10.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Sanitat anuncia nous aforaments per a una nova etapa de normalitat en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública publicarà demà divendres una nova resolució que regula els aforaments màxims en esta nova etapa de normalitat de la pandèmia del Covid-19 i que fixa un 100% per a les terrasses i el 75% en universitats, biblioteques, acadèmies, espectacles i oci.

 

D’esta manera ho ha anunciat este dijous la consellera Ana Barceló en roda de premsa, en la que ha explicat que estos criteris es modificaran en funció de l’evolució de la pandèmia, bé per a «restringir-les per a prendre mesures més dràstiques» si la situació empitjora o es «suavitzaran» si millora.

 

D’esta manera, este divendres 10 de juliol es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la resolució que introduïx una modificació d’algunes activitats i regula unes altres que no estaven regulades. En concret, les aules universitàries estaran al 75% i serà obligatori l’ús de mascareta si no es pot garantir la distància d’1,5 metres.

 

En les activitats a l’aire lliure, es podran reunir un màxim de 300 persones i en espais tancats l’aforament es limita al 75% amb un màxim de 100 persones. Els grups d’activitats a l’aire lliure passen de 15 a 20 persones comptant monitors. Els bars nocturns i discoteques no podran superar el 75% de l’aforament en el seu interior encara que es podrà arribar al 100% en les terrasses si es respecta la distància de seguretat.

 

Biblioteques i museus

De la mateixa manera, l’aforament en biblioteques és del 75% respectant la distància de seguretat, es podran usar els ordinadors i altres mitjans de consultes amb l’obligació d’una posterior neteja, i la quarantena per als préstecs es reduïx de 14 dies a 72 hores.

 

De la mateixa manera, en museus, cines, teatres i centres d’art l’aforament queda en el 75% i els menors de 12 anys hauran d’anar acompanyats sempre per un tutor per a vetlar que complixen les normes de seguretat.

 

Les acadèmies, autoescoles, escoles de música, dansa i teatre també tornaran al 75% de l’aforament i seguint unes «mesures específiques» d’higiene i organització d’espai. La resolució també regularà els espectacles taurins.

Últimes notícies

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.