Sanitat anuncia nous aforaments per a una nova etapa de normalitat en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública publicarà demà divendres una nova resolució que regula els aforaments màxims en esta nova etapa de normalitat de la pandèmia del Covid-19 i que fixa un 100% per a les terrasses i el 75% en universitats, biblioteques, acadèmies, espectacles i oci.

 

D’esta manera ho ha anunciat este dijous la consellera Ana Barceló en roda de premsa, en la que ha explicat que estos criteris es modificaran en funció de l’evolució de la pandèmia, bé per a «restringir-les per a prendre mesures més dràstiques» si la situació empitjora o es «suavitzaran» si millora.

 

D’esta manera, este divendres 10 de juliol es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la resolució que introduïx una modificació d’algunes activitats i regula unes altres que no estaven regulades. En concret, les aules universitàries estaran al 75% i serà obligatori l’ús de mascareta si no es pot garantir la distància d’1,5 metres.

 

En les activitats a l’aire lliure, es podran reunir un màxim de 300 persones i en espais tancats l’aforament es limita al 75% amb un màxim de 100 persones. Els grups d’activitats a l’aire lliure passen de 15 a 20 persones comptant monitors. Els bars nocturns i discoteques no podran superar el 75% de l’aforament en el seu interior encara que es podrà arribar al 100% en les terrasses si es respecta la distància de seguretat.

 

Biblioteques i museus

De la mateixa manera, l’aforament en biblioteques és del 75% respectant la distància de seguretat, es podran usar els ordinadors i altres mitjans de consultes amb l’obligació d’una posterior neteja, i la quarantena per als préstecs es reduïx de 14 dies a 72 hores.

 

De la mateixa manera, en museus, cines, teatres i centres d’art l’aforament queda en el 75% i els menors de 12 anys hauran d’anar acompanyats sempre per un tutor per a vetlar que complixen les normes de seguretat.

 

Les acadèmies, autoescoles, escoles de música, dansa i teatre també tornaran al 75% de l’aforament i seguint unes «mesures específiques» d’higiene i organització d’espai. La resolució també regularà els espectacles taurins.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.