Un test “senzill i barat” mesura quant dura la protecció de les vacunes contra el covid

Un test “senzill i barat”, basat en la tecnologia PCR, permet mesurar la immunitat cel·lular específica enfront del coronavirus i conéixer quant dura la protecció que aporten les vacunes contra la covid-19.

L’assoliment l’ha aconseguit un equip internacional de científics, participat per investigadors del Centre Nacional de Microbiologia de l’Institut de Salut Carles III (ISCIII) espanyol, de l’Hospital Mount Sinai de Nova York i de l’Escola de Medicina de Duke a Singapur. Els resultats s’han publicat en la revista Nature Biotechnology.

A través de la seqüenciació massiva d’individus vacunats i infectats per SARS-CoV-2 l’equip d’investigadors ha identificat una molècula (la CXCL10) com un nou biomarcador de la immunitat cel·lular, i utilitzant la tècnica de reacció en cadena de la polimerasa (la popular PCR) l’estudi ha demostrat la capacitat de mesurar la resposta cel·lular de manera “ràpida, senzilla, i econòmica” d’un gran nombre de mostres.

Aquesta innovadora tecnologia facilita l’avaluació de la immunitat cel·lular en estudis poblacionals i assajos clínics amb un alt nombre de participants, la qual cosa suposa, segons una nota difosa per l’Institut de Salut Carles III, un gran avanç metodològic.

A més, aquest assaig pioner permet diferenciar la resposta immune de la vacunació front COVID-19 de la infecció pel virus del SARS-CoV-2, per la qual cosa té implicacions directes en possibles polítiques de salut pública.

Jordi Ochando, científic del Centre Nacional de Microbiologia de l’ISCIII i un dels autors del treball, ha explicat que aquesta tecnologia “permet analitzar centenars de mostres al dia perquè es basa en la tecnologia de PCR” i ha observat a més que l’equipament per a realitzar els test està ja disponible en la majoria d’hospitals i centres d’investigació, per la qual cosa aquesta tecnologia és accessible a tota la població en general.

La investigació s’ha desenvolupat en col·laboració amb diferents Instituts d’Investigació Sanitària acreditats pel propi Institut de Salut Carles III, com ara els vinculats als hospitals de La Paz, Gregorio Marañón o el 12 d’Octubre, de Madrid.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.