Sanitat posa data al que tot el món esperava: 23 de novembre

 

Fernando Simón va avançar que el govern estava preparant un pla de vacunació contra el Covid-19 i que s’esperava que estiguera llest en les pròximes setmanes, però Salvador Illa va anar més enllà en la roda de premsa del dimecres, 11 de novembre, i va avançar que el Ministeri preveu que este pla estiga llest per al 23 de novembre.

 

Esta estratègia de vacunació, que implicarà vacunar primer als majors de 65 anys i al personal sanitari, considerats els grups de més risc en esta pandèmia, dependrà del fet que es seguisquen els terminis estimats per a l’arribada de les successives vacunes que haurien de començar a generar una certa immunitat de grup en la població, encara que no s’espera que siga un procés ràpid.

 

Salvador Illa va informar que, actualment, les comunitats autònomes i Sanitat estan treballant de manera conjunta al costat de tècnics independents en una estratègia nacional per a la vacunació del Covid-19, i que, una volta llest, es debatrà en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS).

 

El grup de treball està format pel Ministeri de Sanitat i huit comunitats autònomes, dos membres del Comitè de Bioètica, un sociòleg de la Universitat Autònoma de Madrid, un expert en metodologia sobre l’avaluació de programes de vacunació, representants de societats científiques com l’Associació Espanyola de Vacunologia (AEV) o la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC), quatre especialistes en modelització matemàtica de l’Institut de Salut Carles III (ISCIII), representants del Centre Nacional d’Epidemiologia, del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) o l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

 

Espanya començarà a vacunar a finals d’enguany

En este sentit, Illa ha confirmat que Espanya podria estar preparada «a finals d’any per a iniciar els programes de vacunació», després que en els últims dies hi haja hagut notícies sobre dos vacunes que superen el 90% d’efectivitat, la de Pfizer i la que està preparant Rússia.

 

De la primera, Europa ja s’ha garantit la compra d’uns 300 milions de dosis a repartir entre els estats membres, i es calcula que a Espanya li podrien pertànyer uns 20 milions de dosis d’acord amb la seua població. A demés, el govern espanyol també va comprar 31 milions de dosis d’una altra vacuna, la d’Oxford, que també és una de les que està més avançades.

 

L’Executiu espanyol està treballant ja en com es farà en Espanya la distribució de la vacuna, i està començant a elaborar una estratègia que contempla quins grups de persones la rebran primer, els aspectes logístics per a preparar la seua correcta distribució i la formació que hauran de rebre els sanitaris per a aplicar-les. A demés també s’està treballant en com comunicar a la població tot el que tinga a vore amb la vacuna, i probablement s’estudiaran algunes propostes que impliquen fer obligatòria l’aplicació de la vacuna, com el president de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, ja ha plantejat.

 

Al costat de les comunitats autònomes s’ha revisat també els quatre contractes que té la Comissió Europea per a l’adquisició de quatre vacunes: la d’AstraZeneca, la de Sanofi, la de Janssen i la de Pfizer, i també les negociacions que s’estan donant amb Moderna i altres companyies que també estan creant les seues .

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.