La solució als retards i les cancel·lacions dels trens de Rodalies és la Generalitat?

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’anunci d’este dilluns de President de la Generalitat, Ximo Puig, que sol·licitaria a l’estat la gestió dels trens de Rodalies sembla haver influït ben poc en la incredulitat de milers d’usuaris d’estes línies que diàriament «pateixen» les conseqüències d’uns vergonyosos retards i cancel·lacions cada vegada més habituals i que segueixen ‘in crescendo’ malgrat les […]

 

L’anunci d’este dilluns de President de la Generalitat, Ximo Puig, que sol·licitaria a l’estat la gestió dels trens de Rodalies sembla haver influït ben poc en la incredulitat de milers d’usuaris d’estes línies que diàriament «pateixen» les conseqüències d’uns vergonyosos retards i cancel·lacions cada vegada més habituals i que segueixen ‘in crescendo’ malgrat les excuses que puga adduir l’empresa que els gestiona.

Joana Oliver és usuària la línia C2 València-Xàtiva, I cada dia utilitza, tren, metro i tramvia. Ella viu en primera persona els suplicis resultants de les cancel·lacions i els retards. «Quan diuen per megafonia» Disculpen les molèsties … «hauria de quedar clar que no és una molèstia, es tracta d’un perjudici», apunta contundent.

Joana, és a més membre de la plataforma Indignats amb Renfe, aI respecte de l’anunci institucional de Puig, de demanar assumir la gestió de Rodalies, tot i que veu com a positiu que això signifique adonar-se que el que pateixen els usuaris «és molt greu«, reconeix que el fet que anuncie la petició de transferència de competències «no ens soluciona els greus problemes que estem patint».

Com a usuària de transport públic, ella, igual que milers i milers de persones reflexiona sobre el que poden significar en un dia 14 minuts de retard o la cancel·lació d’un servei. «En estos moments és impossible fiar-se dels trens», afegeix.

De la mateixa manera, un ràpid escombrat les opinions fòrums d’estudiants, usuaris habituals d’estos serveis, o grups de persones que es desplacen diàriament mitjançant les rodalies, deixa clar que després de tants despropòsits «poc importa qui gestione els trens mentre que hi haja els que toca i que funcionen», comenta Xavi, que des de fa més de 12 anys utilitza diàriament la línia C6 per anar a treballar a Castelló.

«Els problemes que estem vivint, de manca de maquinistes, de manca de trens, no són d’ara, sinó que són les conseqüències de la deixadesa de les Rodalies, mentre fa més de 30 anys que sembla que tots els esforços es concentraven en l’AVE, quan realment són estes línies les que més falta fan», conclou Joana

Un anunci fet ja en 2018

 

D’altra banda, sembla que no són només els usuaris els que desconfien en què un canvi de gestió seria la solució.

Els mateixos socis de govern de Puig esperen que esta vegada, es materialitze un anunci que no és la primera vegada que fa. Des de Les Corts, Belén Bachero, Portaveu d’Infraestructures del Grup Parlamentari Compromís, Recorda que este anunci de sol·licitar la transferència ja ho va fer el president Puig en un altre debat de Política general, allà pel 2018, així que encara que ho considera una bona notícia, reitera que «no servirà de res si no ve acompanyat dels diners per poder assumir estes competències».

Últimes notícies

La grip es dispara un 71 % mentre la incidència de covid cau a la meitat

La grip ha augmentat un 71,4 % en una setmana a la Comunitat Valenciana fins als 6 casos per cada cent mil persones, mentres la covid-19 ha baixat un 54,3 % i el conjunt d’infeccions respiratòries agudes també retrocedix.

Les dones que cosiren el futur de les seues famílies

El cronista Albert Llueca ret homenatge en el seu article a les costureres valencianes, reivindica que es recorde la seua aportació i defensa unes condicions laborals dignes.

Detingut a Dénia per amenaçar de mort una dona perquè no declarara en un juí

La Policia Nacional ha detingut a Dénia un home de 54 anys acusat d’amenaçar de mort una dona perquè no acudira a un juí a l’Audiència Provincial d’Alacant. La víctima i sa mare van arribar a plantejar-se no assistir per por a represàlies.

Continua ingressat l’home ferit de bala a València amb pronòstic reservat

L’home de 46 anys ferit de bala dimarts a la nit prop del Palau de Congressos de València continua hospitalitzat amb pronòstic reservat, mentres la Policia Nacional busca el presumpte autor dels trets.

Les rendes de 2025 de Pérez Llorca i Mazón: quasi 88.000 i 86.000 euros

Juanfran Pérez Llorca ha declarat rendes de 87.886,98 euros en 2025, mentre que l’expresident Carlos Mazón ha comunicat percepcions salarials netes de 86.372,12 euros, segons les declaracions remitides a Les Corts Valencianes.

Un estudi valencià descobreix com la inflamació en la cirrosi danya el cervell

Un equip investigador de València ha identificat el paper de les vesícules extracel·lulars en el deteriorament cognitiu associat a la cirrosi i ha comprovat que la rifaximina pot neutralitzar-ne els efectes en el cervell.

EUPV es presentarà a les generals de novembre dins de Frente Amplio

Esquerra Unida del País Valencià ha acordat en un Consell Polític Nacional extraordinari integrar-se en el paraigua de Frente Amplio per a les eleccions generals del 29 de novembre. La formació defensa una candidatura unitària de l’esquerra valenciana per reforçar la veu de la Comunitat Valenciana al Congrés.

Dimecres ennuvolat a la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa en l’interior

Este dimecres s’espera cel ennuvolat a la Comunitat Valenciana, pluges febles sobretot al sud i un descens lleuger de les màximes en l’interior.