Sanitat contractarà a 7.357 professionals per a les vacances d’estiu

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública destinarà 68,8 milions d’euros al Pla de Vacances d’Estiu, uns fons que es destinaran tant a contractes de substitució per a cobrir al personal sanitari que es troba de vacances, com al Pla de reforç de personal dels centres d’Atenció Primària i consultoris de les zones de major afluència turística, de manera que es garantisca la cobertura assistencial en tota la Comunitat Valenciana durant els pròxims mesos.

Aquest programa de substitucions i reforços amb els quals la Conselleria planifica i adapta els seus recursos a les demandes assistencials particulars del període estival incrementa enguany en 5 milions d’euros el pressupost destinat al Pla de Vacances de l’any passat, que va ascendir a 64,9 milions d’euros.

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, ha assenyalat que “aquest increment pressupostari mostra el gran esforç que realitza la Conselleria de Sanitat per a fer compatibles les merescudes vacances del personal sanitari amb poder oferir la millor prestació assistencial durant els mesos d’estiu”.

El Pla contempla la contractació de 7.357 professionals. D’ells, l’11,55% corresponen a personal facultatiu, un 34,98% a infermeres, el 23,34% són contractacions a tècnics de cures i auxiliars d’infermeria, el 5,26% tècnics especialistes, el 12,53% zeladors, 1,21% matrones, 0,91% fisioterapeutes i un 10,23% personal no sanitari.

Reforç en 56 centres d’atenció sanitària de costa

Amb la finalitat de millorar l’atenció sanitària en zones turístiques de major afluència, la Conselleria de Sanitat ha planificat accions de reforç en 56 centres d’atenció sanitària en la costa, ja siga amb l’obertura de consultoris estivals o l’increment de personal en centres de salut o consultoris de platja.

D’aquesta manera, s’augmenten els recursos assistencials en les zones de major increment de població segons les necessitats assistencials detectades pels diferents departaments de salut. En concret, s’obriran 21 consultoris auxiliars i es contractaran professionals de reforç en un total de 35 centres de salut situats en la costa.

D’aquesta manera, a Castelló s’obriran consultoris d’estiu en: Torreblanca-Torrenostra, Orpesa-La Marina, Orpesa-La Petxina, Benicàssim-Vila-real, Benicàssim Atlanta, Moncofa i Borriana. A més, es reforçaran amb més personal el centre de salut de Peníscola, el consultori Alcalà de Xivert d’Alcossebre, Orpesa i Benicàssim.

A València, durant l’estiu obriran els següents consultoris: El Puig, Puçol, Perellonet, El Saler, Daimús Platja de Gandia, Miramar Platja de Gandia, Xeraco, Oliva, Tavernes de la Valldigna platja, Bellreguard i Piles. Així mateix, es reforçaran amb un increment de personal els centres de Canet d’en Berenguer, Port de Sagunt, platja de la Pobla de Farnals, Port-Saplaya, Oasi Cullera, CSI Cullera, El Perelló, Sueca, Grau de Gandia.

Finalment, a Alacant es potenciarà l’atenció sanitària amb l’obertura dels consultoris en: Urbanova d’Alacant, Santa Pola Casa de la Mar, Santa Pola Platja Lisa. A més, es reforçarà l’atenció amb més treballadors en els següents centres: cala Vila Joiosa, Rincón de Loix, Cala Finestrat, Altea, Foietes, Cala Benidorm, Tomás Ortuño, Almàssera de Tonda, El Campello, Mutxavista, Cap Hortes, Platja de Sant Joan, Alacant Illa de Tabarca, Santa Pola Gran Alacant, Elx Els Arenals, Elx Marina, Altet, Santa Pola, Guardamar del Segura, La Lloma, Orihuela i Pilar de la Horadada.

Últimes notícies

Inici de setmana amb temps estable, pujada de màximes i vent molt fort en el nord de la Comunitat Valenciana

La setmana entre març i abril arranca en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, màximes a l'alça, mínimes encara fredes en zones de l'interior i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València.

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.