La solució als retards i les cancel·lacions dels trens de Rodalies és la Generalitat?

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’anunci d’este dilluns de President de la Generalitat, Ximo Puig, que sol·licitaria a l’estat la gestió dels trens de Rodalies sembla haver influït ben poc en la incredulitat de milers d’usuaris d’estes línies que diàriament «pateixen» les conseqüències d’uns vergonyosos retards i cancel·lacions cada vegada més habituals i que segueixen ‘in crescendo’ malgrat les […]

 

L’anunci d’este dilluns de President de la Generalitat, Ximo Puig, que sol·licitaria a l’estat la gestió dels trens de Rodalies sembla haver influït ben poc en la incredulitat de milers d’usuaris d’estes línies que diàriament «pateixen» les conseqüències d’uns vergonyosos retards i cancel·lacions cada vegada més habituals i que segueixen ‘in crescendo’ malgrat les excuses que puga adduir l’empresa que els gestiona.

Joana Oliver és usuària la línia C2 València-Xàtiva, I cada dia utilitza, tren, metro i tramvia. Ella viu en primera persona els suplicis resultants de les cancel·lacions i els retards. «Quan diuen per megafonia» Disculpen les molèsties … «hauria de quedar clar que no és una molèstia, es tracta d’un perjudici», apunta contundent.

Joana, és a més membre de la plataforma Indignats amb Renfe, aI respecte de l’anunci institucional de Puig, de demanar assumir la gestió de Rodalies, tot i que veu com a positiu que això signifique adonar-se que el que pateixen els usuaris «és molt greu«, reconeix que el fet que anuncie la petició de transferència de competències «no ens soluciona els greus problemes que estem patint».

Com a usuària de transport públic, ella, igual que milers i milers de persones reflexiona sobre el que poden significar en un dia 14 minuts de retard o la cancel·lació d’un servei. «En estos moments és impossible fiar-se dels trens», afegeix.

De la mateixa manera, un ràpid escombrat les opinions fòrums d’estudiants, usuaris habituals d’estos serveis, o grups de persones que es desplacen diàriament mitjançant les rodalies, deixa clar que després de tants despropòsits «poc importa qui gestione els trens mentre que hi haja els que toca i que funcionen», comenta Xavi, que des de fa més de 12 anys utilitza diàriament la línia C6 per anar a treballar a Castelló.

«Els problemes que estem vivint, de manca de maquinistes, de manca de trens, no són d’ara, sinó que són les conseqüències de la deixadesa de les Rodalies, mentre fa més de 30 anys que sembla que tots els esforços es concentraven en l’AVE, quan realment són estes línies les que més falta fan», conclou Joana

Un anunci fet ja en 2018

 

D’altra banda, sembla que no són només els usuaris els que desconfien en què un canvi de gestió seria la solució.

Els mateixos socis de govern de Puig esperen que esta vegada, es materialitze un anunci que no és la primera vegada que fa. Des de Les Corts, Belén Bachero, Portaveu d’Infraestructures del Grup Parlamentari Compromís, Recorda que este anunci de sol·licitar la transferència ja ho va fer el president Puig en un altre debat de Política general, allà pel 2018, així que encara que ho considera una bona notícia, reitera que «no servirà de res si no ve acompanyat dels diners per poder assumir estes competències».

Últimes notícies

Onze mesos de presó per a un exdiputat del PP pel cas Aigües de Calp

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a onze mesos de presó l’exdiputat provincial del PP i exregidor de Calp Juan Roselló pels sobrecostos d’un milió d’euros en obres de la xarxa hidràulica adjudicades en 2004. Altres quatre acusats també han sigut condemnats i hauran d’indemnitzar conjuntament l’ajuntament amb 430.000 euros.

Casa Mediterráneo estrena un Gemell Digital per a cuidar l’antiga estació de Benalúa

Casa Mediterráneo, ubicada en l’antiga estació de Benalúa d’Alacant, ha implantat un projecte pioner de Gemell Digital en 3D per a planificar el manteniment i la conservació del seu edifici històric. La iniciativa s’ha desenvolupat com a treball final de màster i convertix Alacant en referent en la protecció del patrimoni mediterrani.

Desmantellen un club cannàbic a l’Alfàs del Pi que venia droga a turistes

La Policia Nacional ha detingut dos hòmens a l’Alfàs del Pi per gestionar un club cannàbic que, segons la investigació, venia droga a turistes sense ser socis. En el registre s’han intervingut diferents substàncies estupefaents i diners en efectiu.

Mercadona obri el seu primer supermercat a l’Algarve, a Portimão

Mercadona ha obert el seu primer supermercat a l’Algarve, ubicat a Portimão, dins del pla d’expansió a Portugal fins a 2026. La cadena invertirà 150 milions d’euros i preveu arribar a 81 botigues al país.

David Ferrer deixarà la capitania espanyola de Copa Davis a finals de 2026

David Ferrer ha comunicat en xarxes socials que abandonarà la capitania de l’equip espanyol de la Copa Davis a finals de 2026, tot i tindre contracte fins a 2027 amb la RFET.

Catalá assegura que l’únic número u que li preocupa el 29N és Pedro Sánchez

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha afirmat que l’únic candidat que li preocupa en les eleccions del 29 de novembre és Pedro Sánchez, a qui exigix que deixe la presidència del Govern com més prompte millor.

El Valencia CF torna a obrir els entrenaments als mitjans tres anys després

El Valencia CF ha permés als mitjans vore els primers quinze minuts de la sessió a Paterna, tres anys després de l’última vegada, en la primera setmana de Braulio Vázquez i Javier Aguirre al club.

Els sindicats docents avisen d’una nova onada de protestes si Educació no mou fitxa

STEPV, UGT i CCOO advertixen que reprendran les mobilitzacions i podrien reactivar la vaga indefinida si la Conselleria d’Educació no atén les reivindicacions pendents. Les organitzacions preparen una gran assemblea i un calendari de protestes per al curs 2026/2027.