12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La tragèdia de Melilla suma morts mentre es frustra un altre intent a Ceuta


La tragèdia ocorreguda aquest divendres en l‘intent d’encreuament de centenars d’emigrants a la ciutat espanyola de Melilla continua sumant morts. Ja són 23, segons la xifra oficial, que les associacions eleven a 37 enmig de crítiques a l’actuació policial marroquina i l’exigència d’una investigació.

Els morts en la temptativa d’entrada a l’enclavament espanyol del nord d’Àfrica per part d’unes 2.000 persones subsaharianes, la més nombrosa i violenta que recorden els veïns de la localitat marroquina fronterera de Nador, van arribant en un degoteig de xifres discordants.

Les autoritats de Nador van elevar anit el número a 23, afirmant que durant la vesprada van morir cinc persones més a l’hospital, però les organitzacions de protecció dels migrants sostenen que són 27, segons la xifra donada per l’Associació Marroquina de Drets Humans (AMDH) i fins a 37, d’acord amb l’ONG espanyola Caminant Fronteres.



A ells cal sumar-los 18 emigrants més i un membre de les forces de seguretat marroquines ingressats a l’hospital, segons el Marroc. Fonts de seguretat van informar Efe que alguns d’aquests ferits ho són per intoxicació a causa dels gasos lacrimògens usats per la policia marroquina.

Aquest és el primer assalt a la tanca que es produeix des que Espanya fera un tomb al març a la seua política sobre el Sàhara Occidental, la causa nacional marroquina, donant suport a la proposta d’autonomia sobre el territori del Marroc.

La policia marroquina va frustrar durant la vesprada del diumenge un intent d’assalt a Ceuta

La Policia marroquina ha detingut aquest diumenge a 59 migrants subsaharians entre les localitats de Tetuan i Castillejos quan es disposaven a llançar un intent massiu de salt de la tanca fronterera de Ceuta, segons han informat les autoritats marroquines.

Un grup de subsaharians s’ha concentrat en el matí d’aquest diumenge amb la intenció de travessar la frontera, però van ser interceptats quan es dirigien de Tetuan a Castillejos, localitat fronterera amb Ceuta, segons recull el portal de notícies marroquina le360.ma.

Els migrants portaven objectes de ferro i material per a facilitar l’escalada de la tanca fronterera. Les autoritats han confirmat 59 detencions que han permés frustrar el salt.

Algèria denuncia «autèntiques execucions sumàries» en la tanca de Melilla

El Govern algerià ha denunciat aquest diumenge les «autèntiques execucions sumàries» que atribueix a les forces de seguretat marroquines: «Són una mostra de la brutalitat extrema i l’ús desproporcionat de la força que s’assemblen en aquestes circumstàncies a autèntiques execucions sumàries», ha apuntat.

Belani ha responsabilitzat al Marroc de l’ocorregut i ha demanat una investigació independent. «Aquests tràgics fets posen en evidència la violació sistemàtica dels drets humans per part d’un Estat que ha optat, d’una banda, per explotar el fantasma de la immigració amb finalitats de xantatge polític i, per un altre, jugar el paper de policia -a canvi de diners en efectiu- en l’externalització de la gestió de les fronteres exteriors de la Unió Europea», ha argumentat.

El Marroc prepara l’enterrament dels migrants morts a Melilla sense autòpsia ni investigació

Segons l’Associació Marroquina de Drets Humans (AMDH), el Govern de Rabat no té cap intenció d’obrir una investigació sobre la mort dels migrants: ha denunciat que s’estan excavant 21 tombes en el cementeri de Sidi Salem de Nador sense que s’hagen realitzat autòpsies ni cap investigació.

AMDH ha informat en el seu compte de Twitter sobre les suposades fosses, i ha adjuntat una fotografia amb el comunicat: «Els temors que teníem han resultat ser reals: aquest matí, les autoritats de Nador preparaven 21 tombes en el cementeri de Sidi Salem per a enterrar a alguns dels immigrants morts el Divendres Negre en la tanca», ha assegurat AMDH-Nador.



L’organització ha advertit que «les autoritats pretenen ocultar ràpidament el desastre que hem viscut» i lamenten que no hi haja una investigació ni una autòpsia dels cossos dels morts, que no han sigut identificats. «És un vertader escàndol», ha remarcat.

Últimes notícies

Corberán demana al València mentalitat de classificació davant el Burgos

Corberán va subratllar que el València ha de viatjar a Burgos amb la mentalitat d'estar en la següent ronda. Va mostrar respecte pel rival i malestar per l'horari.

El sorteig de la Copa del Rei de bàsquet serà el dia 26 a València

El sorteig d'aparellaments de la Copa del Rei de bàsquet se celebrarà el 26 de gener a les 12.00 en el Teatre Martin i Soler de València. El torneig es disputarà del 19 al 22 de febrer en el Roig Arena, amb cinc equips ja classificats i tres places encara en joc.

Basset es desvincula de la mobilització i la retirada dels bombers en els llits el 29-O

Basset ha declarat que no va ordenar ni la mobilització ni la retirada dels bombers que vigilaven els llits el 29 d'octubre. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no va ser decidit pel Cecopi.

Compromís ha demanat canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar reconeixements públics

Compromís ha demanat canviar el nom de l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar honors al cantant després de la investigació oberta per la fiscalia. PP i PSPV-PSOE han demanat prudència i apel·len a la presumpció d'innocència mentres avança el cas.

Les infeccions per grip han caigut quasi a la mitat en la Comunitat Valenciana en una setmana

La incidència de grip ha baixat a 121 per 100.000, un 48,2% menys que la setmana prèvia. El VRS ha pujat, la COVID-19 seguix sense casos i els ingressos greus han disminuït.

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer amb més seguretat i inspeccions

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer després de la participació ciutadana, amb inspeccions periòdiques, més seguretat, benestar animal i protocols davant el clima.

Detenen a un policia nacional per agressió sexual a una agent en pràctiques a València

Un policia nacional ha sigut detingut a València per presumptes tocaments a una agent en pràctiques durant un menjar de treball al desembre. Va ser arrestat el 9 de gener i passe a disposició judicial eixe mateix dia.

La jutgessa de la DANA cita al xofer de Mazón i a l’Advocacia de la Generalitat Valenciana

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha anomenat com a testimonis al xofer de Carlos Mazón i a responsables de l'Advocacia de la Generalitat. El calendari de compareixences arranca el 27 de gener i s'estén fins al 27 de febrer.