Sanitat posa data al que tot el món esperava: 23 de novembre

 

Fernando Simón va avançar que el govern estava preparant un pla de vacunació contra el Covid-19 i que s’esperava que estiguera llest en les pròximes setmanes, però Salvador Illa va anar més enllà en la roda de premsa del dimecres, 11 de novembre, i va avançar que el Ministeri preveu que este pla estiga llest per al 23 de novembre.

 

Esta estratègia de vacunació, que implicarà vacunar primer als majors de 65 anys i al personal sanitari, considerats els grups de més risc en esta pandèmia, dependrà del fet que es seguisquen els terminis estimats per a l’arribada de les successives vacunes que haurien de començar a generar una certa immunitat de grup en la població, encara que no s’espera que siga un procés ràpid.

 

Salvador Illa va informar que, actualment, les comunitats autònomes i Sanitat estan treballant de manera conjunta al costat de tècnics independents en una estratègia nacional per a la vacunació del Covid-19, i que, una volta llest, es debatrà en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS).

 

El grup de treball està format pel Ministeri de Sanitat i huit comunitats autònomes, dos membres del Comitè de Bioètica, un sociòleg de la Universitat Autònoma de Madrid, un expert en metodologia sobre l’avaluació de programes de vacunació, representants de societats científiques com l’Associació Espanyola de Vacunologia (AEV) o la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC), quatre especialistes en modelització matemàtica de l’Institut de Salut Carles III (ISCIII), representants del Centre Nacional d’Epidemiologia, del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) o l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

 

Espanya començarà a vacunar a finals d’enguany

En este sentit, Illa ha confirmat que Espanya podria estar preparada «a finals d’any per a iniciar els programes de vacunació», després que en els últims dies hi haja hagut notícies sobre dos vacunes que superen el 90% d’efectivitat, la de Pfizer i la que està preparant Rússia.

 

De la primera, Europa ja s’ha garantit la compra d’uns 300 milions de dosis a repartir entre els estats membres, i es calcula que a Espanya li podrien pertànyer uns 20 milions de dosis d’acord amb la seua població. A demés, el govern espanyol també va comprar 31 milions de dosis d’una altra vacuna, la d’Oxford, que també és una de les que està més avançades.

 

L’Executiu espanyol està treballant ja en com es farà en Espanya la distribució de la vacuna, i està començant a elaborar una estratègia que contempla quins grups de persones la rebran primer, els aspectes logístics per a preparar la seua correcta distribució i la formació que hauran de rebre els sanitaris per a aplicar-les. A demés també s’està treballant en com comunicar a la població tot el que tinga a vore amb la vacuna, i probablement s’estudiaran algunes propostes que impliquen fer obligatòria l’aplicació de la vacuna, com el president de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, ja ha plantejat.

 

Al costat de les comunitats autònomes s’ha revisat també els quatre contractes que té la Comissió Europea per a l’adquisició de quatre vacunes: la d’AstraZeneca, la de Sanofi, la de Janssen i la de Pfizer, i també les negociacions que s’estan donant amb Moderna i altres companyies que també estan creant les seues .

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.