15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Setmana de rècords en casos de Covid-19 i morts en el territori valencià

 

La setmana a cavall entre desembre i gener ha batut en el territori valencià els rècords de la pandèmia en número de contagis i de morts per Covid-19 en un dia, i acaba amb dades d’hospitalitzacions paregudes a les que hi havia a finals de març, just abans del pic de la primera ona.

 

La incidència acumulada a 14 dies ha registrat el seu màxim històric esta setmana, en la que han mort més persones que en tot el mes d’octubre a causa del coronavirus i s’han notificat més contagis que en tot el mes d’agost, segons les dades de la Conselleria i del Ministeri de Sanitat recopilats per EFE.

 

Contagis: 11.926

En la setmana del 28 de desembre al 2 de gener s’han comptabilitzat 11.926 nous casos positius, que la convertixen en la segona pitjor setmana de la pandèmia i que suposen 2.797 contagis més que la setmana anterior i un augment del 30,64%.

 

El percentatge de casos actius és del 12,18%, paregut al d’una setmana abans, mentres que la taxa de positivitat (percentatge de persones que donen positiu en les proves) ha crescut en una setmana 5,72 punts, fins al 22,55%, la més alta d’Espanya i deu punts per damunt de la mitjana del país.

 

Morts: 196

Des de dilluns passat han mort en el territori valencià un total de 196 persones a causa del coronavirus, segons la Conselleria de Sanitat, que ha oferit dades cinc dies d’esta setmana. La setmana anterior, en què va donar dades tres dies, els morts van ser 74, amb el que hi ha hagut un augment del 164,87%.

 

Quant als morts en residències d’ancians, esta setmana han sigut 64, que són 36 més que la penúltima setmana de l’any i un augment del 128,58%. També han pujat els contagis en treballadors d’eixos centres, però han baixat entre els residents.

 

Puja la pressió hospitalària

La setmana acaba amb 1.865 persones ingressades als hospitals valencians a causa del coronavirus, que són 321 més que una setmana abans i un augment del 20,80%. És la xifra més alta d’esta segona ona, i pareguda a la del 29 de març, quan eren 1.874.

 

També han augmentat els ingressos en les unitats de vigilància intensiva (UCI), en les que hi ha 293 pacients, que són 47 més que una setmana abans i un augment del 19,11%. És la tercera xifra més alta d’esta segona ona, i comparable amb la qual hi havia a mitjan abril. El territori valencià té el percentatge més alt de llits en planta ocupats per pacients Covid-19, i el tercer més alt en les UCI.

Últimes notícies

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.