El ple per a investir a Pérez Llorca serà el 27 de novembre en Les Corts

El ple de Les Corts Valencianes per a la investidura del secretari general del PP de la Comunitat Valenciana, Juanfran Pérez Llorca, com president de la Generalitat en substitució del dimitit Carlos Mazón se celebrarà el dijous 27 de novembre a les 11 del matí. La data s’ha fixat després de la ronda de consultes de la presidenta de la Cambra, Plans Massó (Vox), amb els síndics dels quatre grups i després de registrar-se, en l’últim dia de termini, l’única candidatura per a rellevar a Mazón.

Vox té la clau de la investidura

Per a ser triat president, el candidat necessita majoria absoluta de 50 escons en la primera votació o majoria simple 48 hores després. En un hemicicle on el PP compta amb 40 diputats i Vox amb 13, mentres l’oposició suma 46, el suport de Vox resulta determinant per a aconseguir la presidència. Sense eixe suport, la investidura dependria d’abstencions suficients en la segona votació, alguna cosa que complica els números.

Pérez Llorca va assenyalar el dimecres que encara no té tancat un acord amb Vox, però confia a aconseguir-lo, com ja es va aconseguir a l’inici de la legislatura per a investir a Mazón i enguany per a aprovar els pressupostos autonòmics. De prosperar, seria la segona investidura de la legislatura, conseqüència directa de la dimissió de Mazón i del mecanisme parlamentari previst per a garantir la continuïtat del Consell.

Així serà el debat i la votació

El ple s’obrirà amb el discurs del candidat, que no tindrà límit de temps per a exposar el seu programa i sol·licitar la confiança de la Cambra. Després d’eixa intervenció, la presidència suspendrà la sessió per un període que no pot superar les 24 hores i que habitualment es reduïx a uns 30 minuts, amb l’objectiu que els grups ajusten les seues rèpliques.

En reprendre la sessió, intervindran els síndics dels grups de major a menor representació (PSPV-PSOE, Compromís i Vox); el PP, grup del candidat, el farà en últim lloc. Cada portaveu disposarà de 30 minuts. Després, Pérez Llorca podrà respondre de manera conjunta o per separat durant un màxim de 30 minuts; a continuació, cada grup tindrà deu minuts de rèplica i el candidat tancarà amb altres deu.

Finalitzat el debat, la votació serà pública per crida: es nomenarà cada diputat perquè expresse ‘sí’, ‘no’ o ‘abstenció’. Si no s’aconseguix la majoria absoluta en primera volta, es repetirà 48 hores després amb el llindar de majoria simple. Si la confiança tampoc s’aconseguira llavors, s’obrirà un termini de dos mesos des de la primera votació; esgotat eixe termini sense candidat investit, Les Corts es dissoldran i es convocaran eleccions.

Si aconseguix el suport de Vox, Pérez Llorca es convertirà en l’octau president de la Generalitat, el sext del PP i el tercer investit sense haver sigut el candidat en les eleccions, una fórmula prevista en el sistema parlamentari autonòmic. Una vegada elegit, la presidenta de Les Corts ho comunicarà al rei per al seu nomenament, que es publicarà en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en un termini de deu dies.

Després de la publicació del nomenament, se celebrarà un ple de presa de possessió perquè Pérez Llorca prometa o jure el càrrec i formule una ‘Proposició’ sobre el seu programa de govern, un tràmit sense debat la data del qual no s’ha fixat. Després, el nou president haurà d’anunciar la composició de l’Executiu que li acompanyarà, la qual cosa suposarà el quint govern de la legislatura després dels quatre constituïts per Mazón en els seus 28 mesos al capdavant del Consell.

Anuncios

Últimes notícies

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.