Tabarca, l’illa valenciana sense contagis que no comença la desescalada amb la Fase 1

Tabarca

Imatge de l’illa de Tabarca | Flickr

 

Els 72 veïns confinats des de fa 50 dies en la minúscula Tabarca, l’illa poblada més xicoteta d’Espanya, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), viuen amb tranquil·litat la desescalada, sense sentir-se ofesos per la seua exclusió del reduït club de les quatre illes que avancen a hui l’obertura d’algunes restriccions, amb la fase 1.

 

Sense contagis per la COVID-19 i doblement aïllats, perquè el trànsit de persones està prohibit amb la península des de què es va decretar l’estat d’alarma, Tabarca no està inclosa entre les illes que des de hui passen a disfrutar d’un règim més obert, com sí que ocorre amb les canàries de la Gomera, El Ferro i La Graciosa, i la balear de Formentera.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Amb 0,3 quilòmetres quadrats de superfície i a només quatre quilòmetres en línia recta del cap de Santa Pola, Tabarca depén de l’ajuntament de la ciutat d’Alacant com una pedania o partida rural més, i els seus 72 veïns no tenen pressa per a desescalar abans que tot el territori valencià.

 

«Ningú ha protestat» per no avançar la tornada a la normalitat com les quatre illes, segons la presidenta de l’associació de veïns Illa Plana de Tabarca, Carmen Martí. «La gent està tranquil·la i l’única cosa que s’ha fet és preguntar a l’agent de la Policia Local que ens aclarisca les fases i com s’aplicaran en l’illa», ha continuat en referència a l’únic funcionari públic en l’illa les 24 hores del dia, al costat d’un infermer.

 

Els dos atenen les necessitats dels habitants, molts d’ells majors, encara que també hi ha algunes famílies amb xiquets que van arribar a l’illa just abans de l’obligat confinament perquè ja s’havien suspés les classes escolars.

 

Tabarca no té pressa per a desescalar

Martí ha relatat que els veïns no tenen excessiva pressa per la tornada a la normalitat perquè en Tabarca no hi ha supermercats ni tampoc importa massa avançar l’obertura de les terrasses, ja que no hi ha públic de fora al que atendre. A demés, els seus habitants ja disfruten de la relativa normalitat que suposa poder «passejar i parlar amb els veïns».

 

«La Graciosa és la més pareguda a Tabarca de les quatre illes de la fase 1 perquè és xicoteta, però es diferencia de nosaltres, ja que sí que és un poblet que ha conseguit tindre la seua independència administrativa amb 600 veïns, una regidora i ajuntament», ha destacat la portaveu veïnal.

 

«Allí tenen farmàcia, un supermercat, comerços i, fins i tot, un col·legi, mentres que nosaltres no, i depenem per a tot d’Alacant», ha prosseguit. Segons Martí, ara la major preocupació en Tabarca està en el fet de què es done permís per a adequar els restaurants de cara al pròxim estiu i, per a això, demanen que puguen arribar els propietaris i treballadors dels establiments amb material i productes per a tindre-ho tot preparat en el moment en què s’autoritze l’arribada de turistes i visitants.

 

L’única excepció a la prohibició d’entrar o eixir de Tabarca és un servici setmanal de llanxa-taxi cada dimarts per a que un màxim de sis facen gestions de primera necessitat durant algunes hores en Santa Pola, en la mateixa comarca, com adquirir aliments o medicines.

 

A demés, una altra embarcació, la xicoteta Santa Maria, acudix tres voltes per setmana per a faenes de manteniment i la retirada de residus, i una quarta volta exclusivament per al transport d’aliments prèviament encarregats.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.