Sanitat anuncia nous aforaments per a una nova etapa de normalitat en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública publicarà demà divendres una nova resolució que regula els aforaments màxims en esta nova etapa de normalitat de la pandèmia del Covid-19 i que fixa un 100% per a les terrasses i el 75% en universitats, biblioteques, acadèmies, espectacles i oci.

 

D’esta manera ho ha anunciat este dijous la consellera Ana Barceló en roda de premsa, en la que ha explicat que estos criteris es modificaran en funció de l’evolució de la pandèmia, bé per a «restringir-les per a prendre mesures més dràstiques» si la situació empitjora o es «suavitzaran» si millora.

 

D’esta manera, este divendres 10 de juliol es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la resolució que introduïx una modificació d’algunes activitats i regula unes altres que no estaven regulades. En concret, les aules universitàries estaran al 75% i serà obligatori l’ús de mascareta si no es pot garantir la distància d’1,5 metres.

 

En les activitats a l’aire lliure, es podran reunir un màxim de 300 persones i en espais tancats l’aforament es limita al 75% amb un màxim de 100 persones. Els grups d’activitats a l’aire lliure passen de 15 a 20 persones comptant monitors. Els bars nocturns i discoteques no podran superar el 75% de l’aforament en el seu interior encara que es podrà arribar al 100% en les terrasses si es respecta la distància de seguretat.

 

Biblioteques i museus

De la mateixa manera, l’aforament en biblioteques és del 75% respectant la distància de seguretat, es podran usar els ordinadors i altres mitjans de consultes amb l’obligació d’una posterior neteja, i la quarantena per als préstecs es reduïx de 14 dies a 72 hores.

 

De la mateixa manera, en museus, cines, teatres i centres d’art l’aforament queda en el 75% i els menors de 12 anys hauran d’anar acompanyats sempre per un tutor per a vetlar que complixen les normes de seguretat.

 

Les acadèmies, autoescoles, escoles de música, dansa i teatre també tornaran al 75% de l’aforament i seguint unes «mesures específiques» d’higiene i organització d’espai. La resolució també regularà els espectacles taurins.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.

Vint-i-tres detinguts i dos investigats per una onada de robatoris de coure a la província de València

La Guàrdia Civil desarticula diversos grups dedicats al robatori de coure en diferents municipis valencians i comarques, amb 23 detinguts, 2 investigats i desenes de quilos de cable recuperat.

Els transportistes intensifiquen la pressió contra el model d’ITV pública en la Comunitat Valenciana

La patronal del transport en la Comunitat Valenciana impulsa la campanya 'Ni un minut més' per a denunciar el col·lapse de les ITV públiques i exigir canvis abans de l'estiu.

Desarticulat a Villena un clan familiar dedicat al tràfic de drogues per segona vegada

Les quatre detingudes, tres d’elles de la mateixa família, també estan investigades per blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i un augment del 16,5%

L'aeroport de Castelló aconseguix 40.556 passatgers en el primer trimestre de 2026, un 16,5% més que un any abans, impulsat per l'expansió històrica de rutes i freqüències.

Martínez Mus defén negociar amb taxis i VTC perquè la prioritat són els ciutadans

Vicente Martínez Mus insistix que la Generalitat treballa amb taxis i VTC per a aprovar un decret llei de mobilitat centrat en les necessitats dels ciutadans, malgrat la dificultat de conciliar les demandes dels dos sectors.