració per a promoure la dieta mediterrània com a model d’alimentació cardiosaludable, sense incloure en ella el consum d’alcohol”.

La proposta del departament de Carolina Darias cerca la “necessària promoció d’intervencions que reduïsquen la incidència i prevalença de la malaltia cardiovascular al nostre país per aquesta manera millorar els resultats de l’atenció primària sanitària, així com la rehabilitació i la restauració de la salut, la prevenció de la discapacitat i la millora de la qualitat de vida i benestar dels pacients i els seus familiars”.

A més, insisteix a obligar la restauració a oferir aigua de l’aixeta als clients en els menús. Així mateix, demana potenciar la realització d’activitat física en els centres educatius, en part, augmentant la intensitat de l’activitat física en les classes d’educació física.

Un altre punt que aborda és la de millorar la regulació de la publicitat d’aliments no saludables i de begudes alcohòliques. També comenta la necessitat d’ampliar els espais lliures de fum, per a frenar el tabaquisme.

El Ministeri de Sanitat podria presentar l’esborrany hui en el ple del Consell Interterritorial, on estan representades totes les Comunitats Autònomes, i tractarà d’incloure’l en l’Estratègia en Salut Cardiovascular del Sistema Nacional de Salut (ESCAV).

L’objectiu principal és el de «millorar el nivell de salut cardiovascular de la població mitjançant un abordatge integral que facilite l’adopció d’estils de vida i entorns saludables i sostenibles«.

En una nota, el Ministeri aclareix que “l’estratègia estableix recomanacions d’hàbits saludables i no contempla prohibicions de cap mena. Per tant, és fals que es vaja a eliminar dels menús del dia begudes com el vi o la cervesa”. “Aquest document s’ha aprovat per unanimitat del Comité Institucional format per representants de totes les comunitats autònomes, i també del Comité Científic, del qual formen part diverses societats científiques”.

No obstant això, abans de veure la llum, ja ha rebut alguna crítica de la Societat Espanyola de Cardiologia (SEC), que, malgrat que reconeix estar molt satisfeta per la participació en el document de gran nombre de cardiòlegs, es mostra escèptica amb l’aplicació d’aquestes mesures.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.