Sanitat posa data al que tot el món esperava: 23 de novembre

 

Fernando Simón va avançar que el govern estava preparant un pla de vacunació contra el Covid-19 i que s’esperava que estiguera llest en les pròximes setmanes, però Salvador Illa va anar més enllà en la roda de premsa del dimecres, 11 de novembre, i va avançar que el Ministeri preveu que este pla estiga llest per al 23 de novembre.

 

Esta estratègia de vacunació, que implicarà vacunar primer als majors de 65 anys i al personal sanitari, considerats els grups de més risc en esta pandèmia, dependrà del fet que es seguisquen els terminis estimats per a l’arribada de les successives vacunes que haurien de començar a generar una certa immunitat de grup en la població, encara que no s’espera que siga un procés ràpid.

 

Salvador Illa va informar que, actualment, les comunitats autònomes i Sanitat estan treballant de manera conjunta al costat de tècnics independents en una estratègia nacional per a la vacunació del Covid-19, i que, una volta llest, es debatrà en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS).

 

El grup de treball està format pel Ministeri de Sanitat i huit comunitats autònomes, dos membres del Comitè de Bioètica, un sociòleg de la Universitat Autònoma de Madrid, un expert en metodologia sobre l’avaluació de programes de vacunació, representants de societats científiques com l’Associació Espanyola de Vacunologia (AEV) o la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC), quatre especialistes en modelització matemàtica de l’Institut de Salut Carles III (ISCIII), representants del Centre Nacional d’Epidemiologia, del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) o l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

 

Espanya començarà a vacunar a finals d’enguany

En este sentit, Illa ha confirmat que Espanya podria estar preparada «a finals d’any per a iniciar els programes de vacunació», després que en els últims dies hi haja hagut notícies sobre dos vacunes que superen el 90% d’efectivitat, la de Pfizer i la que està preparant Rússia.

 

De la primera, Europa ja s’ha garantit la compra d’uns 300 milions de dosis a repartir entre els estats membres, i es calcula que a Espanya li podrien pertànyer uns 20 milions de dosis d’acord amb la seua població. A demés, el govern espanyol també va comprar 31 milions de dosis d’una altra vacuna, la d’Oxford, que també és una de les que està més avançades.

 

L’Executiu espanyol està treballant ja en com es farà en Espanya la distribució de la vacuna, i està començant a elaborar una estratègia que contempla quins grups de persones la rebran primer, els aspectes logístics per a preparar la seua correcta distribució i la formació que hauran de rebre els sanitaris per a aplicar-les. A demés també s’està treballant en com comunicar a la població tot el que tinga a vore amb la vacuna, i probablement s’estudiaran algunes propostes que impliquen fer obligatòria l’aplicació de la vacuna, com el president de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, ja ha plantejat.

 

Al costat de les comunitats autònomes s’ha revisat també els quatre contractes que té la Comissió Europea per a l’adquisició de quatre vacunes: la d’AstraZeneca, la de Sanofi, la de Janssen i la de Pfizer, i també les negociacions que s’estan donant amb Moderna i altres companyies que també estan creant les seues .

Últimes notícies

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.