Un test “senzill i barat” mesura quant dura la protecció de les vacunes contra el covid

Un test “senzill i barat”, basat en la tecnologia PCR, permet mesurar la immunitat cel·lular específica enfront del coronavirus i conéixer quant dura la protecció que aporten les vacunes contra la covid-19.

L’assoliment l’ha aconseguit un equip internacional de científics, participat per investigadors del Centre Nacional de Microbiologia de l’Institut de Salut Carles III (ISCIII) espanyol, de l’Hospital Mount Sinai de Nova York i de l’Escola de Medicina de Duke a Singapur. Els resultats s’han publicat en la revista Nature Biotechnology.

A través de la seqüenciació massiva d’individus vacunats i infectats per SARS-CoV-2 l’equip d’investigadors ha identificat una molècula (la CXCL10) com un nou biomarcador de la immunitat cel·lular, i utilitzant la tècnica de reacció en cadena de la polimerasa (la popular PCR) l’estudi ha demostrat la capacitat de mesurar la resposta cel·lular de manera “ràpida, senzilla, i econòmica” d’un gran nombre de mostres.

Aquesta innovadora tecnologia facilita l’avaluació de la immunitat cel·lular en estudis poblacionals i assajos clínics amb un alt nombre de participants, la qual cosa suposa, segons una nota difosa per l’Institut de Salut Carles III, un gran avanç metodològic.

A més, aquest assaig pioner permet diferenciar la resposta immune de la vacunació front COVID-19 de la infecció pel virus del SARS-CoV-2, per la qual cosa té implicacions directes en possibles polítiques de salut pública.

Jordi Ochando, científic del Centre Nacional de Microbiologia de l’ISCIII i un dels autors del treball, ha explicat que aquesta tecnologia “permet analitzar centenars de mostres al dia perquè es basa en la tecnologia de PCR” i ha observat a més que l’equipament per a realitzar els test està ja disponible en la majoria d’hospitals i centres d’investigació, per la qual cosa aquesta tecnologia és accessible a tota la població en general.

La investigació s’ha desenvolupat en col·laboració amb diferents Instituts d’Investigació Sanitària acreditats pel propi Institut de Salut Carles III, com ara els vinculats als hospitals de La Paz, Gregorio Marañón o el 12 d’Octubre, de Madrid.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.