14.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Sanitat inicia les obres del centre sociosanitari Roís de Corella de Gandia

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; i l’alcaldessa de Gandia, capital de la Safor (València), Diana Morant, han anunciat este matí de dimecres que les obres del centre integral de Salut Roís de Corella han començat ja.

 

L’anunci ha estat fet durant la visita que ha fet este dimecres la consellera al solar que albergarà la infraestructura sanitària i a on han estat acompanyades per diferents regidors de l’Ajuntament, els portaveus de les forces municipals representades al consistori, i tècnics municipals.

 

Durant el recorregut, Ana Barceló ha assenyalat que «es tracta d’un projecte molt ambiciós perquè anem a dotar la localitat de Gandia de més recursos assistencials, més especialitats, i sobretot perquè anem a comptar amb un edifici específic destinat a Salut Pública, que ha estat una peça fonamental durant la pandèmia».

 

Les obres acabaran l’estiu del 2023

A demés, Barceló ha assenyalat que «este centre reunix evidentment molts dels principis que recull la Llei de Sanitat com són la Salut Pública, Assistència Sanitària, i també aposta per una cosa que és fonamental, la Salut Mental».

 

Les obres, que s’han adjudicat per 15.351.048,59 euros, contemplen la construcció d’un centre de salut integrat que tindrà una superfície construïda de 6.935 m2, distribuït en quatre plantes; un centre de salut pública amb casa del pacient i escola de salut, que tindrà una superfície construïda de 2.248,62 m2, i es distribuirà en tres plantes.

 

També hi haurà un aparcament al soterrani per a ús de personal sanitari que tindrà una superfície construïda de 4.331,07 m2, i un espai exterior destinat a parc de la salut de 3.800 m2. Els treballs tenen un termini d’execució previst de 30 mesos pel que està prevista l’obertura de la infraestructura durant l’estiu de 2023.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs