16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

La tragèdia de Melilla suma morts mentre es frustra un altre intent a Ceuta


La tragèdia ocorreguda aquest divendres en l‘intent d’encreuament de centenars d’emigrants a la ciutat espanyola de Melilla continua sumant morts. Ja són 23, segons la xifra oficial, que les associacions eleven a 37 enmig de crítiques a l’actuació policial marroquina i l’exigència d’una investigació.

Els morts en la temptativa d’entrada a l’enclavament espanyol del nord d’Àfrica per part d’unes 2.000 persones subsaharianes, la més nombrosa i violenta que recorden els veïns de la localitat marroquina fronterera de Nador, van arribant en un degoteig de xifres discordants.

Les autoritats de Nador van elevar anit el número a 23, afirmant que durant la vesprada van morir cinc persones més a l’hospital, però les organitzacions de protecció dels migrants sostenen que són 27, segons la xifra donada per l’Associació Marroquina de Drets Humans (AMDH) i fins a 37, d’acord amb l’ONG espanyola Caminant Fronteres.



A ells cal sumar-los 18 emigrants més i un membre de les forces de seguretat marroquines ingressats a l’hospital, segons el Marroc. Fonts de seguretat van informar Efe que alguns d’aquests ferits ho són per intoxicació a causa dels gasos lacrimògens usats per la policia marroquina.

Aquest és el primer assalt a la tanca que es produeix des que Espanya fera un tomb al març a la seua política sobre el Sàhara Occidental, la causa nacional marroquina, donant suport a la proposta d’autonomia sobre el territori del Marroc.

La policia marroquina va frustrar durant la vesprada del diumenge un intent d’assalt a Ceuta

La Policia marroquina ha detingut aquest diumenge a 59 migrants subsaharians entre les localitats de Tetuan i Castillejos quan es disposaven a llançar un intent massiu de salt de la tanca fronterera de Ceuta, segons han informat les autoritats marroquines.

Un grup de subsaharians s’ha concentrat en el matí d’aquest diumenge amb la intenció de travessar la frontera, però van ser interceptats quan es dirigien de Tetuan a Castillejos, localitat fronterera amb Ceuta, segons recull el portal de notícies marroquina le360.ma.

Els migrants portaven objectes de ferro i material per a facilitar l’escalada de la tanca fronterera. Les autoritats han confirmat 59 detencions que han permés frustrar el salt.

Algèria denuncia «autèntiques execucions sumàries» en la tanca de Melilla

El Govern algerià ha denunciat aquest diumenge les «autèntiques execucions sumàries» que atribueix a les forces de seguretat marroquines: «Són una mostra de la brutalitat extrema i l’ús desproporcionat de la força que s’assemblen en aquestes circumstàncies a autèntiques execucions sumàries», ha apuntat.

Belani ha responsabilitzat al Marroc de l’ocorregut i ha demanat una investigació independent. «Aquests tràgics fets posen en evidència la violació sistemàtica dels drets humans per part d’un Estat que ha optat, d’una banda, per explotar el fantasma de la immigració amb finalitats de xantatge polític i, per un altre, jugar el paper de policia -a canvi de diners en efectiu- en l’externalització de la gestió de les fronteres exteriors de la Unió Europea», ha argumentat.

El Marroc prepara l’enterrament dels migrants morts a Melilla sense autòpsia ni investigació

Segons l’Associació Marroquina de Drets Humans (AMDH), el Govern de Rabat no té cap intenció d’obrir una investigació sobre la mort dels migrants: ha denunciat que s’estan excavant 21 tombes en el cementeri de Sidi Salem de Nador sense que s’hagen realitzat autòpsies ni cap investigació.

AMDH ha informat en el seu compte de Twitter sobre les suposades fosses, i ha adjuntat una fotografia amb el comunicat: «Els temors que teníem han resultat ser reals: aquest matí, les autoritats de Nador preparaven 21 tombes en el cementeri de Sidi Salem per a enterrar a alguns dels immigrants morts el Divendres Negre en la tanca», ha assegurat AMDH-Nador.



L’organització ha advertit que «les autoritats pretenen ocultar ràpidament el desastre que hem viscut» i lamenten que no hi haja una investigació ni una autòpsia dels cossos dels morts, que no han sigut identificats. «És un vertader escàndol», ha remarcat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després de patir un infart

L'alcalde de Manises, Javier Mansilla, està hospitalitzat després de patir un infart de miocardi este divendres. Arriben missatges de suport des del PSPV-PSOE i la Generalitat.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’inventar ‘relats’ i de voler frenar el Pla Viu

Pérez Llorca ha acusat el PSPV-PSOE d'inventar 'relats' sobre vivenda i d'intentar parar el Pla Viu, que, segons defén, ja té 4.800 vivendes en marxa.

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.