Sanitat contractarà a 7.357 professionals per a les vacances d’estiu

Ejemplo de shortcode con estilo
Durant l'època estival s'incrementa l'atenció en 56 centres sanitaris situats en les zones costaneres de major afluència

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública destinarà 68,8 milions d’euros al Pla de Vacances d’Estiu, uns fons que es destinaran tant a contractes de substitució per a cobrir al personal sanitari que es troba de vacances, com al Pla de reforç de personal dels centres d’Atenció Primària i consultoris de les zones de major afluència turística, de manera que es garantisca la cobertura assistencial en tota la Comunitat Valenciana durant els pròxims mesos.

Aquest programa de substitucions i reforços amb els quals la Conselleria planifica i adapta els seus recursos a les demandes assistencials particulars del període estival incrementa enguany en 5 milions d’euros el pressupost destinat al Pla de Vacances de l’any passat, que va ascendir a 64,9 milions d’euros.

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, ha assenyalat que “aquest increment pressupostari mostra el gran esforç que realitza la Conselleria de Sanitat per a fer compatibles les merescudes vacances del personal sanitari amb poder oferir la millor prestació assistencial durant els mesos d’estiu”.

El Pla contempla la contractació de 7.357 professionals. D’ells, l’11,55% corresponen a personal facultatiu, un 34,98% a infermeres, el 23,34% són contractacions a tècnics de cures i auxiliars d’infermeria, el 5,26% tècnics especialistes, el 12,53% zeladors, 1,21% matrones, 0,91% fisioterapeutes i un 10,23% personal no sanitari.

Reforç en 56 centres d’atenció sanitària de costa

Amb la finalitat de millorar l’atenció sanitària en zones turístiques de major afluència, la Conselleria de Sanitat ha planificat accions de reforç en 56 centres d’atenció sanitària en la costa, ja siga amb l’obertura de consultoris estivals o l’increment de personal en centres de salut o consultoris de platja.

D’aquesta manera, s’augmenten els recursos assistencials en les zones de major increment de població segons les necessitats assistencials detectades pels diferents departaments de salut. En concret, s’obriran 21 consultoris auxiliars i es contractaran professionals de reforç en un total de 35 centres de salut situats en la costa.

D’aquesta manera, a Castelló s’obriran consultoris d’estiu en: Torreblanca-Torrenostra, Orpesa-La Marina, Orpesa-La Petxina, Benicàssim-Vila-real, Benicàssim Atlanta, Moncofa i Borriana. A més, es reforçaran amb més personal el centre de salut de Peníscola, el consultori Alcalà de Xivert d’Alcossebre, Orpesa i Benicàssim.

A València, durant l’estiu obriran els següents consultoris: El Puig, Puçol, Perellonet, El Saler, Daimús Platja de Gandia, Miramar Platja de Gandia, Xeraco, Oliva, Tavernes de la Valldigna platja, Bellreguard i Piles. Així mateix, es reforçaran amb un increment de personal els centres de Canet d’en Berenguer, Port de Sagunt, platja de la Pobla de Farnals, Port-Saplaya, Oasi Cullera, CSI Cullera, El Perelló, Sueca, Grau de Gandia.

Finalment, a Alacant es potenciarà l’atenció sanitària amb l’obertura dels consultoris en: Urbanova d’Alacant, Santa Pola Casa de la Mar, Santa Pola Platja Lisa. A més, es reforçarà l’atenció amb més treballadors en els següents centres: cala Vila Joiosa, Rincón de Loix, Cala Finestrat, Altea, Foietes, Cala Benidorm, Tomás Ortuño, Almàssera de Tonda, El Campello, Mutxavista, Cap Hortes, Platja de Sant Joan, Alacant Illa de Tabarca, Santa Pola Gran Alacant, Elx Els Arenals, Elx Marina, Altet, Santa Pola, Guardamar del Segura, La Lloma, Orihuela i Pilar de la Horadada.

Últimes notícies

Rescatats dos xiquets perduts en muntanyes de Benidorm i Elda

Dos xiquets de 8 i 10 anys han sigut rescatats amb els seus pares en muntanyes de Benidorm i Elda. Els bombers també han auxiliat quatre excursionistes en altres rescats.

Aguirre celebra el triomf del València davant l’Elx després de la derrota

El València ha guanyat 0-1 a Elx i Javier Aguirre ha destacat la importància dels tres punts després de l’última derrota i abans del pròxim partit davant del Real Madrid.

Sadiq dona al Valencia la primera victòria de l’era Aguirre davant l’Elche

Un gol de Sadiq en la segona part ha donat al Valencia la primera victòria de l’era Javier Aguirre. L’Elche continua sense guanyar a casa esta temporada.

El Valencia Basket arrasa el MoraBanc Andorra amb un últim quart demolidor

El Valencia Basket ha guanyat 79-111 el MoraBanc Andorra després d’un parcial final d’11-34. Armoni Brooks ha anotat 23 punts.

Juan Carlos Ferrero s’incorpora a l’equip tècnic de Ben Sheltton per a la temporada 2027

Juan Carlos Ferrero s’unirà a l’equip tècnic de Ben Shelton en 2027, junt amb Bryan Shelton. El nord-americà és el número quatre del món.

L’Acero i l’Hércules B es reparteixen els punts sense gols a Sagunt

El CD Acero i l’Hércules B han empatat 0-0 a El Fornás, en la novena jornada del grup VI de Tercera Federació. Els locals han tingut les millors ocasions, però no han pogut marcar.

Novembre comença amb màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

El primer dia de novembre ha deixat màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana. València ha registrat 26,3 graus.

Mor als 81 anys Miquel Navarro, referent de l’escultura valenciana

L’escultor de Mislata ha mort als 81 anys. La seua obra, present en museus internacionals, ha convertit paisatges urbans en escultures.