14.5 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Sanitat contractarà a 7.357 professionals per a les vacances d’estiu

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública destinarà 68,8 milions d’euros al Pla de Vacances d’Estiu, uns fons que es destinaran tant a contractes de substitució per a cobrir al personal sanitari que es troba de vacances, com al Pla de reforç de personal dels centres d’Atenció Primària i consultoris de les zones de major afluència turística, de manera que es garantisca la cobertura assistencial en tota la Comunitat Valenciana durant els pròxims mesos.

Aquest programa de substitucions i reforços amb els quals la Conselleria planifica i adapta els seus recursos a les demandes assistencials particulars del període estival incrementa enguany en 5 milions d’euros el pressupost destinat al Pla de Vacances de l’any passat, que va ascendir a 64,9 milions d’euros.

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, ha assenyalat que “aquest increment pressupostari mostra el gran esforç que realitza la Conselleria de Sanitat per a fer compatibles les merescudes vacances del personal sanitari amb poder oferir la millor prestació assistencial durant els mesos d’estiu”.

El Pla contempla la contractació de 7.357 professionals. D’ells, l’11,55% corresponen a personal facultatiu, un 34,98% a infermeres, el 23,34% són contractacions a tècnics de cures i auxiliars d’infermeria, el 5,26% tècnics especialistes, el 12,53% zeladors, 1,21% matrones, 0,91% fisioterapeutes i un 10,23% personal no sanitari.

Reforç en 56 centres d’atenció sanitària de costa

Amb la finalitat de millorar l’atenció sanitària en zones turístiques de major afluència, la Conselleria de Sanitat ha planificat accions de reforç en 56 centres d’atenció sanitària en la costa, ja siga amb l’obertura de consultoris estivals o l’increment de personal en centres de salut o consultoris de platja.

D’aquesta manera, s’augmenten els recursos assistencials en les zones de major increment de població segons les necessitats assistencials detectades pels diferents departaments de salut. En concret, s’obriran 21 consultoris auxiliars i es contractaran professionals de reforç en un total de 35 centres de salut situats en la costa.

D’aquesta manera, a Castelló s’obriran consultoris d’estiu en: Torreblanca-Torrenostra, Orpesa-La Marina, Orpesa-La Petxina, Benicàssim-Vila-real, Benicàssim Atlanta, Moncofa i Borriana. A més, es reforçaran amb més personal el centre de salut de Peníscola, el consultori Alcalà de Xivert d’Alcossebre, Orpesa i Benicàssim.

A València, durant l’estiu obriran els següents consultoris: El Puig, Puçol, Perellonet, El Saler, Daimús Platja de Gandia, Miramar Platja de Gandia, Xeraco, Oliva, Tavernes de la Valldigna platja, Bellreguard i Piles. Així mateix, es reforçaran amb un increment de personal els centres de Canet d’en Berenguer, Port de Sagunt, platja de la Pobla de Farnals, Port-Saplaya, Oasi Cullera, CSI Cullera, El Perelló, Sueca, Grau de Gandia.

Finalment, a Alacant es potenciarà l’atenció sanitària amb l’obertura dels consultoris en: Urbanova d’Alacant, Santa Pola Casa de la Mar, Santa Pola Platja Lisa. A més, es reforçarà l’atenció amb més treballadors en els següents centres: cala Vila Joiosa, Rincón de Loix, Cala Finestrat, Altea, Foietes, Cala Benidorm, Tomás Ortuño, Almàssera de Tonda, El Campello, Mutxavista, Cap Hortes, Platja de Sant Joan, Alacant Illa de Tabarca, Santa Pola Gran Alacant, Elx Els Arenals, Elx Marina, Altet, Santa Pola, Guardamar del Segura, La Lloma, Orihuela i Pilar de la Horadada.

Últimes notícies

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.

Omar Mascarell lidera el 3-1 i saca al Mallorca del descens

El Mallorca va véncer 3-1 a l'Elx amb una actuació decisiva d'Omar Mascarell, autor d'un gol i una assistència. El triomf el va traure de la zona de descens