Sanitat reprogramarà el pla de vacunació degut als retards d’AstraZeneca

 

La Comunitat Valenciana reprogramarà el pla de vacunació a partir d’abril després dels retards en l’enviament de dosis d’AstraZeneca, encara que la farmacèutica s’ha compromés este divendres a enviar com a mínim 200.000 vials al mes fins a juny.

 

D’esta forma ho ha anunciat el ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, després de reunir-se per videoconferència amb el president d’AstraZeneca España, Rick Rafael Suárez, amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló. La setmana que ve havien d’arribar 96.000 dosi d’esta marca, però finalment només arribaran 12.000 al territori.

 

Este retard afecta al pla i obligarà a reprogramar-lo, i a l’objectiu d’iniciar en abril la vacunació massiva. En tot cas, Puig ha remarcat que Pfizer pot augmentar l’enviament de vacunes i es podrien substituir estes per les previstes d’AstraZeneca. La diferència és que la segona dosi de Pfizer és a les tres setmanes i les de l’altra quasi als tres mesos.

 

L’objectiu de la Generalitat és estabilitzar el calendari de vacunació gràcies a estes 200.000 dosis, que continua sent poc però permet tindre una base. «No és un problema de capacitat ni del sistema de vacunació de la Comunitat, que està funcionant de manera extraordinària, sinó de subministrament», ha traslladat als periodistes abans d’un acte d’UGT.

 

En la reunió, Puig ha transmés a AstraZeneca la preocupació per la falta de vacunes i la companyia ha explicat que els retards es deuen a processos de producció propis, a demés de garantir este mínim de 200.000 dosi al mes fins a juny que «pot ser més però ells volen tindre un criteri més conservador».

 

«Vorem si es complix, esperem que d’esta forma siga i ens permeta avançar en la vacunació massiva», ha confiat, a demés de recordar que estos errors els acaben patint els ciutadans i que cada persona que es punxa suposa véncer a la pandèmia.

 

Vacunats la mitat dels majors de 80

Actualment ja estan vacunats la mitat dels majors valencians de 80 anys, pel que la intenció és acabar primer esta franja d’edat perquè són els més vulnerables i això permet parar la mortalitat, el més important.

 

Durant les pròximes setmanes es preveu un alentiment de la vacunació, encara que l’1 d’abril es puga iniciar una certa normalitat amb l’arribada d’un milió de dosis a Espanya. Puig ha recordat que és molt menys del que estava garantit i ha demanat estabilitat i una relació permanent i directa amb la farmacèutica per a evitar trencar tota la programació.

 

Amb tot, AstraZeneca està fent al seu juí «una labor positiva» perquè el virus és global i les vacunes han d’arribar a tots els països, «també al Tercer Món, per descomptat». Ha assegurat que confia en la seua paraula i ha destacat que ells mateixos han fet autocrítica respecte al que havien planificat.

 

Reunió amb Janssen

En general, el president valencià ha reiterat que és un èxit que ja hi haja quatre vacunes en el mercat i que totes les disponibles han d’arribar a Espanya, també la russa Sputnik a l’espera de l’autorització d’Europa. La setmana que ve preveu mantindre una reunió amb representants de Janssen per a vore de quina manera avançar en la Comunitat amb esta vacuna.

 

I ha confiat que la Comunitat tornarà a estar al capdavant de la vacunació al final de setmana, atés que hi ha canvis permanents i les dos dosis obliguen a reservar moltes vacunes per a garantir la segona dins del termini. «Cada vacuna que tenim la posem», ha insistit destacant l’esforç i la prudència dels equips de vacunació.

 

Durant Setmana Santa es continuarà punxant tots els dies en funció del subministrament, sense fer cap sobresforç de plantilla si no hi ha suficients dosis. Ximo Puig ha assegurat que el sistema està en màxima alerta per a punxar com més de pressa millor.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.