La taxa 0,0 d’alcohol entrarà en la nova Llei de Trànsit per als menors d’edat

 

Espanya té l’ambiciós objectiu d’aconseguir que hi haja zero víctimes mortals d’accidents de trànsit en 2050, la nova Llei de Trànsit planeja un enduriment notable de les multes per usar el telèfon conduint, portar radars o conduir havent begut alcohol. Aquesta última mesura establirà l’anomenada taxa 0,0 per als menors d’edat que conduïsquen ciclomotors, quadricicles lleugers, patinets elèctrics, bicicletes i motos de menys de 125 cilindrades.

Aquesta proposta del Grup Popular ha sigut aprovada al Senat per 217 vots a favor dels 254 emesos. Encara haurà de ser confirmada pel Congrés perquè puga tirar avant en la nova Llei de Trànsit, en l’article del qual 14 ja ha sigut introduïda.

 

Ni una gota d’alcohol en sang

 

La taxa 0,0 per als menors d’edat pretén frenar el disparat nombre d’accidents que es produeixen diàriament entre els més joves, a causa de l’auge dels patinets elèctrics. Aquest nou mètode de transport ha patit un 80% més d’accidents aquest 2021, respecte a l’any anterior, segons l’Ajuntament de Barcelona.

La nova taxa suposarà que no es podrà detectar la més mínima quantitat d’alcohol en els usuaris menors d’edat, això és, 0 g/l en sang i 0 mg/l en aire espirat. La resta dels conductors mantindrà de moment les taxes vigents fins hui, és a dir, 0,5 g/l d’alcohol en sang i 0,25 mg/l en aire espirat per als conductors generals, i 0,3 g/l en sang i 0,15 mg/l en aire espirat per als professionals i els novells.

Dels quasi 600 conductors que van morir en 2020 en les carreteres espanyoles, el 48,7% havia consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs. Una mala praxi, la pitjor al costat de l’ús del mòbil, contra la qual la DGT i les diferents institucions tracten d’abolir amb campanyes, informació sobre aquest tema i sancions.

 

Quines sancions s’establiran per als que incomplisquen la taxa 0,0?

 

Encara no es coneixen les sancions que implicarà aquesta nova infracció. El més segur és que es tracte d’una multa econòmica, ja que els conductors menors d’edat no disposen encara de carnet per punts.

Mentrestant, l’única cosa evident és el text complet que ha aprovat el Senat: “No pot circular per les vies objecte d’aquesta llei el conductor de qualsevol vehicle amb taxes d’alcohol superiors a les que reglamentàriament es determine. En cap cas el conductor menor d’edat podrà circular per les vies amb una taxa d’alcohol en sang superior a 0 grams per litre o d’alcohol en aire espirat superior a 0 mil·ligrams per litre”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.