Un test «senzill i barat» mesura quant dura la protecció de les vacunes contra el covid

Un test “senzill i barat”, basat en la tecnologia PCR, permet mesurar la immunitat cel·lular específica enfront del coronavirus i conéixer quant dura la protecció que aporten les vacunes contra la covid-19.

L’assoliment l’ha aconseguit un equip internacional de científics, participat per investigadors del Centre Nacional de Microbiologia de l’Institut de Salut Carles III (ISCIII) espanyol, de l’Hospital Mount Sinai de Nova York i de l’Escola de Medicina de Duke a Singapur. Els resultats s’han publicat en la revista Nature Biotechnology.

A través de la seqüenciació massiva d’individus vacunats i infectats per SARS-CoV-2 l’equip d’investigadors ha identificat una molècula (la CXCL10) com un nou biomarcador de la immunitat cel·lular, i utilitzant la tècnica de reacció en cadena de la polimerasa (la popular PCR) l’estudi ha demostrat la capacitat de mesurar la resposta cel·lular de manera “ràpida, senzilla, i econòmica” d’un gran nombre de mostres.

Aquesta innovadora tecnologia facilita l’avaluació de la immunitat cel·lular en estudis poblacionals i assajos clínics amb un alt nombre de participants, la qual cosa suposa, segons una nota difosa per l’Institut de Salut Carles III, un gran avanç metodològic.

A més, aquest assaig pioner permet diferenciar la resposta immune de la vacunació front COVID-19 de la infecció pel virus del SARS-CoV-2, per la qual cosa té implicacions directes en possibles polítiques de salut pública.

Jordi Ochando, científic del Centre Nacional de Microbiologia de l’ISCIII i un dels autors del treball, ha explicat que aquesta tecnologia “permet analitzar centenars de mostres al dia perquè es basa en la tecnologia de PCR” i ha observat a més que l’equipament per a realitzar els test està ja disponible en la majoria d’hospitals i centres d’investigació, per la qual cosa aquesta tecnologia és accessible a tota la població en general.

La investigació s’ha desenvolupat en col·laboració amb diferents Instituts d’Investigació Sanitària acreditats pel propi Institut de Salut Carles III, com ara els vinculats als hospitals de La Paz, Gregorio Marañón o el 12 d’Octubre, de Madrid.

Últimes notícies

Pérez Llorca urgix a tancar un acord per a acabar amb la vaga de professors en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca afirma que és hora de tancar un acord amb els sindicats per a posar fi a la vaga de professors en la Comunitat Valenciana i es mostra optimista si s'aparquen les discrepàncies polítiques.

Grimaldo i Ferran Torres, únics valencians en la llista d’Espanya per al Mundial

Luis de la Font confirma una llista de 26 jugadors per al Mundial dels Estats Units, Mèxic i el Canadà amb Grimaldo i Ferran Torres com a representants valencians i el suport de Javi Guerra en els entrenaments.

Awa Fam firma el segon millor debut anotador d’una espanyola en la WNBA

L'aler alacantina Awa Fam, de 19 anys, arranca la seua etapa en la WNBA amb 10 punts davant Washington Mystics i firma el segon debut més anotador d'una espanyola en la lliga, només per darrere d'Anna Cruz.

La família valenciana del naufragi a Indonèsia denuncia la falta de seguretat en el vaixell turístic

Els familiars dels quatre valencians morts en el naufragi d'un vaixell turístic a Indonèsia insistixen que el juí ha evidenciat greus carències de seguretat abans, durant i després de l'accident.

Pérez Llorca recolza l’ampliació i transició energètica del port d’Alacant

Pérez Llorca reafirma el suport del Consell a l'ampliació, modernització i transició energètica del port d'Alacant per a guanyar competitivitat i atraure més trànsit i creuers.

Les diputacions exigixen un finançament local just i alerten que sostenen Espanya sense recursos

Les diputacions, capítols i consells insulars reclamen a Govern i autonomies una reforma profunda del finançament local per a garantir els servicis que presten els municipis.

La calor es dispara en la Comunitat Valenciana des del dijous amb nits tropicals en el litoral

La Comunitat Valenciana afronta des del dijous un episodi de calor de ple estiu, amb possibles rècords de temperatura i nits tropicals en tot el litoral almenys fins a principis de juny.

Detingut un treballador de residència per robar joies i rellotges a ancians vulnerables

Un empleat d'una residència de lHorta Nord és detingut per sostraure joies i rellotges a ancians amb deterioració cognitiva, a un dels quals va arribar a agredir per a silenciar-ho.