La taxa 0,0 d’alcohol entrarà en la nova Llei de Trànsit per als menors d’edat

 

Espanya té l’ambiciós objectiu d’aconseguir que hi haja zero víctimes mortals d’accidents de trànsit en 2050, la nova Llei de Trànsit planeja un enduriment notable de les multes per usar el telèfon conduint, portar radars o conduir havent begut alcohol. Aquesta última mesura establirà l’anomenada taxa 0,0 per als menors d’edat que conduïsquen ciclomotors, quadricicles lleugers, patinets elèctrics, bicicletes i motos de menys de 125 cilindrades.

Aquesta proposta del Grup Popular ha sigut aprovada al Senat per 217 vots a favor dels 254 emesos. Encara haurà de ser confirmada pel Congrés perquè puga tirar avant en la nova Llei de Trànsit, en l’article del qual 14 ja ha sigut introduïda.

 

Ni una gota d’alcohol en sang

 

La taxa 0,0 per als menors d’edat pretén frenar el disparat nombre d’accidents que es produeixen diàriament entre els més joves, a causa de l’auge dels patinets elèctrics. Aquest nou mètode de transport ha patit un 80% més d’accidents aquest 2021, respecte a l’any anterior, segons l’Ajuntament de Barcelona.

La nova taxa suposarà que no es podrà detectar la més mínima quantitat d’alcohol en els usuaris menors d’edat, això és, 0 g/l en sang i 0 mg/l en aire espirat. La resta dels conductors mantindrà de moment les taxes vigents fins hui, és a dir, 0,5 g/l d’alcohol en sang i 0,25 mg/l en aire espirat per als conductors generals, i 0,3 g/l en sang i 0,15 mg/l en aire espirat per als professionals i els novells.

Dels quasi 600 conductors que van morir en 2020 en les carreteres espanyoles, el 48,7% havia consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs. Una mala praxi, la pitjor al costat de l’ús del mòbil, contra la qual la DGT i les diferents institucions tracten d’abolir amb campanyes, informació sobre aquest tema i sancions.

 

Quines sancions s’establiran per als que incomplisquen la taxa 0,0?

 

Encara no es coneixen les sancions que implicarà aquesta nova infracció. El més segur és que es tracte d’una multa econòmica, ja que els conductors menors d’edat no disposen encara de carnet per punts.

Mentrestant, l’única cosa evident és el text complet que ha aprovat el Senat: “No pot circular per les vies objecte d’aquesta llei el conductor de qualsevol vehicle amb taxes d’alcohol superiors a les que reglamentàriament es determine. En cap cas el conductor menor d’edat podrà circular per les vies amb una taxa d’alcohol en sang superior a 0 grams per litre o d’alcohol en aire espirat superior a 0 mil·ligrams per litre”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.