Sanitat contractarà a 7.357 professionals per a les vacances d’estiu

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública destinarà 68,8 milions d’euros al Pla de Vacances d’Estiu, uns fons que es destinaran tant a contractes de substitució per a cobrir al personal sanitari que es troba de vacances, com al Pla de reforç de personal dels centres d’Atenció Primària i consultoris de les zones de major afluència turística, de manera que es garantisca la cobertura assistencial en tota la Comunitat Valenciana durant els pròxims mesos.

Aquest programa de substitucions i reforços amb els quals la Conselleria planifica i adapta els seus recursos a les demandes assistencials particulars del període estival incrementa enguany en 5 milions d’euros el pressupost destinat al Pla de Vacances de l’any passat, que va ascendir a 64,9 milions d’euros.

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, ha assenyalat que “aquest increment pressupostari mostra el gran esforç que realitza la Conselleria de Sanitat per a fer compatibles les merescudes vacances del personal sanitari amb poder oferir la millor prestació assistencial durant els mesos d’estiu”.

El Pla contempla la contractació de 7.357 professionals. D’ells, l’11,55% corresponen a personal facultatiu, un 34,98% a infermeres, el 23,34% són contractacions a tècnics de cures i auxiliars d’infermeria, el 5,26% tècnics especialistes, el 12,53% zeladors, 1,21% matrones, 0,91% fisioterapeutes i un 10,23% personal no sanitari.

Reforç en 56 centres d’atenció sanitària de costa

Amb la finalitat de millorar l’atenció sanitària en zones turístiques de major afluència, la Conselleria de Sanitat ha planificat accions de reforç en 56 centres d’atenció sanitària en la costa, ja siga amb l’obertura de consultoris estivals o l’increment de personal en centres de salut o consultoris de platja.

D’aquesta manera, s’augmenten els recursos assistencials en les zones de major increment de població segons les necessitats assistencials detectades pels diferents departaments de salut. En concret, s’obriran 21 consultoris auxiliars i es contractaran professionals de reforç en un total de 35 centres de salut situats en la costa.

D’aquesta manera, a Castelló s’obriran consultoris d’estiu en: Torreblanca-Torrenostra, Orpesa-La Marina, Orpesa-La Petxina, Benicàssim-Vila-real, Benicàssim Atlanta, Moncofa i Borriana. A més, es reforçaran amb més personal el centre de salut de Peníscola, el consultori Alcalà de Xivert d’Alcossebre, Orpesa i Benicàssim.

A València, durant l’estiu obriran els següents consultoris: El Puig, Puçol, Perellonet, El Saler, Daimús Platja de Gandia, Miramar Platja de Gandia, Xeraco, Oliva, Tavernes de la Valldigna platja, Bellreguard i Piles. Així mateix, es reforçaran amb un increment de personal els centres de Canet d’en Berenguer, Port de Sagunt, platja de la Pobla de Farnals, Port-Saplaya, Oasi Cullera, CSI Cullera, El Perelló, Sueca, Grau de Gandia.

Finalment, a Alacant es potenciarà l’atenció sanitària amb l’obertura dels consultoris en: Urbanova d’Alacant, Santa Pola Casa de la Mar, Santa Pola Platja Lisa. A més, es reforçarà l’atenció amb més treballadors en els següents centres: cala Vila Joiosa, Rincón de Loix, Cala Finestrat, Altea, Foietes, Cala Benidorm, Tomás Ortuño, Almàssera de Tonda, El Campello, Mutxavista, Cap Hortes, Platja de Sant Joan, Alacant Illa de Tabarca, Santa Pola Gran Alacant, Elx Els Arenals, Elx Marina, Altet, Santa Pola, Guardamar del Segura, La Lloma, Orihuela i Pilar de la Horadada.

Últimes notícies

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.

El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem sol·licita per tercera vegada al Parlament Europeu el suplicatori per a retirar la immunitat a l'eurodiputat Luis Perez, Alvise, i investigar-li per presumpte assetjament i revelacion de secrets a exmembres del seu partit.

Catalá reclama al Govern una reunió pel Sidi Saler després d’un any sense resposta

L'alcaldessa de València, María José Catalá, manté la seua exigència de reunir-se amb el Ministeri per a la Transició Ecològica per a definir el futur de l'antic hotel Sidi Saler, tancat i abandonat, després de més d'un any sense resposta.