La taxa 0,0 d’alcohol entrarà en la nova Llei de Trànsit per als menors d’edat

 

Espanya té l’ambiciós objectiu d’aconseguir que hi haja zero víctimes mortals d’accidents de trànsit en 2050, la nova Llei de Trànsit planeja un enduriment notable de les multes per usar el telèfon conduint, portar radars o conduir havent begut alcohol. Aquesta última mesura establirà l’anomenada taxa 0,0 per als menors d’edat que conduïsquen ciclomotors, quadricicles lleugers, patinets elèctrics, bicicletes i motos de menys de 125 cilindrades.

Aquesta proposta del Grup Popular ha sigut aprovada al Senat per 217 vots a favor dels 254 emesos. Encara haurà de ser confirmada pel Congrés perquè puga tirar avant en la nova Llei de Trànsit, en l’article del qual 14 ja ha sigut introduïda.

 

Ni una gota d’alcohol en sang

 

La taxa 0,0 per als menors d’edat pretén frenar el disparat nombre d’accidents que es produeixen diàriament entre els més joves, a causa de l’auge dels patinets elèctrics. Aquest nou mètode de transport ha patit un 80% més d’accidents aquest 2021, respecte a l’any anterior, segons l’Ajuntament de Barcelona.

La nova taxa suposarà que no es podrà detectar la més mínima quantitat d’alcohol en els usuaris menors d’edat, això és, 0 g/l en sang i 0 mg/l en aire espirat. La resta dels conductors mantindrà de moment les taxes vigents fins hui, és a dir, 0,5 g/l d’alcohol en sang i 0,25 mg/l en aire espirat per als conductors generals, i 0,3 g/l en sang i 0,15 mg/l en aire espirat per als professionals i els novells.

Dels quasi 600 conductors que van morir en 2020 en les carreteres espanyoles, el 48,7% havia consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs. Una mala praxi, la pitjor al costat de l’ús del mòbil, contra la qual la DGT i les diferents institucions tracten d’abolir amb campanyes, informació sobre aquest tema i sancions.

 

Quines sancions s’establiran per als que incomplisquen la taxa 0,0?

 

Encara no es coneixen les sancions que implicarà aquesta nova infracció. El més segur és que es tracte d’una multa econòmica, ja que els conductors menors d’edat no disposen encara de carnet per punts.

Mentrestant, l’única cosa evident és el text complet que ha aprovat el Senat: “No pot circular per les vies objecte d’aquesta llei el conductor de qualsevol vehicle amb taxes d’alcohol superiors a les que reglamentàriament es determine. En cap cas el conductor menor d’edat podrà circular per les vies amb una taxa d’alcohol en sang superior a 0 grams per litre o d’alcohol en aire espirat superior a 0 mil·ligrams per litre”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.