22.1 C
València
Dijous, 16 octubre, 2025

Setmana de rècords en casos de Covid-19 i morts en el territori valencià

 

La setmana a cavall entre desembre i gener ha batut en el territori valencià els rècords de la pandèmia en número de contagis i de morts per Covid-19 en un dia, i acaba amb dades d’hospitalitzacions paregudes a les que hi havia a finals de març, just abans del pic de la primera ona.

 

La incidència acumulada a 14 dies ha registrat el seu màxim històric esta setmana, en la que han mort més persones que en tot el mes d’octubre a causa del coronavirus i s’han notificat més contagis que en tot el mes d’agost, segons les dades de la Conselleria i del Ministeri de Sanitat recopilats per EFE.

 

Contagis: 11.926

En la setmana del 28 de desembre al 2 de gener s’han comptabilitzat 11.926 nous casos positius, que la convertixen en la segona pitjor setmana de la pandèmia i que suposen 2.797 contagis més que la setmana anterior i un augment del 30,64%.

 

El percentatge de casos actius és del 12,18%, paregut al d’una setmana abans, mentres que la taxa de positivitat (percentatge de persones que donen positiu en les proves) ha crescut en una setmana 5,72 punts, fins al 22,55%, la més alta d’Espanya i deu punts per damunt de la mitjana del país.

 

Morts: 196

Des de dilluns passat han mort en el territori valencià un total de 196 persones a causa del coronavirus, segons la Conselleria de Sanitat, que ha oferit dades cinc dies d’esta setmana. La setmana anterior, en què va donar dades tres dies, els morts van ser 74, amb el que hi ha hagut un augment del 164,87%.

 

Quant als morts en residències d’ancians, esta setmana han sigut 64, que són 36 més que la penúltima setmana de l’any i un augment del 128,58%. També han pujat els contagis en treballadors d’eixos centres, però han baixat entre els residents.

 

Puja la pressió hospitalària

La setmana acaba amb 1.865 persones ingressades als hospitals valencians a causa del coronavirus, que són 321 més que una setmana abans i un augment del 20,80%. És la xifra més alta d’esta segona ona, i pareguda a la del 29 de març, quan eren 1.874.

 

També han augmentat els ingressos en les unitats de vigilància intensiva (UCI), en les que hi ha 293 pacients, que són 47 més que una setmana abans i un augment del 19,11%. És la tercera xifra més alta d’esta segona ona, i comparable amb la qual hi havia a mitjan abril. El territori valencià té el percentatge més alt de llits en planta ocupats per pacients Covid-19, i el tercer més alt en les UCI.

Últimes notícies

Mazón es mostra optimista amb el futur de Ford a Almussafes després de reunir-se amb la direcció

El president va traslladar un missatge de confiança després de conéixer el pla de transició, electrificació i formació de la planta. L'empresa manté la seua aposta per Almussafes.

La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de les obres del sostre

La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de reparar el fals sostre i obri la temporada amb l'Orquestra de València. Les obres han reforçat ancoratges i panells i mantenen l'acústica.

Presó provisional sense fiança per a tres detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Una jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres jóvens per la pallissa a un xic de 18 anys a les portes d'una discoteca a Alacant. Se'ls investiga per temptativa d'homicidi; un quart detingut, menor, passa a la Fiscalia de Menors.

La Guàrdia Civil aporta la gravació que situa el màxim de pluja rumb a la Regió muntanyenca de Conca el 29-O

La Guàrdia Civil remet al jutjat la crida de les 16.16 del 29-O en la qual Aemet va traslladar a Emergències que el màxim de precipitació es movia cap a la Regió muntanyenca de Conca. La sonorització d'un contingut ja transcrit reaviva la polèmica sobre els avisos d'aquell dia.

La Guàrdia Civil lliurament a la jutgessa la crida que va situar la pluja cap a Conca el 29-O

La Guàrdia Civil aporta al jutjat la gravació de les 16.16 en plena DANA, on es preveu el desplaçament del màxim de precipitació cap a Conca. L'àudio busca aclarir què es va comunicar i en quin moment.

La jutgessa de la DANA retrau la falta de vigilància de barrancs el 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA veu inexplicable que no es desplegaren mitjans per a vigilar barrancs malgrat l'alerta roja i demana explicacions a la CHJ. També cridarà a declarar a familiars de 50 víctimes no sentits.

Quatre detinguts per robatoris en comerços a Alacant, Múrcia, Sevilla i La Corunya

Quatre persones van ser detingudes a Fortuna com a presumptes integrants d'un grup amb seu a Madrid vinculat a robatoris en comerços d'Alacant, Múrcia, Sevilla i La Corunya. L'operació Inko seguix oberta després de confiscar ferramentes, inhibidors i monedes.

La jutgessa de la DANA veu injustificable la falta de vigilància dels barrancs el 29 d’octubre

La instructora retrau que no hi haguera vigilància presencial de barrancs durant la jornada crítica malgrat l'alerta roja i recorda que el control era autonòmic. Demana a la CHJ aclarir si va desplegar personal i afig noves diligències amb familiars de víctimes.