La taxa 0,0 d’alcohol entrarà en la nova Llei de Trànsit per als menors d’edat

 

Espanya té l’ambiciós objectiu d’aconseguir que hi haja zero víctimes mortals d’accidents de trànsit en 2050, la nova Llei de Trànsit planeja un enduriment notable de les multes per usar el telèfon conduint, portar radars o conduir havent begut alcohol. Aquesta última mesura establirà l’anomenada taxa 0,0 per als menors d’edat que conduïsquen ciclomotors, quadricicles lleugers, patinets elèctrics, bicicletes i motos de menys de 125 cilindrades.

Aquesta proposta del Grup Popular ha sigut aprovada al Senat per 217 vots a favor dels 254 emesos. Encara haurà de ser confirmada pel Congrés perquè puga tirar avant en la nova Llei de Trànsit, en l’article del qual 14 ja ha sigut introduïda.

 

Ni una gota d’alcohol en sang

 

La taxa 0,0 per als menors d’edat pretén frenar el disparat nombre d’accidents que es produeixen diàriament entre els més joves, a causa de l’auge dels patinets elèctrics. Aquest nou mètode de transport ha patit un 80% més d’accidents aquest 2021, respecte a l’any anterior, segons l’Ajuntament de Barcelona.

La nova taxa suposarà que no es podrà detectar la més mínima quantitat d’alcohol en els usuaris menors d’edat, això és, 0 g/l en sang i 0 mg/l en aire espirat. La resta dels conductors mantindrà de moment les taxes vigents fins hui, és a dir, 0,5 g/l d’alcohol en sang i 0,25 mg/l en aire espirat per als conductors generals, i 0,3 g/l en sang i 0,15 mg/l en aire espirat per als professionals i els novells.

Dels quasi 600 conductors que van morir en 2020 en les carreteres espanyoles, el 48,7% havia consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs. Una mala praxi, la pitjor al costat de l’ús del mòbil, contra la qual la DGT i les diferents institucions tracten d’abolir amb campanyes, informació sobre aquest tema i sancions.

 

Quines sancions s’establiran per als que incomplisquen la taxa 0,0?

 

Encara no es coneixen les sancions que implicarà aquesta nova infracció. El més segur és que es tracte d’una multa econòmica, ja que els conductors menors d’edat no disposen encara de carnet per punts.

Mentrestant, l’única cosa evident és el text complet que ha aprovat el Senat: “No pot circular per les vies objecte d’aquesta llei el conductor de qualsevol vehicle amb taxes d’alcohol superiors a les que reglamentàriament es determine. En cap cas el conductor menor d’edat podrà circular per les vies amb una taxa d’alcohol en sang superior a 0 grams per litre o d’alcohol en aire espirat superior a 0 mil·ligrams per litre”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els cinc funcionaris citats planten la comissió de Les Naus a Alacant

Els tècnics citats no han comparegut en la segona sessió i l’oposició reclama més documentació sobre l’adjudicació de vivendes públiques

Detinguda a València una cuidadora per vendre droga en casa d’una anciana

La dona, de 32 anys, va ser sorpresa quan intentava desfer-se de substàncies estupefaents en la vivenda on treballava com a cuidadora d’una anciana

Immobilitzen a València un autobús turístic després de donar positiu en cocaïna el conductor

El xofer havia d’arreplegar 25 turistes al centre històric després d’haver-los deixat visitant la ciutat

Detinguts dos joves per agredir persones migrants a Aldaia

Els arrestats, de 18 i 20 anys, estan acusats de delictes d’odi, lesions i contra la seguretat vial després d’atacs gravats en vídeo

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.