La solució als retards i les cancel·lacions dels trens de Rodalies és la Generalitat?

 

L’anunci d’este dilluns de President de la Generalitat, Ximo Puig, que sol·licitaria a l’estat la gestió dels trens de Rodalies sembla haver influït ben poc en la incredulitat de milers d’usuaris d’estes línies que diàriament “pateixen” les conseqüències d’uns vergonyosos retards i cancel·lacions cada vegada més habituals i que segueixen ‘in crescendo’ malgrat les excuses que puga adduir l’empresa que els gestiona.

Joana Oliver és usuària la línia C2 València-Xàtiva, I cada dia utilitza, tren, metro i tramvia. Ella viu en primera persona els suplicis resultants de les cancel·lacions i els retards. “Quan diuen per megafonia” Disculpen les molèsties … “hauria de quedar clar que no és una molèstia, es tracta d’un perjudici”, apunta contundent.

Joana, és a més membre de la plataforma Indignats amb Renfe, aI respecte de l’anunci institucional de Puig, de demanar assumir la gestió de Rodalies, tot i que veu com a positiu que això signifique adonar-se que el que pateixen els usuaris “és molt greu“, reconeix que el fet que anuncie la petició de transferència de competències “no ens soluciona els greus problemes que estem patint”.

Com a usuària de transport públic, ella, igual que milers i milers de persones reflexiona sobre el que poden significar en un dia 14 minuts de retard o la cancel·lació d’un servei. “En estos moments és impossible fiar-se dels trens”, afegeix.

De la mateixa manera, un ràpid escombrat les opinions fòrums d’estudiants, usuaris habituals d’estos serveis, o grups de persones que es desplacen diàriament mitjançant les rodalies, deixa clar que després de tants despropòsits “poc importa qui gestione els trens mentre que hi haja els que toca i que funcionen”, comenta Xavi, que des de fa més de 12 anys utilitza diàriament la línia C6 per anar a treballar a Castelló.

“Els problemes que estem vivint, de manca de maquinistes, de manca de trens, no són d’ara, sinó que són les conseqüències de la deixadesa de les Rodalies, mentre fa més de 30 anys que sembla que tots els esforços es concentraven en l’AVE, quan realment són estes línies les que més falta fan”, conclou Joana

Un anunci fet ja en 2018

 

D’altra banda, sembla que no són només els usuaris els que desconfien en què un canvi de gestió seria la solució.

Els mateixos socis de govern de Puig esperen que esta vegada, es materialitze un anunci que no és la primera vegada que fa. Des de Les Corts, Belén Bachero, Portaveu d’Infraestructures del Grup Parlamentari Compromís, Recorda que este anunci de sol·licitar la transferència ja ho va fer el president Puig en un altre debat de Política general, allà pel 2018, així que encara que ho considera una bona notícia, reitera que “no servirà de res si no ve acompanyat dels diners per poder assumir estes competències”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.

Les víctimes de la dana rebutgen reunir-se amb la Generalitat per falta de respostes urgents

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 i els comités locals refusen acudir a la reunió convocada per la Generalitat en considerar que l'orde del dia ignora les prioritats urgents dels afectats.

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.