Sanitat anuncia nous aforaments per a una nova etapa de normalitat en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública publicarà demà divendres una nova resolució que regula els aforaments màxims en esta nova etapa de normalitat de la pandèmia del Covid-19 i que fixa un 100% per a les terrasses i el 75% en universitats, biblioteques, acadèmies, espectacles i oci.

 

D’esta manera ho ha anunciat este dijous la consellera Ana Barceló en roda de premsa, en la que ha explicat que estos criteris es modificaran en funció de l’evolució de la pandèmia, bé per a «restringir-les per a prendre mesures més dràstiques» si la situació empitjora o es «suavitzaran» si millora.

 

D’esta manera, este divendres 10 de juliol es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la resolució que introduïx una modificació d’algunes activitats i regula unes altres que no estaven regulades. En concret, les aules universitàries estaran al 75% i serà obligatori l’ús de mascareta si no es pot garantir la distància d’1,5 metres.

 

En les activitats a l’aire lliure, es podran reunir un màxim de 300 persones i en espais tancats l’aforament es limita al 75% amb un màxim de 100 persones. Els grups d’activitats a l’aire lliure passen de 15 a 20 persones comptant monitors. Els bars nocturns i discoteques no podran superar el 75% de l’aforament en el seu interior encara que es podrà arribar al 100% en les terrasses si es respecta la distància de seguretat.

 

Biblioteques i museus

De la mateixa manera, l’aforament en biblioteques és del 75% respectant la distància de seguretat, es podran usar els ordinadors i altres mitjans de consultes amb l’obligació d’una posterior neteja, i la quarantena per als préstecs es reduïx de 14 dies a 72 hores.

 

De la mateixa manera, en museus, cines, teatres i centres d’art l’aforament queda en el 75% i els menors de 12 anys hauran d’anar acompanyats sempre per un tutor per a vetlar que complixen les normes de seguretat.

 

Les acadèmies, autoescoles, escoles de música, dansa i teatre també tornaran al 75% de l’aforament i seguint unes «mesures específiques» d’higiene i organització d’espai. La resolució també regularà els espectacles taurins.

Últimes notícies

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.

Carlos Romero confia a gaudir al màxim amb el seu perfil ofensiu al Villarreal

El lateral del Villarreal Carlos Romero ha celebrat el seu debut oficial després de dos anys cedit a l’Espanyol i ha assegurat que el seu perfil ofensiu encaixa amb l’estil de l’equip. El jugador ha valorat també la reacció del conjunt groguet en el camp del Racing de Santander, on ha remuntat un 2-0 en contra fins a empatar.