7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Tabarca, l’illa valenciana sense contagis que no comença la desescalada amb la Fase 1

Tabarca

Imatge de l’illa de Tabarca | Flickr

 

Els 72 veïns confinats des de fa 50 dies en la minúscula Tabarca, l’illa poblada més xicoteta d’Espanya, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), viuen amb tranquil·litat la desescalada, sense sentir-se ofesos per la seua exclusió del reduït club de les quatre illes que avancen a hui l’obertura d’algunes restriccions, amb la fase 1.

 

Sense contagis per la COVID-19 i doblement aïllats, perquè el trànsit de persones està prohibit amb la península des de què es va decretar l’estat d’alarma, Tabarca no està inclosa entre les illes que des de hui passen a disfrutar d’un règim més obert, com sí que ocorre amb les canàries de la Gomera, El Ferro i La Graciosa, i la balear de Formentera.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Amb 0,3 quilòmetres quadrats de superfície i a només quatre quilòmetres en línia recta del cap de Santa Pola, Tabarca depén de l’ajuntament de la ciutat d’Alacant com una pedania o partida rural més, i els seus 72 veïns no tenen pressa per a desescalar abans que tot el territori valencià.

 

«Ningú ha protestat» per no avançar la tornada a la normalitat com les quatre illes, segons la presidenta de l’associació de veïns Illa Plana de Tabarca, Carmen Martí. «La gent està tranquil·la i l’única cosa que s’ha fet és preguntar a l’agent de la Policia Local que ens aclarisca les fases i com s’aplicaran en l’illa», ha continuat en referència a l’únic funcionari públic en l’illa les 24 hores del dia, al costat d’un infermer.

 

Els dos atenen les necessitats dels habitants, molts d’ells majors, encara que també hi ha algunes famílies amb xiquets que van arribar a l’illa just abans de l’obligat confinament perquè ja s’havien suspés les classes escolars.

 

Tabarca no té pressa per a desescalar

Martí ha relatat que els veïns no tenen excessiva pressa per la tornada a la normalitat perquè en Tabarca no hi ha supermercats ni tampoc importa massa avançar l’obertura de les terrasses, ja que no hi ha públic de fora al que atendre. A demés, els seus habitants ja disfruten de la relativa normalitat que suposa poder «passejar i parlar amb els veïns».

 

«La Graciosa és la més pareguda a Tabarca de les quatre illes de la fase 1 perquè és xicoteta, però es diferencia de nosaltres, ja que sí que és un poblet que ha conseguit tindre la seua independència administrativa amb 600 veïns, una regidora i ajuntament», ha destacat la portaveu veïnal.

 

«Allí tenen farmàcia, un supermercat, comerços i, fins i tot, un col·legi, mentres que nosaltres no, i depenem per a tot d’Alacant», ha prosseguit. Segons Martí, ara la major preocupació en Tabarca està en el fet de què es done permís per a adequar els restaurants de cara al pròxim estiu i, per a això, demanen que puguen arribar els propietaris i treballadors dels establiments amb material i productes per a tindre-ho tot preparat en el moment en què s’autoritze l’arribada de turistes i visitants.

 

L’única excepció a la prohibició d’entrar o eixir de Tabarca és un servici setmanal de llanxa-taxi cada dimarts per a que un màxim de sis facen gestions de primera necessitat durant algunes hores en Santa Pola, en la mateixa comarca, com adquirir aliments o medicines.

 

A demés, una altra embarcació, la xicoteta Santa Maria, acudix tres voltes per setmana per a faenes de manteniment i la retirada de residus, i una quarta volta exclusivament per al transport d’aliments prèviament encarregats.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.