12.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Sanitat inicia les obres del centre sociosanitari Roís de Corella de Gandia

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; i l’alcaldessa de Gandia, capital de la Safor (València), Diana Morant, han anunciat este matí de dimecres que les obres del centre integral de Salut Roís de Corella han començat ja.

 

L’anunci ha estat fet durant la visita que ha fet este dimecres la consellera al solar que albergarà la infraestructura sanitària i a on han estat acompanyades per diferents regidors de l’Ajuntament, els portaveus de les forces municipals representades al consistori, i tècnics municipals.

 

Durant el recorregut, Ana Barceló ha assenyalat que «es tracta d’un projecte molt ambiciós perquè anem a dotar la localitat de Gandia de més recursos assistencials, més especialitats, i sobretot perquè anem a comptar amb un edifici específic destinat a Salut Pública, que ha estat una peça fonamental durant la pandèmia».

 

Les obres acabaran l’estiu del 2023

A demés, Barceló ha assenyalat que «este centre reunix evidentment molts dels principis que recull la Llei de Sanitat com són la Salut Pública, Assistència Sanitària, i també aposta per una cosa que és fonamental, la Salut Mental».

 

Les obres, que s’han adjudicat per 15.351.048,59 euros, contemplen la construcció d’un centre de salut integrat que tindrà una superfície construïda de 6.935 m2, distribuït en quatre plantes; un centre de salut pública amb casa del pacient i escola de salut, que tindrà una superfície construïda de 2.248,62 m2, i es distribuirà en tres plantes.

 

També hi haurà un aparcament al soterrani per a ús de personal sanitari que tindrà una superfície construïda de 4.331,07 m2, i un espai exterior destinat a parc de la salut de 3.800 m2. Els treballs tenen un termini d’execució previst de 30 mesos pel que està prevista l’obertura de la infraestructura durant l’estiu de 2023.

Últimes notícies

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.