Sanitat reprogramarà el pla de vacunació degut als retards d’AstraZeneca

 

La Comunitat Valenciana reprogramarà el pla de vacunació a partir d’abril després dels retards en l’enviament de dosis d’AstraZeneca, encara que la farmacèutica s’ha compromés este divendres a enviar com a mínim 200.000 vials al mes fins a juny.

 

D’esta forma ho ha anunciat el ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, després de reunir-se per videoconferència amb el president d’AstraZeneca España, Rick Rafael Suárez, amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló. La setmana que ve havien d’arribar 96.000 dosi d’esta marca, però finalment només arribaran 12.000 al territori.

 

Este retard afecta al pla i obligarà a reprogramar-lo, i a l’objectiu d’iniciar en abril la vacunació massiva. En tot cas, Puig ha remarcat que Pfizer pot augmentar l’enviament de vacunes i es podrien substituir estes per les previstes d’AstraZeneca. La diferència és que la segona dosi de Pfizer és a les tres setmanes i les de l’altra quasi als tres mesos.

 

L’objectiu de la Generalitat és estabilitzar el calendari de vacunació gràcies a estes 200.000 dosis, que continua sent poc però permet tindre una base. «No és un problema de capacitat ni del sistema de vacunació de la Comunitat, que està funcionant de manera extraordinària, sinó de subministrament», ha traslladat als periodistes abans d’un acte d’UGT.

 

En la reunió, Puig ha transmés a AstraZeneca la preocupació per la falta de vacunes i la companyia ha explicat que els retards es deuen a processos de producció propis, a demés de garantir este mínim de 200.000 dosi al mes fins a juny que «pot ser més però ells volen tindre un criteri més conservador».

 

«Vorem si es complix, esperem que d’esta forma siga i ens permeta avançar en la vacunació massiva», ha confiat, a demés de recordar que estos errors els acaben patint els ciutadans i que cada persona que es punxa suposa véncer a la pandèmia.

 

Vacunats la mitat dels majors de 80

Actualment ja estan vacunats la mitat dels majors valencians de 80 anys, pel que la intenció és acabar primer esta franja d’edat perquè són els més vulnerables i això permet parar la mortalitat, el més important.

 

Durant les pròximes setmanes es preveu un alentiment de la vacunació, encara que l’1 d’abril es puga iniciar una certa normalitat amb l’arribada d’un milió de dosis a Espanya. Puig ha recordat que és molt menys del que estava garantit i ha demanat estabilitat i una relació permanent i directa amb la farmacèutica per a evitar trencar tota la programació.

 

Amb tot, AstraZeneca està fent al seu juí «una labor positiva» perquè el virus és global i les vacunes han d’arribar a tots els països, «també al Tercer Món, per descomptat». Ha assegurat que confia en la seua paraula i ha destacat que ells mateixos han fet autocrítica respecte al que havien planificat.

 

Reunió amb Janssen

En general, el president valencià ha reiterat que és un èxit que ja hi haja quatre vacunes en el mercat i que totes les disponibles han d’arribar a Espanya, també la russa Sputnik a l’espera de l’autorització d’Europa. La setmana que ve preveu mantindre una reunió amb representants de Janssen per a vore de quina manera avançar en la Comunitat amb esta vacuna.

 

I ha confiat que la Comunitat tornarà a estar al capdavant de la vacunació al final de setmana, atés que hi ha canvis permanents i les dos dosis obliguen a reservar moltes vacunes per a garantir la segona dins del termini. «Cada vacuna que tenim la posem», ha insistit destacant l’esforç i la prudència dels equips de vacunació.

 

Durant Setmana Santa es continuarà punxant tots els dies en funció del subministrament, sense fer cap sobresforç de plantilla si no hi ha suficients dosis. Ximo Puig ha assegurat que el sistema està en màxima alerta per a punxar com més de pressa millor.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.