Sanitat anuncia el protocol per a la vacunació massiva del Covid-19 en el territori valencià

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Conselleria de Sanitat està preparant a tots els departaments de salut per a coordinar el procés de vacunació massiva, de manera que comence a partir d’abril.   Per a això, ha remés a les gerències un protocol d’actuació en el que s’expliquen les condicions que han de complir tant els espais que albergaran […]

 

La Conselleria de Sanitat està preparant a tots els departaments de salut per a coordinar el procés de vacunació massiva, de manera que comence a partir d’abril.

 

Per a això, ha remés a les gerències un protocol d’actuació en el que s’expliquen les condicions que han de complir tant els espais que albergaran els circuits de vacunació com els criteris assistencials quant als equips de vacunació específics i la preparació dels materials necessaris per a poder dur-ho a terme.

 

Sanitat ha establit el protocol tenint en compte la necessitat de dur a terme un procés de vacunació efectiu, àgil i equitatiu i, tenint en compte a demés, la necessitat de continuar amb l’assistència sanitària habitual dels centres sanitaris.

 

Espais de vacunació específics

En els centres de salut es vacunarà a la població vulnerable i, per a la població general, s’han establit els espais de vacunació específics. El procés s’ha dissenyat amb la finalitat d’administrar les vacunes al màxim de la població indicada i en el menor temps possible.

 

Segons ha informat en un comunicat el departament que dirigix Ana Barceló, la previsió és fer una mitjana de 400.000 vacunacions setmanals en la Comunitat Valenciana. Per a això, s’han establit tres tipus de demarcacions per a reagrupar als municipis en funció del número de població i tenint en compte el número de sessions que ha de dur a terme cada equip de vacunació específic per a arribar a tota la població diana.

 

En els municipis de menys de 10.000 habitants que compten amb punt de vacunació, este se situarà al costat d’un centre de salut o en locals municipals; en els de 10.000 a 50.000, la ubicació serà en locals municipals definits pel departament de salut i en els de més de 50.000, està previst establir-la als hospitals de campanya i en altres espais definits per Sanitat, com la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, la Ciutat de la Llum d’Alacant, la Institució Firal Alacantina (IFA) d’Elx i l’Auditori i Palau de Congressos de Castelló.

 

Accessibles amb cotxe i transport públic

A demés, els espais de vacunació han d’estar situats el més pròxim possible als nuclis de població i han de ser accessibles mitjançant vehicles particulars i transport públic, així com reunir les condicions adequades per a establir els circuits d’entrada i eixida.

 

Un altre dels criteris contemplats en el protocol és la dotació de recursos humans per a poder dur a terme la vacunació massiva. Per este motiu, es crearan equips específics, que coordinaran tot el procés de vacunació des de l’arribada del pacient fins que és vacunat. Estaran formats per dos infermeres, un administratiu, personal facultatiu, auxiliars d’infermeria, així com zeladors i personal de seguretat.

 

D’altra banda, en els punts de vacunació s’establiran àrees diferenciades habilitant un circuit unidireccional amb la finalitat de mantindre la distància de seguretat i establir les mesures preventives, des que arriba el pacient fins que passa a la sala postvacunació en la qual ha de romandre almenys 15 minuts per si hi haguera alguna reacció adversa.

 

161 punts de vacunació en el territori valencià

Sanitat ha establit 161 punts de vacunació diferents al llarg de tota la Comunitat Valenciana en funció de la població que rebrà la vacuna en cadascun d’ells, juntament amb els grans centres de vacunació en Castelló, València, Alacant i Elx. A la resta se’ls assignarà un punt de vacunació de referència en poblacions pròximes. En total, són 3.915.482 persones d’entre 18 i 80 anys, a excepció dels grups que ja han rebut la vacuna.

 

En els municipis de menys de 50.000 habitants es vacunarà en Morella, Peníscola, Traiguera, Alcalà de Xivert, Benicarló, Vinaròs, Cabanes, Albocàsser, Vall d’Alba, Orpesa, l’Alcora, Benicàssim, el Grau de Castelló, Almassora, Montanejos, Betxí, Nules, Onda, la Vall d’Uixó i Borriana, a la província de Castelló.

 

En València, al Puig de Santa Maria, Faura, Estivella, Almenara, Puçol, Segorbe, Rafelbunyol, Tavernes Blanques, Meliana, Almàssera, Museros, Foios, Alboraia, Massamagrell, Ademuz, Rocafort, Chelva, Benaguasil, Vilamarxant, Godella, la Pobla de Vallbona, Moncada, l’Eliana, Bétera, Llíria, Burjassot, Massanassa, Alcàsser, Albal, Silla i Catarroja.

 

Els punts de vacunació de part del territori valencià

També hi haurà punt de vacunació en Aiora, Utiel, Requena, Picanya, Montserrat, Picassent, Paiporta, Alaquàs, Xirivella, Sedaví, Benetússer, Alfafar, Benifaió, Almussafes, Alginet, Alberic, L’Alcúdia, Carcaixent, Carlet, Cullera, Algemesí, Sueca, Alzira, Castelló de Rugat, Vilallonga, Grau de Gandia, Tavernes de la Valldigna, Oliva, Bellreguard, Moixent, la Pobla Llarga, Albaida, L’Olleria, Benigànim, Chella, Canals, Xàtiva, Ontinyent, Rojales, Cheste, Torís, Chiva, Buñol, Riba-Roja de Túria, Quart de Poblet, Manises, Aldaia i Mislata.

 

La província d’Alacant disposarà de punts de vacunació a Orba, El Verger, Pedreguer, Ondara, Pego, Teulada, Benissa, Calp, Xàbia, Dénia, Banyeres de Mariola, Onil, Castalla, Cocentaina, Muro de Alcoy, Ibi, Callosa d’en Sarrià, l’Alfàs del Pi, La Nucia, Altea, la Vila Joiosa, Xixona, Sant Joan d’Alacant, Mutxamel, El Campello, Biar, el Pinós, Sax, Monòver, Novelda, Villena, Monforte del Cid, Santa Pola, Dolores, Catral, Bigastro, Albatera, Almoradí, Callosa de Segura, San Miguel de Salinas, Pilar de la Horadada i Guardamar del Segura, Aspe i Crevillent.

 

En municipis de més de 50.000 habitants hi haurà punt de vacunació en Vila-real, Sagunt, Port de Sagunt, Paterna, Torrent, Gandia, Alcoi, Benidorm, Petrer, Elda, Sant Vicent del Raspeig, Orihuela i Torrevieja.

Últimes notícies

Sánchez viurà de primera mà els danys de la DANA a Oliva este dimarts

Pedro Sánchez visitarà dimarts el Puesto de Mando Avanzado dOliva, on es reunirà amb responsables demergències i alcaldes afectats per la DANA. La visita acabarà amb una declaració institucional als mitjans.

Gerard Moreno confia que el Vila-real pot guanyar a Anfield

Gerard Moreno assegura abans del partit de Champions contra el Liverpool que el Vila-real està preparat per guanyar a Anfield i encadenar la segona victòria europea seguida, després d’imposar-se al Nàpols.

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.