7.5 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Sanitat posa data al que tot el món esperava: 23 de novembre

 

Fernando Simón va avançar que el govern estava preparant un pla de vacunació contra el Covid-19 i que s’esperava que estiguera llest en les pròximes setmanes, però Salvador Illa va anar més enllà en la roda de premsa del dimecres, 11 de novembre, i va avançar que el Ministeri preveu que este pla estiga llest per al 23 de novembre.

 

Esta estratègia de vacunació, que implicarà vacunar primer als majors de 65 anys i al personal sanitari, considerats els grups de més risc en esta pandèmia, dependrà del fet que es seguisquen els terminis estimats per a l’arribada de les successives vacunes que haurien de començar a generar una certa immunitat de grup en la població, encara que no s’espera que siga un procés ràpid.

 

Salvador Illa va informar que, actualment, les comunitats autònomes i Sanitat estan treballant de manera conjunta al costat de tècnics independents en una estratègia nacional per a la vacunació del Covid-19, i que, una volta llest, es debatrà en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS).

 

El grup de treball està format pel Ministeri de Sanitat i huit comunitats autònomes, dos membres del Comitè de Bioètica, un sociòleg de la Universitat Autònoma de Madrid, un expert en metodologia sobre l’avaluació de programes de vacunació, representants de societats científiques com l’Associació Espanyola de Vacunologia (AEV) o la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC), quatre especialistes en modelització matemàtica de l’Institut de Salut Carles III (ISCIII), representants del Centre Nacional d’Epidemiologia, del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) o l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

 

Espanya començarà a vacunar a finals d’enguany

En este sentit, Illa ha confirmat que Espanya podria estar preparada «a finals d’any per a iniciar els programes de vacunació», després que en els últims dies hi haja hagut notícies sobre dos vacunes que superen el 90% d’efectivitat, la de Pfizer i la que està preparant Rússia.

 

De la primera, Europa ja s’ha garantit la compra d’uns 300 milions de dosis a repartir entre els estats membres, i es calcula que a Espanya li podrien pertànyer uns 20 milions de dosis d’acord amb la seua població. A demés, el govern espanyol també va comprar 31 milions de dosis d’una altra vacuna, la d’Oxford, que també és una de les que està més avançades.

 

L’Executiu espanyol està treballant ja en com es farà en Espanya la distribució de la vacuna, i està començant a elaborar una estratègia que contempla quins grups de persones la rebran primer, els aspectes logístics per a preparar la seua correcta distribució i la formació que hauran de rebre els sanitaris per a aplicar-les. A demés també s’està treballant en com comunicar a la població tot el que tinga a vore amb la vacuna, i probablement s’estudiaran algunes propostes que impliquen fer obligatòria l’aplicació de la vacuna, com el president de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, ja ha plantejat.

 

Al costat de les comunitats autònomes s’ha revisat també els quatre contractes que té la Comissió Europea per a l’adquisició de quatre vacunes: la d’AstraZeneca, la de Sanofi, la de Janssen i la de Pfizer, i també les negociacions que s’estan donant amb Moderna i altres companyies que també estan creant les seues .

Últimes notícies

Pradas subratlla que Mazón no responia i Cuenca nega frenar avisos de confinament

Pradas afirma que no va aconseguir contactar amb Mazón quan es valorava un possible confinament durant la DANA. Cuenca nega frenar avisos i demana criteri jurídic.

Més del 82% dels docents valencians denuncien falta de suport a l’educació pública

Un 82,9% percep escàs suport institucional i un 78,3% veu recursos insuficients. L'estudi de STEs assenyala a més ràtios altes, més burocràcia i un clima d'aula més tibant.

Víctimes de la dana reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans del seu acarament. La jutgessa va acordar la diligència per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa per la gestió de la dana

La jutgessa celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia, que va avalar eixa mesura, xoca amb la versió de l'excap de gabinet.

Víctimes de la DANA increpen a Pradas i Cuenca en el jutjat amb crits de ‘assassins’

Diverses desenes de membres d'associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat en el jutjat de Catarroja i han rebut a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca amb crits de 'assassins'. La protesta ha precedit a l'acarament entre els dos, acordat per la jutgessa per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Associacions de víctimes reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat de Catarroja

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans de l'acarament.

La supervivent del naufragi a Indonèsia agraïx el viscut i promet honrar als seus 4 àngels

Andrea Ortuño ha compartit un missatge en xarxes en el qual agraïx el viscut amb els seus 4 àngels i afirma que seguirà avant per a honrar-los. La busca del xiquet que seguix desaparegut es va donar per finalitzada este divendres després de 15 dies.

La setmana arranca amb cel poc nuvolós, màximes a l’alça i vent fluix en la Comunitat Valenciana

Dilluns amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, màximes en ascens excepte en el litoral de Castelló i el sud d'Alacant. El dimarts a penes canviarà la situació.