16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Sanitat inicia les obres del centre sociosanitari Roís de Corella de Gandia

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; i l’alcaldessa de Gandia, capital de la Safor (València), Diana Morant, han anunciat este matí de dimecres que les obres del centre integral de Salut Roís de Corella han començat ja.

 

L’anunci ha estat fet durant la visita que ha fet este dimecres la consellera al solar que albergarà la infraestructura sanitària i a on han estat acompanyades per diferents regidors de l’Ajuntament, els portaveus de les forces municipals representades al consistori, i tècnics municipals.

 

Durant el recorregut, Ana Barceló ha assenyalat que «es tracta d’un projecte molt ambiciós perquè anem a dotar la localitat de Gandia de més recursos assistencials, més especialitats, i sobretot perquè anem a comptar amb un edifici específic destinat a Salut Pública, que ha estat una peça fonamental durant la pandèmia».

 

Les obres acabaran l’estiu del 2023

A demés, Barceló ha assenyalat que «este centre reunix evidentment molts dels principis que recull la Llei de Sanitat com són la Salut Pública, Assistència Sanitària, i també aposta per una cosa que és fonamental, la Salut Mental».

 

Les obres, que s’han adjudicat per 15.351.048,59 euros, contemplen la construcció d’un centre de salut integrat que tindrà una superfície construïda de 6.935 m2, distribuït en quatre plantes; un centre de salut pública amb casa del pacient i escola de salut, que tindrà una superfície construïda de 2.248,62 m2, i es distribuirà en tres plantes.

 

També hi haurà un aparcament al soterrani per a ús de personal sanitari que tindrà una superfície construïda de 4.331,07 m2, i un espai exterior destinat a parc de la salut de 3.800 m2. Els treballs tenen un termini d’execució previst de 30 mesos pel que està prevista l’obertura de la infraestructura durant l’estiu de 2023.

Últimes notícies

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.

Els bombers han realitzat 12 intervencions pel vent a Alacant i es decreten tancaments preventius

El vent ha provocat 12 actuacions dels bombers des de les 7.50 hores i ha motivat tancaments de parcs, jardins i del Castell de Santa Bàrbara. Les autoritats mantenen l'alerta groga i demanen precaució en zones arbrades i costaneres.

Llevant i Elx, urgits per guanyar en el Ciutat

Llevant busca la seua primera victòria a casa i l'Elx el seu primer triomf fora en un dol marcat per la urgència i les baixes. El partit arranca a les 21.00.

Pérez Llorca ressalta l’abast mundial de The Ocean Race i la sexta eixida des d’Alacant en 2027

The Ocean Race eixirà per sexta vegada d'Alacant el 17 de gener de 2027 i enllaçarà amb Auckland en l'etapa més llarga de la seua història, de 13.800 milles nàutiques.