16.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Sanitat anuncia el protocol per a la vacunació massiva del Covid-19 en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat està preparant a tots els departaments de salut per a coordinar el procés de vacunació massiva, de manera que comence a partir d’abril.

 

Per a això, ha remés a les gerències un protocol d’actuació en el que s’expliquen les condicions que han de complir tant els espais que albergaran els circuits de vacunació com els criteris assistencials quant als equips de vacunació específics i la preparació dels materials necessaris per a poder dur-ho a terme.

 

Sanitat ha establit el protocol tenint en compte la necessitat de dur a terme un procés de vacunació efectiu, àgil i equitatiu i, tenint en compte a demés, la necessitat de continuar amb l’assistència sanitària habitual dels centres sanitaris.

 

Espais de vacunació específics

En els centres de salut es vacunarà a la població vulnerable i, per a la població general, s’han establit els espais de vacunació específics. El procés s’ha dissenyat amb la finalitat d’administrar les vacunes al màxim de la població indicada i en el menor temps possible.

 

Segons ha informat en un comunicat el departament que dirigix Ana Barceló, la previsió és fer una mitjana de 400.000 vacunacions setmanals en la Comunitat Valenciana. Per a això, s’han establit tres tipus de demarcacions per a reagrupar als municipis en funció del número de població i tenint en compte el número de sessions que ha de dur a terme cada equip de vacunació específic per a arribar a tota la població diana.

 

En els municipis de menys de 10.000 habitants que compten amb punt de vacunació, este se situarà al costat d’un centre de salut o en locals municipals; en els de 10.000 a 50.000, la ubicació serà en locals municipals definits pel departament de salut i en els de més de 50.000, està previst establir-la als hospitals de campanya i en altres espais definits per Sanitat, com la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, la Ciutat de la Llum d’Alacant, la Institució Firal Alacantina (IFA) d’Elx i l’Auditori i Palau de Congressos de Castelló.

 

Accessibles amb cotxe i transport públic

A demés, els espais de vacunació han d’estar situats el més pròxim possible als nuclis de població i han de ser accessibles mitjançant vehicles particulars i transport públic, així com reunir les condicions adequades per a establir els circuits d’entrada i eixida.

 

Un altre dels criteris contemplats en el protocol és la dotació de recursos humans per a poder dur a terme la vacunació massiva. Per este motiu, es crearan equips específics, que coordinaran tot el procés de vacunació des de l’arribada del pacient fins que és vacunat. Estaran formats per dos infermeres, un administratiu, personal facultatiu, auxiliars d’infermeria, així com zeladors i personal de seguretat.

 

D’altra banda, en els punts de vacunació s’establiran àrees diferenciades habilitant un circuit unidireccional amb la finalitat de mantindre la distància de seguretat i establir les mesures preventives, des que arriba el pacient fins que passa a la sala postvacunació en la qual ha de romandre almenys 15 minuts per si hi haguera alguna reacció adversa.

 

161 punts de vacunació en el territori valencià

Sanitat ha establit 161 punts de vacunació diferents al llarg de tota la Comunitat Valenciana en funció de la població que rebrà la vacuna en cadascun d’ells, juntament amb els grans centres de vacunació en Castelló, València, Alacant i Elx. A la resta se’ls assignarà un punt de vacunació de referència en poblacions pròximes. En total, són 3.915.482 persones d’entre 18 i 80 anys, a excepció dels grups que ja han rebut la vacuna.

 

En els municipis de menys de 50.000 habitants es vacunarà en Morella, Peníscola, Traiguera, Alcalà de Xivert, Benicarló, Vinaròs, Cabanes, Albocàsser, Vall d’Alba, Orpesa, l’Alcora, Benicàssim, el Grau de Castelló, Almassora, Montanejos, Betxí, Nules, Onda, la Vall d’Uixó i Borriana, a la província de Castelló.

 

En València, al Puig de Santa Maria, Faura, Estivella, Almenara, Puçol, Segorbe, Rafelbunyol, Tavernes Blanques, Meliana, Almàssera, Museros, Foios, Alboraia, Massamagrell, Ademuz, Rocafort, Chelva, Benaguasil, Vilamarxant, Godella, la Pobla de Vallbona, Moncada, l’Eliana, Bétera, Llíria, Burjassot, Massanassa, Alcàsser, Albal, Silla i Catarroja.

 

Els punts de vacunació de part del territori valencià

També hi haurà punt de vacunació en Aiora, Utiel, Requena, Picanya, Montserrat, Picassent, Paiporta, Alaquàs, Xirivella, Sedaví, Benetússer, Alfafar, Benifaió, Almussafes, Alginet, Alberic, L’Alcúdia, Carcaixent, Carlet, Cullera, Algemesí, Sueca, Alzira, Castelló de Rugat, Vilallonga, Grau de Gandia, Tavernes de la Valldigna, Oliva, Bellreguard, Moixent, la Pobla Llarga, Albaida, L’Olleria, Benigànim, Chella, Canals, Xàtiva, Ontinyent, Rojales, Cheste, Torís, Chiva, Buñol, Riba-Roja de Túria, Quart de Poblet, Manises, Aldaia i Mislata.

 

La província d’Alacant disposarà de punts de vacunació a Orba, El Verger, Pedreguer, Ondara, Pego, Teulada, Benissa, Calp, Xàbia, Dénia, Banyeres de Mariola, Onil, Castalla, Cocentaina, Muro de Alcoy, Ibi, Callosa d’en Sarrià, l’Alfàs del Pi, La Nucia, Altea, la Vila Joiosa, Xixona, Sant Joan d’Alacant, Mutxamel, El Campello, Biar, el Pinós, Sax, Monòver, Novelda, Villena, Monforte del Cid, Santa Pola, Dolores, Catral, Bigastro, Albatera, Almoradí, Callosa de Segura, San Miguel de Salinas, Pilar de la Horadada i Guardamar del Segura, Aspe i Crevillent.

 

En municipis de més de 50.000 habitants hi haurà punt de vacunació en Vila-real, Sagunt, Port de Sagunt, Paterna, Torrent, Gandia, Alcoi, Benidorm, Petrer, Elda, Sant Vicent del Raspeig, Orihuela i Torrevieja.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.