13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Sanitat inicia les obres del centre sociosanitari Roís de Corella de Gandia

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; i l’alcaldessa de Gandia, capital de la Safor (València), Diana Morant, han anunciat este matí de dimecres que les obres del centre integral de Salut Roís de Corella han començat ja.

 

L’anunci ha estat fet durant la visita que ha fet este dimecres la consellera al solar que albergarà la infraestructura sanitària i a on han estat acompanyades per diferents regidors de l’Ajuntament, els portaveus de les forces municipals representades al consistori, i tècnics municipals.

 

Durant el recorregut, Ana Barceló ha assenyalat que «es tracta d’un projecte molt ambiciós perquè anem a dotar la localitat de Gandia de més recursos assistencials, més especialitats, i sobretot perquè anem a comptar amb un edifici específic destinat a Salut Pública, que ha estat una peça fonamental durant la pandèmia».

 

Les obres acabaran l’estiu del 2023

A demés, Barceló ha assenyalat que «este centre reunix evidentment molts dels principis que recull la Llei de Sanitat com són la Salut Pública, Assistència Sanitària, i també aposta per una cosa que és fonamental, la Salut Mental».

 

Les obres, que s’han adjudicat per 15.351.048,59 euros, contemplen la construcció d’un centre de salut integrat que tindrà una superfície construïda de 6.935 m2, distribuït en quatre plantes; un centre de salut pública amb casa del pacient i escola de salut, que tindrà una superfície construïda de 2.248,62 m2, i es distribuirà en tres plantes.

 

També hi haurà un aparcament al soterrani per a ús de personal sanitari que tindrà una superfície construïda de 4.331,07 m2, i un espai exterior destinat a parc de la salut de 3.800 m2. Els treballs tenen un termini d’execució previst de 30 mesos pel que està prevista l’obertura de la infraestructura durant l’estiu de 2023.

Últimes notícies

València es bolca amb les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz i oferix ajuda

València ha expressat el seu carinyo a les víctimes del sinistre de Adamuz, amb almenys 39 morts, i ha oferit tota l'ajuda possible, sumant-se al dol nacional.

Pérez Llorca encapçala un minut de silenci per les víctimes de l’accident de Còrdova

Juanfran Pérez Llorca ha presidit al migdia d'este dilluns un minut de silenci a Alacant per les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz. La Generalitat ha evitat declaracions i ha deixat la seua agenda a costa de possibles mesures de dol oficial.

Baldoví demana que Pérez Llorca explique en Les Corts la seua postura sobre el finançament autonòmic

Compromís ha sol·licitat la compareixença del president per a fixar posició sobre el nou model de finançament. Baldoví ha defés negociar la proposta del Govern i ha criticat la 'Declaració de Saragossa' per vaga.

Baldoví veu prematur parlar de coalicions i descarta negociacions obertes

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha considerat prematur debatre aliances per a 2027 i ha assegurat que no hi ha cap negociació formal en marxa.

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per ‘alt’ risc de fugida

El Suprem ha rebutjat els recursos de Ábalos i Koldo García i manté la seua presó provisional per 'alt' risc de fugida i la proximitat del juí. La Sala subratlla la gravetat de les penes sol·licitades i la solidesa dels indicis.

Vila-real, Slavia, Bodo/Glimt i Kairat seguixen sense guanyar en la Lliga de Campions

Mancant dos jornades, Vila-real, Slavia Praga, Bodo/Glimt i Kairat Almaty són els únics equips que no han estrenat triomf en la Lliga de Campions.

Pape Gueye, heroi del Senegal en la Copa Àfrica després d’assentar-se al Vila-real

Pape Gueye va decidir la final davant el Marroc i va culminar un ascens que va arrancar a Le Havre, va passar per una sanció del TAS i va prendre impuls al Vila-real. El migcampista es va afermar amb Marcelino, va ser triat millor africà de LaLiga i es va convertir en peça clau també en la seua selecció.

Avís taronja este dimarts en la costa de Castelló, València i nord d’Alacant per vent i ones de 4 metres

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja en el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant per vent del nord de 55-70 km/h i ones de 4 m. L'onatge pot augmentar per maror ciclònica i hi ha avisos grocs per pluja, neu i mar.