27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

La solució als retards i les cancel·lacions dels trens de Rodalies és la Generalitat?

 

- Advertisement -Telegram València Diari

L’anunci d’este dilluns de President de la Generalitat, Ximo Puig, que sol·licitaria a l’estat la gestió dels trens de Rodalies sembla haver influït ben poc en la incredulitat de milers d’usuaris d’estes línies que diàriament “pateixen” les conseqüències d’uns vergonyosos retards i cancel·lacions cada vegada més habituals i que segueixen ‘in crescendo’ malgrat les excuses que puga adduir l’empresa que els gestiona.

Joana Oliver és usuària la línia C2 València-Xàtiva, I cada dia utilitza, tren, metro i tramvia. Ella viu en primera persona els suplicis resultants de les cancel·lacions i els retards. “Quan diuen per megafonia” Disculpen les molèsties … “hauria de quedar clar que no és una molèstia, es tracta d’un perjudici”, apunta contundent.

Joana, és a més membre de la plataforma Indignats amb Renfe, aI respecte de l’anunci institucional de Puig, de demanar assumir la gestió de Rodalies, tot i que veu com a positiu que això signifique adonar-se que el que pateixen els usuaris “és molt greu“, reconeix que el fet que anuncie la petició de transferència de competències “no ens soluciona els greus problemes que estem patint”.

Com a usuària de transport públic, ella, igual que milers i milers de persones reflexiona sobre el que poden significar en un dia 14 minuts de retard o la cancel·lació d’un servei. “En estos moments és impossible fiar-se dels trens”, afegeix.

De la mateixa manera, un ràpid escombrat les opinions fòrums d’estudiants, usuaris habituals d’estos serveis, o grups de persones que es desplacen diàriament mitjançant les rodalies, deixa clar que després de tants despropòsits “poc importa qui gestione els trens mentre que hi haja els que toca i que funcionen”, comenta Xavi, que des de fa més de 12 anys utilitza diàriament la línia C6 per anar a treballar a Castelló.

“Els problemes que estem vivint, de manca de maquinistes, de manca de trens, no són d’ara, sinó que són les conseqüències de la deixadesa de les Rodalies, mentre fa més de 30 anys que sembla que tots els esforços es concentraven en l’AVE, quan realment són estes línies les que més falta fan”, conclou Joana

Un anunci fet ja en 2018

 

D’altra banda, sembla que no són només els usuaris els que desconfien en què un canvi de gestió seria la solució.

Els mateixos socis de govern de Puig esperen que esta vegada, es materialitze un anunci que no és la primera vegada que fa. Des de Les Corts, Belén Bachero, Portaveu d’Infraestructures del Grup Parlamentari Compromís, Recorda que este anunci de sol·licitar la transferència ja ho va fer el president Puig en un altre debat de Política general, allà pel 2018, així que encara que ho considera una bona notícia, reitera que “no servirà de res si no ve acompanyat dels diners per poder assumir estes competències”.

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.