21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La tragèdia de Melilla suma morts mentre es frustra un altre intent a Ceuta


La tragèdia ocorreguda aquest divendres en l‘intent d’encreuament de centenars d’emigrants a la ciutat espanyola de Melilla continua sumant morts. Ja són 23, segons la xifra oficial, que les associacions eleven a 37 enmig de crítiques a l’actuació policial marroquina i l’exigència d’una investigació.

Els morts en la temptativa d’entrada a l’enclavament espanyol del nord d’Àfrica per part d’unes 2.000 persones subsaharianes, la més nombrosa i violenta que recorden els veïns de la localitat marroquina fronterera de Nador, van arribant en un degoteig de xifres discordants.

Les autoritats de Nador van elevar anit el número a 23, afirmant que durant la vesprada van morir cinc persones més a l’hospital, però les organitzacions de protecció dels migrants sostenen que són 27, segons la xifra donada per l’Associació Marroquina de Drets Humans (AMDH) i fins a 37, d’acord amb l’ONG espanyola Caminant Fronteres.



A ells cal sumar-los 18 emigrants més i un membre de les forces de seguretat marroquines ingressats a l’hospital, segons el Marroc. Fonts de seguretat van informar Efe que alguns d’aquests ferits ho són per intoxicació a causa dels gasos lacrimògens usats per la policia marroquina.

Aquest és el primer assalt a la tanca que es produeix des que Espanya fera un tomb al març a la seua política sobre el Sàhara Occidental, la causa nacional marroquina, donant suport a la proposta d’autonomia sobre el territori del Marroc.

La policia marroquina va frustrar durant la vesprada del diumenge un intent d’assalt a Ceuta

La Policia marroquina ha detingut aquest diumenge a 59 migrants subsaharians entre les localitats de Tetuan i Castillejos quan es disposaven a llançar un intent massiu de salt de la tanca fronterera de Ceuta, segons han informat les autoritats marroquines.

Un grup de subsaharians s’ha concentrat en el matí d’aquest diumenge amb la intenció de travessar la frontera, però van ser interceptats quan es dirigien de Tetuan a Castillejos, localitat fronterera amb Ceuta, segons recull el portal de notícies marroquina le360.ma.

Els migrants portaven objectes de ferro i material per a facilitar l’escalada de la tanca fronterera. Les autoritats han confirmat 59 detencions que han permés frustrar el salt.

Algèria denuncia «autèntiques execucions sumàries» en la tanca de Melilla

El Govern algerià ha denunciat aquest diumenge les «autèntiques execucions sumàries» que atribueix a les forces de seguretat marroquines: «Són una mostra de la brutalitat extrema i l’ús desproporcionat de la força que s’assemblen en aquestes circumstàncies a autèntiques execucions sumàries», ha apuntat.

Belani ha responsabilitzat al Marroc de l’ocorregut i ha demanat una investigació independent. «Aquests tràgics fets posen en evidència la violació sistemàtica dels drets humans per part d’un Estat que ha optat, d’una banda, per explotar el fantasma de la immigració amb finalitats de xantatge polític i, per un altre, jugar el paper de policia -a canvi de diners en efectiu- en l’externalització de la gestió de les fronteres exteriors de la Unió Europea», ha argumentat.

El Marroc prepara l’enterrament dels migrants morts a Melilla sense autòpsia ni investigació

Segons l’Associació Marroquina de Drets Humans (AMDH), el Govern de Rabat no té cap intenció d’obrir una investigació sobre la mort dels migrants: ha denunciat que s’estan excavant 21 tombes en el cementeri de Sidi Salem de Nador sense que s’hagen realitzat autòpsies ni cap investigació.

AMDH ha informat en el seu compte de Twitter sobre les suposades fosses, i ha adjuntat una fotografia amb el comunicat: «Els temors que teníem han resultat ser reals: aquest matí, les autoritats de Nador preparaven 21 tombes en el cementeri de Sidi Salem per a enterrar a alguns dels immigrants morts el Divendres Negre en la tanca», ha assegurat AMDH-Nador.



L’organització ha advertit que «les autoritats pretenen ocultar ràpidament el desastre que hem viscut» i lamenten que no hi haja una investigació ni una autòpsia dels cossos dels morts, que no han sigut identificats. «És un vertader escàndol», ha remarcat.

Últimes notícies

Barcala desoïx les peticions de dimissió i promet mesures per les irregularitats en vivenda

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en Platja de Sant Joan. Ha assegurat que se centra en la gestió i en mesures 'contundents' per a evitar la impunitat.

Martínez Munuera dirigirà l’Atlètic-Barcelona de semifinals de Copa

Juan Martínez Munuera serà el col·legiat del dol d'anada de semifinals entre Atlètic i Barcelona en el Riyadh Air Metropolità. Li assistiran Guadalupe Porras i Miguel Martínez; Guillermo Conejero serà el quart àrbitre i a la sala VOR estaran Pablo González Fuertes i Juan Luis Pulido.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

El foc es va declarar en l'última planta d'un edifici del carrer Hospital i va obligar a desallotjar l'immoble. Les flames van afectar la cuina i el fum va inundar la vivenda.

Dimecres de ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils deixarà ratxes molt fortes d'oest, amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i groc a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. S'esperen intervals nuvolosos i pluja feble i dispersa a la vesprada a l'interior de la mitat nord.

Dos anys de presó per violar a la seua exparella a Albatera

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a dos anys de presó a un home per agredir sexualment a la seua exparella a Albatera. La pena ha quedat suspesa per cinc anys i inclou llibertat vigilada, allunyament i indemnització.

El 10K València supera els 10.000 inscrits en el seu primer dia per a 2027

El 10K València va depassar els 10.000 dorsals en el seu primer dia d'inscripcions per a 2027 i va activar el tercer tram de preus. L'organització preveu un nou ple amb 16.000 places.

La Comunitat Valenciana encadena 20 dies seguits de temporal de ponent, el tram més persistent des de 1981-82

La Comunitat Valenciana suma 20 dies consecutius amb temporal de ponent impulsat per sis borrasques. Aemet mesura 10.867 km de recorregut del vent, el màxim per a 20 dies des de 1981-82.

El Ciutat apunta a la millor entrada de la temporada en el derbi

El derbi entre Llevant i València podria deixar la millor entrada del curs en el Ciutat, fregant els 24.000 espectadors. Queden unes 800 entrades a la venda.