Sanitat anuncia nous aforaments per a una nova etapa de normalitat en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública publicarà demà divendres una nova resolució que regula els aforaments màxims en esta nova etapa de normalitat de la pandèmia del Covid-19 i que fixa un 100% per a les terrasses i el 75% en universitats, biblioteques, acadèmies, espectacles i oci.

 

D’esta manera ho ha anunciat este dijous la consellera Ana Barceló en roda de premsa, en la que ha explicat que estos criteris es modificaran en funció de l’evolució de la pandèmia, bé per a «restringir-les per a prendre mesures més dràstiques» si la situació empitjora o es «suavitzaran» si millora.

 

D’esta manera, este divendres 10 de juliol es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la resolució que introduïx una modificació d’algunes activitats i regula unes altres que no estaven regulades. En concret, les aules universitàries estaran al 75% i serà obligatori l’ús de mascareta si no es pot garantir la distància d’1,5 metres.

 

En les activitats a l’aire lliure, es podran reunir un màxim de 300 persones i en espais tancats l’aforament es limita al 75% amb un màxim de 100 persones. Els grups d’activitats a l’aire lliure passen de 15 a 20 persones comptant monitors. Els bars nocturns i discoteques no podran superar el 75% de l’aforament en el seu interior encara que es podrà arribar al 100% en les terrasses si es respecta la distància de seguretat.

 

Biblioteques i museus

De la mateixa manera, l’aforament en biblioteques és del 75% respectant la distància de seguretat, es podran usar els ordinadors i altres mitjans de consultes amb l’obligació d’una posterior neteja, i la quarantena per als préstecs es reduïx de 14 dies a 72 hores.

 

De la mateixa manera, en museus, cines, teatres i centres d’art l’aforament queda en el 75% i els menors de 12 anys hauran d’anar acompanyats sempre per un tutor per a vetlar que complixen les normes de seguretat.

 

Les acadèmies, autoescoles, escoles de música, dansa i teatre també tornaran al 75% de l’aforament i seguint unes «mesures específiques» d’higiene i organització d’espai. La resolució també regularà els espectacles taurins.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.