La solució als retards i les cancel·lacions dels trens de Rodalies és la Generalitat?

 

L’anunci d’este dilluns de President de la Generalitat, Ximo Puig, que sol·licitaria a l’estat la gestió dels trens de Rodalies sembla haver influït ben poc en la incredulitat de milers d’usuaris d’estes línies que diàriament “pateixen” les conseqüències d’uns vergonyosos retards i cancel·lacions cada vegada més habituals i que segueixen ‘in crescendo’ malgrat les excuses que puga adduir l’empresa que els gestiona.

Joana Oliver és usuària la línia C2 València-Xàtiva, I cada dia utilitza, tren, metro i tramvia. Ella viu en primera persona els suplicis resultants de les cancel·lacions i els retards. “Quan diuen per megafonia” Disculpen les molèsties … “hauria de quedar clar que no és una molèstia, es tracta d’un perjudici”, apunta contundent.

Joana, és a més membre de la plataforma Indignats amb Renfe, aI respecte de l’anunci institucional de Puig, de demanar assumir la gestió de Rodalies, tot i que veu com a positiu que això signifique adonar-se que el que pateixen els usuaris “és molt greu“, reconeix que el fet que anuncie la petició de transferència de competències “no ens soluciona els greus problemes que estem patint”.

Com a usuària de transport públic, ella, igual que milers i milers de persones reflexiona sobre el que poden significar en un dia 14 minuts de retard o la cancel·lació d’un servei. “En estos moments és impossible fiar-se dels trens”, afegeix.

De la mateixa manera, un ràpid escombrat les opinions fòrums d’estudiants, usuaris habituals d’estos serveis, o grups de persones que es desplacen diàriament mitjançant les rodalies, deixa clar que després de tants despropòsits “poc importa qui gestione els trens mentre que hi haja els que toca i que funcionen”, comenta Xavi, que des de fa més de 12 anys utilitza diàriament la línia C6 per anar a treballar a Castelló.

“Els problemes que estem vivint, de manca de maquinistes, de manca de trens, no són d’ara, sinó que són les conseqüències de la deixadesa de les Rodalies, mentre fa més de 30 anys que sembla que tots els esforços es concentraven en l’AVE, quan realment són estes línies les que més falta fan”, conclou Joana

Un anunci fet ja en 2018

 

D’altra banda, sembla que no són només els usuaris els que desconfien en què un canvi de gestió seria la solució.

Els mateixos socis de govern de Puig esperen que esta vegada, es materialitze un anunci que no és la primera vegada que fa. Des de Les Corts, Belén Bachero, Portaveu d’Infraestructures del Grup Parlamentari Compromís, Recorda que este anunci de sol·licitar la transferència ja ho va fer el president Puig en un altre debat de Política general, allà pel 2018, així que encara que ho considera una bona notícia, reitera que “no servirà de res si no ve acompanyat dels diners per poder assumir estes competències”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.