12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La tragèdia de Melilla suma morts mentre es frustra un altre intent a Ceuta


La tragèdia ocorreguda aquest divendres en l‘intent d’encreuament de centenars d’emigrants a la ciutat espanyola de Melilla continua sumant morts. Ja són 23, segons la xifra oficial, que les associacions eleven a 37 enmig de crítiques a l’actuació policial marroquina i l’exigència d’una investigació.

Els morts en la temptativa d’entrada a l’enclavament espanyol del nord d’Àfrica per part d’unes 2.000 persones subsaharianes, la més nombrosa i violenta que recorden els veïns de la localitat marroquina fronterera de Nador, van arribant en un degoteig de xifres discordants.

Les autoritats de Nador van elevar anit el número a 23, afirmant que durant la vesprada van morir cinc persones més a l’hospital, però les organitzacions de protecció dels migrants sostenen que són 27, segons la xifra donada per l’Associació Marroquina de Drets Humans (AMDH) i fins a 37, d’acord amb l’ONG espanyola Caminant Fronteres.



A ells cal sumar-los 18 emigrants més i un membre de les forces de seguretat marroquines ingressats a l’hospital, segons el Marroc. Fonts de seguretat van informar Efe que alguns d’aquests ferits ho són per intoxicació a causa dels gasos lacrimògens usats per la policia marroquina.

Aquest és el primer assalt a la tanca que es produeix des que Espanya fera un tomb al març a la seua política sobre el Sàhara Occidental, la causa nacional marroquina, donant suport a la proposta d’autonomia sobre el territori del Marroc.

La policia marroquina va frustrar durant la vesprada del diumenge un intent d’assalt a Ceuta

La Policia marroquina ha detingut aquest diumenge a 59 migrants subsaharians entre les localitats de Tetuan i Castillejos quan es disposaven a llançar un intent massiu de salt de la tanca fronterera de Ceuta, segons han informat les autoritats marroquines.

Un grup de subsaharians s’ha concentrat en el matí d’aquest diumenge amb la intenció de travessar la frontera, però van ser interceptats quan es dirigien de Tetuan a Castillejos, localitat fronterera amb Ceuta, segons recull el portal de notícies marroquina le360.ma.

Els migrants portaven objectes de ferro i material per a facilitar l’escalada de la tanca fronterera. Les autoritats han confirmat 59 detencions que han permés frustrar el salt.

Algèria denuncia «autèntiques execucions sumàries» en la tanca de Melilla

El Govern algerià ha denunciat aquest diumenge les «autèntiques execucions sumàries» que atribueix a les forces de seguretat marroquines: «Són una mostra de la brutalitat extrema i l’ús desproporcionat de la força que s’assemblen en aquestes circumstàncies a autèntiques execucions sumàries», ha apuntat.

Belani ha responsabilitzat al Marroc de l’ocorregut i ha demanat una investigació independent. «Aquests tràgics fets posen en evidència la violació sistemàtica dels drets humans per part d’un Estat que ha optat, d’una banda, per explotar el fantasma de la immigració amb finalitats de xantatge polític i, per un altre, jugar el paper de policia -a canvi de diners en efectiu- en l’externalització de la gestió de les fronteres exteriors de la Unió Europea», ha argumentat.

El Marroc prepara l’enterrament dels migrants morts a Melilla sense autòpsia ni investigació

Segons l’Associació Marroquina de Drets Humans (AMDH), el Govern de Rabat no té cap intenció d’obrir una investigació sobre la mort dels migrants: ha denunciat que s’estan excavant 21 tombes en el cementeri de Sidi Salem de Nador sense que s’hagen realitzat autòpsies ni cap investigació.

AMDH ha informat en el seu compte de Twitter sobre les suposades fosses, i ha adjuntat una fotografia amb el comunicat: «Els temors que teníem han resultat ser reals: aquest matí, les autoritats de Nador preparaven 21 tombes en el cementeri de Sidi Salem per a enterrar a alguns dels immigrants morts el Divendres Negre en la tanca», ha assegurat AMDH-Nador.



L’organització ha advertit que «les autoritats pretenen ocultar ràpidament el desastre que hem viscut» i lamenten que no hi haja una investigació ni una autòpsia dels cossos dels morts, que no han sigut identificats. «És un vertader escàndol», ha remarcat.

Últimes notícies

Pérez Llorca no donarà suport al finançament autonòmic sense condonació de deute ni fons d’anivellament

Pérez Llorca ha rebutjat donar suport al pla de finançament autonòmic del Govern en considerar que no és bo per a la Comunitat Valenciana. Critica que no incloga un fons d'anivellament transitori ni la condonació d'un deute de 40.000 milions per infrafinançament.

Pérez Llorca defén centrar-se en l’oferta de vivenda i no a regular la demanda

Pérez Llorca ha plantejat que la solució a la crisi de vivenda passa per augmentar l'oferta i ha advertit que sense un pla específic serà difícil avançar. També ha qüestionat la bonificació fiscal anunciada per Sánchez.

L’aeroport d’Alacant tanca un any rècord i frega els 20 milions de passatgers en 2025

La terminal ha registrat 19.950.394 passatgers en 2025 (+8,5%) i 126.081 operacions (+8,4%). El 88% del trànsit ha sigut internacional, amb el Regne Unit al capdavant.

Pérez Llorca no donarà suport al nou model de finançament per excloure el deute i el fons d’anivellament

Pérez Llorca ha anunciat que no recolzarà la proposta de finançament autonòmic del Govern per no contemplar la condonació de 40.000 milions ni un fons d'anivellament transitori. Advertix que el pla dividix, no té l'aire d'aprovar-se i prolonga la falta de mesures pal·liatives.

La revisió del Patricova ampliarà les restriccions a la construcció en zones inundables

La Generalitat revisarà el Patricova per a endurir el control urbanístic en àrees amb el risc d'inundació. El procés es farà en dos fases i actualitzarà els mapes de risc.

El València no gana al Getafe en el Coliseum des de 2018

El València visita este diumenge al Getafe amb una ratxa sense victòries en el Coliseum des de 2018: quatre derrotes i dos empats, amb un 1-1 com a últim antecedent. El balanç allí afavorix al conjunt local.

L’Aeroport de València tanca 2025 amb rècord de 11,8 milions de passatgers

L'Aeroport de València ha tancat 2025 amb 11,8 milions de passatgers, un 9,6% més, i 93.110 vols. El mercat internacional va suposar tres de cada quatre viatgers.

El Vila-real va guanyar quatre i va empatar una en els seus sis ultimes visites al Betis

El Vila-real visita el Villamarín en la jornada 20 amb una ratxa recent molt favorable: quatre victòries i un empat en sis eixides. La ultima derrota va ser en 2022-23.