Anuncios

La taxa 0,0 d’alcohol entrarà en la nova Llei de Trànsit per als menors d’edat

 

Espanya té l’ambiciós objectiu d’aconseguir que hi haja zero víctimes mortals d’accidents de trànsit en 2050, la nova Llei de Trànsit planeja un enduriment notable de les multes per usar el telèfon conduint, portar radars o conduir havent begut alcohol. Aquesta última mesura establirà l’anomenada taxa 0,0 per als menors d’edat que conduïsquen ciclomotors, quadricicles lleugers, patinets elèctrics, bicicletes i motos de menys de 125 cilindrades.

Aquesta proposta del Grup Popular ha sigut aprovada al Senat per 217 vots a favor dels 254 emesos. Encara haurà de ser confirmada pel Congrés perquè puga tirar avant en la nova Llei de Trànsit, en l’article del qual 14 ja ha sigut introduïda.

Anuncios

 

Ni una gota d’alcohol en sang

 

La taxa 0,0 per als menors d’edat pretén frenar el disparat nombre d’accidents que es produeixen diàriament entre els més joves, a causa de l’auge dels patinets elèctrics. Aquest nou mètode de transport ha patit un 80% més d’accidents aquest 2021, respecte a l’any anterior, segons l’Ajuntament de Barcelona.

La nova taxa suposarà que no es podrà detectar la més mínima quantitat d’alcohol en els usuaris menors d’edat, això és, 0 g/l en sang i 0 mg/l en aire espirat. La resta dels conductors mantindrà de moment les taxes vigents fins hui, és a dir, 0,5 g/l d’alcohol en sang i 0,25 mg/l en aire espirat per als conductors generals, i 0,3 g/l en sang i 0,15 mg/l en aire espirat per als professionals i els novells.

Dels quasi 600 conductors que van morir en 2020 en les carreteres espanyoles, el 48,7% havia consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs. Una mala praxi, la pitjor al costat de l’ús del mòbil, contra la qual la DGT i les diferents institucions tracten d’abolir amb campanyes, informació sobre aquest tema i sancions.

 

Quines sancions s’establiran per als que incomplisquen la taxa 0,0?

 

Encara no es coneixen les sancions que implicarà aquesta nova infracció. El més segur és que es tracte d’una multa econòmica, ja que els conductors menors d’edat no disposen encara de carnet per punts.

Mentrestant, l’única cosa evident és el text complet que ha aprovat el Senat: “No pot circular per les vies objecte d’aquesta llei el conductor de qualsevol vehicle amb taxes d’alcohol superiors a les que reglamentàriament es determine. En cap cas el conductor menor d’edat podrà circular per les vies amb una taxa d’alcohol en sang superior a 0 grams per litre o d’alcohol en aire espirat superior a 0 mil·ligrams per litre”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.
Anuncios