Tabarca, l’illa valenciana sense contagis que no comença la desescalada amb la Fase 1

Tabarca

Imatge de l’illa de Tabarca | Flickr

 

Els 72 veïns confinats des de fa 50 dies en la minúscula Tabarca, l’illa poblada més xicoteta d’Espanya, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), viuen amb tranquil·litat la desescalada, sense sentir-se ofesos per la seua exclusió del reduït club de les quatre illes que avancen a hui l’obertura d’algunes restriccions, amb la fase 1.

 

Sense contagis per la COVID-19 i doblement aïllats, perquè el trànsit de persones està prohibit amb la península des de què es va decretar l’estat d’alarma, Tabarca no està inclosa entre les illes que des de hui passen a disfrutar d’un règim més obert, com sí que ocorre amb les canàries de la Gomera, El Ferro i La Graciosa, i la balear de Formentera.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Amb 0,3 quilòmetres quadrats de superfície i a només quatre quilòmetres en línia recta del cap de Santa Pola, Tabarca depén de l’ajuntament de la ciutat d’Alacant com una pedania o partida rural més, i els seus 72 veïns no tenen pressa per a desescalar abans que tot el territori valencià.

 

«Ningú ha protestat» per no avançar la tornada a la normalitat com les quatre illes, segons la presidenta de l’associació de veïns Illa Plana de Tabarca, Carmen Martí. «La gent està tranquil·la i l’única cosa que s’ha fet és preguntar a l’agent de la Policia Local que ens aclarisca les fases i com s’aplicaran en l’illa», ha continuat en referència a l’únic funcionari públic en l’illa les 24 hores del dia, al costat d’un infermer.

 

Els dos atenen les necessitats dels habitants, molts d’ells majors, encara que també hi ha algunes famílies amb xiquets que van arribar a l’illa just abans de l’obligat confinament perquè ja s’havien suspés les classes escolars.

 

Tabarca no té pressa per a desescalar

Martí ha relatat que els veïns no tenen excessiva pressa per la tornada a la normalitat perquè en Tabarca no hi ha supermercats ni tampoc importa massa avançar l’obertura de les terrasses, ja que no hi ha públic de fora al que atendre. A demés, els seus habitants ja disfruten de la relativa normalitat que suposa poder «passejar i parlar amb els veïns».

 

«La Graciosa és la més pareguda a Tabarca de les quatre illes de la fase 1 perquè és xicoteta, però es diferencia de nosaltres, ja que sí que és un poblet que ha conseguit tindre la seua independència administrativa amb 600 veïns, una regidora i ajuntament», ha destacat la portaveu veïnal.

 

«Allí tenen farmàcia, un supermercat, comerços i, fins i tot, un col·legi, mentres que nosaltres no, i depenem per a tot d’Alacant», ha prosseguit. Segons Martí, ara la major preocupació en Tabarca està en el fet de què es done permís per a adequar els restaurants de cara al pròxim estiu i, per a això, demanen que puguen arribar els propietaris i treballadors dels establiments amb material i productes per a tindre-ho tot preparat en el moment en què s’autoritze l’arribada de turistes i visitants.

 

L’única excepció a la prohibició d’entrar o eixir de Tabarca és un servici setmanal de llanxa-taxi cada dimarts per a que un màxim de sis facen gestions de primera necessitat durant algunes hores en Santa Pola, en la mateixa comarca, com adquirir aliments o medicines.

 

A demés, una altra embarcació, la xicoteta Santa Maria, acudix tres voltes per setmana per a faenes de manteniment i la retirada de residus, i una quarta volta exclusivament per al transport d’aliments prèviament encarregats.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.