La tragèdia de Melilla suma morts mentre es frustra un altre intent a Ceuta


La tragèdia ocorreguda aquest divendres en l‘intent d’encreuament de centenars d’emigrants a la ciutat espanyola de Melilla continua sumant morts. Ja són 23, segons la xifra oficial, que les associacions eleven a 37 enmig de crítiques a l’actuació policial marroquina i l’exigència d’una investigació.

Els morts en la temptativa d’entrada a l’enclavament espanyol del nord d’Àfrica per part d’unes 2.000 persones subsaharianes, la més nombrosa i violenta que recorden els veïns de la localitat marroquina fronterera de Nador, van arribant en un degoteig de xifres discordants.

Les autoritats de Nador van elevar anit el número a 23, afirmant que durant la vesprada van morir cinc persones més a l’hospital, però les organitzacions de protecció dels migrants sostenen que són 27, segons la xifra donada per l’Associació Marroquina de Drets Humans (AMDH) i fins a 37, d’acord amb l’ONG espanyola Caminant Fronteres.



A ells cal sumar-los 18 emigrants més i un membre de les forces de seguretat marroquines ingressats a l’hospital, segons el Marroc. Fonts de seguretat van informar Efe que alguns d’aquests ferits ho són per intoxicació a causa dels gasos lacrimògens usats per la policia marroquina.

Aquest és el primer assalt a la tanca que es produeix des que Espanya fera un tomb al març a la seua política sobre el Sàhara Occidental, la causa nacional marroquina, donant suport a la proposta d’autonomia sobre el territori del Marroc.

La policia marroquina va frustrar durant la vesprada del diumenge un intent d’assalt a Ceuta

La Policia marroquina ha detingut aquest diumenge a 59 migrants subsaharians entre les localitats de Tetuan i Castillejos quan es disposaven a llançar un intent massiu de salt de la tanca fronterera de Ceuta, segons han informat les autoritats marroquines.

Un grup de subsaharians s’ha concentrat en el matí d’aquest diumenge amb la intenció de travessar la frontera, però van ser interceptats quan es dirigien de Tetuan a Castillejos, localitat fronterera amb Ceuta, segons recull el portal de notícies marroquina le360.ma.

Els migrants portaven objectes de ferro i material per a facilitar l’escalada de la tanca fronterera. Les autoritats han confirmat 59 detencions que han permés frustrar el salt.

Algèria denuncia «autèntiques execucions sumàries» en la tanca de Melilla

El Govern algerià ha denunciat aquest diumenge les «autèntiques execucions sumàries» que atribueix a les forces de seguretat marroquines: «Són una mostra de la brutalitat extrema i l’ús desproporcionat de la força que s’assemblen en aquestes circumstàncies a autèntiques execucions sumàries», ha apuntat.

Belani ha responsabilitzat al Marroc de l’ocorregut i ha demanat una investigació independent. «Aquests tràgics fets posen en evidència la violació sistemàtica dels drets humans per part d’un Estat que ha optat, d’una banda, per explotar el fantasma de la immigració amb finalitats de xantatge polític i, per un altre, jugar el paper de policia -a canvi de diners en efectiu- en l’externalització de la gestió de les fronteres exteriors de la Unió Europea», ha argumentat.

El Marroc prepara l’enterrament dels migrants morts a Melilla sense autòpsia ni investigació

Segons l’Associació Marroquina de Drets Humans (AMDH), el Govern de Rabat no té cap intenció d’obrir una investigació sobre la mort dels migrants: ha denunciat que s’estan excavant 21 tombes en el cementeri de Sidi Salem de Nador sense que s’hagen realitzat autòpsies ni cap investigació.

AMDH ha informat en el seu compte de Twitter sobre les suposades fosses, i ha adjuntat una fotografia amb el comunicat: «Els temors que teníem han resultat ser reals: aquest matí, les autoritats de Nador preparaven 21 tombes en el cementeri de Sidi Salem per a enterrar a alguns dels immigrants morts el Divendres Negre en la tanca», ha assegurat AMDH-Nador.



L’organització ha advertit que «les autoritats pretenen ocultar ràpidament el desastre que hem viscut» i lamenten que no hi haja una investigació ni una autòpsia dels cossos dels morts, que no han sigut identificats. «És un vertader escàndol», ha remarcat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre María Jesús Montero

Diana Morant afirma que el comentari de Jorge Azcón sobre el físic de Pilar Alegría i María Jesús Montero reflectix el masclisme encara present en el PP i el vincula amb el qüestionament de la violència de gènere.

Salven la vida a un operari després de patir una parada cardíaca en podar una palmera a València

Un operari de 41 anys va ser rescatat pels bombers a València després de quedar atrapat mentres podava una palmera, patir un esvaïment i entrar en parada cardíaca, que l'equip mèdic va aconseguir revertir abans del seu trasllat a l'hospital.

Morant titlla d’intolerable el veto a les dones en la confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig a les dones en la confraria de Sagunt i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la participació femenina.

Xoc entre tramvia i cotxe interromp les línies 4 i 6 a València i deixa cinc ferits

Un cotxe que se salta un semàfor en roig provoca un xoc amb un tramvia a València, interromp el servici en les línies 4 i 6 i deixa cinc ferits amb policontusiones.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón com a testimoni en la causa penal per la gestió de la dana i exigix responsabilitats polítiques en la Generalitat.

Pérez Llorca enaltix el talent de Generació Espontània en la UPV com a motor del futur tecnològic

Cotxes de Fórmula 1, coets i càpsules d'alta velocitat són alguns dels projectes de Generació Espontània de la UPV, que Pérez Llorca ha posat com a model de talent, formació pràctica i connexió amb el teixit empresarial.

Alacant aprova una ajuda de 300 euros per naixement o adopció des de 2026

L'Ajuntament d'Alacant aprova una ajuda de 300 euros per cada fill nascut o adoptat en 2026, duplicant el pressupost total i donant prioritat a les sol·licituds pendents de 2025.