Sanitat contractarà a 7.357 professionals per a les vacances d’estiu

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública destinarà 68,8 milions d’euros al Pla de Vacances d’Estiu, uns fons que es destinaran tant a contractes de substitució per a cobrir al personal sanitari que es troba de vacances, com al Pla de reforç de personal dels centres d’Atenció Primària i consultoris de les zones de major afluència turística, de manera que es garantisca la cobertura assistencial en tota la Comunitat Valenciana durant els pròxims mesos.

Aquest programa de substitucions i reforços amb els quals la Conselleria planifica i adapta els seus recursos a les demandes assistencials particulars del període estival incrementa enguany en 5 milions d’euros el pressupost destinat al Pla de Vacances de l’any passat, que va ascendir a 64,9 milions d’euros.

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, ha assenyalat que “aquest increment pressupostari mostra el gran esforç que realitza la Conselleria de Sanitat per a fer compatibles les merescudes vacances del personal sanitari amb poder oferir la millor prestació assistencial durant els mesos d’estiu”.

El Pla contempla la contractació de 7.357 professionals. D’ells, l’11,55% corresponen a personal facultatiu, un 34,98% a infermeres, el 23,34% són contractacions a tècnics de cures i auxiliars d’infermeria, el 5,26% tècnics especialistes, el 12,53% zeladors, 1,21% matrones, 0,91% fisioterapeutes i un 10,23% personal no sanitari.

Reforç en 56 centres d’atenció sanitària de costa

Amb la finalitat de millorar l’atenció sanitària en zones turístiques de major afluència, la Conselleria de Sanitat ha planificat accions de reforç en 56 centres d’atenció sanitària en la costa, ja siga amb l’obertura de consultoris estivals o l’increment de personal en centres de salut o consultoris de platja.

D’aquesta manera, s’augmenten els recursos assistencials en les zones de major increment de població segons les necessitats assistencials detectades pels diferents departaments de salut. En concret, s’obriran 21 consultoris auxiliars i es contractaran professionals de reforç en un total de 35 centres de salut situats en la costa.

D’aquesta manera, a Castelló s’obriran consultoris d’estiu en: Torreblanca-Torrenostra, Orpesa-La Marina, Orpesa-La Petxina, Benicàssim-Vila-real, Benicàssim Atlanta, Moncofa i Borriana. A més, es reforçaran amb més personal el centre de salut de Peníscola, el consultori Alcalà de Xivert d’Alcossebre, Orpesa i Benicàssim.

A València, durant l’estiu obriran els següents consultoris: El Puig, Puçol, Perellonet, El Saler, Daimús Platja de Gandia, Miramar Platja de Gandia, Xeraco, Oliva, Tavernes de la Valldigna platja, Bellreguard i Piles. Així mateix, es reforçaran amb un increment de personal els centres de Canet d’en Berenguer, Port de Sagunt, platja de la Pobla de Farnals, Port-Saplaya, Oasi Cullera, CSI Cullera, El Perelló, Sueca, Grau de Gandia.

Finalment, a Alacant es potenciarà l’atenció sanitària amb l’obertura dels consultoris en: Urbanova d’Alacant, Santa Pola Casa de la Mar, Santa Pola Platja Lisa. A més, es reforçarà l’atenció amb més treballadors en els següents centres: cala Vila Joiosa, Rincón de Loix, Cala Finestrat, Altea, Foietes, Cala Benidorm, Tomás Ortuño, Almàssera de Tonda, El Campello, Mutxavista, Cap Hortes, Platja de Sant Joan, Alacant Illa de Tabarca, Santa Pola Gran Alacant, Elx Els Arenals, Elx Marina, Altet, Santa Pola, Guardamar del Segura, La Lloma, Orihuela i Pilar de la Horadada.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.